Kusipäiset työnjohtajat

Työläinen

Mistä niitä oikein sikiää?

Eivätkö nämä insinööripellet ymmärrä ettei alaisille kannata vittuilla, koska sehän on aivan sama kuin potkisi itseään munille:)

30

7712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lopputili tulossa

      Tarkoitat siis, ettei insinööri saa käskeä työläistä töihin, että työläinen itse määrää mitä tekee ja miten tekee, tietää kaikki asiat paremmin kuin mikään saatanan insinööri "oon perkele ollut niin pitkään töissä, että tiedän nää asiat", että työläiselle pitää aina nostaa palkkaa, ostaa videoita, työkaluja, joita voi kuskata kotiinsa "lainaan", tehdä kuntosali vaikkei siellä kukaan käy, ostaa kannettavat tietokoneet kaikille vaikkei tarvita töissä tietokonetta, kaikki pitää olla kalleinta, pitää järjestää viinanjiuontireissuja työpaikan piikkiin, ...
      ja se insinööri saa olla sisällä ja vielä perkele vittuilee, jos oltiin 2 tuntia kahvilla Anttilan kuppilassa.

    • väinö

      "Sieltä se herra isoherra taas tulee...Mitähän perkeleen tärkeetä asiaa sillä ny on?"

    • työnjoht.

      että työnjohtajallakin on pomo.Jospa työntekijä sattuu olemaan sellainen että sitä on vähän ojennettava.En tiedä mitä v........a tarkoitat mutta jos se koskee sinua niin kannattaisko miettiä miksi tuollaista tapahtuu.Koskaanhan ei työnjohtajat ole alaistensa silmissä muuta kun "pellejä" jo ne "pellet" vielä vaativat työtä tekemään palkkansa eteen.

      • Työläinen

        Työnjohtaja "vittuilee" eli siis nussii pilkkua aina , kun se on mahdollista.Miksi työntekijän pitäisi siis tarjoutua esim. ylitöihin, kun työnjohtaja sitä tulee kyselemään?

        Se oli siis pointti....jos työnjohtaja EI vittuilisi niin MINÄKIN voisin antaa SUUREMMAN työpanoksen ja sitä kautta firma saisi paremman tuoton.

        Ei lypsävää lehmää kannata tappaa :)


      • Inssi auttaa sinua
        Työläinen kirjoitti:

        Työnjohtaja "vittuilee" eli siis nussii pilkkua aina , kun se on mahdollista.Miksi työntekijän pitäisi siis tarjoutua esim. ylitöihin, kun työnjohtaja sitä tulee kyselemään?

        Se oli siis pointti....jos työnjohtaja EI vittuilisi niin MINÄKIN voisin antaa SUUREMMAN työpanoksen ja sitä kautta firma saisi paremman tuoton.

        Ei lypsävää lehmää kannata tappaa :)

        Meillä insseilläkin on rajat missä toimitaan. Ei kaikkiin vaatimuksiin voi suostua, muuten "karkaa mopo käsisitä".
        Jos tänään olen mukava ja annan jotain hyvää mitä ei kuuluisi antaa sopimusten mukaan, huomenna se jo hyväksytty käytäntö. Tulee uusia vaatimuksia. Kaivo on pohjaton.
        Siis pilkkua on nussittava, koska itse te pilaatte tilanteen vaatimalla aina lisää ja lisää ja lisää.
        Vertaappa lasten käyttäytymistä. Työläisten kanssa toimii samat säännöt.
        Karkkipäivästä on pidettävä kiinni, muuten syödään karkkia joka päivä. Tästä sitten saadaan vittumaisen maine.

        Omalla työpaikallani työläiset nimenomaan haluaa tehdä ylitöitä.
        Jos et vielä ymmärrä työelämän sääntöjä, niin kyllä tilanteet elää ja ylityömahdollisuutta kysellään, se on normaalia. Ei tämä nyt ole mitään vittuilua eikä pilkun nussimista.

        Työläiset taas osaa hyvin vedätyksen ja sen pilkuntarkan sopimuspykäliin vetoamisen.

        Hae nyt keskusteluapua.


      • työnjoht.
        Inssi auttaa sinua kirjoitti:

        Meillä insseilläkin on rajat missä toimitaan. Ei kaikkiin vaatimuksiin voi suostua, muuten "karkaa mopo käsisitä".
        Jos tänään olen mukava ja annan jotain hyvää mitä ei kuuluisi antaa sopimusten mukaan, huomenna se jo hyväksytty käytäntö. Tulee uusia vaatimuksia. Kaivo on pohjaton.
        Siis pilkkua on nussittava, koska itse te pilaatte tilanteen vaatimalla aina lisää ja lisää ja lisää.
        Vertaappa lasten käyttäytymistä. Työläisten kanssa toimii samat säännöt.
        Karkkipäivästä on pidettävä kiinni, muuten syödään karkkia joka päivä. Tästä sitten saadaan vittumaisen maine.

        Omalla työpaikallani työläiset nimenomaan haluaa tehdä ylitöitä.
        Jos et vielä ymmärrä työelämän sääntöjä, niin kyllä tilanteet elää ja ylityömahdollisuutta kysellään, se on normaalia. Ei tämä nyt ole mitään vittuilua eikä pilkun nussimista.

        Työläiset taas osaa hyvin vedätyksen ja sen pilkuntarkan sopimuspykäliin vetoamisen.

        Hae nyt keskusteluapua.

        on kaikki pähkinänkuoressa. Noin se menee sananmukaisesti.Monella alalla on menty siihen että työntekijä sanelee mitä haluaa tehdä ja mitä ei, jos asiat ei mene mielenmukaan niin otetaanpa yhteyttä liittoon ja nyt on muodissa työsuojelu valtuutetut.Tuntuu että yhä useammin työnantaja on se "roisto" joka simputtaa ja v.......e mutta työntekijä on syytön.Työnjohtajana olen alkanut etsimällä etsiä syitä vaikeista työntekijöistä että saisin irtisanoa heidät, koska silloin työrauha palaisi työpaikalle.


      • Inssi 15 v. eläkkeeseen
        työnjoht. kirjoitti:

        on kaikki pähkinänkuoressa. Noin se menee sananmukaisesti.Monella alalla on menty siihen että työntekijä sanelee mitä haluaa tehdä ja mitä ei, jos asiat ei mene mielenmukaan niin otetaanpa yhteyttä liittoon ja nyt on muodissa työsuojelu valtuutetut.Tuntuu että yhä useammin työnantaja on se "roisto" joka simputtaa ja v.......e mutta työntekijä on syytön.Työnjohtajana olen alkanut etsimällä etsiä syitä vaikeista työntekijöistä että saisin irtisanoa heidät, koska silloin työrauha palaisi työpaikalle.

        Tämähän se on törkeintä järjestelmän hyväksikäyttöä nykyään, että työsuojelun avulla hoidetaan ne asiat, joita ei muuten saa läpi.
        Helppoa. Sairastumista esimiehen takia. Lisää sairastumisia pahasta esimiehestä. Lisää valituksia erittäin ongelmallisesta esimiehestä.
        Sitten vielä valitust täydellisen sopimattomasta kiusaajaesimiehestä.

        Järjestelmän johtopäätös: Esimies on kiusaaja.

        Peli on pelattu.
        Työläiset voitti 10-0.

        Eli työläisillä on kaikki valta.


      • työnjoht.
        Inssi 15 v. eläkkeeseen kirjoitti:

        Tämähän se on törkeintä järjestelmän hyväksikäyttöä nykyään, että työsuojelun avulla hoidetaan ne asiat, joita ei muuten saa läpi.
        Helppoa. Sairastumista esimiehen takia. Lisää sairastumisia pahasta esimiehestä. Lisää valituksia erittäin ongelmallisesta esimiehestä.
        Sitten vielä valitust täydellisen sopimattomasta kiusaajaesimiehestä.

        Järjestelmän johtopäätös: Esimies on kiusaaja.

        Peli on pelattu.
        Työläiset voitti 10-0.

        Eli työläisillä on kaikki valta.

        menee.Itse olen vieraalla töissä ja hyvä niin, koska yrittäjänä en jaksaisi kuunnella ja katsella tätä touhua nytkin on tarpeeksi vaikeaa.Nykyään saa kaikki sanansa valita huolella tai taas ollaan vaikeuksissa. Onneksi meillä on työntekijöillä 4kk koe-aika, siinä ajassa jo huomaa tuleeko hommista mitään.Mutta kai kaikkien on hommansa hoidettava muuten kaikki pysähtyy ja "kilometri tehtaalla" on huonot liksat, olen vähän semmoista kuullut.Minä muuten en anna periksi vaan hoidan hommani mistä minulle maksetaan palkka, kyllä niskaan huohottajia minullekin löytyy.


      • Työläinen.
        Inssi auttaa sinua kirjoitti:

        Meillä insseilläkin on rajat missä toimitaan. Ei kaikkiin vaatimuksiin voi suostua, muuten "karkaa mopo käsisitä".
        Jos tänään olen mukava ja annan jotain hyvää mitä ei kuuluisi antaa sopimusten mukaan, huomenna se jo hyväksytty käytäntö. Tulee uusia vaatimuksia. Kaivo on pohjaton.
        Siis pilkkua on nussittava, koska itse te pilaatte tilanteen vaatimalla aina lisää ja lisää ja lisää.
        Vertaappa lasten käyttäytymistä. Työläisten kanssa toimii samat säännöt.
        Karkkipäivästä on pidettävä kiinni, muuten syödään karkkia joka päivä. Tästä sitten saadaan vittumaisen maine.

        Omalla työpaikallani työläiset nimenomaan haluaa tehdä ylitöitä.
        Jos et vielä ymmärrä työelämän sääntöjä, niin kyllä tilanteet elää ja ylityömahdollisuutta kysellään, se on normaalia. Ei tämä nyt ole mitään vittuilua eikä pilkun nussimista.

        Työläiset taas osaa hyvin vedätyksen ja sen pilkuntarkan sopimuspykäliin vetoamisen.

        Hae nyt keskusteluapua.

        Eli minä teen erittäin mielelläni kyllä ylitöitä jne.Kyse ei ole siitä vaan siitä, jos vittuillaan vittuilemisen ilosta niin en oikein jaksa sitä sulattaa.Siis keksimällä keksitään aiheita joista voisi sanoa työntekijöille.

        Ei työntekijöille kannata turhan takia vittuilla, koska kannattaa muista kuka ne työt tekee....eli jälleen kerran EI lypsävää lehmää kannata tappaa.

        Otetaan esim.pomo vittuilee jonninjoutavista asioista eli tekee kärpäsestä härkäsen jne.Muutaman tunnin kuluttua tulee kysymään ylitöihin, kun pitäisi homma saada valmiiksi.Mitä luulet työntekijän vastaavan ylityö kyselyyn SEN jälkeen kun pomo on ensin vittuillut AIVAN turhista asioista?

        VASTAUS: EN jää ylitöihin....oikein vittumoinen työntekijä vielä mainitsisi pomolle peiliin katsomisen mahdollisuudesta :)

        Asiallisesti käyttäytyvää pomoa myös kunnioitetaan ja arvostetaan.Jokaiselle "pomolle" suosittelen sitä kuuluisaa MAALAISJÄRJEN käyttöä :)


      • Savusilmä
        Työläinen. kirjoitti:

        Eli minä teen erittäin mielelläni kyllä ylitöitä jne.Kyse ei ole siitä vaan siitä, jos vittuillaan vittuilemisen ilosta niin en oikein jaksa sitä sulattaa.Siis keksimällä keksitään aiheita joista voisi sanoa työntekijöille.

        Ei työntekijöille kannata turhan takia vittuilla, koska kannattaa muista kuka ne työt tekee....eli jälleen kerran EI lypsävää lehmää kannata tappaa.

        Otetaan esim.pomo vittuilee jonninjoutavista asioista eli tekee kärpäsestä härkäsen jne.Muutaman tunnin kuluttua tulee kysymään ylitöihin, kun pitäisi homma saada valmiiksi.Mitä luulet työntekijän vastaavan ylityö kyselyyn SEN jälkeen kun pomo on ensin vittuillut AIVAN turhista asioista?

        VASTAUS: EN jää ylitöihin....oikein vittumoinen työntekijä vielä mainitsisi pomolle peiliin katsomisen mahdollisuudesta :)

        Asiallisesti käyttäytyvää pomoa myös kunnioitetaan ja arvostetaan.Jokaiselle "pomolle" suosittelen sitä kuuluisaa MAALAISJÄRJEN käyttöä :)

        Ennen muuta työjohdon pitää olla oikeudenmukainen kaikissa toimissaan. Eräs Outokummussa vaikuttava tuotantopäällikkö ei sitä ollut.
        Entäs ne perättömien juttujen levittäjät?
        Olisi siitä työpaikasta muutakin sanottavaa, mutta olkoon.
        Miksikäpä se siitä tulee. Voi niitäkin kortinpelaajia savuisessa taukotuvassa.


      • mie
        Inssi 15 v. eläkkeeseen kirjoitti:

        Tämähän se on törkeintä järjestelmän hyväksikäyttöä nykyään, että työsuojelun avulla hoidetaan ne asiat, joita ei muuten saa läpi.
        Helppoa. Sairastumista esimiehen takia. Lisää sairastumisia pahasta esimiehestä. Lisää valituksia erittäin ongelmallisesta esimiehestä.
        Sitten vielä valitust täydellisen sopimattomasta kiusaajaesimiehestä.

        Järjestelmän johtopäätös: Esimies on kiusaaja.

        Peli on pelattu.
        Työläiset voitti 10-0.

        Eli työläisillä on kaikki valta.

        Suora lainaus uusimmasta Kotimaa- lehdestä:

        "Johtaminen sallittu, kiusaaminen ei

        Kihlakunnansyyttäjä muistutti perusteluissaan, että esimiehillä on oikeus johtaa alaistensa työtä sekä valvoa sen laatua sekä työajan käyttöä. Vaikka johtamistapa koettaisiin epämiellyttäväksi, se ei sinänsä ole kiusaamista, ellei siihen liity säännöksiä rikkovaa toimintaa.

        Myöskään satunnainen epäasiallinen puhe, näkemyserot tai toisen persoonan kokeminen epämiellyttävänä eivät ole häirintää, vaikka ne koettaisiin loukkaavina ja ne huonontaisivat keskinäisiä suhteita."


      • Ei enää pomohaluja
        Työläinen. kirjoitti:

        Eli minä teen erittäin mielelläni kyllä ylitöitä jne.Kyse ei ole siitä vaan siitä, jos vittuillaan vittuilemisen ilosta niin en oikein jaksa sitä sulattaa.Siis keksimällä keksitään aiheita joista voisi sanoa työntekijöille.

        Ei työntekijöille kannata turhan takia vittuilla, koska kannattaa muista kuka ne työt tekee....eli jälleen kerran EI lypsävää lehmää kannata tappaa.

        Otetaan esim.pomo vittuilee jonninjoutavista asioista eli tekee kärpäsestä härkäsen jne.Muutaman tunnin kuluttua tulee kysymään ylitöihin, kun pitäisi homma saada valmiiksi.Mitä luulet työntekijän vastaavan ylityö kyselyyn SEN jälkeen kun pomo on ensin vittuillut AIVAN turhista asioista?

        VASTAUS: EN jää ylitöihin....oikein vittumoinen työntekijä vielä mainitsisi pomolle peiliin katsomisen mahdollisuudesta :)

        Asiallisesti käyttäytyvää pomoa myös kunnioitetaan ja arvostetaan.Jokaiselle "pomolle" suosittelen sitä kuuluisaa MAALAISJÄRJEN käyttöä :)

        Kaikissa ammattiryhmissä ja työpaikoissa on tyyppejä "joka lähtöön". Pahinta on jos työnantaja- ja esimiestaso käyttäytyy puolueellisesti ja lapsellisesti. Silloin on peli pelattu ja kaikkien kannattaisi hakeutua eri tehtäviin. Tällaisella kokoonpanolla ei ole tulevaisuutta.

        Itse olen joutunut pitämään aisoissa herravihaa potevia partasuulapsia ja olen joutunut kuuntelemaan näiden kaikkitietävien työläisten yksipuolista vittuilua ja kiukuttelua sekä työnantajapuolen mitä kummallisimpia vaatimuksia, strategioita, johtamisoppeja, syytöksiä, joten ymmärrän kokemuksesta, että kuppi täyttyy myös pomolla.

        Toisaalta olen jo opiskeluaikana todennut, että luonnehäiriöisiä inssejä ja dipl.inssejä tulee liikaa työelämään. Joka joutuu tällaisen egoistidiktaattorikusipään lähipiiriin, sekin aikaansaa alaisissa vastareaktion.

        Eipä näihin asioihin ole tyyppivastausta. Sääli vaan niitä syyttömiä pomoja tai alaisia, jotka joutuvat aiheetta hyökkäyksien uhriksi. Siitähän syntyy kierre ja kohta ei kukaan tiedä, kuka on alunperin se roistokusipääkiusaaja.

        "Metsä vastaa kuin sinne huudetaan."


      • Pertsan serkku
        mie kirjoitti:

        Suora lainaus uusimmasta Kotimaa- lehdestä:

        "Johtaminen sallittu, kiusaaminen ei

        Kihlakunnansyyttäjä muistutti perusteluissaan, että esimiehillä on oikeus johtaa alaistensa työtä sekä valvoa sen laatua sekä työajan käyttöä. Vaikka johtamistapa koettaisiin epämiellyttäväksi, se ei sinänsä ole kiusaamista, ellei siihen liity säännöksiä rikkovaa toimintaa.

        Myöskään satunnainen epäasiallinen puhe, näkemyserot tai toisen persoonan kokeminen epämiellyttävänä eivät ole häirintää, vaikka ne koettaisiin loukkaavina ja ne huonontaisivat keskinäisiä suhteita."

        Kunpa kaikki kiusaamissyytökset tutkittaisiinkin.
        Mutta kun kiusaajaksi leimataan järjestelmässä kuulematta "kiusaajaa", raportoimatta mitä on valitettu, siis selän takana.

        "Kiusaajalla" ei ole oikeusturvaa.
        Ei voi vaatia, mitä on kerrottu. Se on kuulemma arkaluontoista, jota ei voi kertoa.

        Onko tämä oikeudenmukaista. Ei ole.

        Alaiset saavat siis syyttää syytöksiä, joihin ei saa antaa vastinetta.

        Näin meillä täällä länsirannikolla koetaan länsimaalainen oikeuskäytäntö.


      • nainen
        Ei enää pomohaluja kirjoitti:

        Kaikissa ammattiryhmissä ja työpaikoissa on tyyppejä "joka lähtöön". Pahinta on jos työnantaja- ja esimiestaso käyttäytyy puolueellisesti ja lapsellisesti. Silloin on peli pelattu ja kaikkien kannattaisi hakeutua eri tehtäviin. Tällaisella kokoonpanolla ei ole tulevaisuutta.

        Itse olen joutunut pitämään aisoissa herravihaa potevia partasuulapsia ja olen joutunut kuuntelemaan näiden kaikkitietävien työläisten yksipuolista vittuilua ja kiukuttelua sekä työnantajapuolen mitä kummallisimpia vaatimuksia, strategioita, johtamisoppeja, syytöksiä, joten ymmärrän kokemuksesta, että kuppi täyttyy myös pomolla.

        Toisaalta olen jo opiskeluaikana todennut, että luonnehäiriöisiä inssejä ja dipl.inssejä tulee liikaa työelämään. Joka joutuu tällaisen egoistidiktaattorikusipään lähipiiriin, sekin aikaansaa alaisissa vastareaktion.

        Eipä näihin asioihin ole tyyppivastausta. Sääli vaan niitä syyttömiä pomoja tai alaisia, jotka joutuvat aiheetta hyökkäyksien uhriksi. Siitähän syntyy kierre ja kohta ei kukaan tiedä, kuka on alunperin se roistokusipääkiusaaja.

        "Metsä vastaa kuin sinne huudetaan."

        Meitä tosiaan on joka lähtöön.
        Esimiehissä ja alaisissa. Olen ollut kaksitoistavuotta samassa firmassa. Ensimmäinen esimieheni oli puolueeton ja vaativa, jonka kanssa oli mukava tehdä töitä. Sitten siirryin samassa firmassa toiselle osastolle. Työnjohtaja oli monenkin mielestä väärällä alalla. Osastolla oli ilmapiiri huono ja pomo sanoinkuvaamattoman epäpätevä. Onneksi nyt olen taas entisen pomon alaisena ja homma kulkee.


      • Ei valitusoikeutta
        mie kirjoitti:

        Suora lainaus uusimmasta Kotimaa- lehdestä:

        "Johtaminen sallittu, kiusaaminen ei

        Kihlakunnansyyttäjä muistutti perusteluissaan, että esimiehillä on oikeus johtaa alaistensa työtä sekä valvoa sen laatua sekä työajan käyttöä. Vaikka johtamistapa koettaisiin epämiellyttäväksi, se ei sinänsä ole kiusaamista, ellei siihen liity säännöksiä rikkovaa toimintaa.

        Myöskään satunnainen epäasiallinen puhe, näkemyserot tai toisen persoonan kokeminen epämiellyttävänä eivät ole häirintää, vaikka ne koettaisiin loukkaavina ja ne huonontaisivat keskinäisiä suhteita."

        Oikeuden mukaan on näin kuten kuvasit.

        Mutta kun yleensä ei mennä Käräjäoikeuteen asti vaan oikeusistuimena on Työväenliikkeen Kenttäoikeus, johon jäseneksi pääsee kaikki, joilla on viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta jotain hampaankolossa syytettyä vastaan.

        Työväeliikkeen Kenttäoikeuden päätöstä ei anneta syytetylle nähtäväksi, samoin kuin asian käsittelyaineisto jää vain syyttäjien jatkokäytettäväksi jopa seuraavaan elämään asti.

        Korkeinta Oikeutta käyttävät Luottamusmiehet, sd ja kd, Työstäsuojeluvaltuutettu, sd tai kd, Työstäsuojelupäällikkö, kd, Alaiset sd, joita on käsketty menemään työmaalle kesken korttipelin ja Työnantajan laiskajuoppo edustaja, kok, joka mielellään kostaa syytetyn 80-luvulla palaverissa esittämät epämieluisat kehitysideat.


      • Vanha konkari
        työnjoht. kirjoitti:

        on kaikki pähkinänkuoressa. Noin se menee sananmukaisesti.Monella alalla on menty siihen että työntekijä sanelee mitä haluaa tehdä ja mitä ei, jos asiat ei mene mielenmukaan niin otetaanpa yhteyttä liittoon ja nyt on muodissa työsuojelu valtuutetut.Tuntuu että yhä useammin työnantaja on se "roisto" joka simputtaa ja v.......e mutta työntekijä on syytön.Työnjohtajana olen alkanut etsimällä etsiä syitä vaikeista työntekijöistä että saisin irtisanoa heidät, koska silloin työrauha palaisi työpaikalle.

        Luuletko pystyväsi irtisanomisiin vain siksi et jonkun naama ei mielytä? Kokeile poika onnees ja käräjäoikeudessa tuomarit kertovat sulle paljon joudut maksaa irtisanotulle työntekijälle :). Mistä kuvittelet saavasi osaavaa työvoimaa mikäli pistät ammattitaitoista työvoimaa pihalle? Kymmenienvuosien työkokemusta ei niin vain korvata jollain "oppipojalla".

        Mistä näitä minä olen "herra iso herra tyyppejä oikein sikiää"?Mitä tulee tuohon työrauhaan niin ainakin meidän työpaikalla työrauha palaisi heti, kun työnjohtaja saisi kenkää perseelle.Eivätkö nämä työnjohtaja pellet tajua et mitä paremmin työläiset viihtyvät sitä parempi on myös TYÖTEHO!


      • Isoherra
        Vanha konkari kirjoitti:

        Luuletko pystyväsi irtisanomisiin vain siksi et jonkun naama ei mielytä? Kokeile poika onnees ja käräjäoikeudessa tuomarit kertovat sulle paljon joudut maksaa irtisanotulle työntekijälle :). Mistä kuvittelet saavasi osaavaa työvoimaa mikäli pistät ammattitaitoista työvoimaa pihalle? Kymmenienvuosien työkokemusta ei niin vain korvata jollain "oppipojalla".

        Mistä näitä minä olen "herra iso herra tyyppejä oikein sikiää"?Mitä tulee tuohon työrauhaan niin ainakin meidän työpaikalla työrauha palaisi heti, kun työnjohtaja saisi kenkää perseelle.Eivätkö nämä työnjohtaja pellet tajua et mitä paremmin työläiset viihtyvät sitä parempi on myös TYÖTEHO!

        On koettu, että työrauha ei ole kiinni työnjohdosta. Meillä on vaihdettu pomot työntekijöiden vaatimuksesta, mutta meno jatkuu samanlaisena. Työntekijät eivät suostu edes keskustelemaan pienistäkään muutoksista urautuneisiin ja epätaloudellisiin työtapoihin.
        Työnjohdon tehtävä on kehittää työyhteisöä eikä pitää kynsin hampain kiinni vanhasta. Kehittäminen nähdään työntekijäpuolella pahana asiana. Hyvä pomo on ay-liikkeen juoksupoika, vai?

        Pitkä työkokemus on joskus hyväksi, mutta kehittämisessä se on usein rasite.

        Sitten väite, että työntekijöiden työteho on viihtyvyydestä kiinni.
        Ei pidä paikkaansa. Jos työpaikalle järjestetään viihdytystä ja jos kaikkiin mahdollisiin vaatimuksiin suostutaan, vedätys lisääntyy loputtomaksi kierteeksi, tulee ennemminkin paha olo. Mikään ei riitä. Tulee enemmän tyhjä olo ja kieroutuminen lisääntyy.

        Tätä syöksykierrettä on yhä vaikeampaa saada oikastua.

        Porukan agitoijien ainut henkivakuutus on joukkovoiman saanti ja luottamusmieheksi pääsy.
        Vielä tulee hetki, että nämä nmuutamat työläispellet saadaan heittää yli laidan.


      • etten ole ainoa
        Isoherra kirjoitti:

        On koettu, että työrauha ei ole kiinni työnjohdosta. Meillä on vaihdettu pomot työntekijöiden vaatimuksesta, mutta meno jatkuu samanlaisena. Työntekijät eivät suostu edes keskustelemaan pienistäkään muutoksista urautuneisiin ja epätaloudellisiin työtapoihin.
        Työnjohdon tehtävä on kehittää työyhteisöä eikä pitää kynsin hampain kiinni vanhasta. Kehittäminen nähdään työntekijäpuolella pahana asiana. Hyvä pomo on ay-liikkeen juoksupoika, vai?

        Pitkä työkokemus on joskus hyväksi, mutta kehittämisessä se on usein rasite.

        Sitten väite, että työntekijöiden työteho on viihtyvyydestä kiinni.
        Ei pidä paikkaansa. Jos työpaikalle järjestetään viihdytystä ja jos kaikkiin mahdollisiin vaatimuksiin suostutaan, vedätys lisääntyy loputtomaksi kierteeksi, tulee ennemminkin paha olo. Mikään ei riitä. Tulee enemmän tyhjä olo ja kieroutuminen lisääntyy.

        Tätä syöksykierrettä on yhä vaikeampaa saada oikastua.

        Porukan agitoijien ainut henkivakuutus on joukkovoiman saanti ja luottamusmieheksi pääsy.
        Vielä tulee hetki, että nämä nmuutamat työläispellet saadaan heittää yli laidan.

        joka on tuossa tilanteessa. Olen jo vuoden miettinyt missä vika..Mutta voihan se olla ettei oikeastaan tarvitse ollakaan vikaa vaan agiteeraaja on jo pilannut koko ilmapiirin ja mitkään korjausyritykset ei auta..Tsemppiä..itse jaksan sen tiedon kanssa paremmin että en ole ainoa joka on tässä "patti tilanteessa"


      • Johtaja
        Vanha konkari kirjoitti:

        Luuletko pystyväsi irtisanomisiin vain siksi et jonkun naama ei mielytä? Kokeile poika onnees ja käräjäoikeudessa tuomarit kertovat sulle paljon joudut maksaa irtisanotulle työntekijälle :). Mistä kuvittelet saavasi osaavaa työvoimaa mikäli pistät ammattitaitoista työvoimaa pihalle? Kymmenienvuosien työkokemusta ei niin vain korvata jollain "oppipojalla".

        Mistä näitä minä olen "herra iso herra tyyppejä oikein sikiää"?Mitä tulee tuohon työrauhaan niin ainakin meidän työpaikalla työrauha palaisi heti, kun työnjohtaja saisi kenkää perseelle.Eivätkö nämä työnjohtaja pellet tajua et mitä paremmin työläiset viihtyvät sitä parempi on myös TYÖTEHO!

        Mitä paremmin agitaattorit viihtyvät työmaan sosiaalitiloissa, sitä huonommin maistuu työ.

        Kenkää teikäläisille, työrauha työhaluisille kunnon työläisille!


      • Vanha konkari
        Johtaja kirjoitti:

        Mitä paremmin agitaattorit viihtyvät työmaan sosiaalitiloissa, sitä huonommin maistuu työ.

        Kenkää teikäläisille, työrauha työhaluisille kunnon työläisille!

        Väki vaihtua tiuhaan ;)


      • Hjalmari
        Työläinen. kirjoitti:

        Eli minä teen erittäin mielelläni kyllä ylitöitä jne.Kyse ei ole siitä vaan siitä, jos vittuillaan vittuilemisen ilosta niin en oikein jaksa sitä sulattaa.Siis keksimällä keksitään aiheita joista voisi sanoa työntekijöille.

        Ei työntekijöille kannata turhan takia vittuilla, koska kannattaa muista kuka ne työt tekee....eli jälleen kerran EI lypsävää lehmää kannata tappaa.

        Otetaan esim.pomo vittuilee jonninjoutavista asioista eli tekee kärpäsestä härkäsen jne.Muutaman tunnin kuluttua tulee kysymään ylitöihin, kun pitäisi homma saada valmiiksi.Mitä luulet työntekijän vastaavan ylityö kyselyyn SEN jälkeen kun pomo on ensin vittuillut AIVAN turhista asioista?

        VASTAUS: EN jää ylitöihin....oikein vittumoinen työntekijä vielä mainitsisi pomolle peiliin katsomisen mahdollisuudesta :)

        Asiallisesti käyttäytyvää pomoa myös kunnioitetaan ja arvostetaan.Jokaiselle "pomolle" suosittelen sitä kuuluisaa MAALAISJÄRJEN käyttöä :)

        Toimii myös toiselta kantilta se "Lypsävä lehmä"- vertaus. Jos yrityksellä menee huonosti, niin se vaikuttaa myös työläiten määrään ja palkkaukseen.
        Mutta työpaikoilla on todella paljon noita ylimielisiä työntekijöitä, jotka asettelevat joka käänteessä kapuloita rattaisiin. Hyvätkin pomot tuomitaan jo ennakolta, eikä minkäänlainen yhteistyö sovi heille, maksoi mitä maksoi. Usein tällainen työläinen on luottamusmies, joka hankkii arvostusta ainoastaan hyvällä (vittumaisella) ulosannillaan, työnteko kun ei häneltä onnistu. On myös asiallisia luottamusmiehiä, mutta heidänkin työtään estää juuri se vallanhimoinen paskanjauhaja, joka haluaa kalifiksi kalifin paikalle.
        En ikävä kyllä ajanpuutteen vuoksi lukenut näitä kaikkia viestejä ja nämä muutamatkin vain tuosta lonkalta, joten voi mennä asian vierestäkin, mutta mielipidettäni se ei kuitenkaan muuta.


      • Jupe box
        Hjalmari kirjoitti:

        Toimii myös toiselta kantilta se "Lypsävä lehmä"- vertaus. Jos yrityksellä menee huonosti, niin se vaikuttaa myös työläiten määrään ja palkkaukseen.
        Mutta työpaikoilla on todella paljon noita ylimielisiä työntekijöitä, jotka asettelevat joka käänteessä kapuloita rattaisiin. Hyvätkin pomot tuomitaan jo ennakolta, eikä minkäänlainen yhteistyö sovi heille, maksoi mitä maksoi. Usein tällainen työläinen on luottamusmies, joka hankkii arvostusta ainoastaan hyvällä (vittumaisella) ulosannillaan, työnteko kun ei häneltä onnistu. On myös asiallisia luottamusmiehiä, mutta heidänkin työtään estää juuri se vallanhimoinen paskanjauhaja, joka haluaa kalifiksi kalifin paikalle.
        En ikävä kyllä ajanpuutteen vuoksi lukenut näitä kaikkia viestejä ja nämä muutamatkin vain tuosta lonkalta, joten voi mennä asian vierestäkin, mutta mielipidettäni se ei kuitenkaan muuta.

        Niitä kuspäisiä luottiksia on ja paljon. Kuinka voi olla mahdollista että joku on heidät valinnut niinkin jaloon toimeen? Siinä jo missä veri punnitaan!


      • Työläinen
        Hjalmari kirjoitti:

        Toimii myös toiselta kantilta se "Lypsävä lehmä"- vertaus. Jos yrityksellä menee huonosti, niin se vaikuttaa myös työläiten määrään ja palkkaukseen.
        Mutta työpaikoilla on todella paljon noita ylimielisiä työntekijöitä, jotka asettelevat joka käänteessä kapuloita rattaisiin. Hyvätkin pomot tuomitaan jo ennakolta, eikä minkäänlainen yhteistyö sovi heille, maksoi mitä maksoi. Usein tällainen työläinen on luottamusmies, joka hankkii arvostusta ainoastaan hyvällä (vittumaisella) ulosannillaan, työnteko kun ei häneltä onnistu. On myös asiallisia luottamusmiehiä, mutta heidänkin työtään estää juuri se vallanhimoinen paskanjauhaja, joka haluaa kalifiksi kalifin paikalle.
        En ikävä kyllä ajanpuutteen vuoksi lukenut näitä kaikkia viestejä ja nämä muutamatkin vain tuosta lonkalta, joten voi mennä asian vierestäkin, mutta mielipidettäni se ei kuitenkaan muuta.

        Mistä kuvittelette saavanne esim.kymmenien vuosien työkokemuksen omaavan henkilön töihin?

        Seuraavan työpaikan johtaja kyllä kiljuu riemusta, kun ei ex-työnantaja tajunnut työkokemuksen "painoarvoa"

        Ei kesäpojat/tytöt pysty korvaamaan "aivan" kaikkea.Sitä ei tajuta kuin siinä vaiheessa, kun paskat on housussa ;)


      • Työnjohtaja(ko)
        Työläinen kirjoitti:

        Mistä kuvittelette saavanne esim.kymmenien vuosien työkokemuksen omaavan henkilön töihin?

        Seuraavan työpaikan johtaja kyllä kiljuu riemusta, kun ei ex-työnantaja tajunnut työkokemuksen "painoarvoa"

        Ei kesäpojat/tytöt pysty korvaamaan "aivan" kaikkea.Sitä ei tajuta kuin siinä vaiheessa, kun paskat on housussa ;)

        Kukahan haluaa ottaa vanhan miehen palvelukseensa? ja vielä kysymättä entiseltä työnantajalta miehestä..

        Arvaappa tuleeko töitä, jos oot ollu mulkku


      • HALLOOO

        satutko tietämään
        että työnjohtajallakin on pomo. EI MUUTEN OLE ,JOS OMISTAA PIENEN YRITYKSEN ITSE.


      • vanha akka töihin...
        Työnjohtaja(ko) kirjoitti:

        Kukahan haluaa ottaa vanhan miehen palvelukseensa? ja vielä kysymättä entiseltä työnantajalta miehestä..

        Arvaappa tuleeko töitä, jos oot ollu mulkku

        joku jopa halusi vanhan naisenhommiinsa 55v. pääsi heti ,kun kokemusta alaltayli 30v. EItarvinu soitella perään uuden eikä vanhan työnantajan. kun samalla paikkakunnalla muutaman km. päässä toisistaanja kaikki tuntee toisensa samalla alalla,siis pomot ja päälliköt tuntevat toisensa.Jos oot hyvä työntekijä ei kukaan pahaa puhu, mutta jos viallinen oot, niinsana kulkee kovin ketterästi


      • Anonyymi
        Työläinen kirjoitti:

        Työnjohtaja "vittuilee" eli siis nussii pilkkua aina , kun se on mahdollista.Miksi työntekijän pitäisi siis tarjoutua esim. ylitöihin, kun työnjohtaja sitä tulee kyselemään?

        Se oli siis pointti....jos työnjohtaja EI vittuilisi niin MINÄKIN voisin antaa SUUREMMAN työpanoksen ja sitä kautta firma saisi paremman tuoton.

        Ei lypsävää lehmää kannata tappaa :)

        Et kuulosta vastuulliselta tiimi pelaajalta. Miten viihdyt nykyisessä työssäsi, urapolkusi voi olla auki toisessa firmassa. Uskon työnjohdon kannustavan sinua eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kuulosta vastuulliselta tiimi pelaajalta. Miten viihdyt nykyisessä työssäsi, urapolkusi voi olla auki toisessa firmassa. Uskon työnjohdon kannustavan sinua eteenpäin.

        Tiimipelaajan mainitseminen lähes jokaisessa työpaikkailmoituksessa on kyllä niin kulunutta ja so last season. Eikö nämä osaa muuta toistella kuin sanaa tiimipelaaja (?). Toinen äärimmäisen kulut fraasi on, että olemme johtava sen ja sen alan yritys. Herrajuma mitä toistoa ja matkimista vuodesta toiseen.


    • Anonyymi

      Hauska, miksi sinulle vittuillaan.

      • Anonyymi

        Paskafirmoissa vittuillaan koska kaikki ovat kädettömiä ääliöitä.
        Fiksu nostaa heti kytkintä ja vielä fiksummat haistaa sen paskan firman jo ennalta eivätkä edes mene sinne töihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe