Vanhempien päätöksestäkö ihminen pelastuu?

kirkko.eksyttää

KIRKKO ON TÄYSIN, HENGELLISESSÄ MIELESSÄ, EGYPTISSÄ. Kirkko toimii faraon eli saatanan johdolla tehtaillessaan nimikristittyjä, jotka eivät tunne Jeesusta.

Kuka päättää vauvan kastamisesta? Vanhemmat. Vauva viedään maljan eteen ja pum! , vauva saa uskon Jeesukseen.

Eikö hedelmistä puu tunneta? Siis eikö Jeesuksen omat tunneta siitä, että he elävät Jumalan lapsina? Mistä sitten aviorikokset, häijyys, kateus, viha, pilkka, ilkeys, petollisuus, haureus, juomingit, mässäykset, epäjumalanpalvonta, tappaminen, murhat, Jumalanpilkka, haistattelu, vääryys, valheet... mitä nämä ovat? Nämä ovat vauvakasteen hedelmää - vauvakasteella ei ole hedelmää. kuka on puhdistunut SYDÄMESSÄÄN näistä lapsikasteen yhteydessä? Pieni vauva EI YMMÄRRÄ. Hän ei mene kadotukseen, jos häntä ei ole kastettu. Sitähän kirkko väittää; jos lasta ei ole kastettu, lapsella on asiat huonommin kuin toisilla lapsilla?

Jos Jeesuksen sovitustyöhön lisää mitään, ei ole syntien sovittajaa (elävää Herraa Jeesusta) eikä syntien sovitusta! Niin, jos luulee, että armonvälineiden kautta on pelastettu, että ne avaavat yhteyden Jeesuksen luo (kts. esim. kirkon virallisten sivujen opetus), on harhassa.

Ovelasti puhutaan armosta ja Jumalan teosta. Todellisuudessa se on vanhemmat, jotka vievät vauvan kastettavaksi antikristuksen luolaan ja vauva saa otsaansa uskonnollisuuden leiman.

Jos joku lähtee puhumaan parannuksen teosta, leimataan omavanhurskaaksi. Taas on ymmärretty Jumalan Sana väärin. Nimenomaan silloin ihminen elää omavanhurskaasti, jos ei anna Herran Jeesuksen vallita häntä Pyhän Hengen kautta (HERRAN TEOT IHMISESSÄ), vaan elää lihassaan, eli OMISSA TEOISSAAN, jotka ovat LIKAISIA. Me näemme Jumalan Sanasta selvästi, mitkä ovat lihan tekoja (OMIA LIKAISIA TEKOJA):

Gal. 5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, 20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, 21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

1. Kor. 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, 10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

Mark. 7:21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, 22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. 23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen.

USKOSSA IHMINEN EI ENÄÄ TEE OMIA TEKOJA (OMAVANHURSKAUTTA), VAAN JEESUS HÄNESSÄ TEKEE TEOT. SIKSI ON TÄRKEÄ ELÄÄ PYHÄSSÄ HENGESSÄ. JOS LIHAN MUKAAN ELÄÄ, SEN LOPPU ON KADOTUS.

Room. 8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

JEESUS TARJOAA ELÄMÄN TIETÄ TAI KADOTUKSEN TIETÄ.

Jer. 21:8 Ja sano tälle kansalle: Näin sanoo Herra: Katso, minä panen teidän eteenne elämän tien ja kuoleman tien.

JOKAINEN JOKA OTTAA JEESUKSEN OIKEASTI VASTAAN, ON VANHURSKAUTETTU JEESUKSEN SOVITUSTYÖN TÄHDEN. VASTAANOTTAMINEN = NÖYRTYMINEN HERRAN EDESSÄ JA HÄNEN TUNNUSTAMINEN HERRAKSI, SYNTIEN ANTEEKSIPYYTÄMINEN, SYNTIEN TUNNUSTAMINEN. AINOA VÄLIMIES JEESUS. SYNTIEN SOVITUS SIINÄ MITÄ JEESUS TEKI RISTILLÄ.

Joh. 1:12 Mutta kaikille, jotka OTTIVAT HÄNET VASTAAN, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

USKOSSA TULEE PYSYÄ, MUUTEN LEIKATAAN POIS. USKOSSA PYSYY KUN ELÄÄ PYHÄSSÄ HENGESSÄ JA SEURAA, TOTTELEE JEESUSTA. ANTAA HERRAN VALLITA OMAA ELÄMÄÄ. ANTAA HERRAN JEESUKSEN OLLA HERRA. JEESUS EI SEURAA KETÄÄN.

Ilm. 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

30

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PasiToivonen
      • ihmettelen.todella

        " Uskossa ihminen ei tee tekoja vaan Jeesus ne tekee."

        Kovin alas on Jeesus sitten vajonnut jos palstan fundisuskovien tuomitseminen, omavanhurskaus ja jatkuva valehteleminen on Jeesusta.


      • kirkko.eksyttää
        ihmettelen.todella kirjoitti:

        " Uskossa ihminen ei tee tekoja vaan Jeesus ne tekee."

        Kovin alas on Jeesus sitten vajonnut jos palstan fundisuskovien tuomitseminen, omavanhurskaus ja jatkuva valehteleminen on Jeesusta.

        Et ymmärrä mitä eroa on Jumalan Sanan ilmoittamisella tai kadotustuomioiden lausumisella.

        Raamattu puhuu varsin selvästi, että tulee vaeltaa Pyhässä Hengessä.

        Room. 8:14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

        2. Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

        Room. 8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

        Fil. 3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen


    • UskoJeesukseen

      No ihminen ei pelastu vanhempien, kummien ja pappien käskystä ja toimenpiteistä, vaan ihminen pelastuu henkilökohtaisesta uskosta Jeesukseen.

      • ihmettelen.todella

        Meinaatko että kun esim. 3-kuukautinen vauva kuolee niin siitä vaan ikuiseen liekkihelvettiin kitumaan.


      • kirkko.eksyttää

        Kirkon virallisten sivujen mukaan kasteen ristinmerkki on elämän merkki, joka johdattaa Jumalan luo ja kasteessa on lupaus, joka pelastaa.

        http://evl.fi/perhejuhlat/hautajaiset/hautaan-siunaamisen-merkitys

        Kirkko: " Kasteessa otsaamme piirrettiin ristinmerkki. Ristinmerkki seuraa meitä elämämme ajan, ja risti johdattaa meidät elämän lopulla hautajaisissa myös kuoleman rajan yli. Se on elämän merkki, joka johdattaa meidät Jumalan luo. Saamme turvallisin mielin jättää itsemme ja läheisemme Jumalan huomaan. Kasteessa annettu lupaus kantaa niin elämässä kuin kuolemassa. "

        Mikä kirkon opetuksessa esim. yllä on Raamatullista? Ei mikään. Mitä muuta tuo on kuin ulkopuolista uskoa, uskonnollisuutta, tukeutumista valheeseen.

        Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

        Uskossa on myös pysyttävä. Uskossa ei enää elä minä, vaan Herra minussa.

        Matt. 24:10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.

        Joh. 15:1 Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. 3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. 4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

        1. Joh. 3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Jeesus ei jaa kunniaansa kirkkojen ja ihmisten kanssa.

        Jes. 42:8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.

        Monet uskovat noituuden omaisesti, että vauvakaste tarvitaan ihmisen pelastumiseksi. Vauva ei mene kadotukseen, jos häntä ei ole kastettu. Mitä tekopyhyyttä ja taikuutta! Luuletteko, että tuhannet vauvat, jotka kuolevat jatkuvasti ilman kastetta ympäri maailman menevät kadotukseen, koska eivät ole saaneet kastetta?

        Älkää luottako noitaoppeihin vaan ymmärtäkää kuka Jeesus on, mitä pelastus on ja mitä uskossa eläminen on!


    • PasiToivonen

      >>Eikö hedelmistä puu tunneta? Siis eikö Jeesuksen omat tunneta siitä, että he elävät Jumalan lapsina? Mistä sitten aviorikokset, häijyys, kateus, viha, pilkka, ilkeys, petollisuus, haureus, juomingit, mässäykset, epäjumalanpalvonta, tappaminen, murhat, Jumalanpilkka, haistattelu, vääryys, valheet... mitä nämä ovat? Nämä ovat vauvakasteen hedelmää - vauvakasteella ei ole hedelmää.>>

      Minut on kastettu aikuisena ja kyllä minulle viini maistuu.

    • hurskastelua

      Vanhempien osuus lastensa uskonratkaisuun on yhtä suuri muissa suuntauksissa. Jos uskonratkaisua ei tehdä heidän toivomaansa suuntaan, siitä seuraa käytännössä ero perheestä ja koko muusta yhteisöstä. Siinäkö muka toteutuu ns. vapaa tahto? En silti tunne yhtään luterilaista, jonka vanhemmat olisivat hänet hylänneet kirkosta eroamisen vuoksi.

    • JumalaLoiAivot

      "Eikö hedelmistä puu tunneta? Siis eikö Jeesuksen omat tunneta siitä, että he elävät Jumalan lapsina? Mistä sitten aviorikokset, häijyys, kateus, viha, pilkka, ilkeys, petollisuus, haureus, juomingit, mässäykset, epäjumalanpalvonta, tappaminen, murhat, Jumalanpilkka, haistattelu, vääryys, valheet... mitä nämä ovat?"

      Tästä saa sen käsityksen, että nuo jälkimmäiset ominaisuudet kuuluvat Jumalan lapsille! Sen kyllä uskon ja olen huomannutkin. :D Vapaissa yms. suunnissa jatkuvasti ihmetellään miksi juuri heidän piirissään nuo asiat tuottavat niin suuria ongelmia. Miettikäähän sitä.

      • ulkokultaisuus

        Siksi, ettei ongelmista keskustella ajoissa vaan kaikki lakaistaan maton alle ja ollaan kuin ei oltaiskaan. Mätä kertyy haavan sisään vaikka pinta näyttää parantuneelta.

        On tarve olla parempi ihminen kuin oikeasti ollaan. Julkirikollisetkin ovat rehellisempiä.


    • UskovaNoora

      Ei kaste aiheuta uskoa. Tiedän monia, jotka kastettiin vauvoina, mutta jotka eivät ole uskossa, ja jotkut heistä ovat jo kuolleet ilman, että koskaan tunnustivat uskoa evankeliumin totuuteen, Jeesukseen.

      Vanhemmat, kastamalla lapsensa, eivät pelasta lasta. Usko pelastaa kadotukselta, ja usko on Jumalan teko, ei ihmisten.

      Joh. 6: 28-29: "He kysyivät: "Mitä meidän tulee tehdä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?" 29 Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko.""

      Jeesus sanoi Mark. 16: 16: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei _usko_, se tuomitaan kadotukseen."

      • kylmätotuus

        Ei kaikki papitkaan enää usko Jeesukseen vaikka on kuinka moneen kertaan päätä vedellä valeltu.


    • Jumalan.Sana.totuus

      Samaa valheen henkeä, joka näkyy myös monien ei-luterilaisten seurakuntien toiminnassa, vain vähän eri vivahteella. Monissa vapaissakin suunnissa korostuu ihmisen tärkeys pelastuksessa... ollaan maailmanvalloittajia, Jumalan palvelijoita, pelastajia (koska viedään niin mahtavalla voimalla evankeliumia eteenpäin)... tällainen korottaa vain ihmisen lihaa.

      Luterilaisen kirkon eksytys on kätketty valheelliseen nöyryyteen ja valheelliseen jumalanpalvelukseen. Salakavalasti se kirkko siinä korottuu. Ei ymmärretä, että Jumala ei jaa mitään kunniaa kenenkään muun kanssa. Kirkko ei tätä ymmärrä. Se haluaa olla armonvälineiden kanssa pelastamassa maailmaa, muka kirkon sakramentit ovat väline Jumalan yhteyteen jne., eikä kirkko ymmärrä kuka on pelastaja ja mitä pelastus on.

      Mikään seurakunta ei pelasta. Seurakunnan tulisi olla paikka, jonne mennään ottamaan oppia, kuulemaan Jumalan Sanaa, rukoilemaan yhdessä, rakentumaan, kasvamaan. Jeesuksen seuraamisen tulee jatkua myös seurakuntaovien ulkopuolella. Ja siis, todellinen seurakuntahan on se elävä seurakunta, Jeesuksen ruumis, uudestisyntyneet ihmiset, jotka elävät Jumalan tahdossa. Ei jokainen joka käy seurakunnassa (tarkoitan paikkaa, jossa kokoonnutaan) välttämättä ole Jumalan lapsi.

