Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Opel Vivaro 2,0CDTI

Mietityttääpi

Saisinko oikeaa asiallista tietoa ko ajoneuvoista hyvine jos huonoine puolineen,kestävyys,viat jne.
Vuosimallit jotain 2010-eteenpäin ja onko jakopää ketjulle tai muuten koneessa tyyppivikoja?
Kiitän.

25

9709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HienoNäöltään

      Ketjukone enkä minä ole kuullut että se sen parempi tai huonompi olisi kuin muutkaan moottorit,lie kestää kun osaa huoltaa kunnolla ja ei revittele kylmänä.
      Eniten olen kuullut laatikkomurheista tuossa 6vaihteisessa mitä noissa käytetty,mutta paljonko on käyttäjien itse aiheuttamaa esim liian isolla pykälällä jyristämistä tai öljyjen vaihtamatta jättämistä tms onkin toinen juttu,voi myös olla että tuota laatikkoa on parannettukin jo mutta mistä vm alkaen ja mitä tehty,en tiedä.

      Kertokoot Opel miehet,myös ainakin alkupään Vivaroissa oli sähkömurheita runsaasti,liekö niitäkin parannettu myöhemmin?
      Arvoaan se ei häävisti pidä jostain syystä.

    • pakumies671

      Vivarohan oli paras paku ajaa kaikista pakuista mitä olen omistanut. Oli myös silloin 2009 myös hiljaisin paku.

      pallonivel, raidetangon päät ja jotain muuta meni vaihtoon kun mittarissa oli 50 tuhatta kilsaa. Vaihdelaatikko oli poikkeuksellisen jäykkä kylmänä kovien pakkasten aikaan. Kannattaa antaa käydä muutama minuutti ennen liikkeelle lähtöä kovilla pakkasilla niin laatikolla paljon paremmat mahdollisuudet selviytyä.
      Itse vaihdoin merkkiä kun kuulin niin paljon kauhutarinoita vaihdelaatikon kestävyydestä ja hinnasta.
      Mittarissa oli silloin 80 000 km ja kun tarjosin sitä pakettiautoihin erikoistuneeseen liikkeeseen, myyjän ensimmäinen kysymys oli että onko vaihdelaatikko kunnossa.
      Joku firma joka myy takuukunnostettuja laatikoita, ilmoittaa erikseen tämän Vivaro Traffic Primastar kolmikon 2.0 koneen laatikon yhteydessä, että niissä ei muista poiketen ole takuuta alimitoitettujen laakereiden takia.

      Sähkövikoja mun vivarossa ei ollut yhtään.

      Sanoisin siis, että ei ne etupään alustan osat niin kalliita ole etteikö niitä vois vaihdellakin. Se vaihteisto mua kyllä pelottais mut jos et sitä murehdi niin muiltaosin varmaan ihan paras paku sillä rahalla millä niitä käytettynä saa.

    • Mietityttääpi

      Eikö tuolle vaihteiston tyyppivialle ole tehty mitään,onko ne kaikki 6v samaa tavaraa ja onko ne todella noin huonoja,kallis vikapaikka johonkin tavallisiin nivel tai jarrumurheisiin verrattuna.

    • pakumies671

      Se onkin suurin syy miksi en viimevuonna kun uuden pakun hommasin, ostanut Vivaroa kun en tiedä onko uudessakaan kunnollinen loota. Valitsin merkin jonka tiedän korjanneen tyyppivikoja pyytämättä asiakkaalta senttiäkään vaikka autot olleet lähes 7 v vanhoja ja yli 200 tkm ajettuja. Ja silti otin vielä huolenpitosopimuksenkin. Sellaista ei Vivaroon eikä sen sisarmalliin edes saa.
      Nyt ajelen turvallisin mielin, kaiholla vastaantulevia uusia Vivaroita katsellen.
      Ikävää että huono jälkimarkkinointi pilaa haluttavuuden, eli kun kielsivät tyyppivian ja luistivat vastuusta.

    • HyvääEtsitään

      Ikäväähän se on että "hyvää"ja vähävikaista autoa ei vissiin enää olekkaan,heppoisesti tehty eikä alustanosat&nivelet ole tehty meidän routaisille ja kuoppaisille teille saati että pakkaset ja välillä nopeastikkin lämpenevät kelit tekisi nannaa sähkölaitteille joita piisaa ja halvinta laatuahan ne tietysti on,kustannuskysymys kun 100 000 pakua taotaan niin pientenkin eurojen säästö on jo iso raha.
      Jakohihnat hyvä esimerkki,niitä ei vaihdella muuallapäin nimeksikään eikä etelä maissa ollenkaan ja kestäväthän ne auton iän siellä leppoisissa olosuhteissa ja tietkin sileää asfalttia alustalle.
      Koko nykyauto on kasattu muovin ympärille,puskureista alkaen jotka vitsi,ovenkahvat jää pakkasilla käteen eikä niistä kiskoa passaa yhtään jos ovet jäässä,sähkölukot hyytyy pakkasiin,lohkolämmittimet jotain säteilylämmittimiä joilla muuta hyötyä kuin tunnearvo(sama hyöty kuin silitysrautaa painaisin öljypohjaan siellä lumihangen tuntumassa jossa se vähäkin teoreettinen hyöty lämpö haihtuu harakoille).

      Lampunvaihto voi olla painajainen jos huono valinta ja ne on jumalattoman kylmiä kaikki talvella ellei ole älynnyt ostaa webastoa tms.
      Se säästömallin webasto joka toimii vain ajon aikana on kyllä säästöä ihan väärässä paikassa,hieno vehje pilattu jättämällä kello pumppu pois,ihmeratkaisu mutta silti mainostetaan myydessä että webasto löytyy.
      Joku tietysti petyttyään ideaan sitten asennutta siihen kellon pumpun vaan ei oikein lyö hinnaltaan operaatio jälkikäteen leiville,toinen mahdollisuus tietty pumpullinen letkulämmitin joka oiva peli mutta se vaatii sähköä kuten tuo säteilylelukin(se myydäänkin lähinnä muodon ja rahastuksen vuoksi ns lämpöpakettina sisätilanlämppärin kera).
      Kellowebasto oiva peli,ei tarvi tolppaa etsiä kunhan akut pitää kunnossa.
      Lämmitettävä tuulilasi hyvä keksintö,totuin Transitissa kunnes lasinvaihtaja vaihtoi tunnetun valmistajan moisen tarvikelasin jossa se oli teholtaan lähinnä huurteenpoistoon Kreikan olosuhteissa...

      Käytettynä kun auton ostaa niin se lisää näitäkin murheita monikerroin koska yhtään että tiedä kuka sillä on ajanut,miten ja onko sitä huollettukaan kun työjuhta ollut hälläväliä kuskeineen tai onko peräti hajonnutkin jostain,korjattu ja miten vai viety vaihtoon juuri sen vuoksi,esim tuo vaihteisto tässä hyvä esimerkki.
      Muutamankin vuoden ikäinen paku voi olla täysi rytöläjä joka vaan ajettu,nuhruiset penkit ja nekin rikki,reikiä kojelauta täynnä,tavaratilaan kuin kranaatti pudonnut ja lommoja piisaa,muovinpaloja puuttuu,silti hintapuoli jotain ihan älytöntä eli osta kallis uudehko romu projektiksi vaikka mittarissa voi olla vasta 100tkm.

    • nuuli

      Ehkä heikoin nykypakuista, vaikka ei muissakaan kehumista. Hyundain ostaisin, jos tuotaisiin Suomeen.

      • HuiHaiH-1

        No jos huonon ja epäluotettavan auton haluat, niin osta vaan huihai. Se on auto jolla varmimmin pääsee paikasta A paikkaan B hinausauton kyydissä, muuten sillä ei kovin pitkälle kannata lähteä.


    • Tiatuula

      Ei sitä 6-vaihdetta tarvitse missään. Alle 100 km/h vauhdissa kierroksia liian vähän 6:lla eikä pakulla saa ajaa yli 100 km/h missään.

    • OlisiHarkinnassa

      Ihmettelen myös miksi Hyundai ei enää myy täällä pakuja,maailmalla kylläkin niitä on pilvin pimein eli jos syy on aiemmin tuodun viimeisen mallin turbomurheet niin ei kait se enää rasita ja lie koko auto&rakenne muuttunut moneen otteeseen tuosta tehdashan nuo mahd korjaukset maahantuojalle maksoi.

      Tuo Opel-Rellu 6V vaihteisto ja sen murheet ei lukemani mukaan johdu itse vaihteistosta vaan vuotavasta vetoakselista(yleensä oikea)jonka myötä öljy katoaa pikkuhiljaa vaihteistosta arvattavin lopputuloksin.
      Johtuu siis rakenneviasta ja myös huonosta huollosta eli omistaja joka tarkkailee ja huoltaa kunnolla autoaan&vaihtaa/mittaa myös laatikkoöljyn joskus ajelee ehjällä laatikolla.
      Voi tietty kunnon huoltokorjaamossakin joku huomata vuodon vaan mitäpä ne välittää jos vähän tiputtaa ja lie muoviakin edessä ettei kunnolla edes näe.

      Luulisi että kun asia yleisessä tiedossa niin siitä myös informaatioita omistajille huoltoon!

      Kuulemma tarvikkeena asennetut korjausosat pitää ja laadukkaammat kuin alkuperäiset mikä kuulostaa huolestuttavalta ,yleensähän tuo on toisinpäin.
      Laatikko lie siis sama yhä vaan oisko tiivistystä tuoltaosin parannettu ja mistä vm alkaen jo,kertokoot joka vaikka Opel huollossa töissä tms?
      Saataa myös tosiaan olla että tuo 6 vaihde on liian harva meidän nopeuksiin eli sama ongelmahan se on muissakin laatikoissa enempi tai vähempi jos jyristää liian isolla pykälällä kuten vanhoilla miehillä perusvika&tapa autolla kuin autolla.
      Onko kokemusta millaisia ko vehkeiden automaatit on kestävyydeltään,yhtä huonojako kuin kaikki nykytomaatit??

      • HuiHaiH-1

        Ainakin huihaissa tuo laatu ja luotettavuus puuttuu kokonaan, mutta ei halvalla tietysti hyvää saa.
        Huihaissa tulee ajanmyötä paljon muitakin, kun turbo murheita..
        Omaani on jo tehty täysi koneremontti (alle 200tkm ajettu), laturi on vaihdettu (pitiköhän hiaceen vielä alle 200tk vaihtaa?), egr-venttiili, ilmastoinnin kompura yms yms.
        Takaovien lukot ovat täysiä susia, sähkölukko ei imleisesti kestä näitä olosuhteita, eivät toimi koskaan.
        Jarruja saa olla jatkuvasti jostain korjaamassa.
        Näyttää myös ruostuvan aika hyvin tuo uudempi korinen Huihai


    • KesälläVaihtuuJoku

      Onko Renault Trafic kaikin puolin sama auto ja onko nuo kestävyydeltään Vivaron kanssa millaisia jos haetaan vain perheen ykkös tai kakkosautoksi,miten vain, moista eli kuskataan harraste mp:tä,mökille mitä milloinkin ja ajetaan tyhjänä suurin osa ajoista.
      Sanotaan ikäluokkaa 5v vanha ja paljonko saa olla ajettu entäs tuon vaihteiston kunnon määritys vai onko tuota rakennetta öljyvuotoineen ym päivitetty kuntoon ja miten vakavasta viasta kysymys yleisyydellään vai onko "kärpäsestä tehty härkänen"?
      Varsinkin Opeleita aika tavalla myynnissä ja hintakaan ei paha esim Transitiin verrattuna jos vähänajettuja etsii.

      • vcxgfgfdhgdhf

        Ainakin uusi Renault on täsmälleen sama auto kuin Vivaro. Itse asiassa Vivaron osissakin lukee "Renault", esim laseissa.
        Samoin Fiat Talento on sama. Taisi olla myös joku japsi.


    • KesälläVaihtuuJoku

      Koskettaa myös Nissan Primastareja joka unohtui ja lisätään tuohon edelliseen Vivaron ja Traficin yhteyteen samoin kyselyin?

    • tarkkanäköinen

      Toinen vaihteensiirto vaijeri luiskahti kupistaan (vaihteiston päällä) painoin takaisin ja nippusiteet ristiin lukitukseksi , mittarissa n. 390 000 km. Sähkövikoja ei ole ollut etupään niveliä muutama vaihdettu .Satatonnia vielä, niin on sama kuin oli Wv trasportterissa, hyviä ajettavia kumpikin , tien päälle eivät ole jättäneet kertaakaan.

    • KahdenVaiheellaOstaako

      Tietääkö joku onko tuota vaihteistomurhetta tai vetoakselin vuoto-ongelmaa jo jotenkin korjattu /muutettu rakennetta uudemmissa vuosimalleissa ja jos niin mistä vm alkaen?
      Mistä tuon rikkinäisen,kuivana 6 vaihteensa tuhonneen vaihteiston tunnistaa jos koeajaa moista ostomielessä ja oireileeko se muilla vaihteilla?
      Meinaan,kuuluuko sieltä kunnon rahinaa vai miten se rupeaa oireilemaan ennen pakollista kierrätystä vaihtoautoksi ja eikö huolto-ohjemaan kuulu vaihteiston öljyn tarkistusta saati vaihtamista(jos siellä enää mitään on)??
      Tämä moottori vaihteistoko on identtinen primastar-vivaro-trafic mallistoissa eikä eroja esim tuossa vuotokohdan rakenteessa?

    • tarkkanäköinen

      Onko mahdollista , että olet vain pahaa puhuvien uhri, tunnen paljon trafig ja vivaro kuskeja, mistä on kysymys?

    • KahdenVaiheellaOstaako

      Saattaapi olla koska EN omista Vivaroa tai sen sisarmallia mutta moinen kiinnostaisi ostaa MUTTA vaihteistomurheista ja sähköongelmista on niin paljon täällä kuin muillakin palstoilla kuten vaihtoautojen myyjien nihkeä suhtautuminen koko malliin että jotain perää niissä täytyy olla mutta juuri siksi kysyisinkin onko noita murheita miten paljon ja jos niin miten esim vaihteisto oireilee jos se viety vaihtoon juurikin tuon vuoksi tai onko rakennetta jotenkin parannettu myöhemmin että tietäisi olisi senpuoleen turvallisempi ostaa jos sopiva vastaan tulee,käytetystä kun kumminkin kyse niin kaikkea tarvii tuumia ja ennakoida miettiä,uusien kanssahan se on helppoa ja tietää mitä saa kuin uudesta asti itse pitelee.
      trafig kuskeja en tunne yhtään,outo malli minulle, en myöskään Trafic tai Primastar jotka tutumpia jo mutta yhden Vivaro kuskin kylläkin tunnen.
      Mistä on kysymys?
      Jaa,anna lisää vihjeitä,en pysty vastaamaan näillä tiedoin mutta sanotaan että oisko pönttöbongauksesta?

    • NV200

      Jos kaverukset keskittyisivät ..ööh..pönttobongauksineen johonkin muualle kutemaan ja joku tietoviisas ja näistä autoista jotain ymmärtävä vastaisi meitä muitakin kiinnostaviin kysymyksiin niin hieno homma.

    • NettiautoaSelaava

      Koittanut seurata vastaisiko joku moisen omistava,huoltopuolella työskentelevä tai omia kokemuksia muuten omaava näistä paljon puhutuista vaihteistomurheista ja miten paljon niitä todellisuudessa on ollut,millä km määrillä tai onko peräti vm eroja,rakenteen muutoksia vuotokohtaan ym parannuksia?
      Näitä näkee kumminkin liikenteessä todella paljon ja paljon niitä on myös myytävänä,mielestäni hintakin on kohtuullinen verrattuna vaikka saman ikäiseen Transitiin.
      Myös muut murheet Vivaron(Renault/Nissan rinnakkaismalleineen) kiinnostaisi?

    • Semmoista

      Täällä oli jossain näiden Vivaro&kumppaneiden vaihteistoista oma stooripalstakin mutta mikäli joku ei ole lukenut tai tiedä niin vaihteistoihin kannattaa tältä istumalta km riippumatta tilata eebaysta pieni peltiklipare joka lukitaan 2 ruuvilla,helppo asentaa käsikopelolla(sinne kohteeseen ei ole oikein näkö ja työskentelyhteyyttä samaan aikaan)mutta klipare paikoilleen ja kunnon rasvaukset vaseliinilla vaijereihin(työnnät haitarikumia sivuun vedät sitten paikoilleen).

      Peltiklipare maksaa jos kunnollisen tilaa noin 10e-20e,kierrä Kiinalaiset versiot kaukaa koska ne ensinnäkään ei välttämättä sovi ilman viilailua ja kierrepalat lukitusruuveille niin huonosti prässätty kiinni että hajosi asennettaessa jo eli arvaa säästyikö rahaa ja kannattiko nuukuus?

      Vaihteensiirto jämäköityy huomattavasti,vaijerit on rasvattu pitkäksi aikaa ja ehdottomasti öljynvaihto silloin tällöin ja tarkista nyt ainakin onko siellä öljyä ollenkaan,vihjeenä vuotojäljet vetoakselissa tai tipat auton alla.

      Helppo homma,proput löytyy täyttöön&tyhjennykseen.

      Öljyttömällä laatikolla tuppaa olemaan tarve hajota olipa Ooppelin tai vaikka minkä muunkin loota eikä kylmää laatikkoa tosiaan kannata ruhjoa kuten ei lämmitäkään,tokko teillä niin kiire on minnekään ellei väkisin halua vaihteistoaan hajottaa.
      Monia muitakin kylmätahmeita laatikkoja on omistuksessa ollut,useimmissa juuri tuo 2 vaihde tahmea,samoin peruutusvaihde.

      Se on semmoista,täydellistä tuotetta ei oikein saa,toisissa toiset heikot kohdat ja toisissa muita juttuja mutta kannattaako vartavasten yrittää hajottaa huoltamatta ja varomatta jos kerta tietää helppoja parannuksia kestävyyteen ja säästää ihan rahaakin.

      Löytyy noita Vivaro,Trafic-Primastar ja Movano autoja hyvin paljon joissa ei minkäänmoista vaihdevikaa ollut ikinä ja uudemmissa malleissa,noin 2010-eteenpäin, ongelmat olleet hyvin harvinaisia ollen enempi käyttäjän aiheuttamia(ellei vuotaneet,tarkista) vedättämällä liian alh nopeuksilla 6 vaihteella.

      Täällä on 200tkm ylitetty,ei vaihteistomurheita mutta öljyt onkin vaihdeltu pariin otteeseen,käytetty nätisti repimättä väkisin ja on tuo repair clip ollut asennettuna pitkään=ehkäisee tuon mahdollisen vaijerin pompauksenkin tapista väljyyttään,asia johon se on kehitetty ja toimii eikä tarvi kalliita vaijereita turhaan vaihdella.

    • Repe.V

      Siinäpä osuit naulaan kantaan,täytyy tehdä aina kompromissi joko hinnan suhteen ostitpa uuden tai käytetyn ja sitten puntaroida mikä missäkin mallissa on tyypillisiä heikkoja kohtia,millä todennäköisyydellä ja km ilmenee just siinä minun autossani,miten voin ainakin yrittää ennaltaehkäistä ja onko ne tyyppiviat tyyriitä korjata vai enempi nivelhommia niinkuin esimerkkinä.

      Kun ensiksi tiedostanut mallit jotka kiinnostaisi niin tietty koeajoon niin sitten tietää kelpuuttaako ajettavuudeltaan ym tilankäytöltään eteenpäin.

      Sitten nettitutkimusta,kavereilta kyselyä ja kuulostelua mm näistä:

      Huollettavuus kokonaisuutena ja kestävyys.

      Sähköviat , onko tyypillisiä ,ehkä pieniä vikoja mutta kalliita korjauttaa jos huoltoon vietävä useinkin moisten takia,vaihto-osat voi olla tosi kalliitakin yhtä hyvin kuin halpoja,riippuu mikä vialla.

      Ruostuminen puoliuusissa autoissa harmillista ja maksaa niidenkin korjailu.

      Nivelet,laakerit tai jotkut jarruosien vaihtelut ym peruskauraa kaikissa merkeissä enempi ja vähempi ,huonoista halppisosista kun tehdään halvalla nykytyyliin.

      Moottorimurheet johon kuuluu monensorttista apulaitteista alkaen ruiskutusvikoihin,suutinjuttuihin ja turbovauriot ym,toisissa piisaa tätäkin enempi kuin toisissa merkeissä.

      Ketjulla vai hihnalla?

      Vaihteisto kytkinongelmia ja missä km lukemissa ilmenneet yleensä jos ilmenneet ja miten välttää?

      Parasta kumminkin aina välttää yli 200tkm ajettuja minun perus-sääntöni.

    • Vito14

      Varmin sääntö ostaa tielle jättämätön auto ja varma työjuhta on ostaa uusi,merkistä riippumatta.
      Takuu kattaa korjaukset ja sijaisautonkin mahdollisesti mutta onko se järkevin tai edullistakaan?

      Ei kuulkaa ole!

      Pakko kumminkin tehdä tolleen,takuut parhaimmilaan 3v-6vuotta kunhan pikkupränttiä ei takuuehdoista lue mutta korvaa ne kumminkin isot murheet ellei niitä kuuluisia kuluvia osia joita poikkeuksetta piisaa yllättävistäkin kohteista paljastuen.
      Merkkihuoltohomma on kallista,onneksi huoltovälit on hirmuisen pitkät vaikka ei taatusti pidennä auton elinikää takuuajan jälkeen näissä olosuhteissa niille tuleville omistajille joissa kymppitonni tekee öljyissäkin tehtävänsä ja jos pätkäajoa niin se viimeistelee mustan kullan tervamaisen koostumuksen.
      Huoltokirjaan ja yleiseen olemukseen sen oikeellisuuteen kannattaa kiinnittää erityistä huomiota käytetyissä,täsmääkö näkymät ja tuntumat.

    • 2015harkiten

      Vaikeaa ehkä ihan suoraan vetää viivaa ajomäärän suhteen,autot erimoisia ja joillain voi olla kolmessa vuodessakin kelattu lähes 100 tuhatta mittariin taxityyliin mutta korimallin saattaa saada sen uudemman vähänajetun vanhanmallisen sijaan,hinta samaa tasoa mutta onko se uusi malli täynnä lapsusvikaa kuten yleensä tupaa olemaan ja vanhempi varmempi siltäosin?

      Hyvä vai huono ostos vaikkapa kyseessä olevissa Trafic/Vivaroissa,uusikorinen tonnikuussatanen vai viimeisiä vanhakorisia 2 litraisia,vaihteisto niissä on muuten sama mutta välitykset erimoiset.

    • HuoltoSalo

      Faktaa:Luton UK ,ihan siinä Lontoon lähistöllä, valmisti 2001 vuodesta 2014 toukokuuhun ensimmäisen sukupolven Vivaroa Vauxhall/Opel merkkisinä sekä Renaulteina 957 107 kpl eikä siihen ole laskettu Nissaneita 732 000 kpl jotka valmistettiin Espanjassa kuten Renault/Vauxhall/Opeleidenkin korotetut mallit tuotantosyistä.

      Mikäli auto olisi todella niin huono kuin suurin osa luulee sitä ei varmaankaan ihan tuollaisia määriä olisi valmistettu pelkästään Englannissa jossa oli myös myydyimpien pakujen joukossa koko valmistusajankohdan alusta lopuun.
      Näin suuriin valmistusmääriin tietysti mahtuu kaikenmoista tapahtumaa,iloa ja murhetta omistajiensa taholta mutta mikäli niissä puolissakaan olisi vaihteistomurheita ollut niin ei taatusti olisi kauppa käynyt Transitien ym pahimpana kilpailijana ja toki tuotekehitystä niissäkin kuten muissakin oli pitkän mallisarjan aikana monenlaista.

      2010 jälkeen ei vaihteistomurheita ole mainittavasti ollut sen enempää kuin muissakaan,samoihin aikoihin muutettiin sadevesien valumisista ja lyhyen ajon vuoksi sinne haihtumatta seisomaan jääneen veden aiheuttaneita hehkutulppien pimenemisiä ja jumiutumisia kierteisiinsä.

      Mikään laite saati auto ei ole ikuinen toiminnaltaan ja pelkästään lähes miljoonaan Luton linjalta rullanneeseen autoon mahtuu joka lähtöön inhimmillisistä virheistä alihankkijoiden huonoihin osiin ja erien epätasaisuuteen ym mutta kuten mainitsin niin ensimmäisten ja viimeisten Vivaroiden puskureiden väliin muutoksia tehtiin hyvinkin paljon ja lastentaudit katosi pitkän valmistuskaaren aikana lopputuloksen ollessa laadukas ja kilpailukykyinen auto niiden ensimmäisten vuosien virheiden korjaannuttua ja ne on korjattukin moneen otteeseen sitten käyttöönoton ollen muutenkin romuttamolla suurin osa loppuunkaluttuina.

      1,9 poistui jo ennen korimallin päivitystä 2006,isompi 2,5 litrainen poistui päästösyistä 2012 ja sen myötä hihnajakopäät,uusi 2,0cdti 2 eri tehoversiona osoittautunut hyväksi moottoriksi ollen Nissan kone M9R ja hydraulisin rullanostimin ketjujakopäällä.

      Myynti ei hiipunut loppua kohden vaikka malli oli jo vanha suunnittelultaan silti miellyttäen ajettavuudeltaan,tilankäytöltä ja järkihinnallaan. Tuo uusikorinen Vivaro ei käytännössä hirveästi eroa ajoltaan,tiloiltaan tai koriltaankaan,teknisesti kylläkin vain 1,6l moottorillaan 2 eri tehoversiona,vaihteistot on samat aiempiin,päästöt toki pienentyneet 6 eurotason pakollisuuden myötä urealisän kera joka ei myöskään miellytä kaikkia.

      Kuluttajien kokemuksia ei juuri vielä ole antaa,ongelmat hoidetaan takuuna koska malli niin tuore ja takuut pitkiä.

      Lutonin laatua ja kokoamistyötä pidetään hyvänä,siksi myös 2gen Vivarot valmistetaan siellä,Renaultit nyt tuotantokapasiitin vapauduttua Ranskassa kuten Nissan NV300 perustuen vahvasti Vivaroon nytkin mutta ei ihan suoraan kuten aiemmassa Primastar mallissa tapahtui.
      Fiat Talento kuuluu samaan perheeseen ja Made in France.

      Nämä tiedot halusin julki ja oikaista monet virheelliset täälläkin olleet eikä kotipihalla seiso mikään noista malleista tällä hetkellä mutta ehkäpä jo piankin asia muuttuu.

      • ELRemppa

        Onko kukaan tehnyt / teettänyt koneremonttia 2.5 cdti moottoriin? Itsellä leikkasi ns alakerta kiinni ja suunnittelen koneen avaamista. Alakerran laakerissarja 90e ja alapään tiivisteet stefoineen alle 100e .... Jos yläkerta romuna niin sinne samanlaisia osia hintoineen .... mutta onko kokemusta kenelläkään? Mistä olette ottaneet koneen ulos alakautta apurunkoineen VAI keulan kautta ylös?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe