Puumanainen pelottaa sopivia miehiä?

EntinenPuuma

Keski-ikäisenä naisena on haasteita löytää miesystävä. Muutama vuosi sitten otin avioeron ja sen jälkeen olen kelvannut miehille vain panopatjaksi.
Seksikumppaneita näiden vuosien aikana on ollut paljon. Todella paljon. Koska haluan paljon, olen suosinut nuorempien miesten seuraa. Suoraan eron jälkeen viihdyin nuorten suosimilla klubeilla ja lähdin eniten 18-25 vuotiaiden nuorten miesten matkaan. Seksiä oli paljon, koska minulla oli myös pari vakipanoa.
Suhdetta oli vaikea rakentaa. En itse löytänyt tarpeeksi yhteistä niin nuorten kanssa ja myös he halusivat pelkästään seksiä. Olen myös tottunut aikuismaiseen elämään kotona, kun nämä pojat taas usein asuivat kimppakämpissä joissa sain herätä likaisten boksereiden ja kämppisten virnistelyiden keskeltä. Yritä siinä sitten miettiä jotain vakavampaa...

Siirryin tämän vaiheen jälkeen noin kolmekymppisiin miehiin, mutta oikeaa romanssia ei syntynyt parista hyvästä yrityksestä huolimatta.
Moni mies halusi vain toteuttaa fantasian milffin kanssa ja osalla oli jo tyttöystävä.

Tämän vuoden aikana olen ollut monen ikäisten miesten kanssa. Lyhyessä seksisuhteessa olin komean 35-vuotiaan insinöörin ja 19-vuotiaan namupalan kanssa, mutta näissä ei ollut mitään romanttisempaa.
Vakaviin suhteisiin olen silti pyrkinyt ja potentiaalisimmat ovat olleet 40-60 vuotiaita, eivät niin kaukana ikäisistäni. Suurin osa miehistä tuntuu karsastavan ajatusta "puuman" kanssa seurustelusta. Nuoret mieheni ovat tulleet puheeksi, vaikka nykyään pyrin olla puhumatta siitä. Nyt yritän tapailla ikäistäni miestä, jolle en ole puhunut nuorista miehistä. Pelkään että törmäämme joskus yhdessä johonkin entiseen panooni ja asia tulee ilmi. Muutama näistä nuorista nimittäin asuu lähelläni ja olen kyllä nähnyt heitä sattumalta.

Olen valmis parisuhteeseen enkä enää kaipaa nuorta miestä. Munaa saan ikäiseltänikin, mutta en uskalla kertoa hänelle näistä asioista. Hänelle tulisi taatusti suorituspaineita.

46

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opöou

Ihan oikeasti kuule. Oletko omasta mielestäsi käyttäytynyt ns. vakavasti otettavaan tyyliin? Ellei käyttäydy vakavasti otettavasti, ei voi olettaa, että sinut otetaan vakavasti. Olet koheltanut sinne tänne kaikenikäisten miesten kanssa, toiminut "panopatjana", harrastanut seksiä holtittomasti. Et kovinkaan hyvin ole siis kohdellut itseäsi. Ei ihme, että kaikki kunnolliset miehet kiertävät sinut kaukaa.

• Puumaamäesitän

Keski-ikäisenä, terveellä itsetunnolla ja seksuaali-identiteetillä varustettuna, on aika vaikeaa ymmärtää käyttäytymistäsi. Mitä ihmettä olet saavuttanut tuona patjana olemisena? Pönkittänyt itsetuntoa ? Kai tiedät, että nuorille miehille kelpaa lähes kuka vain silloin kun panettaa?

Luulempa, että vaikeus löytää puolisoa, johtuu korviesti välistä ja ehkä siitä, ettet tunnu arvostavan itseäsi naisena lainkaan, se nimittän näkyy ulospäin. Ja kukaan fiksu mies ei halua taakakseen sinun laistasi naista.

• Hyvähyvä

Hyvä, kun olet valmis järkevään parisuhteeseen. Tuskin sinua kiinnostaa kumppanisi entisten suhteiden yksityiskohdat ja määrät, joten ei hänkään ole entisistäsi kiinnostunut. Teet aiemmille tuttavuuksillesi selväksi, että olet vakiintunut ja keskityt ikäisesi tyytyväisenä pitämiseen. Onnea uuteen suhteeseen, ota rennommin ja ole hänelle avoin seksihalujesi suhteen.

• mielipiteeni

Miehiä aika usein solvataan ikärasismista ja siitä että tykkäävät nuorista naisista, mutta kyllähän sen huomaa että naisetkin ovat ihan samoin nuorten perään, jopa pahempia tapauksia.
      Jos aloittaja on keski-ikäinen niin aika kyseenalaista olla 18-25v kanssa. Aika moni nuori mies joutuu turvautumaan vanhempaan naiseen koska ei saa ikäisiään nuoria naisia joten sinun kaltainen "puuma" on tietynlainen hyväksikäyttäjä.

• kulsesiit

Joo ei kande paljastaa menneisyyttään sille nykyiselle aikamiehelle! Se tosiaankin saattaa mennä lukkoon kun kuulee miten nuorten jätkien kans sä oot tottunu hässiin. Se on miehille kova pala jos ei seiso, eihän ne muuta pelkää kuin potenssiongelmia. Ja mitä säkään sellasella ukolla tekisit jolla ei seiso.
      Hissun kissun nyt vaan rakentelette sitä parisuhdetta. Siihen tarvitaan vaan aikaa.

• Jyystämään

Potenssi hoituu pillereillä, jos ei muuten ja ei niin nuorilla homma ei lopu pisto, nosto ja ravistus tyyliin, saattaa tietysti puuman kunto loppua ensin...

• irina-m

Ei ihan tervettä tuollainen panopatjana toimiminen. Taitaa olla provo...

"Olen myös tottunut aikuismaiseen elämään kotona, kun nämä pojat taas usein asuivat kimppakämpissä joissa sain herätä likaisten boksereiden ja kämppisten virnistelyiden keskeltä. Yritä siinä sitten miettiä jotain vakavampaa... "

Tästä kyllä sain hyvät naurut. Ihan (aikuisten) oikeasti. Jos alentuu heräilemään kimppakämppään likaisten boxereiden ja virnistelevien kämppisten keskelle.... niin SE on ihan oma vika. Mahdollisimman kaukana myös vakavasta suhteesta.

• Tahvo52

Hienoa että olet haalinut kokemuksia, niin pitääkin. Näin keski-ikäisenä miehenä voin sanoa että kun löydät sen itsellesi sopivan keski-ikäisen kumppanin jos edes sellaista haet niin muista sitten pitää suusi kiinni siitä mitä olet touhunnut. Lähtö tulee heti kun toiselle osapuolelle käy tietoon että olet ns. kertakiva patja. Jos kirjoittamasi on totta niin olet lähinnä helppo halpis joka kelpaa vaan panoksi, ei kumppaniksi.
      Ja kyllä, jos luulet pystyväsi salaamaan kaiken aikaisemman tekemisen niin aina joku mörkö tulee vastaan joka tunnistaa sinut.

Toisaalta, minulle aivan sama mitä ihmiset touhuilevat, toiset dokaa, narkkaa tai toimii patjana, aivan sama....

• sitoutuminen

Vähän epätoivoiselta puumalta vaikutat. Enkä nyt oikein tajua tuollaista panopatjana oloa. Siis ihanko niin hullu olet, ettet nauti seksistä, mutta tarjoat seksiä ympäriinsä? Sitten toivot löytäväsi vakavasti otettavan miehen? Aika paksua. Sori.

• kummastuttaa

Suorituspaineita siitä, että olet pannut nuorien miesten kanssa? Miksi tulisi? Vanhemmat miehet tietää, että pojilla on usein seksi hakusessa. Ei heille tule siitä mitään paineita. Ovathan he olleet itsekkin poikia joskus. Sä olet ollut noille pojille hyvä harjoituskappale tulevaa varten. Mahtaa olla samanikäiset tytöt ihmeissään että mistä ovatkaan pojat oppineet kaikenlaisia temppuja seksin saralla. Toivottavasti nauttivat käsittelystä ja toivottavasti aikuinen nainen on jotain opettanut heille eikä vaan maannut patjana alla.
      Mä en hlökohtaisesti tajua, mikä nuorissa pojissa keski-ikäistä naista viehättää. Mitä sä oikeasti pelkäät? Sitäkö, että vanhempi mies haluaakin sun kanssa parisuhteen ja sä et ole siihen valmis? Sun käytös antaa merkkejä siitä, ettet ole sinut erosi kanssa kuitenkaan. Et ole käsitellyt sitä loppuun saakka. Onko näin? Mikä yksinolemisessa pelottaa sua? Sulle tekisi hyvää saada pääsi järjestykseen ennenkuin käyt mitään suhdetta virittelemään kehenkään.
      Kai aikuinen nainen tajuaa, ettei alle kolmekymppiset sua mihinkään parisuhteeseen halua? Tyhmä olet, jos et tuota ymmärrä. Herätä jostain solukämpästä aamulla panon jälkeen, hyi yökkiä. Nuo asiat kuuluu normaalisti nuoruuteen. Jäikö se sulta elämättä?

• rajatonmies

Minua nyt lähinnä ihmetyttää, että miksi edes vaivaudut avautumaan täällä? Näkeehän näistäkin vastauksista, että tämä osasto on täynnä itsekeskeisiä ja omahyviä moralisteja, jotka mielellään hakevat ihmisiä pilkkansa kohteeksi. Tätä paheksuntaa he harrastavat vain siksi, että voivat tuntea jotain kummallista moraalista ylemmyyttä muihin ihmisiin. Sairaus on sekin.

• trtrtrtr

Mmm. Aika usein unohdetaan, että kaikki ihmisen toiminta kertoo hänestä itsestään. Minulle on aivan sama miten paljon ap ja muut paneskelevat. Irtoseksi on todella ok, jos saa nautintoa siitä. Tulkitsin ap:n kertomuksen kuitenkin kaikkea muuten kuin nautinnolliseksi ap:n kannalta. Hän itse käytti ikävänpuoleista, ellei jopa surullista ilmaisua "panopatja". Kukaan nainen, joka nauttii seksistä, minkälaisesta seksistä tahansa, ei ilmaise asiaa noin. Jos tai kun ap on nuorten miesten panopatja, hän häpeää sitä, häpeää myös itseään jollain tavalla, eli hänen asiansa itsensä kanssa eivät ole ihan kuosissa, todellakaan. Sitten hän sanoo etsivänsä vakavaa suhdetta. Sellainen on kiven alla, koska ap ei itsekään kohtele itseään vakavasti. Ap ei pääse irti menneisyydestään koskaan. Täytyy kuitenkin muistaa, että hän on sellaisen itse valinnut. Omasta vapaasta tahdostaan. Siksi hänen kannattaisikin etsiä vähän "iloluonteisempaa" miestä. Jopa sellaista, jolla on ollut satoja irtoseksinaisia. Joka ei ole turhan tarkka, kuten ei itsestäänkään, ei myöskään naisestaan. Eikä missään nimessä "vakava".

• rajatonmies

Ei välttämättä kannattaisi. Ihmiset, jotka hakevat muutosta elämäänsä kaipaavat lähinnä erilaista kumppania kuin he itse ovat. Tällöin toiselta oppiminen antaa suhteeseen lisätason ja on vuoropohjaista.

Menneisyydestä irti pääseminen ei ole mahdollista, menneisyyden hyväksyminen on. Jos ei ole tehnyt mitään kauhean rikollista, ei menneisyydessä ole sen ihmeellisemmin tuomittavaa. Muisto monesta seksikumppanista voi hyvinkin olla myös mukava muisto.

• pombom
        rajatonmies kirjoitti:

Ei välttämättä kannattaisi. Ihmiset, jotka hakevat muutosta elämäänsä kaipaavat lähinnä erilaista kumppania kuin he itse ovat. Tällöin toiselta oppiminen antaa suhteeseen lisätason ja on vuoropohjaista.

Menneisyydestä irti pääseminen ei ole mahdollista, menneisyyden hyväksyminen on. Jos ei ole tehnyt mitään kauhean rikollista, ei menneisyydessä ole sen ihmeellisemmin tuomittavaa. Muisto monesta seksikumppanista voi hyvinkin olla myös mukava muisto.

"Ihmiset, jotka hakevat muutosta elämäänsä kaipaavat lähinnä erilaista kumppania kuin he itse ovat. Tällöin toiselta oppiminen antaa suhteeseen lisätason ja on vuoropohjaista."

Tässä ap hakee muutosta. Ei ole ihan itsestään selvää, että hänen miesystävänsä kaipaa samaa. Ehkä se on jopa epätodennäköistä.

Seksikokemukset on parasta pitää omana tietonaan. Niillä ei ole mitään merkitystä uudessa parisuhteessa.

• Miess22ssss

Melko vaikeaa varmaan kenen tahansa miehen ottaa sinua kovin vakavasti. Et pysty kuitenkaan salaamaan kaikkea ja totuus putkahtaa jossain vaiheessa. Luulet saavasi komean miehen, koska he panevat sinua milloin vaan, mutta todellisuudessa heitä kiinnostaa vakavaan hommaan ns. kunnon nainen.

Valitettavasti miehiä kiinnostaa naisen seksuaalihistoria, vaikka naisten kirjoittamat naistenlehdet liputtavat muuta.

• kokemuksesta

Nuoremmassa vara parempi, niin se vaan on. Vanhetessaan äijät muuttuu mm. epämiellyttävän hajusiksi eikä niillä aina toimi vehkeetkään sillon kun pitäs.
      Vähintään 10v nuorempi on parempi vaihtoehto itsenäiselle ja aktiiviselle naiselle.

• Teinitohtori

Kyllä akan toosa alkaa tuoksua ylimääräiselle ikääntyessään, toisin kuin miehen keho. Viisikymppinen mies on vielä hyvässä kuosissa kaikin puolin, mutta harva viisikymppinen mummo on samaa.

• pombom
        Teinitohtori kirjoitti:

Kyllä akan toosa alkaa tuoksua ylimääräiselle ikääntyessään, toisin kuin miehen keho. Viisikymppinen mies on vielä hyvässä kuosissa kaikin puolin, mutta harva viisikymppinen mummo on samaa.

Höpönlöpön sanon sinulle teinitohtori :D. Minun pimppini ei tuoksu ylimääräiselle ei haise yhtään pahemmalle kuin ennenkään. Olen 54v.

• pombom
        pombom kirjoitti:

Höpönlöpön sanon sinulle teinitohtori :D. Minun pimppini ei tuoksu ylimääräiselle ei haise yhtään pahemmalle kuin ennenkään. Olen 54v.

Meinaan että lähes tuoksuton värkki, kuten LV :D

• trtrtrtr

Puumanainen ei voi olla panopatja.

• Jotenkin tämä kirjoitus vaikuttaa keski-ikäisen miehen tekemältä provolta. Niin täydellisesti ns. palstatotuudet tässä toteutuvat. Keski-ikäinen nainen ottaa eron.
      Paneskelee ympäriinsä, mutta nuoret miehet eivät sitten olekaan sopivia ja vanhempia ei saa. Lopuksi pahis saa rangaistuksen menetetyn maineen muodossa.

• Niin34556R

Totta

• Niin34556R

Siis miksi sinun pitäisi noista mitään kirjaa jollekin toiselle pitääkään? Olet aikuinen, saat harrastaa seksiä. Ok, 18-vuotias on melkein lapsi kumppaniksi... Mutta anyway, mitä se muille kuuluu? Tänään olet tässä ja nyt, tulevasta et tiedä ja mennyt on mennyttä.

• pombom

Rauhoitu. Jos tai kun olet aloittamassa uutta elämää, niin sinun pitää käyttäytyä arvokkaasti, valintasi mukaisesti ja arkistoida menneisyytesi. Vain sinulla on käyttöoikeus menneisiin asioihin, ml. nuoriin miehiin ja seksisuhteisiisi. Minkä vuoksi niistä täytyisi kertoa uudelle miesystävällesi? Et ole ihan sinut itsesi kanssa, jos pelkäät asioiden tulevan ilmi. Ei menneisyyttään pidä pelätä, eikä hävetä. Mikäli jotain tulee "ilmi", niin voit jämäkästi sanoa miehelle, ettet halua keskustella asiasta, ei liity mitenkään teidän väliseen suhteeseen. That's it.

• MaineenKasvu

Ei niin suurissa kaupungeissa tuppaa vaan aina joku tuntemaan ja tulee liikaa virnuilevia kuppiloissa...

• Entä jos uusi mies kysyy asiasta? Kuuluuko silloin sanoa: ei kuulu sinulle? Onko silloin oikein jos mies jättää kertomatta jotain asioita omasta menneisyydestään, joita sinä pidät tärkeinä saada tietää.

• pombom
        Miesmannn kirjoitti:

Entä jos uusi mies kysyy asiasta? Kuuluuko silloin sanoa: ei kuulu sinulle? Onko silloin oikein jos mies jättää kertomatta jotain asioita omasta menneisyydestään, joita sinä pidät tärkeinä saada tietää.

Itse pidän tärkeänä tietää juuri ne asiat, jotka mies haluaa kertoa minulle. Jokainen ihminen päättää itse mitä kertoo itsestään, tietysti. On suorastaan väkivaltaa pakottaa tai painostaa ihmistä kertomaan jotain väenvängällä. Kumppania ei saa kuulustella. Kun ei kuulustele, ja utele, niin tiedätkö: sitä enemmän kumppani kertoo ja avautuu.

Ihmisen pitää kysyä ennen kaikkea itseltään jos haluaisi ehdottomasti tietää kumppaninsa menneisyydestä jotain yksityiskohtia. Miksi haluan tietää? Mitä merkitystä sillä on minulle? Mitä teen tiedolla? Yleensähän ihmiset kyselevät toisen intiimejä asioita, jotta voisivat itse loukkaantua, vertailla, määritellä, tuomita, arvostella jne kumppaniaan, tai "pelata" omia ihmissuhdepelejään. Tämän jälkeen kysytään miksi suhde ei toimi...

• pombom
        MaineenKasvu kirjoitti:

Ei niin suurissa kaupungeissa tuppaa vaan aina joku tuntemaan ja tulee liikaa virnuilevia kuppiloissa...

Tuohon vielä; entä sitten, hittojako sitä välittämään virnuiluista? Se voisi sopia siihen ap:n entiseen elämään - uuteen, vakavaan ei ollenkaan. Itse kylläkään en alkaisi paljon sekstailla nuorten enkä vanhojen miesten kanssa pikkupaikkakunnilla, etenkään jos asuisin siellä. Sietämättömiä mestoja :D. Kaikki kyylää kilvan toistensa asioita.

• pombom kirjoitti:

Itse pidän tärkeänä tietää juuri ne asiat, jotka mies haluaa kertoa minulle. Jokainen ihminen päättää itse mitä kertoo itsestään, tietysti. On suorastaan väkivaltaa pakottaa tai painostaa ihmistä kertomaan jotain väenvängällä. Kumppania ei saa kuulustella. Kun ei kuulustele, ja utele, niin tiedätkö: sitä enemmän kumppani kertoo ja avautuu.

Ihmisen pitää kysyä ennen kaikkea itseltään jos haluaisi ehdottomasti tietää kumppaninsa menneisyydestä jotain yksityiskohtia. Miksi haluan tietää? Mitä merkitystä sillä on minulle? Mitä teen tiedolla? Yleensähän ihmiset kyselevät toisen intiimejä asioita, jotta voisivat itse loukkaantua, vertailla, määritellä, tuomita, arvostella jne kumppaniaan, tai "pelata" omia ihmissuhdepelejään. Tämän jälkeen kysytään miksi suhde ei toimi...

Hyvä jos pystyy saavuttamaan noin zeniläisen tyyneyden asioista.

Itseäni ainakin kiinnostaisi, jos toinen on alkoholisti, nisti, väkivaltainen, samalla tavalla, kuin minua kiinnostaa ihmisen parisuhde/seksuaalihistoria.

Minusta olisi hyvin naiivia olettaa, ettei entisestä elämästä tulisi jälkimaininkeja nykyiseen elämään.

• Khgh
        Miesmannn kirjoitti:

Hyvä jos pystyy saavuttamaan noin zeniläisen tyyneyden asioista.

Itseäni ainakin kiinnostaisi, jos toinen on alkoholisti, nisti, väkivaltainen, samalla tavalla, kuin minua kiinnostaa ihmisen parisuhde/seksuaalihistoria.

Minusta olisi hyvin naiivia olettaa, ettei entisestä elämästä tulisi jälkimaininkeja nykyiseen elämään.

Ihmisen seksuaalihistorialla ei ole kyllä mitään tekemistä päihdeongelmien ja rikollisuuden kanssa, eikä se vaikuta parisuhteessa mitenkään. Etenkään jos ihminen itse osaa elää historiansa kanssa. Mm. Päihdeongelma puolestaan vaikuttaa täysin väkisin koko loppu elämän niin asianomaiseen henkilöön itseensä kuin myös läheisiin , uusiin ja vanhoihin.

• Khgh kirjoitti:

Ihmisen seksuaalihistorialla ei ole kyllä mitään tekemistä päihdeongelmien ja rikollisuuden kanssa, eikä se vaikuta parisuhteessa mitenkään. Etenkään jos ihminen itse osaa elää historiansa kanssa. Mm. Päihdeongelma puolestaan vaikuttaa täysin väkisin koko loppu elämän niin asianomaiseen henkilöön itseensä kuin myös läheisiin , uusiin ja vanhoihin.

Ei olekaan mitään tekemistä, mutta kyllä kovin värikäs seksuaalihistoria (tai sen puute) kertoo ihmisen luonteesta, huomiohakuisuudesta ja seksuaalisuudesta, joka ei kyllä muutu kuin taikaiskusta, kun menee parisuhteeseen.

Jos ihmisellä on iso kasa parisuhteita takana, kertoo se jotain. Jos ihmisellä on paljon seksisuhteita, kertoo sekin jotain. Tiedän sen omasta kokemuksesta.

Se mikä on merkityksellistä kenellekin on ihmisen itsensä päätettävissä eikä muiden. Tämä on se suuri valhe, jota miehille yritetään syöttää. Halutaan leimata miehet, joille kumppanin seksuaalihistorialla on merkitystä, jotenkin epäkelvoiksi luusereiksi

• öoöo
        Miesmannn kirjoitti:

Ei olekaan mitään tekemistä, mutta kyllä kovin värikäs seksuaalihistoria (tai sen puute) kertoo ihmisen luonteesta, huomiohakuisuudesta ja seksuaalisuudesta, joka ei kyllä muutu kuin taikaiskusta, kun menee parisuhteeseen.

Jos ihmisellä on iso kasa parisuhteita takana, kertoo se jotain. Jos ihmisellä on paljon seksisuhteita, kertoo sekin jotain. Tiedän sen omasta kokemuksesta.

Se mikä on merkityksellistä kenellekin on ihmisen itsensä päätettävissä eikä muiden. Tämä on se suuri valhe, jota miehille yritetään syöttää. Halutaan leimata miehet, joille kumppanin seksuaalihistorialla on merkitystä, jotenkin epäkelvoiksi luusereiksi

"Värikäs seksuaalihistoria" voi tarkoittaa mitä vaan. Pohjimmiltaan se ei kerro kuin sen, että ihminen tykkää seksistä. Tai sitten hänellä jostain syystä valtava tarve muuten harrastaa sitä, jolloin on kyse seksiriippuvuudesta.

Se mitä ihminen kertoo itsestään on juuri hänen päätettävissä eikä muiden. Tähän on jokaisen tyytyminen. Siksi merkityksellisiä ovat vain ne asiat jotka kerrotaan. Tosin sanallinen viestintä on vain 45% kaikesta viestinnästä, loput on muuta, ilmeitä, eleitä jne. Esim. omalla elämäkokemuksellani minulle ei kovin paljon tarvitse kertoa, kun osaan vetää omia johtopäätöksiä, jotka 99 prosenttisesti osuvat oikeaan. Olen hyvin intuitiivinen ihminen.

"Halutaan leimata miehet, joille kumppanin seksuaalihistorialla on merkitystä, jotenkin epäkelvoiksi luusereiksi "

Tuskinpa. Kuka niin haluaisi? Mutta kuten jo sanoin, ei voi olla merkitystä asialla, jota ei kerrota. Ja hyvinkin myös toisinpäin: kun kumppani, tässä tapauksessa nainen huomaa, että hänen edellisillä seksisuhteillaan on miehelle älytön merkitys, niin mielenkiinto mieheen saattaa laskea kuin lehmän häntä. Siitäkin huolimatta, ettei naisella olisi ollut useita seksikumppaneita.

• Sovinistiiiiiii

Itseasiassa se kertoo naisten osalta kyvystä sitoutua parisuhteeseen ja pettämishalusta - miesten osalta asia ei käsittääkseni ole näin yksioikoinen. Kyllä asia on yksinkertaistettuna niin (löydät esim google scholarilla lukuisia tutkimuksoa asiasta), että mitä "käytetympi" nainen on, sitä sitoutumiskyvyttömämpi hän on.

• WomanZet
        Sovinistiiiiiii kirjoitti:

Itseasiassa se kertoo naisten osalta kyvystä sitoutua parisuhteeseen ja pettämishalusta - miesten osalta asia ei käsittääkseni ole näin yksioikoinen. Kyllä asia on yksinkertaistettuna niin (löydät esim google scholarilla lukuisia tutkimuksoa asiasta), että mitä "käytetympi" nainen on, sitä sitoutumiskyvyttömämpi hän on.

Ei todellakaan kerro. Pettämishalua ei ole kenellekään, ei miehellä ei naisella. On vain eri käsityksiä siitä millaista seksiä, kuinka usein ja paljon, kenen kanssa haluaa. Ja eikös miehet aina valita "kylmistä" vaimoistaan, jotka eivät halua seksiä heidän kanssaan? Mitä hyötyä, jos parisuhteeseen on sitouduttu, mutta toinen ei halua seksiä ollenkaan tai kerran vuodessa? Voi oikeastaan kysyä tässäkin tapauksessa onko sitouduttu ollenkaan. Parisuhteessahan sitoudutaan myös seksielämään, eikö?

Miksi on niin vaikea ymmärtää, että naiset haluavat pelkkää seksiä, he eivät etsi edes parisuhdetta? Kuten sekin, että mennyt on ollutta ja mennyttä, nyt on nyt. Jos ihminen lähtee parisuhteeseen tositarkoituksella, niin yhden yön seksi jää. Ihan varmasti useimmissa tapauksissa (ja etenkin naisilla). Naisilla on hyvin paljon syitä harrastaa irtosuhteita, paljon enemmän kuin miehillä. Tässä niitä:

Hyviä syitä harrastaa yhden yön juttuja ovat:

hauskanpito ja nautinnon hakeminen
        kokeilunhalu ja oman seksuaalisuuden tutkiminen
        sen uskominen, että satunnaisen seksin kokeminen on hyvä asia

Vääriä syitä harrastaa satunnaista seksiä ovat:

oman mielialan parantaminen tai negatiivisten tunteiden vältteleminen
        jonkun muun henkilön miellyttäminen
        jonkin edun, kuten palkinnon, hyödyn tai koston tavoitteleminen satunnaisen seksin avulla
        satunnaisen seksin harrastaminen toivoen, että se johtaisi pysyvämpään suhteeseen partnerin kanssa
        satunnaisen seksin harrastaminen, vaikka sitä ei halua, esimerkiksi painostettuna, huijattuna tai niin päihtyneenä ettei osaa kieltäytyä

Tuosta näkee helposti sen miksi ap on harrastanut yhden yön juttuja

"satunnaisen seksin harrastaminen toivoen, että se johtaisi pysyvämpään suhteeseen partnerin kanssa"

Minusta se on niin väärä syy, etten itse olisi tullut ajatelleeksi edes tuollaista mahdollisuutta lukematta näitä faktoja. Sen vuoksi säälin ap:tä. Hänen kannattaisi hakeutua hoitoon.

• Sovinistiiii

• seta-63
        Sovinistiiii kirjoitti:

http://www.statisticbrain.com/percent-of-female-infidelity-based-on-number-of-premarital-partners/

Voit katsoa esim tuon linkin takaa eli sen perusteella esim 2 aiempaa partneria omaavista naisista 10 % on pettänyt avioliitossa kun yli 21 lähes 50 %.

Voin vain kuvitella millaiset luvut on jollain keski ikäisellä eronneella puumalla

Voi vain kuvitella millaiset luvut on miehillä. Mutta pelkät luvut eivät kerro oikeastaan mistään mitään. Elämä on täynnä riskejä. Kumppani joko pettää tai ei petä. Siitä tietää tai ei tiedä.

• seta-63
        WomanZet kirjoitti:

Ei todellakaan kerro. Pettämishalua ei ole kenellekään, ei miehellä ei naisella. On vain eri käsityksiä siitä millaista seksiä, kuinka usein ja paljon, kenen kanssa haluaa. Ja eikös miehet aina valita "kylmistä" vaimoistaan, jotka eivät halua seksiä heidän kanssaan? Mitä hyötyä, jos parisuhteeseen on sitouduttu, mutta toinen ei halua seksiä ollenkaan tai kerran vuodessa? Voi oikeastaan kysyä tässäkin tapauksessa onko sitouduttu ollenkaan. Parisuhteessahan sitoudutaan myös seksielämään, eikö?

Miksi on niin vaikea ymmärtää, että naiset haluavat pelkkää seksiä, he eivät etsi edes parisuhdetta? Kuten sekin, että mennyt on ollutta ja mennyttä, nyt on nyt. Jos ihminen lähtee parisuhteeseen tositarkoituksella, niin yhden yön seksi jää. Ihan varmasti useimmissa tapauksissa (ja etenkin naisilla). Naisilla on hyvin paljon syitä harrastaa irtosuhteita, paljon enemmän kuin miehillä. Tässä niitä:

jonkin edun, kuten palkinnon, hyödyn tai koston tavoitteleminen satunnaisen seksin avulla
        satunnaisen seksin harrastaminen toivoen, että se johtaisi pysyvämpään suhteeseen partnerin kanssa
        satunnaisen seksin harrastaminen, vaikka sitä ei halua, esimerkiksi painostettuna, huijattuna tai niin päihtyneenä ettei osaa kieltäytyä

"satunnaisen seksin harrastaminen toivoen, että se johtaisi pysyvämpään suhteeseen partnerin kanssa"

Minusta se on niin väärä syy, etten itse olisi tullut ajatelleeksi edes tuollaista mahdollisuutta lukematta näitä faktoja. Sen vuoksi säälin ap:tä. Hänen kannattaisi hakeutua hoitoon.

Niinpä. Tuo on ap.n ongelma. Ja jos oikein veikkaan, niin myös alkoholi on hänelle ongelma.

• WomanZet kirjoitti:

"Pettämishalua ei ole kenellekään, ei miehellä ei naisella"

Elätpä jossain utopiassa. Pettämishalua on jossain vaiheessa suurimmalla osalla ihmisistä. Sotkut menevät jopa parisuhteeseen lohduttaen itseään, että välillä voi vaikkapa työmatkalla pettää.

