Arvon leideiltä pyytäisin kannanottoa mieltäni askarruttaneeseen pulmaan.
Vaimoni ostaa kauniita vaatteita ja on ne yllään mielestäni erittäin kaunis ja viehättävä. Olenkin toisinaan pyytänyt häntä pukemaan tietyt vaatteet vaikka emme olisi lähdössä ulos. Olisi mukavaa viettää iltaa seurustellen kahdestaan, nauttia viiniä ja katsoa mihin tunnelma meitä vie.
Ongelma onkin siinä, että tämä ei käy. Tämä tälläytyminen on varattu vain julkisiin tilanteisiin. Nyt en tarkoita sitä että pitää olla kotona jatkuvasti meikit kasvoilla ja ykköset päällä. Mutta vaihtoehtona niille verkkareille ja taatusti mukaville alushousuille tai sille kirotulle paitulille, olisi mukava nähdä vaimo välillä hameessa naisellisesti pukeutuneena.
Ymmärtäisin jos ongelma johtuisi siitä, että makaisin sohvalla kalsareissani. Mutta toisinaan ihmettelen miksi tämä naiseus on varattu pelkästään muille.
Ihmettelyä
22
3082
Vastaukset
- Zelda
En oikein käsitä...Eihän se hirveätä vaivaa häneltä vaatisi pukeutua niihin kivoihin vaatteisiin. Itse tykkään ainakin näyttää oman miehen silmissä hyvältä.
Oletko puhunut hänelle suoraan siitä, että haluaisit viettää hänen kanssaan romanttisia hetkiä? Onko hän sanionut jotain syytä sille, että miksi ei voi pukeutua pyytämiisi vaatteisiin?- Luusalmi
Olen samaa mieltä, eihän se hirveä vaiva olisi tehdä se silloin tällöin.
Asiasta on puhuttu ja yleisin vastaus on ettei hän halua tehdä sitä pyynnöstä vaan silloin kun hän tuntee haluavansa tehdä niin. Tämä on OK, en halua painostaa mutta mitään ei tapahdu...
Hän kysyy myös useasti näyttääkö hyvältä lähtiessään töihin, ulos tyttöjen kanssa jne. Mielestäni tämä olisi pieni kohteliaisuus minua kohtaan enkä tunne pyytäväni mitään mahdottomia, kyse nyt on kuitenkin ihan normaaleista vaatteista eikä roolileikeistä. - N27
Luusalmi kirjoitti:
Asiasta on puhuttu ja yleisin vastaus on ettei hän halua tehdä sitä pyynnöstä vaan silloin kun hän tuntee haluavansa tehdä niin. Tämä on OK, en halua painostaa mutta mitään ei tapahdu...
Hän kysyy myös useasti näyttääkö hyvältä lähtiessään töihin, ulos tyttöjen kanssa jne. Mielestäni tämä olisi pieni kohteliaisuus minua kohtaan enkä tunne pyytäväni mitään mahdottomia, kyse nyt on kuitenkin ihan normaaleista vaatteista eikä roolileikeistä.Minulla ainakin on ihan omana tapana jättää ne työ- tai kokous- tai juhlavaatteet päälle vielä joksikin aikaa kotiin tultuakin - ja mieheni on alunperinkin ollut sitä mieltä, että on mukavaa nähdä vaimo kotonakin niissä siistimmissä vaatteissa, vaikkei niitä nyt koko illaksi päälle jätäkään. Ja on se sellainenkin juttu, että tulee itsekin käyttäydyttyä ihan eri lailla verrattuna siihen, että heti kotiin tultua vaihtaisi "verkkarit" jalkaan... Minun kaapistani ei kyllä kovin nukkavieruja tai löysiä vaatteita löydykään, joten eipä ole miehellä senkään takia ollut syytä valitella pukeutumisestani...
Kuulostaisi siltä, että vaimosi pukeutuminen kotona ja "ulkona" eroaa hyvinkin merkittävästi toisistaan - haluaisitko sinä siis että vaimosi olisi "täydessä tällingissä" kotonaan silloin tällöin, vai että hän vain pukeutuisi siistimmin, jopa virallisemmin? Harrastaako hän kenties suorastaan ylipukeutumista lähtiessään tyttöjen kanssa ulos, jolloin samanlainen pukeutuminen kotona voisi häiritä jopa häntä itseään?
Kerran eräs ennestään tuntematon naishenkilö avautui minulle ja kertoi ettei hän halua koskaan olla lähelläkään miestään silloin kuin hänellä on siistit työ- tai juhlavaatteet päällä, koska hänen miehellään oli kuulemma tapana RUTUTA siistit vaatteet kaappaamalla hänet jatkuvasti syliinsä, ja pilaamalla sillä tavalla mahdollisesti lämpimän tunnelman! ( Mitenkäs sitä sanotaan: herrasmiehenhän pitää osata kohdella naistaan niin, ettei hän sotke naisen hiuksia, meikattuja kasvoja tai vaatteita... ) - noodle
Luusalmi kirjoitti:
Hän kysyy myös useasti näyttääkö hyvältä lähtiessään töihin, ulos tyttöjen kanssa jne. Mielestäni tämä olisi pieni kohteliaisuus minua kohtaan enkä tunne pyytäväni mitään mahdottomia, kyse nyt on kuitenkin ihan normaaleista vaatteista eikä roolileikeistä."Teen kun tunnen haluavani" -vastaukset sinun pitäisi tulkita oikein. Oikeasti se tarkoittaa "vittu mä sun takia tee mitään".
Lopeta touhu ajoissa. Lähetä hänet tai lähde itse maailmalle.
- Ronja-Ryövärintytär
En tiedä mitä vaimosi ajattelee, mutta
-eikö olisi mahdollista viedä se vaimo ulos alkuillasta ja tulla kotiin jatkoille?
Mahdollisia syitä
-jos on kotitöitä muutenkin paljon, voi olla turhauttavaa pukeutua vain hetkeksi (sinähän kuitenkin riisut ne vaatteet heti pian?), joutuu kuitenkin pesemään, silittämään jne
-jos ahdistaa, ettei kelpaa omana itsenään
-jos suhde on huono, ei viitsi vaivautua
Joka tapauksessa ei kannata ajatella että "naiseus on varattu pelkästään muille" jos nainen laittautuu ulos lähtiessään. Jotkut näkevät sen edustustilaisuuteena. Edustetaan miestä ja perhettä.Ettei miehen tarvitse hävetä homssuista vaimoa.
Sitä paitsi luulen että vaimosi ilahduttaa sinua mielellään jos kerrot hänelle, että asia on sinulle niin tärkeä, että kyselet sitä täällä.
Kannattaisi myös ehkä miettiä omia asenteitaan, jos naiseus on vain hameita ja korkokenkiä. Yksikään tyttölapsi ei synny hameessa eikä korkokengissä. Oikea naiseus on pään sisällä.Eli jo vaimoa valitessa kannattaisi keskittyä siihen miltä minusta tuntuu naisen seurassa kuin siihen miltä nainen näyttää seurassani.
Enkä nyt tarkoittanut, että naisen pitää kuljeksia kaiket päivät verkkareissa, tukka kampaamatta.
Kaikella ystävyydellä, Ronja- Luusalmi
Kotiin jatkoille meno tyssää yleensä siihen ei meikeissä vuoteeseen asenteeseen.
En usko että kyseessä on kotitöiden määrä, koska nämä nyt hoituu n. 50-50 normaalistikin. Omana itsenä kelpaa koska olen sen hänelle useasti kertonut ja yrittänyt teoilla osoittaa.
Olet varmasti oikeassa tuossa naiseudesta ja siihen syntymisestä, tiedän kuitenkin että se kokonaisvaltainen naiseus on hänellä takuuvarmasti pään sisällä sekä myös toisinaan ulkopuolellakin. Tähän "naiseuteen" rakastuin ja rakastan edelleen.
Uudesta näkökulmasta kiittäen.. -L-
- paituli
Lupaa vaimolle, että peset ja silität hänen vaatteensa.
Kaikki kuluu ja rypistyy, sitä paitsi jos kehtaisin niin menisin paituli päällä töihinkin ja ilman rintsikoita, miksi niitäkin on pakko pitää? Kertokaa se! Miksei tissit saa heilua vapaana? *Huoh*- mies45;))
Sitäpä olen välillä itsekin pohtinut, että miksei tissit saa heilua vapaana. Ei kai se nyt sentään ole mikään EU-direktiivi, että rintsikat on pakolliset. Luomuhan on ihan ok muutenkin ;)
- paituli
mies45;)) kirjoitti:
Sitäpä olen välillä itsekin pohtinut, että miksei tissit saa heilua vapaana. Ei kai se nyt sentään ole mikään EU-direktiivi, että rintsikat on pakolliset. Luomuhan on ihan ok muutenkin ;)
"Vapauttakaa tissit" mielenosoitus tänään Senaatintorille klo 15.00.
Ei muuten ole mitään järkipohjaista selitystä rintaliiveille, joskus olen kuullut väittämän, että jopa rintasyöpää on havaittu enemmän niillä, jotka liivejä pitävät :(
Vaan pakkohan se on, ei kehtaa ilmankaan olla.
Länsimaista kulttuurisivistystäkö? Ja pah, jos jotakin Afrikan mantereelta kaipaisin niin se olisi tissien vapautus. Mikä niissä niin muuten kiehtoo? Sekö että ovat piilossa? Ei muuten mitään tekemistä seksin kanssa, täysin päähänupotettua tämäkin. - ttt
paituli kirjoitti:
Ei muuten ole mitään järkipohjaista selitystä rintaliiveille, joskus olen kuullut väittämän, että jopa rintasyöpää on havaittu enemmän niillä, jotka liivejä pitävät :(
Länsimaista kulttuurisivistystäkö? Ja pah, jos jotakin Afrikan mantereelta kaipaisin niin se olisi tissien vapautus. Mikä niissä niin muuten kiehtoo? Sekö että ovat piilossa? Ei muuten mitään tekemistä seksin kanssa, täysin päähänupotettua tämäkin.Jaahas, muuten se tutkimus missä väitetiin rintaliivien aiheuttavan rintasyöpää on paskan jauhantaa. Ennen vanhaankin on ristasyöpää ollut mutta ei tietty mitä se on. voitiin sanoa ennen, että se ja se kuoli rintatautiin jne.Tunsin erään vanhan rouvan, joka ei ollut eläissään pitänyt liivejä ja sairastui silti rintasyöpään. Ja nyt tarkkana...Syy miksi rintasyövät ovat lisääntyneet hälyttävästi kuin kaikki syövät muutenkin, johtuu ympäristömyrkyistä, jotka kerräntyy myös ravintoomme. Tästä on tullut juttua telkustakin.
- Tane_k
paituli kirjoitti:
Länsimaista kulttuurisivistystäkö? Ja pah, jos jotakin Afrikan mantereelta kaipaisin niin se olisi tissien vapautus. Mikä niissä niin muuten kiehtoo? Sekö että ovat piilossa? Ei muuten mitään tekemistä seksin kanssa, täysin päähänupotettua tämäkin.Itse asiassa ihmisnaiselle rinnat ovat kehittyneet nimenomaan seksin vuoksi. Tai oikeastaan ne ovat kehittyneet siksi, että niiden avulla nainen houkuttelee miehen seksiin. Pääasiassa neljällä raajalla liikkuvilla apinoilla on pyöreät pakarat, jotka houkuttelevat uroksia. Kun ihminen aikoinaan nousi kahdelle jalalle, naiselle kehittyivät rinnat, jotka olivat ikäänkuin pakarat. Rinnat ovat kuitenkin paremmin miehen silmien ulottuvilla kuin pakarat.
Ennen kuin alat väittämään, että rinnat ovat imetystä varten, niin vilkaisepa joskus muiden kädellisten rintoja. Eivät ne ole isot ja pyöreät niin kuin ihmisnaisen rinnat. Siitä huolimatta niilläkin voi imettää. Monilla nisäkkäillä rinnat kasvavat vain imetyksen ajaksi. Muun ajan ne ovat pienet eivätkä estä liikkumista. - N29
paituli kirjoitti:
Länsimaista kulttuurisivistystäkö? Ja pah, jos jotakin Afrikan mantereelta kaipaisin niin se olisi tissien vapautus. Mikä niissä niin muuten kiehtoo? Sekö että ovat piilossa? Ei muuten mitään tekemistä seksin kanssa, täysin päähänupotettua tämäkin.Mä pidän ainakin rintaliivejä mielelläni siksi, että tissit ei sitten muutaman vuoden päästä riipu jossain vyötäröllä...
- mies45;))
paituli kirjoitti:
Länsimaista kulttuurisivistystäkö? Ja pah, jos jotakin Afrikan mantereelta kaipaisin niin se olisi tissien vapautus. Mikä niissä niin muuten kiehtoo? Sekö että ovat piilossa? Ei muuten mitään tekemistä seksin kanssa, täysin päähänupotettua tämäkin.Kyllähän se totuus on että rinnat kuuluvat yhteen myös seksin kanssa. Naisellinen "profiili" on kaunis ja houkutteleva miehen silmin katsottuna.
Olettekos muuten kuulleet sen tositarinan mummosta, joka kävi lääkärissä valittaen hengenahdistusta. Lääkäri kyseli tarkemmin tilannetta ja selvisi että mummolla oli liian kireät rintaliivit. Lääkäri sanoi että jos mummo ottaa liivit niin ahdistus lakkaa, ja niinhän siinä kävi.
Kaikki lääkkeet eivät aina ole kalliita :))
Siinähän voisi olla ideaa, että perustaisitte "Vapauttakaa tissit"-järjestön.
Täällä olisi ainakin ensimmäinen "kannattajajäsen".
Sellaisen tarinankin olen kuullut, että naisilla on näitä salaisia aseita. Push-up-liivit ja nyt push-up sukkahousutkin...
Nämä "kohotetut kaula-aukot" vetävät varmasti katseita puoleensa, mutta kun nämä heitetään pois niin totuus paljastuu. Lienevätkö itsetunnon kohottajia myös vai metsästysaseita?
Olen edelleen sitä mieltä, että luomu on ok ;)) - paituli
Tane_k kirjoitti:
Itse asiassa ihmisnaiselle rinnat ovat kehittyneet nimenomaan seksin vuoksi. Tai oikeastaan ne ovat kehittyneet siksi, että niiden avulla nainen houkuttelee miehen seksiin. Pääasiassa neljällä raajalla liikkuvilla apinoilla on pyöreät pakarat, jotka houkuttelevat uroksia. Kun ihminen aikoinaan nousi kahdelle jalalle, naiselle kehittyivät rinnat, jotka olivat ikäänkuin pakarat. Rinnat ovat kuitenkin paremmin miehen silmien ulottuvilla kuin pakarat.
Ennen kuin alat väittämään, että rinnat ovat imetystä varten, niin vilkaisepa joskus muiden kädellisten rintoja. Eivät ne ole isot ja pyöreät niin kuin ihmisnaisen rinnat. Siitä huolimatta niilläkin voi imettää. Monilla nisäkkäillä rinnat kasvavat vain imetyksen ajaksi. Muun ajan ne ovat pienet eivätkä estä liikkumista.No onhan lehmilläkin utareet ja myös urosapinoilla on pyöreät pakarat.
Pointti nyt tässä oli, että eipä nuo tissinrotkaleet näytä ketään kiinnostavan Afrikassa, jossa ne ovat kaikkien nähtävissä, eli kiinnostaako niissä nyt vain se, että ne ovat piilossa? *Ei hjummarra*
Kerro vielä miksi tissiliivejä pitää pitää. - paituli
mies45;)) kirjoitti:
Kyllähän se totuus on että rinnat kuuluvat yhteen myös seksin kanssa. Naisellinen "profiili" on kaunis ja houkutteleva miehen silmin katsottuna.
Olettekos muuten kuulleet sen tositarinan mummosta, joka kävi lääkärissä valittaen hengenahdistusta. Lääkäri kyseli tarkemmin tilannetta ja selvisi että mummolla oli liian kireät rintaliivit. Lääkäri sanoi että jos mummo ottaa liivit niin ahdistus lakkaa, ja niinhän siinä kävi.
Kaikki lääkkeet eivät aina ole kalliita :))
Siinähän voisi olla ideaa, että perustaisitte "Vapauttakaa tissit"-järjestön.
Täällä olisi ainakin ensimmäinen "kannattajajäsen".
Sellaisen tarinankin olen kuullut, että naisilla on näitä salaisia aseita. Push-up-liivit ja nyt push-up sukkahousutkin...
Nämä "kohotetut kaula-aukot" vetävät varmasti katseita puoleensa, mutta kun nämä heitetään pois niin totuus paljastuu. Lienevätkö itsetunnon kohottajia myös vai metsästysaseita?
Olen edelleen sitä mieltä, että luomu on ok ;))Mutta kuuluvatko seksiin vain opitun mallin kautta? "Tissimuoti"-ilmiö nyt on kuitenkin suhteellisen tuore ihmisen historiassa ja niin ovat myös tissiliivit, taisi koko hömpötys alkaa kureliiveistä.
"Luomutissit kunniaan ja vapaiksi" - voisin painattaa tästä uuden sloganin t-paitaan ;)
Push-up liiveistä olen kuullut, mutten push-up sukkahousuista, siinä muuten toinen täysin turha tuote - sukkahousut! Ei lämmitä ja hetkessä repeävät, no niitä en edes käytä. - m45;))
paituli kirjoitti:
Mutta kuuluvatko seksiin vain opitun mallin kautta? "Tissimuoti"-ilmiö nyt on kuitenkin suhteellisen tuore ihmisen historiassa ja niin ovat myös tissiliivit, taisi koko hömpötys alkaa kureliiveistä.
"Luomutissit kunniaan ja vapaiksi" - voisin painattaa tästä uuden sloganin t-paitaan ;)
Push-up liiveistä olen kuullut, mutten push-up sukkahousuista, siinä muuten toinen täysin turha tuote - sukkahousut! Ei lämmitä ja hetkessä repeävät, no niitä en edes käytä.No sitä voi vain arvailla, että kuuluvatko opitun mallin kautta. Hyvin on malli joka tapauksessa lyönyt itsensä läpi, jos näin on käynyt.
Tuosta slogan-paidasta saattaisi tulla kesän myyntihitti ;)) ...ihan oikeasti. Saattaisi olla muuten bisneksen paikka. Yrittänyttä ei laiteta. Ei kun paitoja pinoon ja torille myymään :)
P.S. Saattaisi herättää hilpeyttä jos tilaisin yhden ja se päälläni kulkisin ihmisten ilmoilla, minä mies ;)))
Olisi toisaalta mielenkiintoista seurata reaktioita ja ilmeitä:)) - paituli
m45;)) kirjoitti:
No sitä voi vain arvailla, että kuuluvatko opitun mallin kautta. Hyvin on malli joka tapauksessa lyönyt itsensä läpi, jos näin on käynyt.
Tuosta slogan-paidasta saattaisi tulla kesän myyntihitti ;)) ...ihan oikeasti. Saattaisi olla muuten bisneksen paikka. Yrittänyttä ei laiteta. Ei kun paitoja pinoon ja torille myymään :)
P.S. Saattaisi herättää hilpeyttä jos tilaisin yhden ja se päälläni kulkisin ihmisten ilmoilla, minä mies ;)))
Olisi toisaalta mielenkiintoista seurata reaktioita ja ilmeitä:))Miehen päällä "vapauttakaa luomutissit" t-paita. No se varmasti herättäisi hilpeyttä ;) Ties vaikka ryhtyisin sanoista tekoihin, ei lainkaan mahdotonta. Voisi muuten olla suurempi myyntiartikkeli nimenomaan miesten keskuudessa ;)
Mitäköhän naisten t-paitoihin keksisi?
Huutonetissä myytin kerran muuten pientä, mutta söpöä pippeliä, voiskohan tästä jotakin keksiä? - m45;))
paituli kirjoitti:
Miehen päällä "vapauttakaa luomutissit" t-paita. No se varmasti herättäisi hilpeyttä ;) Ties vaikka ryhtyisin sanoista tekoihin, ei lainkaan mahdotonta. Voisi muuten olla suurempi myyntiartikkeli nimenomaan miesten keskuudessa ;)
Mitäköhän naisten t-paitoihin keksisi?
Huutonetissä myytin kerran muuten pientä, mutta söpöä pippeliä, voiskohan tästä jotakin keksiä?Sen huutonetin kapistuksen entinen omistaja on nyt epäilemättä eunukki :)))
Sopisiko naisten paitoihin vaikka tällainen:
"Miehet: Tiukat housut alas, elintaso ylös.
Pussihousut kunniaan, sukukalleus varjellaan". - paituli
m45;)) kirjoitti:
Sen huutonetin kapistuksen entinen omistaja on nyt epäilemättä eunukki :)))
Sopisiko naisten paitoihin vaikka tällainen:
"Miehet: Tiukat housut alas, elintaso ylös.
Pussihousut kunniaan, sukukalleus varjellaan".Nyt ei sitten muuta kuin paitoja suunnittelemaan kesämarkkinoille ;))
Tällä hetkellä satun vielä olemaan työttömänä, aikaakin siis on ja lisätuloja kaipailen.
- anni
En oikein osaa sanoa tuohon tyhjentävää kommenttia. Itse tykkään "laittautua" kotonakin, mutta meistä kun on moneksi. Jos naisesi ei todellakaan halua olla kotona paremmissa vaatteissa/ meikeissä ja sä haluaisit kuitenkin nähdä häntä enemmän niin, mun ehdotus on yksinkertaisesti: käykää enemmän yhdessä ulkona. Syömässä, kahvilla, näyttelyissä, ihan missä vaan.
- Matkailija.
tämä Luusalmi on? Onko se Pyhäsalmen naapurikunta?
- Leenu
Täytyy myöntää että tunnistan itseni vähän tekstistäsi.. Mielelläni heti kotiin tultuani vaihdan lämmintä ja pehmeää päälleni ja pesen meikit pois. Silloin pystyn rentoutumaan ja viettämään koti-iltaa (yleensä jää lyhyeksi). Vapaapäivinä kotona laitan vain kevyen meikin ja siistit kotivaatteet, itse koen että joudun vähän liikaakin laittautumaan töihin yms, joten kotona on ihanaa kun saa vain olla.
Miestäni ei haittaa se että kotonamme olemme "kuin kotonamme", tosin liikumme yhdessä paljon myös kodin ulkopuolella, ettei kyse ole siitä etteikö mies näkisi minua "naisellisesti pukeutuneena"..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024813Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493232Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071332- 161049
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1061001Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah30984Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40971