Se on välillä vilkuttanut latauksen merkkivaloa jo parin päivän ajan, mutta en ole ottanut sitä kovin tosissani kun auto kuitenkin toimi moitteettomasti. No tänään se sitten sammui kesken kaiken kun virta kerta kaikkiaan loppui, mutta onneksi onnistuin rullaamaan bussipysäkille. Onneksi olin varautunut asiaan ja mukanani oli vara-akku ja kaapelit, joten sain auton käymään ja hoidettua yhden työasiani. Kun olin matkalla seuraavaan työkohteeseen, alkoi mittariston valot himmenemään ja mittaristoon syttyi erilaisia vikavaloja, joten päätin kääntyä kotisuuntaan. Lopulta auto sammui uudestaan ja onnistuin rullaamaan sen pyörätielle, ja onneksi kiva naapurin setä tuli paikalle ja hinasi autoni kotipihalle. Laturi taitaa olla vaihtokunnossa. Myös tuulilasi on komiasti halki ja auton katsastusajankohtakin on meneillään, joten nyt pitää tarkkaan harkita että haenko vikalistan ja korjaan autoa sen perusteella vai pitäisikö ostaa joku vähän komiampi Mersu tai jokerikorttina kenties Volvo.
Harkitsen W211 korisen Mersun ostoa, eli tällaisen (kuvassa vasemmalla): https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Mercedes_E_200_K_Elegance_(W211)_Facelift_front_&_Mercedes_E_220_CDI_BlueEFFICIENCY_Elegance_(W212)_front_20090529_front.JPG
T2016: Oivoi.. voi... Mersu sitten hajosi :(
15
115
Vastaukset
- Khjyyy
Osta ennemmin Dodge Ram-jyystötrukki.
No hyvä juttu, että sait hinattua mersun pois tien päältä. Mutta olisit soittanut Bicky Royal-miehelle ja pyytänyt häneltä hinausapua:))))))) Bicky olisi varmasti saanut hyvin hinattua yhden mersun jyystö-truckillaan, eli Chevy Silveradolla:)))))))))))
Onkohan Bicky joutunut koskaan hinaamaan Timpan Octaviaa tai Ekin Tourania:)))))) Varmasti Bickykin haluaa, ettei hänen poikansa tarvitse jäädä tien päälle, jos sattuu olemaan just silloin Timpan kyydissä:))))))Joo harmi että soitin vain naapurin Hilux-miehelle ja pyysin apua. Bicky Royal mies olisi varmarsti hoitanut homman vähintäänkin yhtä hyvin ja antanut kaupan päälle naisten iskuvinkkejä.
Jään mielenkiinnnolla odottamaan että koskakohan Timpan Octaviasta tai Ekin Touranista katkeaa paskasti suunniteltu jakoketju ja jompikumpi heistä joutuu turvautumaan Bickyn ja hänen amerikkalaisen jyystötruckin apuun.Totuus2016 kirjoitti:
Joo harmi että soitin vain naapurin Hilux-miehelle ja pyysin apua. Bicky Royal mies olisi varmarsti hoitanut homman vähintäänkin yhtä hyvin ja antanut kaupan päälle naisten iskuvinkkejä.
Jään mielenkiinnnolla odottamaan että koskakohan Timpan Octaviasta tai Ekin Touranista katkeaa paskasti suunniteltu jakoketju ja jompikumpi heistä joutuu turvautumaan Bickyn ja hänen amerikkalaisen jyystötruckin apuun.Niin Bicky olisi varmasti hinannut sun mersun sieltä nopeasti jyystö-truckillaan:)))) Eikä olisi varmaan pyytänyt palkaksi muuta kun 80% Saarenmaa-lekan:)))))))
Siinä sitä sitten Timppa ja/tai Eki sanovat vaan, että oi-voi voi, kun auto hyytyy tien varteen ja vaimo soittaa apua itse Bicky Royal-mieheltä))))))))
Toisaalta se voisi tulla Timpalle ja Ekille edullisemmaksi, kun jos heidän vaimo vaikka maksaisi ton hinauksen jollain konstilla Bicky Royalille:))))))))DarkFear kirjoitti:
Niin Bicky olisi varmasti hinannut sun mersun sieltä nopeasti jyystö-truckillaan:)))) Eikä olisi varmaan pyytänyt palkaksi muuta kun 80% Saarenmaa-lekan:)))))))
Siinä sitä sitten Timppa ja/tai Eki sanovat vaan, että oi-voi voi, kun auto hyytyy tien varteen ja vaimo soittaa apua itse Bicky Royal-mieheltä))))))))
Toisaalta se voisi tulla Timpalle ja Ekille edullisemmaksi, kun jos heidän vaimo vaikka maksaisi ton hinauksen jollain konstilla Bicky Royalille:))))))))Tämä naapurin mies ei tarvinnut vaivan palkaksi edes viinalekaa.
Joo eiköhän Bicky keksi jonkun vaihtoehtoisen maksutavan, jos joutuu hinaamaan hyytynyttä VAG-konsernin tuotetta. Ja tuskin Janica tai Saritakaan pistäisi sitä pahakseen :)))))
- Orgggux
Komee olis tuo uus mersu! Paljonkohan joutuis suunnilleen pulittamaan sellasesta? Itellä houkuttelis 2005-> avensis mutta olis se mersu tosi leso!
Voi olla että 2005-> Mersut ja Avensikset ovat aika lähellä toisiaan hinnan suhteen :D Toyota on aivan yliarvostettu ja ylihinnoiteltu merkki. Toki Mersuissa on monesti enemmän kilometrejä mittarissa.
Omassani on vain noin 254.000km joten kyllähän tuo kannattaisi kunnostaa. Mutku vittu silti siinä ei ole jalopuulistoja tai ilmastointia. Taitaa olla autokuumetta ilmassa.Totuus2016 kirjoitti:
Voi olla että 2005-> Mersut ja Avensikset ovat aika lähellä toisiaan hinnan suhteen :D Toyota on aivan yliarvostettu ja ylihinnoiteltu merkki. Toki Mersuissa on monesti enemmän kilometrejä mittarissa.
Omassani on vain noin 254.000km joten kyllähän tuo kannattaisi kunnostaa. Mutku vittu silti siinä ei ole jalopuulistoja tai ilmastointia. Taitaa olla autokuumetta ilmassa.Avensiksessa olis jalopuulista jäljitelmät edes. Muovia, mutta jäljittelee jalopuulistaa. ;)
zönggö kirjoitti:
Avensiksessa olis jalopuulista jäljitelmät edes. Muovia, mutta jäljittelee jalopuulistaa. ;)
Kattoo nyt vaan kuvaa.
https://www.auto1.fi/toyota/avensis/146053
- 2000-200CDI
No eipä tarvinnut ainakaan kantaa vara akkua auton eteen kun tuossa mallissa käyttö akkukin on takaluukussa.
Volvo se olla pitää:)
En tiedä kiinnostaako ketään, mutta tänään korjasin hajonneen W202-korisen Pikkumersuni. Uusi vanha laturi autoon ja matka jatkuu taas kohti miljonaa kilometriä.
Ai niin, kun olin matkalla Raisioon KL-Varaosacentteriin Myllyn bussilla, vastaan tuli itse Lilalaakson Timppa tummanharmaalla farmari-Octaviallaan Raisiossa Itäniityntillä. Taisi olla ostamassa joululahjoja joko Myllyssä tai Ikeasssa tai todennäköisesti molemmissa :))))Onko sulla toi vanha mersu vielä tallessa vai?
Varmaan siellä sitten ollut Timppa käymässä joululahjaostoksilla:))) Kannattaa Timpan ostaa perheelle paljon lahjoja, että saa sitten itse vaimolta joululahjaksi vaikka Prisman kahvimukin:)))))))DarkFear kirjoitti:
Onko sulla toi vanha mersu vielä tallessa vai?
Varmaan siellä sitten ollut Timppa käymässä joululahjaostoksilla:))) Kannattaa Timpan ostaa perheelle paljon lahjoja, että saa sitten itse vaimolta joululahjaksi vaikka Prisman kahvimukin:)))))))Älähän nyt, ensi vuonna 23 vuotta täyttävällä autolla on ne kaikkein parhaimmat nuoruusvuodet vielä edessäpäin. Mersut ne vain komistuvat vanhetessaan ja ainahan kolmeakymppiä lähestyvä auto on komeampi kuin joku varhaisteini-ikäinen rimpula.
En ollut minä, sillä eilen oli pitkä päivä ensin töissä ja sitten Octavia hajosi kuten toisessa ketjussa kerroin. Mutta usko pois, minä en ole ainoa Liljalaaksossa asuva joka omistaa grafiitinharmaan farmari-Octavian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666014Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per533011- 312193
- 131807
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181750
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131512- 481486
- 91453