Miksi vanhemmat pariskunnat usein kävelevät peräkanaa, mies metrin edellä ja nainen siellä perässä? Onko kävelytyyli merkki suhteen rakoilusta, vai meneekö mies varmuuden vuoksi edellä "varmistamassa reittiä"?
Kävelyssäkin taitaa olla erilaiset vaiheet:
ensin rakastuneina raahataan sitä yhteistä kroppaa kainalosta kainaloon, sitten pikkuhiljaa eriytydään käskynkkään, kohta riittää kädestä taluttaminen ja sitten viimeisessä vaiheessa mies loikkii edellä ja nainen vanavedessä; kuin sorsat konsanaan?!
Peräkanaa kävely?
20
4783
Vastaukset
- todellista
Miten jollakin voi olla niin paljon aikaa, että ehtii miettiä tuollaisia.
Minä kävelen aina edellä jos on kiire, koska muutoin neiti kävelee liian hiljaa. Jos ei ole kiire niin sitten kävellään jossakin muodostelmassa vierrekkäin. Fiiliksen mukaan.- Kaffekatti
Miksi tuohon ajatukseen menisi liikaa aikaa, minusta on mukavaa miettiä kaikenlaista, mitä näkee?
- isästä
"ensin rakastuneina raahataan sitä yhteistä kroppaa kainalosta kainaloon, sitten pikkuhiljaa eriytydään käskynkkään, kohta riittää kädestä taluttaminen ja sitten viimeisessä vaiheessa mies loikkii edellä ja nainen vanavedessä; kuin sorsat konsanaan?!"
Tuo teoria mitä esitit on yksi rakkaimpia lapsuusmuistojani:
Edesmennyt isäni katsoi keittiön ikkunasta kun naapurin nuoripari käveli toisiinsa kietoutuneina ja isäni kommentoi asiaa juuri tuolla tavalla.
Juuri tuosta isäni mielipiteestä johtuen olen seurannut pariskuntia tästäkin näkökulmasta ja täytyy sanoa, että valtaosalla se juttu juuri näin menee.- miksihän????
Pistipä miettiin, ku ollaan niin rakastuneita ja silti me ollaan aina kävelty käsikädessä ja kävellään edelleen... Niin, ei me mitenkään toistemme kainalossa olla koskaan kävelty, mut aina jos johnki mennään, nnii pidämme kädestä toisiamme. Mieheni haluaa aina pitää kädestäni, vaikka suhde on jatkunut ties kuin kauan... Kuulemmma hänen mielestään pariskunta kävelee aina iästä riippumatta käsikädessä ja rakastuneita ollaan aina ja ikuisesti.. jaa, pitäiskö pyytää seukki kerralla, että pääsiskö sinne kainalloon käveleen, ku se vaihe jäi meidän suhteen alusta pois.
Tää oli muuten ihan tosi ihana keskustelun avaus ja mäkin olen tätä samaa joskus miettinyt. Mun entinen mieheni kun ei koskaan halunnut kävellä käsi kädessä ja saattoi kävellä tahallaan nopeammin kuin minä, koska häntä ärsytti, jos tartuin häntä kädestä.. no joo, siitä tulikin ex-mies monesta muustakin syystä...
mut nykyinen mieheni on tosi ihana ja rakastan myös tuota piirrettä hänessä, että hän haluaa pitää kädestäni aina ku ollaan yhdessä. kotonaki kun katsotaan vaikka tv:tä, hän tulee sohvalle ja vähintään ottaa kädestä kiinni, yleensä kuitenkin ottaa kainaloon ja hellii. :) - Kaffekatti
Olisipa ollut mukavaa tuntea isäsi, ikävää että isäsi on kuollut.
- Kaffekatti
miksihän???? kirjoitti:
Pistipä miettiin, ku ollaan niin rakastuneita ja silti me ollaan aina kävelty käsikädessä ja kävellään edelleen... Niin, ei me mitenkään toistemme kainalossa olla koskaan kävelty, mut aina jos johnki mennään, nnii pidämme kädestä toisiamme. Mieheni haluaa aina pitää kädestäni, vaikka suhde on jatkunut ties kuin kauan... Kuulemmma hänen mielestään pariskunta kävelee aina iästä riippumatta käsikädessä ja rakastuneita ollaan aina ja ikuisesti.. jaa, pitäiskö pyytää seukki kerralla, että pääsiskö sinne kainalloon käveleen, ku se vaihe jäi meidän suhteen alusta pois.
Tää oli muuten ihan tosi ihana keskustelun avaus ja mäkin olen tätä samaa joskus miettinyt. Mun entinen mieheni kun ei koskaan halunnut kävellä käsi kädessä ja saattoi kävellä tahallaan nopeammin kuin minä, koska häntä ärsytti, jos tartuin häntä kädestä.. no joo, siitä tulikin ex-mies monesta muustakin syystä...
mut nykyinen mieheni on tosi ihana ja rakastan myös tuota piirrettä hänessä, että hän haluaa pitää kädestäni aina ku ollaan yhdessä. kotonaki kun katsotaan vaikka tv:tä, hän tulee sohvalle ja vähintään ottaa kädestä kiinni, yleensä kuitenkin ottaa kainaloon ja hellii. :)Ja tuntuu vielä mukavammalta!
Ainakin silloin, kun nainen on raskaana, niin on todella fiksua mieheltä kävellä käskynkkää tai käsi kädessä jo ihan turvallisuussyistä. Ei pitäisi pitää elämässä niin kiirettä, etteikö voisi kävellä käskynkkää!
- Saila45
Olemme vajaa 5kymppinen pari ja jos olemme lenkillä, kävelemme erikseen sillä mieheni on pitkä ja minä lyhyt joten nopeat askeleemme eivät sovi toisiinsa, yleensä kuitenkin vierekkäin.
Päiväkävelyillä ja ajankulukävelyillä pidän miestä käsikynkästä tai kuljemme käsikädessä, itse pidän enemmän tuosta käsikynkkä tyylistä.
Juhlista tai ravintolasta tullessamme tai mennessämme on tyyli aina kainaloversio.
Suloisinta miehessäni on se että jos seisomme jossain katselemassa tai kuuntelemassa jotain, niin hän pitää minua aina syleilyssä seisten sivullani tai takanani kädet ympärilläni, toisinaan jopa painaa poskeaan päätäni vasten.
Mielestäni juuri tällaiset pienet asiat ovat sitä arkirakkautta joka ilmenee vaikka kävellessä. - Tiitu
Isovanhempani kulkivat usein juuri tuolla tavalla :) Vaari edellä ja mummi perässä. Usein myös jos olivat liikkeellä tuttavapariskunnan kanssa niin miehet menivät edellä ja vaimot perässä. Olen itsekin ihmetellyt tuota, miksi noin. Vaari tietenkin saattoi olla kyllästynyt mummin hitaampaan tahtiin ja kun oli vielä vaitelias mies niin ei juttuseurakaan hidastanut... en tiedä.
- Kaffekatti
Ilmeisesti kyseessä on joku vanha tapa kävellä, sillä ainakin vanhoissa suomalaisissa elokuvissa pariskunnat kävelevät juuri tuolla tavalla, peräkkäin?
Tuskin siinä on kuitenkaan parisuhdekriisistä kysymys, vaan jostain muusta? - jose
Kaffekatti kirjoitti:
Ilmeisesti kyseessä on joku vanha tapa kävellä, sillä ainakin vanhoissa suomalaisissa elokuvissa pariskunnat kävelevät juuri tuolla tavalla, peräkkäin?
Tuskin siinä on kuitenkaan parisuhdekriisistä kysymys, vaan jostain muusta?Siinä on vaan kysymys kylmyydestä. Jos ne vanhat kulkisi vierekkäin niin ne pelkäis että muut ihmiset alkaa paheksua ja kuvitella että ne nyt muka rakastais toisiaan.
- Antti
Meillä mennään peräkanaa ninä en osaa kävellä ,millään niin hiljaa kun vaimo kävelee.
Lennkkeilen 3000 km noin ,pitkä askel vaikea mennä hiljaa,menen hetken ja odotan . - rippe
Voisiko johtua parisuhteen luonnollisesta kehityksestä?
Useimmissa parisuhteissa fyysinen läheisyys vähenee ajan kuluessa kun henkinen läheisyys lisääntyy. Ja kun oppii luottamaan että toinen hengaa megessä, ei olla enää niin lantiolta yhteen kasvaneita kuin suhteen aluksi. Ei tarvitse samalla tavalla "tankata turvallisuutta", niin kuin pikkulapset käyvät vähän väliä tankkaamassa vanhemmiltaan.
Tietysti monissa suhteissa (varsinkin seksille perustuneissa) henkinenkin läheisyys vähenee, kun keskustelu loppuu, eikä ole ihme, jos ei sitten tee mieli pitää kädestäkään enää. Ja toisaalta on paljon suhteita, joissa jo alkuvaiheissa vaihdellaan kädestäpitelyn ja vierustelun välillä tai ei osoiteta julkisesti hellyyttä ollenkaan. Mikäs siinä, kukin taaplaa tyylillään.- aikansa kutakin
kyllä se ainakin meillä oli sitä.Ei ottanut kädestä vanhempana vaikka kuinka kerjäsin.Kunnes se klassinen juttu paljastu,olikin uusi kuviossa.
- Timo Timonen
Mies rohkeana ja naista suojellakseen kulkee edellä tuulta halkoen ja vaaroja poistaen ja tien turvalliseksi tehden rakkaan vaimon kulkea.
- Kaffekatti
Mutta miten siihen sitten istuu se sanonta, jonka mukaan "naiset ensin, vaikka heikoille jäille"?
Aika mukavaahan se olisi ajatella, että siinä on kyse miehisestä suojeluvaistosta, ja ainakin metsäpoluilla, maastossa se on yleensä aina mies, joka menee edellä. Voisiko käyttäytymismalli ollakin jotakin biologista perua? - Timo Timonen
Kaffekatti kirjoitti:
Mutta miten siihen sitten istuu se sanonta, jonka mukaan "naiset ensin, vaikka heikoille jäille"?
Aika mukavaahan se olisi ajatella, että siinä on kyse miehisestä suojeluvaistosta, ja ainakin metsäpoluilla, maastossa se on yleensä aina mies, joka menee edellä. Voisiko käyttäytymismalli ollakin jotakin biologista perua?Naiset ensin. Näinhän se hyvin ammoisina aikoina tehtiin. Linnanherrat laittoivat vartioiduista linnoista ensin lapsia ja naisia muurien ulkopuolelle, sillä tavoin näki onko sala-ampujia vielä paikalla. Pitivät naisia vähempiarvoisimpana kuin sotilaita tai miehiä nuolen tai tykinruuaksi. Joten meillä menen aina minä ensin, vaimo kulta vasta kun tie on turvallinen.
- sonja
Mun mieheni kävelee aina metrin mua edempänä enkä voi ymmärtää miksi. Hän pitää vauhtinsa tasaisena, kunhan on siihen metrin päähään päässyt. Ärsyttävää.
Mielestäni tuo johtuu siitä, että mieheni on muutenkin 'minä ensin' -tyyppiä. Kohteliasta ovenavausta jne naisiin kohdistuvaa ajattelevaisuutta on turha odotellakaan.
Koska ajattelen tuon edellämenon liittyvän mieheni itsekeskeisyyteen, alkaa juttu päivä päivältä enemmän ärsyttää..- salla20
Me mieheni kanssa kuljemme aina käsi kädestä. Ja useasti hän kuiskaa etä oli ihana saada pitää sua taas kädestä.. vaikkemme tuore pari enää olekkaan, mutta sitäkin rakastuneempia.
Harvemmin pääsen edes autoon livahtamaan ettei minulle ovea avataisi.
Rakastan tätä piirrettä miehessäni, kun hän aina edelleen "nostaa minut jalustalle"..
- tietovirta
Peräkkäin kävely johtuu siitä, että kävelijät ovat eri mieltä siitä, minne kävellään ja kuinka nopeasti. Perässähiihtäjä joutuu sitten vain tyytymään vahvemman päätökseen.
Rinnakkain kävelijät taas haluavat viestittää muille, että ovat samaa mieltä kävelemisen nopeudesta ja päämäärästä. Huvittavaa on, että pariskunta näyttää itsekin joskus uskovan siihen. "Paketti" kuitenkin purkautuu siinä vaiheessa kun pariskunta huomaa olevansa väärässä paikassa :)- masa
Moi,
Kyllä se on mies, joka kulkee perässä. On hyvä seurata oma kultansa pepun pyörintää. Jos osat vaihtuvat intohimo on poissa ja aletaan käyttämään samanvärisiä tuulipukuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3436878Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai675948Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1945416Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi804221Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan483428HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok663385Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava63383Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan353069Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta402683Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739122297