Kun ei ole oikein kokemusta, niin siksi kysyn. Jouluun on aikaa alta kuukausi ja ajattelin että nyt valmistaudun kunnolla ja saan homman hoidettua.
Oisko mitään ohjeita siitä mitä kaikkea pitäis huomioida? Mihin pitäis keskittyä? No joo olen tumpelo, mutta silti haluan yrittää.
Miten kaadetaan joulukuusi
28
108
Vastaukset
Katsot SopivanSyrjäisen paikan, mistä saat hyvin Kuusen siirrettyä mukaasi ja kotiisi, sekä valkkaat sieltä Sopivan Kuusen valmiiksi kaadettavaksi sitten hieman ennen Joulua.. ;D
Jos on pakkasta KaatoPäivänä ja Valittu Kohde KovinJäässä, niin muista ettei Kohdetta saa viedä Hirrveän lämpimään sulamaan, vaan Kohde pitää sulattaa ja antaa Lämmetä Rauhallisesti.. Muuten Kohde tiputtaa Neulasia Pirskatisti ja voi Käryä aika Kammottavastikin.. ;DKatot sopivan kokosen kuusen...
Jalkaan ja kämppään mahtuvan.. Ja mahdollisimman vihreän.
Annat sulailla yön yli vaikka pesuhuoneessa.
Kiinnitä jalkaan ja kato että sille reuhkalle riittää vettä.- parrastaaloitettu
Tuo vihreys on hankala juttu. Miten erottaa, että onko kuinka vihreä?
parrastaaloitettu kirjoitti:
Tuo vihreys on hankala juttu. Miten erottaa, että onko kuinka vihreä?
Se ominainen väri on sellanen armeijan vihreä... Tumman vihreä.
- tummataikumma
Siis pimeessä on kaikki saman näköisiä. Tietysti nuoremmat on varmemmin vihreitä. Mutta selvintä ois ensin tiedustella ihan päivännäöllä.
tummataikumma kirjoitti:
Siis pimeessä on kaikki saman näköisiä. Tietysti nuoremmat on varmemmin vihreitä. Mutta selvintä ois ensin tiedustella ihan päivännäöllä.
Niin käväse päivällä kattoon..
Äläkä kaada sitä ainakaan mun mettästä.- Luuletvaan
Eräkettu kirjoitti:
Äläkä kaada sitä ainakaan mun mettästä.et huomais, jos salaa kävisin hommat hoitamassa.
Eräkettu kirjoitti:
Äläkä kaada sitä ainakaan mun mettästä.Sun pitää Laittaa sitten Kyltti jossa lukee.. "MunMettä".. Sekä tietenkin Info-Kyltti, jossa neuvotaan Parhaimmat JouluKuusi kohteet Naapureiden metästä.. ;P
Siinä saisit sitten jakaa JoulunTaikaa kaikille JouluMielen Etsijöille ja he olisivat varmasti kovin kiitollisia tästä, sekä jättäisivät Varmasti SunMetän Kuuset Rauhaan.. ;D- kaatomielessä
Luuletvaan kirjoitti:
et huomais, jos salaa kävisin hommat hoitamassa.
Saiskohan nördet hoidettua hommaa edes tän avulla.
Ei jäis edes jalanjälkiä. https://www.youtube.com/watch?v=6Viwwetf0gU - erika-täti
kaatomielessä kirjoitti:
Saiskohan nördet hoidettua hommaa edes tän avulla.
Ei jäis edes jalanjälkiä. https://www.youtube.com/watch?v=6Viwwetf0gUEi hitsi vieköön, mikä video :D
Mutta jotta töppösenjälkiä ei jää, pitäisi dronea hieman vielä viilailla :D Siihen ptäisi asentaa jonkinlaiset pihdit, joilla sen kuusen saisi kyytiin. - kaatomielessä
erika-täti kirjoitti:
Ei hitsi vieköön, mikä video :D
Mutta jotta töppösenjälkiä ei jää, pitäisi dronea hieman vielä viilailla :D Siihen ptäisi asentaa jonkinlaiset pihdit, joilla sen kuusen saisi kyytiin.Mä luulen ettei pelkkä virittely riittäis. Pitäis olla erikseen toinen pihtidrone. Ei nousis jos ois tossa sahadronessa vielä pihdit.
Luuletvaan kirjoitti:
et huomais, jos salaa kävisin hommat hoitamassa.
Kyllä sen näin talvella huomaa. :D
NuuskaMuikkune kirjoitti:
Sun pitää Laittaa sitten Kyltti jossa lukee.. "MunMettä".. Sekä tietenkin Info-Kyltti, jossa neuvotaan Parhaimmat JouluKuusi kohteet Naapureiden metästä.. ;P
Siinä saisit sitten jakaa JoulunTaikaa kaikille JouluMielen Etsijöille ja he olisivat varmasti kovin kiitollisia tästä, sekä jättäisivät Varmasti SunMetän Kuuset Rauhaan.. ;DHyvä idea. :D
- erika-täti
kaatomielessä kirjoitti:
Mä luulen ettei pelkkä virittely riittäis. Pitäis olla erikseen toinen pihtidrone. Ei nousis jos ois tossa sahadronessa vielä pihdit.
No näinhän se olisi.
Toinen kaataa, toinen noukkii :)
Yllättävän hyvin kyllä tuo drone jaksaa kantaa painoa. Ei tuo sahakaan ihan kevyt ole. Siis noukkijadrone jaksaisi ehkä nostaa isommankin kuusen?
Mä ku sitä olenkin heti sanonut, että dronet on vaarallisia. Niissä on mittaamattomasti potentiaalia eli mielikuvitukselle tilaa.
Paljonkohan yksi kohtuullisen vaivattomasti ohjattava drone maksaa, ja mistä niitä saa ostaa?
- kirvesjamies
Aloita katsomalla kuusta silmien tasalta. Ei siis ryömien vaan ihan seisaaltaan katsot.
Jos kovin ylös katsot niin se ei sovi tupaas. Ota sellainen itses tasonen. Otat vaan otteen ja kopautat kantoon. Viet pois näkösältä ja suoraan tupaas. Laita lämmintä, ei kuumaa, vettä. Jotta sulaa. Nainen on kuin joulukuusi, alkaa rapistumaan 14 ikävuoden jälkeen. Kaikki kuusenkaatajat ovat homoja.
- enoistiennyt
Ai että sää tunnet homot hyvin
enoistiennyt kirjoitti:
Ai että sää tunnet homot hyvin
Tapaan säännöllisesti ihmisiä jotka eksyvät kaupassa! (Välillä Töölön kirjasto - Rukan hiihtokeskus).
- parrastaaloitettu
Ihan on tyypillistä. Naiset ei voi mitenkään auttaa.
Ja kaverit vaan vittuilee. Ottakaa vaan, katotaan kuka nauraa partaansa. - Palstan.Rumin.Mies
Kaverini perheen jouluperinteisiin kuuluu 12 ja 13 vuotiaiden poikiensa kanssa jänisjahti reissussa etsiä muutamaviikko ennen joulua nätti kuusi ja se poika kumpi sattuu olemaan mukana ampuu kuusen tyveltä haulikolla poikki:) Ei tarvi suotta sahaa kannella metässä:)
Juu itselläni joulukuusi kuuluu vähän niinkuin luontaisetuihin työn puolesta mut mitä ohjeita sit kertoisin...
Ensin kysyt maanomistajalta saatko hakea joulukuusen hänen mailtaan ja jos saa niin mistä. Istutetut nätit kuusentaimikot ei ole sellaisia kohteita joista kuusi haetaan koska niistä kasvatetaan myyntipuita. Yleensä sähkölinjojen tai ojien varret ovat hyviä kuusi paikkoja koska niissä kuusi kasvaa tiheässä ja ne muutoinkin kaadettaisiin maahan. Etsit mieluisan ja käsisahalla kätevästi poikki. Säilyy sellaisenaan ulkona koska kuusi on eräänlaisessa horrostilassa tähän aikaan ja kun päätät ottaa sisälle niin jos ulkona on kova pakkanen mieluiten pikkuhiljaa siirtäen kylmemmistä tiloista lämpimiin. Jos tuot tönkkö jäisen kuusen suoraan sisälämpöön se saattaa ottaa itseensä ja varistaa neulaset. Jos on perinteinen lauha nollan keli niin kuusen voi ilman kummempia säätöjä tuoda sisälle. Muista sahata vielä parin sentin viipale tyveltä pois ennenkun laitat kuusenjalkaan ja veteen koska tyvi pihkottuu nopeasti ja imupinnat tukkeutuvat. Jos et sahaa pientä slaissia tässävaiheessa puu ei pysty imemään vettä.
Näillä ohjeilla mukavaa joulun odotusta! - eimullamuuta-
Oon kaatanut tuhansia joulukuusia. Olen myynyt niitä myös 10 jouluna. Kaada kuusi mahdollisimman tyvestä käsisahalla tai moottorisahalla. Kuusen jalka sellainen että sinne voi laittaa vettä ettei kuusi kuivu heti.
Kaada iso kuusi ja ota siitä latva itsellesi. Ne on toisinaan tuuheita ja vahvaoksaisia.
- Hikhik
Vedät pullon kosanderia ja horjahdat. Iisii ja testattu.
No yhtä helppoahan tuo suunnilleen on kuin kumppanin löytäminen. Katot vain että on hyvän näköinen ja lämmittelet kunnolla ennen kuin viet lopullisesti omaan pirttiin. Ja muistat antaa vettä vaikka ei uskaltaisi pyytäkään.
- asioistatietävätaho
Niin ja sitten kun se on kaadettu, huomaat että vieressä onkin paremman näköinen. Ihan niinkuin naisen kanssakin.
No näinhän siinä voi toki käydä, mutta siitä huolimatta paheksumme syvästi kahden tai useamman kuusen kaatajaa. :)
- ätmi345
asioistatietävätaho kirjoitti:
Niin ja sitten kun se on kaadettu, huomaat että vieressä onkin paremman näköinen. Ihan niinkuin naisen kanssakin.
Samantekevää, veit kumman tahansa kotiin niin yhtä nopeasti se rapistuu.
- exkorppi
Joulukuusi kaadetaan komennolla; Joulukuusi Kaada! Komennon valmistavalla osalla Joulukuusi tehdään asento! =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437958
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 684453
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363223Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483116Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella472788Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262735- 372493
- 412056
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807