"Pysyn kirkon jäsenenä varmuuden vuoksi"...

ei.ole.Jeesusta

Kuka on ihmiselle se, mihin ihminen turvautuu, jos ihminen sanoo pysyvänsä kirkossa varmuuden vuoksi? Eikö tässä saatana ole tehnyt tehtävänsä. Ihminen ei ole oikeassa uskossa, ymmärryksessä, mutta ajattelee, että jos se vaikka onkin totta, "usko-juttu", niin ainakin on kirkon jäsen. Eli ihminen tukeutuu ihmisiin!

Jer. 17:5 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.

Monesti kuulee sanottavan, kun kysyy ihmisiltä uskovatko he Jeesukseen, tämän: "olen mä vielä kirkossa" , "olen mä vielä kirkon jäsen", "en mä vielä ole eronnut kirkosta"...

Olen kuullut sellaisia kauheuksia nuorilta (jotka jo siis ovat jonkin aikaa tietäneet hyvän ja pahan eron ja ovat kuulleet evankeliumia), jotka ovat käyneet kyllä riparit ja ovat kirkon jäseninä, että niitä ei voi lausua ääneen, ei edes todistuksena. Sellaista haistattelua, Jumalan pilkkaa, saatanan palvontaa, että eivät varmasti usko Jeesukseen (usko on myös tottelevaisuutta). Ja vaikka joku uskoisi, on valinnut saatanan tien. Sanoopa moni "666" nykyään - se on uusi hitti nuorten keskuudessa kun haistatellaan uskoville.

Ongelma vain on se, että kirkolla, joka pitää itseään pyhempänä kuin Jumala, on oma rakkaus. Heidän oman rakkautensa mukaan käytännössä kuka vain, kunhan on kirkon jäsen, pelastuu. Heillä on eri jeesus ja heillä ei ole enää Raamattua. Jos Raamatusta ottaa pois mitään, ei ole Raamattua - silloin on väärä evankeliumi.

Raamatun mukaan ei ole muuta välikättä ihmisen ja Isän välillä kuin Jeesus, ei ketään eikä mitään muuta. Jos joku tyrkyttää itseään siihen väliin, on antikristuksen hengessä toimiva henkilö. Ja muuta perustusta ei ole, kuin Jeesus. Kirkko EI OLE perustus. Jeesus on ainoa perustus. Ihminen on vain ymmärtänyt Jumalan salatut viisaudet niin päin, että ihminen voisi vaikuttaa toisen pelastumiseen. Tämän valheen takana on nimenomaan antikristuksen henki, joka on maailmassa, joka imitoi Pyhää Henkeä.

1. Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

Hepr. 9:15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Room. 2:11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

Luuk. 13:5 ...ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se mene noin.

      Osa nuorista on osannut aikaisemminkin haistatella. Se sinun kaipaama nuoriso, no sitä voisi ehkä löytyä 1940- luvulta. Suurinosa nuoristakin kuitenkin käyttäytyy ihan asiallisesti ja niiden kanssa asioidessa onkin hyvä pitää mielessä ,se ihan yleisesti ihmisten kanssakäymisessä oleva kultainen sääntö "niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan" Sinäkään tuskin kovin lämpenet ihmiselle joka avoimmesti paheksuu sinua.

      Kirkko ei pidä itseään pyhempänä kuin Jeesus. Kirkko tarjoaa mahdollisuuden uskonnolliseen pohdiskeluun ja tuohon parannuksenkin tekoon mutta ei pakota ketään. Eikä siellä myöskään tarvitse kilvoitella kuka on uskovin.

      Kirkko on oma "seurakuntansa" kuten vaikkapa helluntailaiset ja ihan samalla tavalla kuin jälkimmäiset saa kirkkokin määritellä toimintatapansa ihan itse. Kuuluminenhan kirkkoon on vapaaehtoista.

      Joskus näitä juttuja lukiessa on kyllä tullut väkisinkin mieleen, että milloin lie aloittajakin käynnyt viimeksi kirkossa tai kirkon tilaisuuksissa ? Tuntuu nimittäin, että nämä jutut mitä toistetaan päivästä toiseen täällä ovat kopioitu jonkun herätysliikkeen valmiiksi annetuista mielipiteistä.

      • paju4

        Kirkko tai kirkossa käynti ei pelasta ketään,sen pitäisi kaikkien luterilaisten tiedostaa. Jeesus on ainut joka pelastaa tästä pahuuden maailmasta.


    • ”Ihminen ei ole oikeassa uskossa, ymmärryksessä, mutta ajattelee, että jos se vaikka onkin totta, "usko-juttu", niin ainakin on kirkon jäsen.”

      Ei meidän ihmisten tehtävä ole arvioida millainen usko kelläkin on. Ja en tuollaista enää juuri ole kuulutkaan, mitä väität.

      Jos ajattelee koko ihmisen elämisen kaarta, välillä olemme kauempana ja välillä lähempänä Jumalaa. Eikä sen vuoksi tarvitse erota seurakunnasta, vaan tilaa on kaikille eikä ketään sen vuoksi eroteta.

      ”Ongelma vain on se, että kirkolla, joka pitää itseään pyhempänä kuin Jumala, on oma rakkaus.”

      Et ilmeisesti todellakaan käy kirkossa? Niin outoja on nuo kirjoituksesi.

      Yritätkö tuossa lopussa jotenkin ilmaista, ettei ihmiset tarvitse minkäänlaista seurakuntaa?

      • Totuususkonnollisuudesta

        "Yritätkö tuossa lopussa jotenkin ilmaista, ettei ihmiset tarvitse minkäänlaista seurakuntaa" näin mummomuori kyselee. Kyllä ihmiset ovat selvinneet ennenkin uskossa (ilman kirkossa käyntiä) on ollut pitkät matkat jne. Pelkkä kirkossa istuminen ei tee uskovaiseksi. Jos eivät ole ottaneet Jeesusta vastaan pelastajanaan, on vain silloin tapakristitty uskonnollinen ihminen. Ihmiset tarvitsevat eläviä Pyhällä Hengellä täyttyneitä ihmisiä lähelleen. Silloin se on Jumalan seurakunta. Pelkkä luterilaisen kirkon jäsenyys ja lapsikaste ei ketään pelasta.


      • Lontoonbussi
        Totuususkonnollisuudesta kirjoitti:

        "Yritätkö tuossa lopussa jotenkin ilmaista, ettei ihmiset tarvitse minkäänlaista seurakuntaa" näin mummomuori kyselee. Kyllä ihmiset ovat selvinneet ennenkin uskossa (ilman kirkossa käyntiä) on ollut pitkät matkat jne. Pelkkä kirkossa istuminen ei tee uskovaiseksi. Jos eivät ole ottaneet Jeesusta vastaan pelastajanaan, on vain silloin tapakristitty uskonnollinen ihminen. Ihmiset tarvitsevat eläviä Pyhällä Hengellä täyttyneitä ihmisiä lähelleen. Silloin se on Jumalan seurakunta. Pelkkä luterilaisen kirkon jäsenyys ja lapsikaste ei ketään pelasta.

        Mitäpä jos antaisit toisten uskoa tavallaan ja keskittyisit siihen omaan uskonelämääsi?

        Siitä omastasihan sinä uskosi mukaan vastaat viimeisellä tuomiolla, et muiden.


      • Lontoonbussi kirjoitti:

        Mitäpä jos antaisit toisten uskoa tavallaan ja keskittyisit siihen omaan uskonelämääsi?

        Siitä omastasihan sinä uskosi mukaan vastaat viimeisellä tuomiolla, et muiden.

        Moni noista hihupelleistä pelkää, että jos ei paasaa uskostaan 24/7, Jeesus tulkitsee sen laiskaksi evankelioinniksi eikä annakaan illalliskorttia. Ehkä nyt ei juuri tämä nimimerkki mutta näköjään moni muu.


      • Totuususkonnollisuudesta kirjoitti:

        "Yritätkö tuossa lopussa jotenkin ilmaista, ettei ihmiset tarvitse minkäänlaista seurakuntaa" näin mummomuori kyselee. Kyllä ihmiset ovat selvinneet ennenkin uskossa (ilman kirkossa käyntiä) on ollut pitkät matkat jne. Pelkkä kirkossa istuminen ei tee uskovaiseksi. Jos eivät ole ottaneet Jeesusta vastaan pelastajanaan, on vain silloin tapakristitty uskonnollinen ihminen. Ihmiset tarvitsevat eläviä Pyhällä Hengellä täyttyneitä ihmisiä lähelleen. Silloin se on Jumalan seurakunta. Pelkkä luterilaisen kirkon jäsenyys ja lapsikaste ei ketään pelasta.

        ”Ihmiset tarvitsevat eläviä Pyhällä Hengellä täyttyneitä ihmisiä lähelleen.”

        Kysyin tuossa, etteivätkö ihmiset tarvitse seurakuntaa. Sinusta siis tarvitsevat ihmiset toisiaan, mutta laitat siihen vain tuon oman ehtosi.


    • >Eli ihminen tukeutuu ihmisiin!

      Niinpä. Ihmislähimmäisemme ovat ainoa kohde, johon voi tukeutua niin että jotain palautetta saa varmasti, ja usein se on onkin hyvin konkreettista ja hyödyllistä. Jos sairastut, saat rukoilla kuolemaasi saakka että Jeesus veisi sinut (ihmisten) hoitoon, mutta ihmislähimmäinen tekee sen monesti hyvinkin nopeasti ja tehokkaasti.

    • JSK2016

      Tarvitsen vain Jeesuksen, en kirkkoa, päästäkseni Isän valtakuntaan. Jeesuksessa on kaikki - sovitus, armo, pelastus, ikuinen elämä. Vain uskomalla Häneen saa ikuisen elämän.

      En käy useinkaan kotikirkossani, mutta aina kun olen käynyt niin olen kokenut että siellä on a) Jumalan Pyhä Henki läsnä, totuudessa ja rakkaudessa, b) tervetullut ilmapiiri ilman heikon ihmisen tuomitsemista ja kyykyttämistä c) Jeesus Kristus korotettuna ykköseksi ja d) Raamatun Sana pidetty puhtaana.

      Pysyn silti kotikirkossani koska haluan omalta osaltani tukea tätä toimintaa niille jotka tarvitset kirkkoa ja sen monia palveluita enemmän kuin minä. Kirkko tekee paljon hyvää ihmisten elämässä, maksan mieluusti veroa kirkollekin. Ja saan kirkolta halutessani itsekin monenlaista palvelua, tukea ja apua. Pari vuosikymmentä sitten perheemme tarvitsi apua kirkolta, useinkin. Vanhempani tarvitsevat apua edelleen.

      Joku vääräleuka voisi sanoa että miksi et tee hyväntekeväisyyttä muuta kautta. Enpä käy täällä läpi omia tekemisiäni liikaa, mutta sen verran sanon että kirkon jäsenenä oleminen on helpoimpia tapoja tukea lähimmäistään, kun itseltä menee pieni vero sinne ja sitten kirkon väki hoitaa asiaa eteenpäin.

      Jeesuksessa Kristuksessa, minäkin syntinen. Amen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe