Kun taloyhtiöllä on puolet sijoitus asuntoja , ja tarvitaan korjauksia esim. märkätiloihin, niin isännöitsijä on saanut puhuttua hallituksen esittämään yhtiökokoukselle että tehdään nämä remontit taloyhtiön laskuun, kyseessä ei ole vesivahinko vaan sijoittajat ei suostu korjaamaan tiloja, vaatimuksista huolimatta. 5000-6000 per kylpyhuone. Paljonko on kynnysraha asiaa hoitavalle isännöitsijälle..ajatellen tekijöitä ja sijoittajia jotka säästävät kyseisen summan. Onko olemassa luotettavia isännöitsijöitä.
Vastaukset 2
- nuoriukkomies
Jos ja kun korjauksia TARVITAAN, niin taloyhtiön piikkiin menevät.
Korjauksen TARVE on vaikkapa kosteusvaurio, viallinen taloyhtiön vastuulla oleva laitteisto, pesuallas, pytty tai suihkusetti (voi vaihdella hieman yhtiöstä riippuen).
Osakkaat maksavat itse kylpyhuoneidensa remontit, jos haluavat niihin uudistusta tai muuta parannusta viihtyvyyden, käytännöllisyyden yms. vuoksi.
Kun ruvetaan nykyaikaistamaan kylpyhuoneita taloyhtiön päätöksellä ja kustannuksella, niin kaikkiin asuntoihin se täytyy tehdä.
Kosteusvaurio ja yleensä laitteistovika kuuluu aina taloyhtiön vastuuseen, mikäli asukas ei sitä ole itse aiheuttanut. Korjaus tehdään ko. asuntoon, ei muihin.
Isännöitsijän kynnysraha on yleensä asiallinen keskustelu.
Voi saada ihmeitä aikaan ja oikoa väärinkäsityksiä ja väärää tietoa.Ei se nyt ihan noin mene.
Ensiksi se, että altaat eivät ole yhtiön vastuulla AsoyL mukaan.
Toisekseen yhtiön pitää peruskorjata ennen vuotta 1998 valmistuneet kylpyhuoneet niiden teknisen käyttöiän loppuessa, eli noin 20 vuoden ikäisinä. Vuonna 1998 ja sitä myöhemmin valmistuneet/peruskorjatut kylpyhuoneet tulee uusia noin 25 vuoden ikäisinä. Mikäli näin ei tehdä, on seurauksena todennäköinen kosteusvaurio, joka on kalliimpi korjata (vakuutusyhtiö ei maksa mitään yli-ikäisen kylpyhuoneen vauriokorjauksesta) kuin ajallaan tehty peruskorjaus, säästö on sitä suurempi mitä enemmän niitä peruskorjataan kerralla.
Nykyinen AsOyL antaa toisaalta hyvityksen osakkaan itse maksamasta ja sääntöjen mukaan toteutetusta märkätilaremontista. Käytännössä muiden kylpyhuoneiden remonttikulu osakkaan huoneiston osalta vähennettynä jo käytetyllä teknisellä käyttöiällä. Esimerkiksi 12 vuotta sitten kylpyhuoneensa määräysten mukaan remontoinut osakas maksaa n. 1/2 osaa vähemmän kuin remontoimattomien kylpyhuoneiden osakkaat.
Eli, mikä asiassa on niin vaikea ymmärtää???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751729- 241216
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341102Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135933Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64704
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192629- 74611
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
- 36464
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398