Kalliit koukut suomessa! Tapahtui Seinäjoella 2016

Suomessa-lahtarihinnat

Kävin tässä kalastusliikkeessä Seinäjoella syksyllä 2016 kysymässä hauki ja made kalastukseen sopivia koukkuja.
Sain tarjouksen 1 euro kappale YKSI koukku.
Kuvittele 1 koukku maksaa EURON suomessa.
Menin kirjastossa nettiin ja tilasin kiinasta 400 kappaletta ruostumattomasta teräksestä tehtyjä isoja yksihaara koukkuja.
Koukut olivat teräviä ja laatu hyvä.
Maksoin 400 koukusta vain 30 euroa ja postimaksu sisältyi hintaan kanssa.
Koukut 400 kp isoja ja postit yhteensä 30 euroa. Ja tulivat viikossa suomeen.
Ongenkoukut 400 kp jotka ovat tulossa maksoivat postikulut mukaan lukien 15 euroa.

Myös lihan ostan tuottajalta ja kalastan itse ja kasvikset sukulaisen maatilalta.
Ostan kaupasta yleensä maitoa leipää suolaa ja sokeria.
Kaikki muu ruoka on halvimman kautta, itse pyydettyä tai tuottajalta suoraan ostettua. Kaupassa lammas noin 9-10 euroa kilo itse ostan 4-5 euroa kilo.
Kana kaupassa 3-5 euroa kilo. Riippuu vähän minkälaista on.
Tuottajalla kana 1-2 euroa kappele pitää tosin itse tapaa ja siivota mutta osaan kyllä.
Olen elännyt näin pitkään ja säästänyt suuren määrän rahaa sijoituksiin ja olen varakas vaikka töitä en halua tehdä.
Olen 30v ja minulla on velaton kaksio jossa asun ja vastike on vain sata euroa ja saan asumistukea 75 euroa.
Kaloista siian vain ostan muuta saan itse. Siika kaupassa 8-10 euroa kilo.
Ostan kalastajalta 3-5 euroa kilo.

16

1246

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wgtrestr

Heh! Eipä mulla muuta.

• Suomessa-lahtarihinnat

muut kalat

made 5-6 euroa kaupassa 14-17 euroa kilo
        taimen 5-6 euroa kaupassa 15-20 euroa kilo
        lahna 50c - 1 euroa kaupassa 3-4 uroa kilo
        kuha 5-6 euroa kaupassa 12-15 euroa kilo
        silakka 1-2 euroa kilo kaupassa 5-6 euroa kilo
        ahven 2 euroa kilo kaupassa 7-9 euroa kilo
        muikku 5 euroa kilo kaupassa 6-8 euroa kilo
        siianmäti 10 euroa kilo kaupassa 80-100 euroa kilo
        makrilli ystävän kautta tukusta 5 euroa kilo kaupassa 15 euroa kilo

edessä hinta mitä minä maksan kalastajalle ja takana kaupan kallis hinta.

• Mallunpakinat

Missäs Seinäjoella on kalastusliike?

• Suomessa-lahtarihinnat

Sepon Syötti - kalastustarvikkeita

Kasperinviita 17 B 16, 60150 SEINÄJOKI

Tätä tarkoitan kalastusliike siis tarkemmin kalastustavaraliike.

• kkkkiiikkkiii

hi

• dksfpwer

"Olen elännyt näin pitkään ja säästänyt suuren määrän rahaa sijoituksiin ja olen varakas vaikka töitä en halua tehdä.
      Olen 30v ja minulla on velaton kaksio jossa asun ja vastike on vain sata euroa ja saan asumistukea 75 euroa." Siinä on taas joku haaveilija !!!!

• 50prosentin-kate

Käy myymäs koukut sinne kalastus liikkeeseen ota puolet voittoa.

• halpaaon

Taisi tullit ja verot jäädä aloittajalta maksamatta.

• muutakiinahan

Saako siältä Kiinasta myös asumistukea ????????

• pyhäsylvi

Tässä ilmeisesti on sellainen tilanne että hankitaan verovaroista kerätyillä etuuksilla ilman kuittia 'verovapaasti' tuotteita ja sitten ihmetellään miksi rehellisen kauppiaan verollinen hinta on kova?

Klassikko.

• perintöäodotellessa

Tällaisia ongenkoukuissa säästäviä kitupiikkejä on tosiaan olemassa. Niin pientä asiaa ei ole, että siitä ei etsittäisi halvinta hintaa, vaikka siihen menisi päivä tai viikko.

Pitkään elänyt 30-vuotias taitaa vain olla tuplasti vanhempi vanhapoika? Sukulaiset tykkäävät, kun tuollainen sitten kuolee maksakirroosiin. He juovat sitä halvinta Lidlin kaljaa tai tekevät itse vielä halvempaa. Elämässä ei ole mitään muuta sisältöä kuin oma itsensä, mahdollisimman halvalla elää kituuttaminen vaikka olisi varaa elää kuin oikeat ihmiset.

• säästäväisyysonpop

Itse käyn aina haaparannalla tai viipurissa tankkamassa koska bensa on siellä paljon halvempaa. Virosta haen kaljat ja kaikki kodin tavarat.

• Jasittenonnäin

Aloittaja kertoo eläneensä pitkään, vitut. varakas,en usko, koska saa asumistukea. Säästänyt paljon, tuskin, kun kitisee muutamasta koukusta. Pummaa sukulaisilta, hyvin todennäköistä. Kupannut vanhempiaan aina, ihan varmasti. Pummaa vielä yhteiskuntaa, ja laiska. Ihan varmasti peräkammarin poika. Äiti syöttänyt aikuiseksi asti ja isä näyttänyt kädestä pitäen miten vaatteet puetaan, sekin varmaan liki aikuisikään. Tuskin käynyt armeijaa, poliittinen kanta, vihervassari, ei tiedä todellisesta elämästä mitään. Siis kaikkea sitä, mitä todella halveksin.

• fggxz

Suomi ja seinäjoki on sairas!!

Naurattaa miten tyhiä Suomalaiset ovat!!!

Etelä-pohjalaiset ovat vielä asetta tyhmempiä!!

• Koukussaollaan

No kun on niin kalliit koukut ja valtamedia vaikenee tästäkin epäkohdasta. Ei tämä ole se Suomi jonka haluan jälkipolville jättää. Haluan rauhallisen maan, jossa on edulliset koukut. Ei ihme, että suomalaiset ja eteläpohjalaiset tyhmistyvät, kun on sietämättömän kalliit koukut. Kaikki keskittymiskyky menee koukkujen kalleuden ajattelemiseen, ja kaikki aika menee halvempien koukkujen etsimiseen.

• kallis-suomi

Tosi hyvä veto sinulta tähän asiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      134
      847
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      619
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      558
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      533
    5. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      522
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      41
      463
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      438
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      397
    Aihe