Mies jahkailee, pelkää epäonnistumista

bellabellan

Onko keinoja jouduttaa miehen päätöstä parisuhteen aloittamisesta?

Mies pelkää suhteen epäonnistumista ja tilanne on ollut pitkään avoinna. Haluan tämän miehen, mutta hän ei ole varma. Ongelma on, että tutustuminen ei syvene, koska mies ei uskalla heittäytyä kokeilemaan parisuhdetta.

13

3088

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jääilman

      Jokainen päättää itse. Joku asia puuttuu. Ei ole halua tarpeeksi.
      Mä en huolisi jahkaajaa. Ei ole ehkä!
      Kun bussi ajaa ohitse...sä et pääse koskaan perille...

    • Factsoflife

      He's just not that into you.

    • Totuusontämäusko

      Jos ei uskalla edes kokeilla suhdetta ei sillä suurempia tunteita silloin ole sinua kohtaan. Itse kun rakastuin ei mennyt kuin muutama viikko oltiin jo yhdessä. Kyllä sen tietää ja kertoo. Mekin heti alussa lupasimme mitä Seuraavana päivänä teemme. Olimme yhdessä jokapäivä kun rakastuneena ei voi olla erossa. Toki työssä piti käydä. Silloin oltiin ainoastaan erossa. Muutoin yhdessä. Mikään muu ei pidä rakastunutta paria erossa kuin työ. Muut jää silloin pois ja tuo suhde saa kaiken huomion. Silloin on tunteet kohdallaan kun ei voi erossa olla.

    • mietivähän

      Mitä ihmettä sä tekisit tollasella miehellä?! Äitiä sillä vain on ikävä.

    • mietisvähänitseäsi

      En usko, että kyse on pelkästään siitä, että mies pelkää suhteen epäonnistumista. Onko sulle tullut mieleen, ettet sä ole sellainen nainen, jonka kanssa mies haluaa parisuhteeseen? Siksi epäröi? Vaikka sä hänet haluat, onneksi et voi pakottaa häntä siihen. Tulee mieleen, että oletko sä sellainen ihminen, joka haluaa aina kaiken, keinolla millä hyvänsä? Että kaikki tanssii sun tahtiin?
      Jätä mies rauhaan ja etsi sellainen, joka heti hyppää sun kanssa suhteeseen. Hän ei tunne sua kohtaan niin suuria tunteita kuin sä häntä kohtaan. Mietis noita.

    • Eikannatajatkaa

      Jospa joudutat asiaa lopettamalla suhteen itse, josta et tule saamaan, mitä haluat. Jos ihminen jahkaa ja pomppii välillä lähelle ja sitten taas kauas, niin se syö vaan sun omia voimavaroja, jos itse tiedät mitä haluat eli parisuhteen. Voit haluta miehen, mutta et saa häneltä sitä, mitä toivot ja odotat.

    • miujamau

      Nää kaikki on niin totta. Syvästi rakastunut ja ihastunut mies kyllä haluaa sen oikean parisuhteen eikä aikaile. Joten miksi yrität panostaa tähän mieheen, joka selvästikään ei tunne sinua kohtaa suuria tunteita? Voithan tietysti ajan kanssa painostamalla ja väsyttämällä saada hänet suostumaan, mutta suhde ei tule koskaan olemaan täydellinen ja miehellä on aina tunne, että hänet on huijattu suhteeseen. Siinä on suuri vaara olemassa, että mies rakastuu toiseen ja jättää sinut kuitenkin, jossain vaiheessa. Sitten itket.

      Sua varten on joku toinen mies, jota et ehkä vielä tunne. Kyllä sen sitten huomaat kun se kohdalle tulee. Se ei aikaile sun suhteesi eikä "pelkää epäonnistumista," mikä on siis tämän nykyisen kaverisi eräänlainen selitys sille, että ei ole sinuun oikeasti rakastunut. Kun mies ( ja nainen ) rakastuu, se ei edes ajattele mitään mahdollisia epäonnistumisia, koska sellaiset painuu taka-alalle ja on yhdentekeviä siinä tilanteessa. Epäonnistuu jos epäonnistuu, mutta tämä kortti on nyt käytettävä! Kyllähän sä sen tunteen tiedät. Mutta sen tunteen on oltava molemminpuolinen. Et säkään viitsisi paljon panostaa suhteeseen, jossa sulla ei ole kauhean varma ja kotoisa olo.

      • jtntäntapast

        Yhdyn Miujamau:n kanssa. Jos on ''kolahtanut ja kovin'' molemmilta, niin silloin ei jahkailla seurustelemisen suhteen. Tuo sinun suhteesi häneen on yksipuolinen, ota neuvoistani vaari ja älä jää rypemään siihen. Parhaat parisuhteet saat aikaiseksi jos löydät sellaisen henkilön jolla on yhtä vahvat tunteet sinua kohtaan kuin sinulla on häntä kohtaan. Silloin ei pelätä parisuhteen pieleen menemistä... Silloin just toivotaan että tää on se oikea ja halutaan olla hänen kanssaan.

        Et ehkä ymmärrä tätä nyt, mutta väkipakko suhteet ovat järkyttäviä ja lopulta päättyvät toisen kyyneliin... Tässä tapauksessa sinun. Älä rupea suhteeseen henkilön kanssa jolla ei ole vahvoja tunteita sinua kohtaan. Koska suhteessa tapat hänen tunteensa sinua kohtaan lopullisesti koska se toinen olisi ahdistunut. Paras tapa lähestyä ihmistä on laittaa hänet tuntemaan sinut läpikotaisin, jutella niitä näitä... Katsoa miten hyvin teillä synkkaa. Sinun tehtäväsi on herätellä sen toisen kiinnostus sinua kohtaan, eikä painostaa häntä. Anna hänelle syy ihastua sinuun muulla tavalla kuin pelkkään ulkonäköösi. Parisuhteet aloitetaan vasta silloin kun molemmilla on se tunne että haluaa olla toisen kanssa.


      • piantapaamaan

        Eli ensin pitäisi tavata muutaman kerran tutustuakseen ja sitten vasta voi tietää miltä tuntuu ajatus jatkosta.


    • HitaamminEtenevä

      Kuinka kauan olette tunteneet? Siinä on vähän eroa että oletteko tavanneet 5 kertaa vai 50, tai 500 kertaa. Tässäkin ketjussa on monta mielipidettä joiden mukaan pitäisi suunnilleen heti hypätä suhteeseen tai ei ole oikeita tunteita, tai se ei voi toimia, mutta eipä se ihan niinkään mene.

      Voi hyvin olla että tässä tapauksessa onkin niin että miehellä ei vain ole riittävän vahvoja tunteita sinua kohtaan, mutta ei välttämättä.

      Ei se läheskään aina niin mene, että mitä nopeammin suhde aloitetaan, niin sitä parempi se on. On paljon pareja jotka ovat tunteneet toisensa hyvinkin pitkiä aikoja ennen kun mitään romanttisia tunteita on herännyt ja silti ovat päätyneet onnelliseen ja kestävään suhteeseen toistensa kanssa. Kavereita, työkavereita, kaverin kavereita jne jne.

      Tässäkin keskustelussa on vähän se ongelma, että ihmiset ottavat pohjaksi vain omat kokemuksensa ja sitten yleistävät ne joksikin ehdottomaksi faktaksi. Että kun jollain naisella on mennyt niin että heti on pitänyt olla umpirakastunut että suhde on toiminut, niin sitten sen pitäisi kaikilla muillakin mennä niin ja se on totuus asioista. Mutta kun ei. Ihmiset ovat edelleen erilaisia. Se joka toimii toiselle, ei välttämättä toimi toiselle, eikä kumpikaan tapa ole sen huonompi. Aika paljon on niitäkin pareja, joissa suhde on alkanut roihuavalla salamarakkaudella, 2 viikon kuluttua on muutettu yhteen ja siitä kuukauden kuluttua jo erotaan vihaten toisiaan.

      Ongelma on lähinnä siinä. jos kaksi hyvin eri tyyppistä ihmistä yrittävät suhdetta keskenään. Jos toinen uskoo salamarakkauteen ja hyvin nopeaan etenemiseen ja toinen haluaisi tutustua rauhassa pidempään, niin molemmat turhautuvat. Kummankaan tapa ei ole se ainoa oikea, tai edes toista huonompi.

      Vain se mies itse lopulta tietää, mitä hän oikeasti ajattelee. Sinun pitäisi keskustella hänen kanssaan, eikä tehdä päätöksiä joidenkin satunnaisten nettikirjoittelijoiden neuvojen perusteella.

    • Anonyymi

      Entä kun mies sanoo, että rakastaa ja tahtoisi kovasti olla mun kanssa, mutta jotain pelkää niin ettei homma etene? Mikä avuksi?

      • Anonyymi

        Mun tilanne oli sellainen, että molemmat meistä epäröi sekä minä että mies. Kumpikaan ei uskaltanut heittäytyä suhteeseen. Itse epäröin sen takia, että en ollut varma miehen tunteista. Miehen epäröinnistä en tiedä. Hän vain sanoi, ettei uskalla heittäytyä. Olisi ehkä pitänyt kysyä.. Tapailu päättyi siihen, että mies löysi toisen, ilmeisesti mieluisamman ja jonka kanssa ei tarvinnut epäröidä.

        Jos mies oikeasti rakastaa ja tahtoo olla toisen kanssa, niin hän ei epäröi vaan uskaltaa lähteä parisuhteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun tilanne oli sellainen, että molemmat meistä epäröi sekä minä että mies. Kumpikaan ei uskaltanut heittäytyä suhteeseen. Itse epäröin sen takia, että en ollut varma miehen tunteista. Miehen epäröinnistä en tiedä. Hän vain sanoi, ettei uskalla heittäytyä. Olisi ehkä pitänyt kysyä.. Tapailu päättyi siihen, että mies löysi toisen, ilmeisesti mieluisamman ja jonka kanssa ei tarvinnut epäröidä.

        Jos mies oikeasti rakastaa ja tahtoo olla toisen kanssa, niin hän ei epäröi vaan uskaltaa lähteä parisuhteeseen.

        Tämä pitää paikkansa 👆


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe