Automaattikello

hate7

Automaattikellon käynnin tarkistus, varmista täysiveto vetämällä nupista 40-50 kertaa ja siirrä viisarit vaikka klo 12.00 laita aikaan aikamerkistä.Ota kello ranteesta vaikkapa yöpöydälle nuppi ylöspäin (Seiko monster edistää tässä asennossa) katso aamulla onko kello edistänyt vai jätättänyt sen mukaan sitten seuraavaksi nuppi alaspäin asennossa sama homma seiko jätättää tässä asennossa

14

3151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heitonMääräRatkaisee

      Miksi pitäisi tehdä noin hankalasti, sillä eikö olisi oleellisempaa kuinka kello käy normaalissa käytössä?
      Käykö kaikki Seikon yksilöt muka noin jos ovat säädöissään, tuskin.

    • hate7

      No tämä nyt oli yleisohje jos haluaa varmistaa että kello on ajassaan aamulla siis kumpaa as.käyttää.Seiko alkaa jätättämään kun varakäyntiä on n.3 tuntia jäljellä (n.48h)

      • simppeliä

        Automaattikellon idea on, että pidetään ranteessa päivät ja yöksi voi ottaa pöydälle ja kellon tulee käydä aikaa suht tarkasti tällä tyylillä. Jos käynti alkaa heittämään yön aikana, niin todennäköisesti koneisto on huoltoa vailla tai todella huonolaatuinen.


      • hate7
        simppeliä kirjoitti:

        Automaattikellon idea on, että pidetään ranteessa päivät ja yöksi voi ottaa pöydälle ja kellon tulee käydä aikaa suht tarkasti tällä tyylillä. Jos käynti alkaa heittämään yön aikana, niin todennäköisesti koneisto on huoltoa vailla tai todella huonolaatuinen.

        Katsoppa kellohuolto loppelan sivuilta miten automaattivetoiset kellot toimii


      • kerroMitäOikeinTarkoitat

        En oikein ymmärrä mitä haet? Kyllä minulla on automaatteja useampikin ja kaikki toimivat samalla tapaa, eli päivät ranteessa ja yöt pöydällä.


      • hate7
        kerroMitäOikeinTarkoitat kirjoitti:

        En oikein ymmärrä mitä haet? Kyllä minulla on automaatteja useampikin ja kaikki toimivat samalla tapaa, eli päivät ranteessa ja yöt pöydällä.

        Et sitten vaivautunut lukemaan kelloseppä Loppelan sivuja jos automaattisi on öisin ja viikonloppuisin pöydällä siinä on vain n.70% täydestä vedosta ja sillon heittoa on jompaankumpaan suuntaan


      • käytönnössäOpittua

        En pidä kelloa viikonloppuja pois ranteesta, vaan ainoastaan yön ajan. Ei automaattikellon tarkkuus hirveitä heitä, vaikka veto ei olisi ns. tapissa, sen verran olen niitä mittarilla tutkiskellut vuosien varrella. Tärkeintä on kellon käyntitarkkuus ottaen huomioon käyttäjän arki ja rutiinit ja sillä on ainoastaan merkitystä. Itse säädän kellon käymään keskiarvona 5sec. viidessä asennossa ja se sopii minun käyttööni ja silloin kellot useimmiten käyvät 0-5 sec./vrk ja siihen olen tyytyväinen.


      • huihaaja

        Siis availet jatkuvasti kellojasi ja säädät käyntiä jatkuvasti no eipä ole enää kovin tiivis enää..


      • mikäOnOngelmasi
        huihaaja kirjoitti:

        Siis availet jatkuvasti kellojasi ja säädät käyntiä jatkuvasti no eipä ole enää kovin tiivis enää..

        Kerta riittää kun tietää mitä tekee.


    • enostaromua

      Nousee oikein niskakarvat pystyyn lukiessa automaattikellojen oikkuiluista. Jos kello ei käy kunnolla aamulla siksi, että se on ollut pöydällä yön yli niin kello on yksinkertaisesti paska romukasa. En taatusti osta ikinä automaattikelloa kun kerran nämä romut eivät pysy yhden yön jälkeen edes ajassa. Kvartsikello on aina tarkka, aina luotettava ja aina oikeassa ajassa, eikä tarvitse miettiä, että kello on aamulla taas vedettävä aikaansa. Automaattikello on turhia ongelmia elämään.

      • nukuVälilläSeHelpottaa

        Kyllä automaatikello toimii jos se on kunnossa. Niitä on kuitenkin tehty jo toistasataa vuotta ennen ensimmäistä kvartsikelloa ja tekniikka on koeteltua ja kehitetty hyväksi. Halpiskellot on sitten erikseen.


    • alpo.tohatsu

      tuhosin 70-luvulla automaattirannekelloni ajamalla 2-tahtisella ilmajäähdytteisellä kahvaohjattavalla perämoottorilla kesän (tärinä...)

      • kaikkeaVoiSattua

        Noin voi käydä halpiskellojen kohdalla ja todella hienon tekniikan kellon kohdalla.


      • Anonyymi
        kaikkeaVoiSattua kirjoitti:

        Noin voi käydä halpiskellojen kohdalla ja todella hienon tekniikan kellon kohdalla.

        Digitaalikello ei ole moisesta moksiskaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe