Katselin YouTubesta Concorde videoita ja luin wikipediaa...oli ne hurjia vehkeitä. Shampanjaa siemailtiin 18 kilsan korkeudessa 2 machin nopeudessa ja -60c pakkasessa. Ei ollut turbulenssista tietoakaan.
Ei voi muuta sanoa!
2500 km/h 18.000 m -60c
11
573
Vastaukset
"Ei ollut turbulenssista tietoakaan."
Eihän troposfäärissä ole turbulenssia, tropopausissakin vain vähän.- ihdihksa
kirkkaan ilman turbulenssi korkealla. jossakin kohtaa 11000m korkeudessa kirkkaassa ilmassakin on toisinaan yllättävää turbulenssiä, mikä mahtaa sitä aiheuttaa. ehkä erisuuntaiset ilmavirtaukset, levittää turbulenssiä korkeussunnassa
Silti merkillistä niiden voima? - Koviapoikia
Niinhän minä sanoin, että ei ollut turbulensia, älä ala toistelee samoja juttuja.
- Stratosphere
Siinä meillä oikea meteorologian maisteri...
- KonkordeMän
Mulla alkaa seisoon.
- Stuertti
Multa tuli jo...
- UpeaKone
Yes, upea oli kone ja edellä aikaansa haasteellisen prosessin lopputulemana, joskin hyvin kallis kulurakenteeltaan ja keskimääräistä haastavempi lennettävä.
Kiinnostavia dokumenttejä Concordista ulkolaisilta kanavilta tullut katseltua tuon koneen kehittäjien ja lentäjien haatatteluineen.- PiperPeter
Oletko homoseksuaali?
- 486
Minulle oli yllätys että kone on käynyt Helsinki-Vantaalla https://www.youtube.com/watch?v=VRP_jkjOTC8 Lapissahan tuo oli tuttu näky. Tossa se rikkoo äänivallin https://www.youtube.com/watch?v=cbPh2llw0-M
- KoviaPoikia
Näyttää siltä kuin iso joutsen laskeutuisi.
- SetJet
Yliäänibisnesjetit saattavat vihdoin toteutua ensi vuosikymmenellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482