• iiöupf
        Miesmannn kirjoitti:

"Pettämishalua ei ole kenellekään, ei miehellä ei naisella"

Elätpä jossain utopiassa. Pettämishalua on jossain vaiheessa suurimmalla osalla ihmisistä. Sotkut menevät jopa parisuhteeseen lohduttaen itseään, että välillä voi vaikkapa työmatkalla pettää.

Ihanko tosissasi uskot, että ihmisillä on "pettämishalua"? Siis nimenomaan, että halutaan PETTÄÄ? Itse tuumaisin, että ihmisillä on halu harrastaa seksiä vieraiden kanssa, mutta EI halua pettää. Ellei kyse ole kostopettämisestä.

• mister48vee

Jos tuossa AP:n kirjoituksessa olisi sukupuolet toisinpäin niin mikä lynkkausmieliala olisikaan päällä mutta vaikuttaa provolta.

Itsekkin olen vanhempana miehenäkin paneskellut omien tyttärieni ikäisiä naisia koska se on tosiasia että nuorempia naisia kiinnostaa vanhemmatkin ja kokeneemmatkin miehet....ja en ole edes ajatellut vakavampaa suhdetta niinkuin ei nuoremmat naisetkaan että hyvä jos on puhelinnumeroita vaihdettu ellei mahdollista uusintaa ajateltu.

En nyt näe kovin kehusketavana asiana ja henkseleitäpaukuttelis näillä ja en takuulla kertoisi oman ikäiselleni uudelle naiselle kun hänhän vertailisi itseään näihin nuorempiin naisiin.

Se että jos AP:n kaltainen nainen asuu ja elää jollain pikkupaikkakunalla niin mainehan siinä naisella menee ja miehellä vastaavasti kasvaa....

• aikuinenlady

Veikkaan että ap on ongelma ja hänen pitäisi hakea apua..muualta kuin nuorempien sänkyseurana ,,

• öoöo

"Suhdetta oli vaikea rakentaa. En itse löytänyt tarpeeksi yhteistä niin nuorten kanssa ja myös he halusivat pelkästään seksiä."

NIIN ristiriitaista. Ihan kuin et ymmärtäisi, että hyvin paljon itseään nuorempien kanssa on vaikea rakentaa vakavaa suhdetta, etenkään "sängyn pohjalta" ponnistaen.

"myös he halusivat pelkästään seksiä" Ja kun seksikumppanit haluavat vain seksiä, niin tyhmemmänkin olisi tajuttava, ettei mitään kunnon suhdetta voi rakentaa.

• Sonja.-66

Kun olet "erikoistunut" seksisuhteisiin, vakipanoihin, baareihin ja klubi-iltoihin, taitaa normaalit ihmissuhteesi jääneen vähemmälle ja alkoholin kulutuksesi noussut korkealle. Elämäsi on ollut vuosia vähän niin kuin sex and drugs and "jotain musiikkia". Onhan sellainen elämäntapa jättänyt sinuun jälkiä. Ja omasta itsestäsi, siitä mitä on tullut tehtyä, johtuen sinulla on haasteita löytää kunnollisia keski-ikäisiä miesystäviä. Sehän ei ole mikään ihme. Niin makaa kuin petaa.

• hufljihg

Blaa blaa blaa. Mä olen hirveä puumanainen. Mä oon 37-vuotias sinkku, sain syksyllä kerran munaa 28-vuotiaalta. Sitä ennen seksiä yli vuosi sitte. Ei oo lapsii, en oo koskaan edes asunu miehen kans. Oon työtön. Oonko mä puuma?

• omituistenotustenkerho

Koko otsikko on jo ihan virheellinen. Ei puumanainen eikä kukaan pelota hänelle sopivia miehiä.
      Minusta koko nimitys puuma on ikävä ja varsinkin kun sitä käytetään väärin. Aloittajalla on selkeästi useita vuosikymmeniä nuorempia miehiä, mutta kun monet puhuu jo alle kymmenen vuoden ikäerolla puumIsta niin on vähän outoa. Jos se ikäero on yli kymmenen vuotta suuntaan tai toiseen niin ainahan se aiheuttaa hämmennystä ainakin ulkopuolisissa. Mutta sama on varmaan jos on liian lyhyt tai pitkä, lihava tai laiha...

• aaahuuhh

Puumikset on quumiksia <3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2911
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      63
      2790
    3. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      23
      2142
    4. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      69
      1705
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      143
      1503
    6. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      185
      1442
    7. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1408
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      152
      1387
    9. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      90
      1314
    10. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1211
    Aihe