Iltasyömiset

Nyt ei olekaan makeaa. On lämmitettyjä karjalanpiirakoita, päällä voita ja paistettuja kananmunia, pirun hyviä on

Onko kellään kokemuksia moisesta yhdistelmästä?

23

85

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiima_Anneli42

Olisit tehnyt munavoita piirakkaan ulalaaa uuuhgh!! :D

• Khjyyy

Tokmanni paistopisteestä ostettuja piirakoita, päälle suolaista voita, maksapasteijaa ja hyvää juustoa. Kaupan pussikarjalanpiirakoilla ei tee mitään vaan pitää olla tuoreita ja mielellään lämpimiä :)

• Tulee kaupan pussikarjalanpiirakoistakin ihan hyviä kun ruskistaa ne voissa paistinpannulla. :)

• Khjyyy
        pilulilu kirjoitti:

Tulee kaupan pussikarjalanpiirakoistakin ihan hyviä kun ruskistaa ne voissa paistinpannulla. :)

Kaikesta tulee hyvää jos ruskistaa voissa pannulla :)

• Pussista nää oli

• Khjyyy kirjoitti:

Kaikesta tulee hyvää jos ruskistaa voissa pannulla :)

Se on kyllä totta. :)

• Ai hitsi nyt tuli nälkä slurps, on hyvä yhdistelmä. Keitetyt kananmunatkin sopivat hyvin myös. :)

• Näin on, keitettyjäkin olen kokeillut

• No ei ole. On tainnut mennä kaarrokset rinteessä päin puuta, ilman kypärää jos assosioi itsensä uneen ruualla. Viimeksi leikin ruuan kanssa, kun naapurin likka oli kylässä ja heitteli suolarinkeleitä minun pujottelukeppiin, mikä oli tullut esiin kun olin sammunut sohvalle.

• Nukkuessa ravinto ehtii imeytyä hyvin, ei mene hukkaan

• tyttötuollainenko

Miten muna voi?

• Paistoin kaikki

• Ikis..M

Paistetut kananmunat on hyviä kun voissa paistaa, itse tykkään paistaa kypsän rapeaksi mikä on kokkien mielestä ihan huono tapa mutta leivän päällä hyvä. Piirakoiden päälle laittaisin vielä juustoa ennen lämmitystä ja siihen päälle sitten länttäisin kanamunan.

• Eipä tullut juusto mieleen, ois kyllä ollut yksittäispakattuja viipaleita

• Kuulostaa hyvältä.

Itse ostin lakritsituorejuustoa, kun oli halvennuksessa, ja innostuin syömään sitä puoli pakettia kerralla, niin eipä tänä iltana enää muuta jaksa.

• Ensimmäinen kerta kun kuulen lakritsijuustosta

• Yllättävän hyvää tuo kyllä oli, ihan semmoista hieman salmiakkiin vivahtavaa, eikä pelkkää makeutta, niinkuin jotkut ulkomaalaiset lakritsit tuppaa olemaan.

• Muistan kun 70-luvulla sain hyvää Karjalan piirakkaa eräästä maalaispirtistä.

• MrHedgehog

Oli niin kova nälkä että paistoin sisäfilettä pannulla, heitin päälle vihanneksia ja sitten koko setti hautumaan. Kyytipojaksi rosmariiniperunoita, sekalaista salaattia ja ruokajuomaksi tietysti vettä.

Lopputulos ihan ok, vaikken olekaan hyvä kokki.

Turhan raskas iltapala, vaan kun oli nälkä :/

• että.silleen

Mulla meni ilta leppoisasti taas leipoessani täytettyjä kroisantteja.

Tein rahkavoitaikinasta kaulimalla 2 kpl suuria ympyriä paksuudeltaan n. 5-8mm.
      Jaoin ympyrät aina kuuteen osaan, kolmioon laitoin täytettä leveimpään osaan.

Kahdenlaista täytettä käytin niissä.
      1)Riisi/keitetty muna/katkarapua/perattua uunilohta
      2) paistettua: kaalia/jauhelihaa/sipulia/kanttarellia

Yhden kananmunan vatkasin lasissa ja jaoin sen tasan kumpaankin täytteeseen ja sekoitin täytteet. Muna sitoo täytteet... eivät rapise niin syödessä pitkin ja poikin....

225 astetta 10-12 min
      Ja voin vakuttaa... ovat parempia kuin pussiin valmiiksi pakatut karjalanpiirakat.
      Noilla samoilla aineksilla olis voinut myös tehdä sultsinoita tai vatruskoita, mutt tällä kertaa tein kroisantteja.

Hyvää yötä! Mielensä pahoittaja menee nyt uhriutuen nukkumaan!
      Yritys oli hyvä, myönnetään... mutt kalakin oppii välttämään koukut. =))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3792
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3175
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2807
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      134
      2457
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2450
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2377
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2304
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2296
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2080
    Aihe