    • Bibeln

      Aloittajalle; kirjoitit mm. näin:

      "aviorikokset, häijyys, kateus, viha, pilkka, ilkeys, petollisuus, haureus, juomingit, mässäykset, epäjumalanpalvonta, tappaminen, murhat, Jumalanpilkka, haistattelu, vääryys, valheet... mitä nämä ovat? Nämä ovat vauvakasteen hedelmää - vauvakasteella ei ole hedelmää. kuka on puhdistunut SYDÄMESSÄÄN näistä lapsikasteen yhteydessä? " (Aloittaja)

      -----------------------------------------------------------------

      >>> Tässä on paikallaan Raamatun opetuksen kautta pieni ojennus, Raamattu sanoo:

      "Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta" (1.Piet. 3:21)

      Tässä Raamatun kohdassa ensinnäkin sanotaan ihan suoraan ja peittelemättä että juuri kasteen kautta meille välitetään pelastus! => "vesi teidätkin pelastaa - kasteena!" Ja kun kerran Ramattu jotain sanoo, meidänkin on annettava asian olla niin.

      Mutta kun aloittaja kysyy että kuka on puhdistunut sydämessään mainituista synnin hedelmistä eli pahoistatöistä, niin siinä aloittaja osoittaa ymmrtämättömyyttä Jumalan sanan päälle, sillä kasteen liitto Jumalan tykönä ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.

      Toisin sanoin sanottuna tämä tarkoittaa ettei armahdus tee ihmistä synnittömäksi niin että synnit lakkaisivat kokonaan olemasta, vaan että niitä ei enää Kristuksen armon tähden lueta!

      Helluntaiseurakunnissa on nimittäin sellainen vaarallinen harhaoppi jonka mukaan ihmisestä tulee uskoontulemisen myötä jotenkin "parempi ihminen" eli sellainen jolla ei enää ole syntiä tai joka kykenee kilvoittelemaan niin hyvin ettei synnistä enää ole juurikaan haittaa. Niinpä helluntalaisen ajatusmaailman mukaan ihminen tekee varsinkin pyhittymisensä osalta kovasti töitä jonka Jumala sitten palkitsee vanhurskauttamisella eli ikäänkuin paikkailee sen mitä ihmiseltä jää vajaaksi. Tässä opissa Jeesus ei ole Herra vaan uskova itse on sankari ja Jumalan osaksi jää paikkailla se mikä ihmiseltä jäi tekemättä, siis statistin osa.

      Tällaisessa uskossa ei siis ajatella niinkuin Raamattu ja luterilainen uskonoppikin painottaa että uskoontullutkin on samanaikaisesti sekä kokonaan syntinen että kokonaan vanhurskas - siis syntisenä armahdettu!

      Toki raamatulliseen oppiin kuuluu myös oppi parannuksesta, mutta onhan valtava painotusero siinä miten helluntailaiset opettavat uskovaisen tosiasiallisesti itse hankkivan pyhityksensä kovalla kilvoituksen työllä. Siksi mm. helluntailaisten "todistuspuheenvuoroissa" useimmiten kuullaan todistusta: -ei niinkään Jeesuksesta ja evankeliumista vaan siitä miten he itse ovat muuttuneet! painopiste on Jeesuksen sijasta uskojassa.

      Olen seuraillut myös vapaitten suuntien ilmoittelua kun pidetään herätyskokouksia: niissä usein näkee iskulauseita joissa otsikkona on esim: "SINÄ VOIT MUUTTUA!" tai vaikkapa: "TULE KUULEMAAN MITEN JEESUS MUUTTI ENTISEN RIKOLLISEN JA HUUMEIDEN KÄYTTÄJÄN!"

      Oikea kristitty taas taas ei koskaan ajattele olevansa pyhä tai pyhittynyt vaan uskoo että hänen pyhityksensä on kertakaikkisesti toisen ansaitsemaan, eli Jeesuksen pyhyyttä, eikä kerskaa ja mainitse parannuksestaan vaikka pyytää käydä nöyränä parannuksen askelilla. Arvioikoon Jumala hänen parannuksensa hedelmät, itsessään hän näkee vain syntiä ja puutteenalaisuutta.

      Hän ei pyydä todistaa omasta muuttumisestaan vaan halajaa Jeesuksen armotyötä, rististä jokaisen toivona ja jos hänen on pakko puhua itsestään, hän todistaa olevansa ansioton tällaiseen armoon ja kiittää Jumalaa siitä että hänetkin otettiin osalliseksi autuuden sanomaan.

      Hurmahenget sen sijaan kerskaavat pyhittyneisyydestään, parannuksestaan, erinomaisista lahjoistaan ja ilmestyksistään. Tässä näet Jumalan lasten ja hurmahenkien eron.

      • kirkko.eksyttää

        Puhun yllä synnin harrastamisesta. On ero tahallisen synninteon kanssa ja sen kanssa, että esim. ihmiselle voi tulla vääriä ajatuksia. Syy miksi en lähde puhumaan heti siitä, että voi tulla vääriä ajatuksia on se, että on paljon ihmisiä, jotka keksivät minkä tahansa tekosyyn jatkaakseen synnin harrastamista, seuratakseen vääriä ajatuksia, tehdäkseen lihan tahtoa. Esim. voi tulla ajatus tupakoinnista, mutta enää en juokse kioskille ostamaan tupakkaa eli lähde harjoittamaan syntiä. Siinä on paljon eroa. Tahallista syntiä olisi, että menen väärien ajatusten perässä. Jos tulee väärä ajatus, käännyn Herran puoleen, pyydän anteeksi ja Hän vapauttaa. Ja todellinen vapaus on mm. sitä, että Herra on ottanut esim. erilaisia himoja pois niin ettei tule enää niitä ajatuksiakaan. Kiitos ja kunnia Herralle!

        Jeesuksen armon alla eläminen on sitä, että HÄN VOI ELÄÄ IHMISEN KAUTTA JA TEHDÄ SEN MIKÄ HÄNELLE OTOLLISTA. Ymmärrättekö mitä uskossa eläminen on? Ja ymmärrättekö mitä on se, että tehdään irvikuva Jumalasta ja väärinkäytetään armoa, jossa eletään?

        Kirkot eivät totuudessa opeta siitä mitä tarkoittaa elää Herran auktoriteetin alla. Moni elää täysin omassa lihassa (omissa likaisissa teoissaan, kuten minäkin olen aiemmin), eivät Pyhässä Hengessä, vaikka kuinka paljon siteeraisivat Raamattua, vaikka kuinka paljon pitäisivät messuja tai kävisivät niissä ym. Jeesus ei ole mukana harhaopeissa. Ja olen tietoinen harhaopeista muuallakin kuin ev.lut.kirkossa, enkä käy paikoissa, joissa annetaan rehoittaa väärien henkien (eksytys on muuallakin kuin valtionkirkossa). Eksytys on kaikkialla! Rukoilen, että itse pysyisin oikealla tiellä. Nimittäin Jeesuksen tie on vaikea ja kapea tie.


      • lue.koko.Raamattu

        Ymmärrät väärin tuon kaste-kohdan. Ihmisen mennessä oikealle kasteelle, hän on jo uskossa ja kasteessa haudataan vanha. Mutta moni ihminen ei edes ehdi mennä kasteelle, mutta pelastuvat koska ovat oikeasti ottaneet Jeesuksen ymmärryksessä vastaan (kts. Joh. 1:12). Raamattu on kuitenkin varsin selkeä siitä, ihminen voi luopua uskosta. Uskova voi lähteä seuraamaan saatanaa, ja niin käy valitettavasti paljon. Raamatussakin tästä esimerkkejä. Et voi ottaa yhtä Raamatun kohtaa ja tehdä siitä oppia. Jos ymmärryksesi kohdasta olisi oikea, että kaste pelastaa, silloin se mitätöisi Jumalan Sanan noin tuhannesta muusta kohdasta, missä puhutaan siitä että epäusko vie kadotukseen. Jumala puhuu paljon siitä ketkä eivät peri Jumalan valtakuntaa, lihallisesta elämisestä mikä vie kadotukseen. Epäusko ei vain ole epäuskoa Jeesuksen olemassaoloon. Epäusko on myös sitä, ettei totella Jumalaa eikä uskota Jumalan Sanaa.


      • Bibeln
        kirkko.eksyttää kirjoitti:

        Puhun yllä synnin harrastamisesta. On ero tahallisen synninteon kanssa ja sen kanssa, että esim. ihmiselle voi tulla vääriä ajatuksia. Syy miksi en lähde puhumaan heti siitä, että voi tulla vääriä ajatuksia on se, että on paljon ihmisiä, jotka keksivät minkä tahansa tekosyyn jatkaakseen synnin harrastamista, seuratakseen vääriä ajatuksia, tehdäkseen lihan tahtoa. Esim. voi tulla ajatus tupakoinnista, mutta enää en juokse kioskille ostamaan tupakkaa eli lähde harjoittamaan syntiä. Siinä on paljon eroa. Tahallista syntiä olisi, että menen väärien ajatusten perässä. Jos tulee väärä ajatus, käännyn Herran puoleen, pyydän anteeksi ja Hän vapauttaa. Ja todellinen vapaus on mm. sitä, että Herra on ottanut esim. erilaisia himoja pois niin ettei tule enää niitä ajatuksiakaan. Kiitos ja kunnia Herralle!

        Jeesuksen armon alla eläminen on sitä, että HÄN VOI ELÄÄ IHMISEN KAUTTA JA TEHDÄ SEN MIKÄ HÄNELLE OTOLLISTA. Ymmärrättekö mitä uskossa eläminen on? Ja ymmärrättekö mitä on se, että tehdään irvikuva Jumalasta ja väärinkäytetään armoa, jossa eletään?

        Kirkot eivät totuudessa opeta siitä mitä tarkoittaa elää Herran auktoriteetin alla. Moni elää täysin omassa lihassa (omissa likaisissa teoissaan, kuten minäkin olen aiemmin), eivät Pyhässä Hengessä, vaikka kuinka paljon siteeraisivat Raamattua, vaikka kuinka paljon pitäisivät messuja tai kävisivät niissä ym. Jeesus ei ole mukana harhaopeissa. Ja olen tietoinen harhaopeista muuallakin kuin ev.lut.kirkossa, enkä käy paikoissa, joissa annetaan rehoittaa väärien henkien (eksytys on muuallakin kuin valtionkirkossa). Eksytys on kaikkialla! Rukoilen, että itse pysyisin oikealla tiellä. Nimittäin Jeesuksen tie on vaikea ja kapea tie.

        Niin, puhut paljon siitä mitä kaikkia syntejä sinä et enää tee; "-et juokse enää kioskille ostamaan tupakkaa, et mene enää väärien ajatusten perässä, sinulla ei enää ole himoja eikä siten tule pahoja ajatuksiakaan, et enää elä omissa likaisissa teoissasi, et käy paikoissa joissa rehottaa väärä henki..."

        Lisäksi kirjoitata että "Jeesuksen armon alla eläminen on sitä että Jeesus elää ihmisen kautta ja voi tehdä sen mikä on Hänelle otollista."

        >> Minä ymmärrän että Jeesuksen armon alla eläminen on sitä että saan syntisenä joka päivä uskoa olevani armahdettu ja Jumamalle rakas Hänen Poikansa ristinkuoleman tähden. Painopiste ei tule olla siinä miten meissä pyhitys toteutuu, vaan evankeliumissa eli ARMONsanomassa!

        Korostat kovasti "uskossa elämistä" eli juuri sitä muutosta ihmisessä josta kirjoitin edellisessä viestissäni. Se on suorastaan läpitunkeva pääteema sanoissasi kun sen tulisi olla että sinä olet syntinen ja sinut on syntisenä armahdettu. Et ole uskosi myötä muuttunut yhtään paremmaksi vaan oikeastaan pahemmaksi koska sinun tulisi tuntea syntisi ja katua niitä, nähdä ne selvemmin. Ei kukaan meistä uskossakaan ole kyennyt puhdistamaan niin sydäntään että uskon painopiste voisi olla puheessa pyhityksestä vaan ARMOSSA ja ansiottomuudessamme!

        Todellinen vapaus ei siis (ensisijaisesti) ole sitä että uskon kautta saamme kuoletettua ja hillittyä joitain himoja vaan todellinen vapaus on että me olemme synnistä vapautetut koska herra ei Kristuksen tähden LUE meille enää syntejämme!

        Huomaa etten kiellä oikeaa puhettasi parannuksen välttämättömyydestä sinänsä, ilman parannusta ja katumusta ei ole oikeaa uskoakaan koska parannus ja katumus on oikean uskon hedelmiä, tästä tunnetaan kenellä on elävä kristillinen usko eikä pelkkä ulkonainen tapa.

        Mutta painopiste pitää olla oikeassa kohdassa! Ei ole miksikään hyödyksi puhua siitä miten kristityt ovat edistyneet pyhityksessä, se on huonoa.

        Se on:

        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (ef. 2:8)

        Jollei usko lepää tässä niin se on väärää uskoa.


      • Jos Jumala on olemassa, hän päättää kuka pelastuu eikä siihen ole nokan koputtamista raamatunjakeidenkaan jakelijoille. Voi tietysti olla, että jos Jeesus on olemassa, hän päättää asiasta, koska ainakin kirjoitusten mukaan hän istuu isän Jumalan oikealla puolella ja tuomitsee sieltä niin eläviä kuin kuolleita.


      • kirkko.eksyttää
        Bibeln kirjoitti:

        Niin, puhut paljon siitä mitä kaikkia syntejä sinä et enää tee; "-et juokse enää kioskille ostamaan tupakkaa, et mene enää väärien ajatusten perässä, sinulla ei enää ole himoja eikä siten tule pahoja ajatuksiakaan, et enää elä omissa likaisissa teoissasi, et käy paikoissa joissa rehottaa väärä henki..."

        Lisäksi kirjoitata että "Jeesuksen armon alla eläminen on sitä että Jeesus elää ihmisen kautta ja voi tehdä sen mikä on Hänelle otollista."

        >> Minä ymmärrän että Jeesuksen armon alla eläminen on sitä että saan syntisenä joka päivä uskoa olevani armahdettu ja Jumamalle rakas Hänen Poikansa ristinkuoleman tähden. Painopiste ei tule olla siinä miten meissä pyhitys toteutuu, vaan evankeliumissa eli ARMONsanomassa!

        Korostat kovasti "uskossa elämistä" eli juuri sitä muutosta ihmisessä josta kirjoitin edellisessä viestissäni. Se on suorastaan läpitunkeva pääteema sanoissasi kun sen tulisi olla että sinä olet syntinen ja sinut on syntisenä armahdettu. Et ole uskosi myötä muuttunut yhtään paremmaksi vaan oikeastaan pahemmaksi koska sinun tulisi tuntea syntisi ja katua niitä, nähdä ne selvemmin. Ei kukaan meistä uskossakaan ole kyennyt puhdistamaan niin sydäntään että uskon painopiste voisi olla puheessa pyhityksestä vaan ARMOSSA ja ansiottomuudessamme!

        Todellinen vapaus ei siis (ensisijaisesti) ole sitä että uskon kautta saamme kuoletettua ja hillittyä joitain himoja vaan todellinen vapaus on että me olemme synnistä vapautetut koska herra ei Kristuksen tähden LUE meille enää syntejämme!

        Huomaa etten kiellä oikeaa puhettasi parannuksen välttämättömyydestä sinänsä, ilman parannusta ja katumusta ei ole oikeaa uskoakaan koska parannus ja katumus on oikean uskon hedelmiä, tästä tunnetaan kenellä on elävä kristillinen usko eikä pelkkä ulkonainen tapa.

        Mutta painopiste pitää olla oikeassa kohdassa! Ei ole miksikään hyödyksi puhua siitä miten kristityt ovat edistyneet pyhityksessä, se on huonoa.

        Se on:

        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (ef. 2:8)

        Jollei usko lepää tässä niin se on väärää uskoa.

        Sinä puolustat itsellesi elämistä, synnissä elämistä. Käytät armoa väärin ja opetat muitakin siihen. Et ymmärtänyt mitä tarkoitin. Sinulla on halpa armo, jonka alla saa tehdä syntiä tahallisesti, kunhan vaan pyytää anteeksi. Tämä ei ole Raamatun Jeesus ja jätät huomioimatta suuren osan Jumalan Sanaa. Sinun vapautesi on oman lihan halujen toteuttamista ja Jumalan häpäisyä.


      • kirkko.eksyttää kirjoitti:

        Sinä puolustat itsellesi elämistä, synnissä elämistä. Käytät armoa väärin ja opetat muitakin siihen. Et ymmärtänyt mitä tarkoitin. Sinulla on halpa armo, jonka alla saa tehdä syntiä tahallisesti, kunhan vaan pyytää anteeksi. Tämä ei ole Raamatun Jeesus ja jätät huomioimatta suuren osan Jumalan Sanaa. Sinun vapautesi on oman lihan halujen toteuttamista ja Jumalan häpäisyä.

        Kyllä sinut on palstalla huomattu ja ymmärretty. Olet juurikin niitä kirjoittelijoita jotka kuvittelee tietävänsä kuka on oikea uskova (sinä itse siis) ja tiedätpä vielä senkin kuka menee helvetiin (et sinä mutta ne muut)

        Onneksi me luterilaiset olemme Raamattumme lukeneet ja tiedämme, ettei tuollaisten tuomionpasuunoitten matkaan kannata lähteä ja tiedetään jopa sekin mitä seuraa toisten tuomitsemisesta.


      • sivusta-seuraten

        Nimimerkille nähty on: Huomaatkos nyt, tätä minä tarkoitin, kun minulla ja sinulla oli aikaisemmin keskustelu opeista. Bibeln on luterilainen konservatiivi ja tämä taas jonkinlainen helluntailainen, tämä kirkko eksyttää.

        Jo oppi tekee sen, että kun keskustellaan synnistä, se on aivan eri asia. Se ei tarkoita samaa kuin esim. tuollaisessa helluntailaistyyppisessä. (Ihmettelin sikäli, kun väitit olleesi molemmissa, sekä helluntailaisissa että kons. luterilaisissa.)

        En muista mitä nimimerkkiä käytin silloin joten pistetään nyt tähän


      • sivusta-seuraten kirjoitti:

        Nimimerkille nähty on: Huomaatkos nyt, tätä minä tarkoitin, kun minulla ja sinulla oli aikaisemmin keskustelu opeista. Bibeln on luterilainen konservatiivi ja tämä taas jonkinlainen helluntailainen, tämä kirkko eksyttää.

        Jo oppi tekee sen, että kun keskustellaan synnistä, se on aivan eri asia. Se ei tarkoita samaa kuin esim. tuollaisessa helluntailaistyyppisessä. (Ihmettelin sikäli, kun väitit olleesi molemmissa, sekä helluntailaisissa että kons. luterilaisissa.)

        En muista mitä nimimerkkiä käytin silloin joten pistetään nyt tähän

        En muuten koskaan ole sanonut olleeni helluntailaisissa. Toki näin sitä lapsena hyvinkin läheltä koska isäni niissä piireissä pyöri. Tuota kesti onneksi vain muutama vuosi. Vaikkakin väkisin sitä hurmosta joutui jonkun verran pakosta kuuntelemaan mutta minua ei siis koskaan kastettu helluntailaiseksi.

        Eli olet ymmärtänyt ehkä väärin. Muistaakseni tuossa samassa yhteydessä olen jotakin kertonut hiukan erillaisista kasvatusoloista mitä noin normaalisti yleensä ihmisillä on. Sen verran siitä kuitenkin kokemusta jäi, että uskallan väittä helluntailaisten edustavan juurikin tuota tuomionpasuuna osastoa.


      • Bibeln
        kirkko.eksyttää kirjoitti:

        Sinä puolustat itsellesi elämistä, synnissä elämistä. Käytät armoa väärin ja opetat muitakin siihen. Et ymmärtänyt mitä tarkoitin. Sinulla on halpa armo, jonka alla saa tehdä syntiä tahallisesti, kunhan vaan pyytää anteeksi. Tämä ei ole Raamatun Jeesus ja jätät huomioimatta suuren osan Jumalan Sanaa. Sinun vapautesi on oman lihan halujen toteuttamista ja Jumalan häpäisyä.

        "Sinä puolustat itsellesi elämistä, synnissä elämistä. Käytät armoa väärin ja opetat muitakin siihen. Et ymmärtänyt mitä tarkoitin. Sinulla on halpa armo, jonka alla saa tehdä syntiä tahallisesti, kunhan vaan pyytää anteeksi. Tämä ei ole Raamatun Jeesus ja jätät huomioimatta suuren osan Jumalan Sanaa. Sinun vapautesi on oman lihan halujen toteuttamista ja Jumalan häpäisyä."

        >>> Tuo kaikki on väärää todistusta sillä en minä mitään tuollaista ole puolustanut vaikka olenkin tuonut esiin että ARMO (=ei teot) pitää olla kristillisessä uskossa keskipisteenä.

        Parannus on uskon hedelmä, totesin jo viime viestissäni. Oikeat kristityt kyllä varoittavat synnistä ja todistavat evankeliumista (= ei siis omasta muuttumisestaan), mutta oikeat kristityt eivät melua omasta parannuksestaan, vaan ajattelevat aina olevansa syntisiä ja huonosti onnistuneita.


      • sivusta-seuraten

        En minä ole helluntailainen, olen luterilainen, enkä ole ikinä käynyt paikan päällä helluntailaisissa, enkä aio käydäkään. Mielestäni sinä väitit, ettei muka ollut mitään eroa luterilaisissa konservatiiveissa ja helluntailaisissa.

        Bibeln on ilmiselvästi saanut vaikutteita luterilaisen kirkon evankelisesta herätysliikkeestä, parhaimpia opillisesti (en kuulu sinne itse, olen yksittäinen luterilainen kuulumatta mihinkään)jos haluaa luterilaisuudesta jotain tietää. Viidennestä herätysliikkeestä ei sitten taas aina tiedä, onko sekoittunut jotain muuta.

        Muuten tulee tästä keskustelusta mieleen, tässä ketjussa, luterilaisuuden ja esim. helluntailaisuuden suurin ero on siinä, että meillä evankeliumi on itse Jumalan voima, heillä sitten taas ihmeteot ja juuri tällaiset erikoisparantumiset ja muut. Heidän mielestään sen täytyy näkyy selvänä muuttumisena jne.


      • kirkko.eksyttää
        nähty.on kirjoitti:

        Kyllä sinut on palstalla huomattu ja ymmärretty. Olet juurikin niitä kirjoittelijoita jotka kuvittelee tietävänsä kuka on oikea uskova (sinä itse siis) ja tiedätpä vielä senkin kuka menee helvetiin (et sinä mutta ne muut)

        Onneksi me luterilaiset olemme Raamattumme lukeneet ja tiedämme, ettei tuollaisten tuomionpasuunoitten matkaan kannata lähteä ja tiedetään jopa sekin mitä seuraa toisten tuomitsemisesta.

        Onko tuo viimeinen korttisi kieltää Jumalan Sana, siis syyttää, että tuomitsen? On iso ero puhua Jumalan Sanaa tai sanoa "sinä menet helvettiin". Jälkimmäistä en ole sanonut. Jos ei kerro koko totuutta, myös kadotuksesta, antaa väärän todistuksen.

        Jatkuvasti uskova elää armossa. Ero on siinä seuraako Jeesusta vai seuraako itseään. Jos väärinkäyttää tahallisesti armoa, ei ole elämää näkevä.

        Ja tiedoksi, yksin Jumala on hyvä ja usko minussakin on Jeesuksen usko. Annanko Hänen vallita minua vai seuraanko lihan himoja ja haluja? Minä olen kasteen haudassa, Jeesus elää minussa. Elänkö uutta elämää vai palaanko vanhaan? Saako Kristus minussa muodon vai teenkö mitä liha haluaa?

        Elämme lihassa maan päällä, mutta meidän ei tule totella lihaa vaan Pyhää Henkeä. Jos teen virheen tai tulee väärä ajatus, pyydän anteeksi, menen eteenpäin, seuraan Jeesusta. Tärkeä ettei jatka samaa väärää! Yksi harhaoppi on se että ei haittaa jos jatkaa väärää, ja tämä on juuri sitä armon väärinkäyttöä ja Herran kieltämistä omalla herraudellaan. Jeesus itse sanoo, jos ei tee parannusta, hukkuu (siis menee kadotukseen). Ja Herra myös vapauttaa uskovaa jatkuvasti myös ajatuksen tasolla kun seuraa Häntä.

        Pyhä Henki tuo synnintunnon jos tehnyt jotain väärin, pyytää anteeksi, eteenpäin Herrassa, ei siinä samassa väärässä. Koska muutoin valitsee lihassa elämisen. Pyhä Henki toimii aina Jumalan Sanan mukaan.

        Jumalan Henki kuljettaa Jumalan lapsia.

        Epäuskon tähden moni ei usko mitä Jumala sanoo esim. Gal.5:19-21; 1.Kor.6:9-10, Ilm.22:15 jne.

        Jumala on oikeassa, JUMALAN SANA. Ei ihminen. En minä, en sinä. Uskovien tulee nimenomaan puhua Jumalan Sanaa. Monet täällä korottavat itseään omalla viisaudellaan, eivätkä tuo esiin Jumalan Sanaa kokonaisuudessaan, kieltävät Jeesuksen sanan.


      • kirkko.eksyttää
        Bibeln kirjoitti:

        "Sinä puolustat itsellesi elämistä, synnissä elämistä. Käytät armoa väärin ja opetat muitakin siihen. Et ymmärtänyt mitä tarkoitin. Sinulla on halpa armo, jonka alla saa tehdä syntiä tahallisesti, kunhan vaan pyytää anteeksi. Tämä ei ole Raamatun Jeesus ja jätät huomioimatta suuren osan Jumalan Sanaa. Sinun vapautesi on oman lihan halujen toteuttamista ja Jumalan häpäisyä."

        >>> Tuo kaikki on väärää todistusta sillä en minä mitään tuollaista ole puolustanut vaikka olenkin tuonut esiin että ARMO (=ei teot) pitää olla kristillisessä uskossa keskipisteenä.

        Parannus on uskon hedelmä, totesin jo viime viestissäni. Oikeat kristityt kyllä varoittavat synnistä ja todistavat evankeliumista (= ei siis omasta muuttumisestaan), mutta oikeat kristityt eivät melua omasta parannuksestaan, vaan ajattelevat aina olevansa syntisiä ja huonosti onnistuneita.

        Bibeln, sanoit aiemmin, että kaste pelastaa. Ymmärrätkö, että vaikka puhuisit 98% Raamatullisesti, ja siellä on tuollainen epäraamatullinen uskomus noin tärkeässä asiassa, se väärä uskomus, "kasteen pelastus" KUMOAA KAIKEN muun, mitä olet sanonut. Jostain syystä et halua yhtyä siihen, että epäuskoinen menee kadotukseen etkä siihen, että ihmisen tulee elää Pyhässä Hengessä etkä siihen, että ihmisen tulee elää Jumalan tahdossa.

        Kertaan - sanoit yllä seuraavaa:
        *********************************************
        >>> Tässä on paikallaan Raamatun opetuksen kautta pieni ojennus, Raamattu sanoo:

        "Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta" (1.Piet. 3:21)

        Tässä Raamatun kohdassa ensinnäkin sanotaan ihan suoraan ja peittelemättä että juuri kasteen kautta meille välitetään pelastus! => "vesi teidätkin pelastaa - kasteena!" Ja kun kerran Ramattu jotain sanoo, meidänkin on annettava asian olla niin.

        Mutta kun aloittaja kysyy että kuka on puhdistunut sydämessään mainituista synnin hedelmistä eli pahoistatöistä, niin siinä aloittaja osoittaa ymmrtämättömyyttä Jumalan sanan päälle, sillä kasteen liitto Jumalan tykönä ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.

        Toisin sanoin sanottuna tämä tarkoittaa ettei armahdus tee ihmistä synnittömäksi niin että synnit lakkaisivat kokonaan olemasta, vaan että niitä ei enää Kristuksen armon tähden lueta!
        **********************************************

        Yllä mitä lainasit yhdestä kohtaa kasteesta Raamatusta eli: "vesi teidätkin pelastaa - kasteena" on väärinymmärretty. Jos vesi yksin pelastaisi, epäuskoisetkin pelastuisivat (moni ei usko, vaikka on kastettu). Tämäkin kohta pitää ymmärtää kaiken muun sanan valossa. Muuten tekee Jumalasta valehtelijan.

        Jumala sanoo selkeästi, että epäusko vie kadotukseen (Joh. 3:18). Epäusko johtaa myös tahalliseen synnin harjoittamiseen.

        Uskotko esim. mitä Jeesus sanoo Raamatun lopussa Ilm. 22:15 "Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät." ?

        Sinä jätät huomioimatta nuo kohdat, niitä ei ikäänkuin sinulle ole ollenkaan olemassa. Tästä syystä muukaan tekstisi ei ole Raamatun mukainen.

        Pahimpia eksytyksiä ovat juuri ne, joissa suuri osa Raamatun totuuksia ja sitten vakava eksytys yhdessä kohtaa.

        Itse en muuten ole helluntailainen, en käy helluntai-seurakunnissa. Huomaan, että usein oletetaan olevan helluntailainen, jos puuttuu kirkon viralliseen oppiin.

        Bibeln, sanoit myös: "Toisin sanoin sanottuna tämä tarkoittaa ettei armahdus tee ihmistä synnittömäksi niin että synnit lakkaisivat kokonaan olemasta, vaan että niitä ei enää Kristuksen armon tähden lueta! "

        Tässä annat kuvan, että esim. ihminen voi jatkaa haureutta, tai mitä tahansa muuta syntiä ja Kristuksen armon tähden niitä ei lueta. JOS tarkoitat, että ihminen voi jatkaa tahallisessa synnissä, ja silti pysyä Jumalan armossa, opetat todella väärin. Luterilainen hapatus on nimenomaan se, että Kristuksen armon tähden voi tehdä syntiä, vaikka tietää, että jokin asia on väärin, ja aina saa anteeksi, eikä tarvitse lopettaa sitä jotain väärää. Tahallista synnintekoa ei saa jatkaa, jos mielii elämään. Selvennyksenä vielä, kuten yllä kirjoitin (ja annoin esimerkin omasta elämästä, mutta sekin oli viisaampien mielestä väärin), ihmiselle voi tulla esim. vääriä ajatuksia. Mitä sen jälkeen? Menenkö niiden mukaan toteuttamaan niitä, vai käännynkö Herran puoleen, pyydän anteeksi ja jatkan eteenpäin Häntä seuraten? Siinä on ISO ero.

        Tuntuu, että monelle kunnian antaminen Herralle on sitä, kun Herra on niin hyvä, että aina sallii synnissä elämisen, syntielämässä jatkamisen jne. Tekee syntiä ja aina saa anteeksi.

        Toiset taas, johon yhdyn, antavat kunnian Herralle siitä, että Herra on vapauttanut heidät, jotta ihmiset voivat elää uutta elämää, eikä heidän tarvitse olla enää synnin orjia vaan voivat palvella Herraa. Edelleenkään tämä ei tarkoita, etteikö tule esim. vääriä ajatuksia tai tee virheitä. Tärkeä, ettei lähde seuraamaan vääriä ajatuksia tai jatka siinä väärässä mitä Herra näyttää. Tämä on se iso ero. Mutta jos ei suostu Herran auktoriteetin alla elämään, antaa suostumuksensa saatanalle ja jatkaa lihallista elämää.

        On olemassa erilaisia eksytyksiä. Tässä ketjun aloituksessa siitä, miten kirkko eksyttää.

        Hepr. 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, 27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. 28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: 29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! 30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on


      • kirkko.eksyttää
        kirkko.eksyttää kirjoitti:

        Bibeln, sanoit aiemmin, että kaste pelastaa. Ymmärrätkö, että vaikka puhuisit 98% Raamatullisesti, ja siellä on tuollainen epäraamatullinen uskomus noin tärkeässä asiassa, se väärä uskomus, "kasteen pelastus" KUMOAA KAIKEN muun, mitä olet sanonut. Jostain syystä et halua yhtyä siihen, että epäuskoinen menee kadotukseen etkä siihen, että ihmisen tulee elää Pyhässä Hengessä etkä siihen, että ihmisen tulee elää Jumalan tahdossa.

        Kertaan - sanoit yllä seuraavaa:
        *********************************************
        >>> Tässä on paikallaan Raamatun opetuksen kautta pieni ojennus, Raamattu sanoo:

        "Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta" (1.Piet. 3:21)

        Tässä Raamatun kohdassa ensinnäkin sanotaan ihan suoraan ja peittelemättä että juuri kasteen kautta meille välitetään pelastus! => "vesi teidätkin pelastaa - kasteena!" Ja kun kerran Ramattu jotain sanoo, meidänkin on annettava asian olla niin.

        Mutta kun aloittaja kysyy että kuka on puhdistunut sydämessään mainituista synnin hedelmistä eli pahoistatöistä, niin siinä aloittaja osoittaa ymmrtämättömyyttä Jumalan sanan päälle, sillä kasteen liitto Jumalan tykönä ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.

        Toisin sanoin sanottuna tämä tarkoittaa ettei armahdus tee ihmistä synnittömäksi niin että synnit lakkaisivat kokonaan olemasta, vaan että niitä ei enää Kristuksen armon tähden lueta!
        **********************************************

        Yllä mitä lainasit yhdestä kohtaa kasteesta Raamatusta eli: "vesi teidätkin pelastaa - kasteena" on väärinymmärretty. Jos vesi yksin pelastaisi, epäuskoisetkin pelastuisivat (moni ei usko, vaikka on kastettu). Tämäkin kohta pitää ymmärtää kaiken muun sanan valossa. Muuten tekee Jumalasta valehtelijan.

        Jumala sanoo selkeästi, että epäusko vie kadotukseen (Joh. 3:18). Epäusko johtaa myös tahalliseen synnin harjoittamiseen.

        Uskotko esim. mitä Jeesus sanoo Raamatun lopussa Ilm. 22:15 "Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät." ?

        Sinä jätät huomioimatta nuo kohdat, niitä ei ikäänkuin sinulle ole ollenkaan olemassa. Tästä syystä muukaan tekstisi ei ole Raamatun mukainen.

        Pahimpia eksytyksiä ovat juuri ne, joissa suuri osa Raamatun totuuksia ja sitten vakava eksytys yhdessä kohtaa.

        Itse en muuten ole helluntailainen, en käy helluntai-seurakunnissa. Huomaan, että usein oletetaan olevan helluntailainen, jos puuttuu kirkon viralliseen oppiin.

        Bibeln, sanoit myös: "Toisin sanoin sanottuna tämä tarkoittaa ettei armahdus tee ihmistä synnittömäksi niin että synnit lakkaisivat kokonaan olemasta, vaan että niitä ei enää Kristuksen armon tähden lueta! "

        Tässä annat kuvan, että esim. ihminen voi jatkaa haureutta, tai mitä tahansa muuta syntiä ja Kristuksen armon tähden niitä ei lueta. JOS tarkoitat, että ihminen voi jatkaa tahallisessa synnissä, ja silti pysyä Jumalan armossa, opetat todella väärin. Luterilainen hapatus on nimenomaan se, että Kristuksen armon tähden voi tehdä syntiä, vaikka tietää, että jokin asia on väärin, ja aina saa anteeksi, eikä tarvitse lopettaa sitä jotain väärää. Tahallista synnintekoa ei saa jatkaa, jos mielii elämään. Selvennyksenä vielä, kuten yllä kirjoitin (ja annoin esimerkin omasta elämästä, mutta sekin oli viisaampien mielestä väärin), ihmiselle voi tulla esim. vääriä ajatuksia. Mitä sen jälkeen? Menenkö niiden mukaan toteuttamaan niitä, vai käännynkö Herran puoleen, pyydän anteeksi ja jatkan eteenpäin Häntä seuraten? Siinä on ISO ero.

        Tuntuu, että monelle kunnian antaminen Herralle on sitä, kun Herra on niin hyvä, että aina sallii synnissä elämisen, syntielämässä jatkamisen jne. Tekee syntiä ja aina saa anteeksi.

        Toiset taas, johon yhdyn, antavat kunnian Herralle siitä, että Herra on vapauttanut heidät, jotta ihmiset voivat elää uutta elämää, eikä heidän tarvitse olla enää synnin orjia vaan voivat palvella Herraa. Edelleenkään tämä ei tarkoita, etteikö tule esim. vääriä ajatuksia tai tee virheitä. Tärkeä, ettei lähde seuraamaan vääriä ajatuksia tai jatka siinä väärässä mitä Herra näyttää. Tämä on se iso ero. Mutta jos ei suostu Herran auktoriteetin alla elämään, antaa suostumuksensa saatanalle ja jatkaa lihallista elämää.

        On olemassa erilaisia eksytyksiä. Tässä ketjun aloituksessa siitä, miten kirkko eksyttää.

        Hepr. 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, 27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. 28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: 29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! 30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on

        "Tuntuu, että monelle kunnian antaminen Herralle on sitä, kun Herra on niin hyvä, että aina sallii synnissä elämisen, syntielämässä jatkamisen jne. Tekee syntiä ja aina saa anteeksi."

        Yllä olevalla tarkoitan sitä, että kyseessä on eri jumala, jos uskoo, että voi jatkaa synnin harrastamista, ja aina saada anteeksi. Näin ei ole. Ja sellaisen halvan armon uskon "jumala" on irvikuva Raamatun pyhästä Jumalasta, joka vihaa syntiä ja käskee tekemään parannuksen ja seuraamaan Häntä. Jeesus varoittaa Sanassaan, että maailmassa saarnataan eri jeesuksia ja väärää evankeliumia.


      • vesi.ei.pelasta

        >>> Tässä on paikallaan Raamatun opetuksen kautta pieni ojennus, Raamattu sanoo:

        "Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta" (1.Piet. 3:21)

        Tässä Raamatun kohdassa ensinnäkin sanotaan ihan suoraan ja peittelemättä että juuri kasteen kautta meille välitetään pelastus! => "vesi teidätkin pelastaa - kasteena!" Ja kun kerran Ramattu jotain sanoo, meidänkin on annettava asian olla niin.

        Jos noin luetaan Raamattua, että otetaan asiayhteydestään pieni pätkä ja tehdään siitä pätkästä koko totuus niin eipä tarvi ihmetellä, miksi kirkon kasteoppi on sitä mitä on, eli VESI PELASTAA


    • RaamattuJumalanSana

      Kirje roomalaisille 6
      1. Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
      2. Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
      3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
      5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
      6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      7. sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
      8. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
      9. tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
      10. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
      11. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
      12. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
      13. älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
      14. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
      15. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
      16. Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
      17. Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
      18. ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
      19. Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
      20. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
      21. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
      22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
      23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

    • Paavali oli taikauskoinen mies koska puhui mm. velhoista. Hän ei myöskään pitänyt Jeesuksen moraalioppeja minään koska ei niistä puhunut eikä niitä koskaan siteerannut. Paavali myös odotti maailmanloppua tulevaksi jo sen sukupolven aikana joka silloin eli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe