Aatteet

Hyena

no niin! tässä foorumissa on ollut paljon keskustelua punkin aatteista. Kertokaapa kaikki miten itse käsitätte punkin aatteena? mitä punk teille merkitsee?

EI VÄITTELYÄ!!
KAIKILLA ON OIKEUS OMIIN MIELIPITEISIINSÄ!!

minulle punk merkitsee yksilön vapautta. olen mitä olen ja muut ovat mitä ovan ja annan heidän olla mitä ovat! vastustan syrjimistä ja ennakkoluuloja. Punk on anarkistinen aate, vastalause valtavirralle mutta myös hauskanpitoa, positiivisuutta ja yhtenäisyyttä ja paljon paljon muuta...

11

1816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jasse-nassu

      Punkissa nyt on niin paljon eri (aate)suuntauksia, että en
      mie viitti alkaa ees analysoimaan. Kyllä punk on aina ottanut kantaa, joten siitähän se kumpuaa ne
      monien aatteet. Mutta ainakin se peruspiirre mun mielestä on, että se on alakulttuuri joka toimii valtavirran ulkopuolella, eli itse tehää hommia, tuotetaan omat levyt, järkätään omat keikat, zinejä ja niin edespäin. Eli talkoohenkee perkele, tää on mulle punkissa se tärkein juttu, ja juuri siks en ainakaan nykyään pysty laskemaan mitään rancideja ja vastaavia punkiksi, vaik hyvää musaa onki.

    • S.W.M.H.

      Punkissa on ollut kaikenlaista aatteellista taustaa mukana muodossa jos toisessakin alkuajoista näihin päiviin, mutta aika vähän sellaista josta voitaisiin sanoa että se olisi jotenkin muuttumattoman kristallinkirkkaan ideologian muodossa jotenkin kaikessa siinä mitä punk edustaa.

      Mutta sanoisin, että jonkinasteinen vastaan asettuminen lienee sellainen aika yleispätevä ajatus punkissa, tosin se mitä vastaan sitten asetutaan vaihteleekin jo kuppikunnasta ja yksilöstä toiseen.

    • saaste

      oon kyllä kanssasi.

      Punk tarkoittaa mulle mm. omana itsenä olemista. Musta on aina tuntunut, etten kuulu joukkoon, mutta nyt oon löytänyt oman juttuni. Punk on pelastanut mut pissismiltä. -.- Höö.
      En syrji ketään, vastustan rasismia, olen (vasta) puoliksi kasvissyöjä ja kannatan rauhaa. Punk tarkoittaa mulle myös omilla aivoilla ajattelemista. Me ei olla mitään lampaita, eikä valtio (ja sen edustajat siis) ole meidän paimenia.
      Voisin tässä vielä ennemmänkin kirjoittaa, mutta saattaisi mennä vähän ohi aiheen..

      • hapsiaislapsi

        Ootpas tiivistäny hyvin minunkin ajatukseni... En ikinä kerkee vastata tällasiin mitään, kun joku on jo kirjoittanut sen mitä mun piti... :)


      • hc rambo

        mites toi kasvissyönti ja rauha liittyy tohon punkkiin?ei siis mitään vastaan mut ei noi mun mielestä liity millään tavalla punkkiin...mulle punk on vapautta olla oma itsensä (scenen sisäpiireissä vitun vaikeaa)yms.blaa blaa.


      • saaste
        hc rambo kirjoitti:

        mites toi kasvissyönti ja rauha liittyy tohon punkkiin?ei siis mitään vastaan mut ei noi mun mielestä liity millään tavalla punkkiin...mulle punk on vapautta olla oma itsensä (scenen sisäpiireissä vitun vaikeaa)yms.blaa blaa.

        Eihän se suoranaisesti punkkiin liitykään kaikilla, joillakin se kuitenkin saattaa olla osa sitä.. Tiedän parikin punkkia, jotka ovat kasvissyöjiä ja/tai "pasifisteja", ehkä se on vain pelkkää sattumaa.


      • S.W.M.H.
        hc rambo kirjoitti:

        mites toi kasvissyönti ja rauha liittyy tohon punkkiin?ei siis mitään vastaan mut ei noi mun mielestä liity millään tavalla punkkiin...mulle punk on vapautta olla oma itsensä (scenen sisäpiireissä vitun vaikeaa)yms.blaa blaa.

        Kyllähän noi anarkopunkkarit tilaa vegetarianansa yleensä ilman juustoa ja varsinkin noille vegan sXe hardcore porukoille toi rehujensyönti on lähes uskonnollinen asia.

        Mut kasvissyönti ja eläinoikeudet sun muut on siis sellasia juttuja mitä jotkut jengit on sitten omaksuneet osaksi elämäntapaansa, ei niillä sillon joskus vuonna 77-ollut juurikaan tekemistä punkin kanssa. Noi ns. poliittiset jutut tuli enemmän mukaan sit siinä 80-luvun vaihteessa just anarkopunkin myötä, eli Conflict, Crass ja sellaset bändit.


      • RAIWOU
        saaste kirjoitti:

        Eihän se suoranaisesti punkkiin liitykään kaikilla, joillakin se kuitenkin saattaa olla osa sitä.. Tiedän parikin punkkia, jotka ovat kasvissyöjiä ja/tai "pasifisteja", ehkä se on vain pelkkää sattumaa.

        ei mitään välii nimestä kuhan dokaa vaan vitusti!!!


    • näin:

      suvaitsevaisuutta

    • Russell

      Mulle punk tarkoittaa ennenkaikkea kaiken kyseenalaistamista. Juontanee juurensa siihen, että tuli lukio-ikäisenä (93-96) kuunneltua bad religionia yli terveysviraston suosittelema määrä. Olin sitten tietämättäni trendikkäästi amerikanvastainen jo ennen Bushka tuplaveetä. Bad Religionilla on toki muutenkin loistavat lyriikat.

      Nykyään myös sitä, että syön lihaa, juon viinaa ja teen muutenkin kaikkea vitun epätrendikästä. Ja äänestän aina hörhöimmän näköistä ehdokasta.

    • samoilla linjoilla

      teil kaikil on mun mieles tosi hyvät mielipiteet punkist ja yhdyn niihi ja on kiva ku ette lähet sellast paska kommenttia punkist mitä noil muil sivuil on ollu!! täytyy sanoo viel et punk on muuttanu mun elämän iha täysi, paljon paremmaks!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe