Kretut huutavat täällä kurkku suorana että raamattu on ainoa totuus mutta niistäkään ei kukaan pysty selittämään missä tällainen päätös on tehty että raamattu olisi se joka edustaa ehdotonta totuutta.
Pariin kertaan ko. kirjan luettuani olen päätynyt siihen että siellä ei mitään totuuteen viittaavaa edes siteeksi ja loputkin on pelkkää sepitettä. Huono juoni, täysin epälooginen kokonaisuus, useampi kirjailija ei ole tuonut mukanaan muuta kuin lisää sekavuutta jo alunperinkin ilmeisesti deliriumvisioihin perustuvaan tarinaan. Kun siihen lisätään se että osa kirjailijoiksikin merkatuista ovat sepitteellisiä niin teoksen totuudellisuus on kyllä melko pahasti kyseenalainen. Varsinkin kun verrataan raamatun tekstejä samalta ajalta peräisin oleviin kirjakääröihin niin on varsin ilmeistä että viimeisen parin tuhannen vuoden aikana raamattua on vielä lisäksi editoitu varsin raskaalla kädellä että tekstit olisivat yhteneväisiä ajan uskonnollisen opin kanssa on varsin vaikeaa löytää sieltä ensimmäistäkään virkettä joka olisi totta, isommista kokonaisuuksista puhumattakaan.
Kysymys raamatun totuudellisuudesta
79
219
Vastaukset
"Varsinkin kun verrataan raamatun tekstejä samalta ajalta peräisin oleviin kirjakääröihin niin on varsin ilmeistä että viimeisen parin tuhannen vuoden aikana raamattua on vielä lisäksi editoitu varsin raskaalla kädellä"
Vuosien 1933/38 ja 1992 suomennosten vertailukin jo riittää paljastamaan paitsi sen että sitä editoidaan edelleen, myös sen miten sitä on editoitu aiemmin.
Otetaan konkreettinen esimerkki:
http://raamattu.fi/1933,38/Mark.16.html
Tuolla on jakeet 1-20, ei mitään ylimääräisiä merkintöjä tms. eli kaikki näyttää normaalilta. Katsotaan uudempaa versiota:
http://raamattu.fi/1992/Mark.16.html
Jakeet 9-20 on sulutettu ja kommentoitu alaviitteellä:
"16:9-20 Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla."
Hupsista, se Raamatun tekstihän ei ollutkaan mitään alkuperäistä oikeaa vaan siellä oli joku editointi, jota ei aiemmin sellaiseksi tiedetty ja kerrottu. Ja huomatkaa fundikset, että tuo kerrotaan Raamatussa, joten sen on oltava teidän logiikallanne totta.
Vastaavat eroavaisuudet löytyvät englanninkielisistä versioita:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mark 16&version=ESV
"Footnotes:
Mark 16:9 Some manuscripts end the book with 16:8; others include verses 9–20 immediately after verse 8. At least one manuscript inserts additional material after verse 14; some manuscripts include after verse 8 the following: But they reported briefly to Peter and those with him all that they had been told. And after this, Jesus himself sent out by means of them, from east to west, the sacred and imperishable proclamation of eternal salvation. These manuscripts then continue with verses 9–20"
Hupsista, eihän niitä ollut edes kahta versiota, vaan useita. Samalla paljastui nykyversion alaviitteen bluffi jostain luotettavista perimätiedoista, jolla tarinalla yritetään siloitella sitä, ettei noista ota mitään tolkkua. Mistäs te Raamattu-uskoiset luulette tietävänne mikä noista on edes "oikea" versio? Raamatuntutkijoitahan te ette tunnetusti usko, kun se porukka on paljastanut yhtä jos toista kiusallista. Arvaanko oikein, että perinteiseen tapaan taas vain uskotte, vaikkette itsekään tiedä mihin?Jos evoluutio olisi OIKEASTI kehittynyt kaikki nämä miljardit vuodet, se olisi aikaansaanut TOSI HYVÄN dokumentin ihmiskunnan historiasta.
JOTEN
Pillitä jatkossa suoraan USKOMALLESI evoluutiolle.- magyar1000
yurki. mikä on antisi MAAILMALLE ?
- n.e.l.iö
Paavalikin tunsi pyhät Kirjoitukset hyvin, mutta silti vainosi uskovia. Hän ei siis käsittänyt sen tekstejä oikein. Raamattu on syntynyt Jumalasta ja siksi vain Jumala voi avata ymmärryksen käsittämään Raamattua. Mailma ei tunne Jumalaa, kuinka sitten hänen sanaansa oikeassa valossa. Mutta jos sydämesi kääntyy Jeesuksen puoleen, pääsee Jumalan Henki valaisemaan kirjoituksia.
Sitä tosiasiaa, että Jeesus antaa rauhan ja ilon sydämeen, kun hänen puoleensa kääntyy kokosydämisesti, ei voi kiistää. Hän myöskin vapauttaa syntikahleista. Kuollut jumala ei siihen kykenisi.- NoAfterLife
Valitettavasti uskot valheeseen, raamattusi on paskaa ja se luvattu kuoleman jälkeinen elämäkin on paksuin valhe. Kaikista hartaista toiveistasi huolimatta elämäsi päättyy kuollessasi ja se oli sitten siinä. Ei mitään. Nothing. Nix. Nada.
Miettiessäsi tätä olet kauhuissasi koska olet aina uskonut olevasi korvaamaton ja eläväsi ikuisesti jumalasi armossa. Kun tämä viedään sinulta huomaatkin olevasi kuolevainen pikku paska jolla ei ole mitään merkitystä etkä tiedä mitä sinun pitäisi tehdä koska olet aina elänyt jumalallesi etkä ole tajunnut että sinulla on käytettävissäsi vain yksi elämä joka pitää elää mahdollisimman hyvin. Ja ihan omin nokin.
Tätä lukiessasi tunnet suurta helpotusta koska kuolemanpelkosi ei anna sinun myöntää itsellesi että mitään muuta kuin jessesi ja toivomasi ikuinen elämä on totta. Mutta loppujen lopuksi on ihan sama miten olet elämäsi viettänyt, kun kuolema lähestyy ainoa ajatuksesi tulee olemaan "Entä jos olenkin ollut koko elämäni väärässä eikä ikuista elämää olekaan.." Ajatus tulee kalvamaan sinua iilimadon lailla viimeiseen henkäykseesi saakka. Jolloin sinulle tulee selviämään että tosiaan: Olit väärässä koko elämäsi eikä ikuista elämää olekaan luvassa.
Viimeistään silloin tajuat kuinka irvokas kristittyjen väite "Koskaan ei ole liian myöhäistä katua" on: Juuri silloin kun sinua eniten kaduttaa niin tajuat että se on tosiaan liian myöhäistä siinä vaiheessa. - Kreationismi_on_sairaus
Niinhän monissa muissakin uskoinnoissa, uskomusjärjestelmissä ja kulteissa jotkut ihmiset saavat rauhan ja ilon sydämeensä kun heittäytyvät ko. huuhaaseen kokosydämisesti. Niin toimii ihmismieli. Silti se ei todista minkään jumalan olemassa olosta. Ainoastaan kertoo jotakin ihmisen mielen toiminnasta. Mutta te hihut olettekin herkkäuskoisia ja irrationaalisia hölmöjä.
"Raamattu on syntynyt Jumalasta ja vain siksi Jumala ...'
Kehäpäättelyn sisältävää diibadaabaa. Kas kun yksikään jumala mukaanlukien sinun jumalasi, jonka pitäisi olla kaikkivoipa jne... ei kykene antamaan itsestään mitään objektiivisesti uskottavaa ilmoitusta?
Tuo paapatuksesi siitä että vain Jeesuksen/jumalan "kokosydämisesti" (mitähän tuokin hihujargoni tarkoittaa) on vain naaivi (itse)kusetus. Jos olisit "kokojärkinen" niin et uskonlahkosi naiiveihin ja absurdeihin uskomuksiin uskoisi. NoAfterLife kirjoitti:
Valitettavasti uskot valheeseen, raamattusi on paskaa ja se luvattu kuoleman jälkeinen elämäkin on paksuin valhe. Kaikista hartaista toiveistasi huolimatta elämäsi päättyy kuollessasi ja se oli sitten siinä. Ei mitään. Nothing. Nix. Nada.
Miettiessäsi tätä olet kauhuissasi koska olet aina uskonut olevasi korvaamaton ja eläväsi ikuisesti jumalasi armossa. Kun tämä viedään sinulta huomaatkin olevasi kuolevainen pikku paska jolla ei ole mitään merkitystä etkä tiedä mitä sinun pitäisi tehdä koska olet aina elänyt jumalallesi etkä ole tajunnut että sinulla on käytettävissäsi vain yksi elämä joka pitää elää mahdollisimman hyvin. Ja ihan omin nokin.
Tätä lukiessasi tunnet suurta helpotusta koska kuolemanpelkosi ei anna sinun myöntää itsellesi että mitään muuta kuin jessesi ja toivomasi ikuinen elämä on totta. Mutta loppujen lopuksi on ihan sama miten olet elämäsi viettänyt, kun kuolema lähestyy ainoa ajatuksesi tulee olemaan "Entä jos olenkin ollut koko elämäni väärässä eikä ikuista elämää olekaan.." Ajatus tulee kalvamaan sinua iilimadon lailla viimeiseen henkäykseesi saakka. Jolloin sinulle tulee selviämään että tosiaan: Olit väärässä koko elämäsi eikä ikuista elämää olekaan luvassa.
Viimeistään silloin tajuat kuinka irvokas kristittyjen väite "Koskaan ei ole liian myöhäistä katua" on: Juuri silloin kun sinua eniten kaduttaa niin tajuat että se on tosiaan liian myöhäistä siinä vaiheessa.After: "Valitettavasti uskot valheeseen, raamattusi on paskaa ja se luvattu kuoleman jälkeinen elämäkin on paksuin valhe. Kaikista hartaista toiveistasi huolimatta elämäsi päättyy kuollessasi ja se oli sitten siinä. Ei mitään. Nothing. Nix. Nada."
Millos Raamattu kumottiin? Paa silti korvas taa. KAIKKI on ennustettu. Tapahtuu pian:
RAPTURE (tempaus)
1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
https://www.google.fi/#q=rapture of the church
TRIBULATION (vaivanaika)
Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.
https://www.google.fi/#q=great tribulation
PEACE (maailmanrauha)
Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth- oikea.aito.kristitty
Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:
Niinhän monissa muissakin uskoinnoissa, uskomusjärjestelmissä ja kulteissa jotkut ihmiset saavat rauhan ja ilon sydämeensä kun heittäytyvät ko. huuhaaseen kokosydämisesti. Niin toimii ihmismieli. Silti se ei todista minkään jumalan olemassa olosta. Ainoastaan kertoo jotakin ihmisen mielen toiminnasta. Mutta te hihut olettekin herkkäuskoisia ja irrationaalisia hölmöjä.
"Raamattu on syntynyt Jumalasta ja vain siksi Jumala ...'
Kehäpäättelyn sisältävää diibadaabaa. Kas kun yksikään jumala mukaanlukien sinun jumalasi, jonka pitäisi olla kaikkivoipa jne... ei kykene antamaan itsestään mitään objektiivisesti uskottavaa ilmoitusta?
Tuo paapatuksesi siitä että vain Jeesuksen/jumalan "kokosydämisesti" (mitähän tuokin hihujargoni tarkoittaa) on vain naaivi (itse)kusetus. Jos olisit "kokojärkinen" niin et uskonlahkosi naiiveihin ja absurdeihin uskomuksiin uskoisi.Kummallista kyllä raamattuun hurahtaneet eivät useinkaan saa rauhaa ja iloa vaan levottomuutta ja vihaa.
- kunhan.kysyn
yurki1000js kirjoitti:
After: "Valitettavasti uskot valheeseen, raamattusi on paskaa ja se luvattu kuoleman jälkeinen elämäkin on paksuin valhe. Kaikista hartaista toiveistasi huolimatta elämäsi päättyy kuollessasi ja se oli sitten siinä. Ei mitään. Nothing. Nix. Nada."
Millos Raamattu kumottiin? Paa silti korvas taa. KAIKKI on ennustettu. Tapahtuu pian:
RAPTURE (tempaus)
1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
TRIBULATION (vaivanaika)
Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.
PEACE (maailmanrauha)
Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earthyurki. Miksi HOET? Etkö muuten usko ITSE?
oikea.aito.kristitty kirjoitti:
Kummallista kyllä raamattuun hurahtaneet eivät useinkaan saa rauhaa ja iloa vaan levottomuutta ja vihaa.
Tutkimus?
kunhan.kysyn kirjoitti:
yurki. Miksi HOET? Etkö muuten usko ITSE?
En hoe. Levitän Hyvää Sanomaa. Miksei kelpaa ITSELLESI?
Mark:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
Joh:
17:14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17:15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
17:16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
17:18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
20:20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
20:21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
20:24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
20:25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko."
20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
20:30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
20:31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.yurki1000js kirjoitti:
En hoe. Levitän Hyvää Sanomaa. Miksei kelpaa ITSELLESI?
Mark:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
Joh:
17:14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17:15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
17:16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
17:18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
20:20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
20:21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
20:24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
20:25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko."
20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
20:30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
20:31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.Kukaan ei ole kiinnostunut pelastuksestasi mitä yrität myydä. Paljonko maksaa vuodessa että saa pelastua? Paljonio pitää maksaa taivaspaikasta seurakunnallesi? Meneekö siinä koko omaisuus?
- madam-and-zeke
ravenlored kirjoitti:
Kukaan ei ole kiinnostunut pelastuksestasi mitä yrität myydä. Paljonko maksaa vuodessa että saa pelastua? Paljonio pitää maksaa taivaspaikasta seurakunnallesi? Meneekö siinä koko omaisuus?
Unesi syvenee.
https://www.youtube.com/watch?v=VjJlBnfyiI4&feature=youtu.be&t=1m37s madam-and-zeke kirjoitti:
Unesi syvenee.
https://www.youtube.com/watch?v=VjJlBnfyiI4&feature=youtu.be&t=1m37sNiin paljonko taivaspaikka on euroiksi muutettuna?
- kysetotuudesta
"Pariin kertaan ko. kirjan luettuani olen päätynyt siihen että siellä ei mitään totuuteen viittaavaa edes siteeksi ja loputkin on pelkkää sepitettä."
Näinhän se tietysti on, jos totuus määritellään tiedetyksi jo ennen kyseinen kirjan lukemista.
Kuitenkin, jos totuus on ilmoitettu Raamatussa, niin väitteesi ei pidä paikkaansa.- totuuseioleraamatussa
Uskovaiset löytävät totuuden vaikka ulkohuussista halutessaan ja selittävät sen jumalan tahdoksi.
totuuseioleraamatussa kirjoitti:
Uskovaiset löytävät totuuden vaikka ulkohuussista halutessaan ja selittävät sen jumalan tahdoksi.
Mikä on (hyvä) antisi maailmalle?
- magyar1000
yurki1000js kirjoitti:
Mikä on (hyvä) antisi maailmalle?
entä sinun
"Näinhän se tietysti on, jos totuus määritellään tiedetyksi jo ennen kyseinen kirjan lukemista."
Jaa, kuka täällä on väittänyt, että määritteli totuuden ennen raamatun lukemista, paitsi sinä itse?? :) Eli kyse taitaa olla taas kerra uskiksen pahemmanlaatuisesta ennakkoluulosta, millä asenteella kaikki muut raamattua lukee.
"Kuitenkin, jos totuus on ilmoitettu Raamatussa, niin väitteesi ei pidä paikkaansa."
Eli sä itse olet lähtenyt lukemaan raamattua sillä asenteella, että sieltä löytyy "ehdoton totuus" eikä muuta vaihtoehdot ole mahdollisia??? No eipä yllätä :)
- najuka
Jumalan sana on vastenmielistä niille,jotka kadotukseen menevät!
- n.e.l.iö
Täytyy todeta, että aika vastenmielistä tuntuu ateistien jutut olevan niiden mielestä, jotka matkaavat taivasta kohti.
Ja jälleen kerran näemme miten hihhuleilla ei ole mitään muuta tarjolla kuin lapsellista kehäpäättelyyn perustuvaa lässytystä. Muilla on tutkittuja faktoja ja loogisia perusteita, teillä pelkkää samaa lässytystä.
- näinsevaanmenee
Jumalan sana on merkityksetöntä niille ketkä eivät siihen usko
- paljonvalhetta
näinsevaanmenee kirjoitti:
Jumala rakastaa iloista valehtelijaa. Onhan hän valheen ja petoksen jumala. Valehdelmaanke siis Hänen nimeensä.
näinsevaanmenee kirjoitti:
"Jumalan sana on merkityksetöntä niille ketkä eivät siihen usko"
= Lässyn lässyn lässyn lässyn lässyn.
Löytyyköhän mistään edes kulttia jossa ei olisi hoettu vastaavaa? Että tätä vain ei voi ymmärtää jos ei ensin usko. Ja sitten onkin joukkoitsarin aika.utti kirjoitti:
"Jumalan sana on merkityksetöntä niille ketkä eivät siihen usko"
= Lässyn lässyn lässyn lässyn lässyn.
Löytyyköhän mistään edes kulttia jossa ei olisi hoettu vastaavaa? Että tätä vain ei voi ymmärtää jos ei ensin usko. Ja sitten onkin joukkoitsarin aika.JÄLLEEN KERRAN
Sinua ei LUOMINEN kiinnosta. Olet tyypillinen palstan ateisti. Sinua motivoi tietyn ihmisryhmän kiusaaminen. Aikasi valuu hukkaan. Älä silti ota "merkkiä" käteesi tai otsaasi, ellet tule temmatuksi ennen vaivanaikaa.
Ilm:
13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
https://www.google.fi/#q=eurot pois siru tuleeyurki1000js kirjoitti:
JÄLLEEN KERRAN
Sinua ei LUOMINEN kiinnosta. Olet tyypillinen palstan ateisti. Sinua motivoi tietyn ihmisryhmän kiusaaminen. Aikasi valuu hukkaan. Älä silti ota "merkkiä" käteesi tai otsaasi, ellet tule temmatuksi ennen vaivanaikaa.
Ilm:
13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
https://www.google.fi/#q=eurot pois siru tuleePainu nyt jo helvettiin sotkemasta näitä ketjuja. Kaikki ovat jo nähneet että olet pahasti vajaaälyinen ja sitäkin vakavammin mielenterveysongelmainen. Minua ei kiinnosta nähdä viestivastauslistallani joka päivä läjää samoja sekopäisiä horinoitasi. Olet liian sekaisin keskustelijaksi ja siksi pelkkää paskaa tänne suoltava palstahäirikkö.
utti kirjoitti:
Painu nyt jo helvettiin sotkemasta näitä ketjuja. Kaikki ovat jo nähneet että olet pahasti vajaaälyinen ja sitäkin vakavammin mielenterveysongelmainen. Minua ei kiinnosta nähdä viestivastauslistallani joka päivä läjää samoja sekopäisiä horinoitasi. Olet liian sekaisin keskustelijaksi ja siksi pelkkää paskaa tänne suoltava palstahäirikkö.
Luominen on totta. Ateisti pettää itseään. Palaa siis asiaan jos ja kun LUOMINEN kiinnostaa. Miksei uppoo?
yurki1000js kirjoitti:
Luominen on totta. Ateisti pettää itseään. Palaa siis asiaan jos ja kun LUOMINEN kiinnostaa. Miksei uppoo?
Luominen on pelkkää valetta ja sinä olet pelkkä valehteleva hörhö. Evoluutio on tieteellisesti havaittu varma fakta, jota tapahtuu havaitusti joka puolella joka päivä, luonnossa ja labroissa.
Luuletko idiootti että joku alkaa uskomaan johonkin luomistaruihin jos tuollainen salaliittohörhö horisee täällä sellaista päivät pitkät sotkien muiden keskusteluja? Olet vain muille varoittava esimerkki miten sekaisin ihminen voi mennä kun uskoo liikaa taruihin ja mihin lie salaliittoihin satut uskomaankaan. Sinä ja sekopäiset tekstisi olette vain lisäsyitä olla uskomatta sellaisiin.- magyar1000
yurki1000js kirjoitti:
kerro LUOMISESTA
vai oletko mielummin HÄIRIKKÖ utti kirjoitti:
Luominen on pelkkää valetta ja sinä olet pelkkä valehteleva hörhö. Evoluutio on tieteellisesti havaittu varma fakta, jota tapahtuu havaitusti joka puolella joka päivä, luonnossa ja labroissa.
Luuletko idiootti että joku alkaa uskomaan johonkin luomistaruihin jos tuollainen salaliittohörhö horisee täällä sellaista päivät pitkät sotkien muiden keskusteluja? Olet vain muille varoittava esimerkki miten sekaisin ihminen voi mennä kun uskoo liikaa taruihin ja mihin lie salaliittoihin satut uskomaankaan. Sinä ja sekopäiset tekstisi olette vain lisäsyitä olla uskomatta sellaisiin.MIKSEI UPPOO?
Sinun on turha yrittää saada Jumalan lapsia takaisin kuolemantielle. Sinulla ei ole mitään annettavaa luomispalstalle. Ole ystävällinen ja palaa asiaan jos ja kun LUOMINEN sinua kiinnostaa.- magyar1000
yurki1000js kirjoitti:
MIKSEI UPPOO?
Sinun on turha yrittää saada Jumalan lapsia takaisin kuolemantielle. Sinulla ei ole mitään annettavaa luomispalstalle. Ole ystävällinen ja palaa asiaan jos ja kun LUOMINEN sinua kiinnostaa.kerro LUOMISESTA
vai oletko mielummin HÄIRIKKÖ yurki1000js kirjoitti:
MIKSEI UPPOO?
Sinun on turha yrittää saada Jumalan lapsia takaisin kuolemantielle. Sinulla ei ole mitään annettavaa luomispalstalle. Ole ystävällinen ja palaa asiaan jos ja kun LUOMINEN sinua kiinnostaa.Sinä aivokuollut tässä olet kuolemantiesi jo kulkenut ja sinusta on jäljellä vain tyhjä kuori joka sotkee tätä palstaa sekavilla horinoilla. Olet häpeäksi edustamallesi eläinlajille.
Hyvin taas todistit aivokuolemasi. Typerä vakiohokemasi, jossa on kaksi sanaa, joita kumpaakaan et osaa edes kirjoittaa. Ohjelmoinnin alkeiskurssin opeilla saisi jo tehtyä keskustelubotin, joka tuottaisi mielekkäämpää sisältöä kuin tuollainen häirikkö.
utti kirjoitti:
Hyvin taas todistit aivokuolemasi. Typerä vakiohokemasi, jossa on kaksi sanaa, joita kumpaakaan et osaa edes kirjoittaa. Ohjelmoinnin alkeiskurssin opeilla saisi jo tehtyä keskustelubotin, joka tuottaisi mielekkäämpää sisältöä kuin tuollainen häirikkö.
ittees petät
evoluutiota EI OLEyurki1000js kirjoitti:
ittees petät
evoluutiota EI OLEVetikö äitisi raskausaikana kovia huumeita tai pudottiko kätilö sinut päällesi?
Evoluutio on 100% varma fakta, ja olet itse joutunut myöntämään sen faktaksi ihan jo esim. sillä, että lintuinfluenssa muuntuu ja siirtyy ihmisiin.
Olet siis todistetusti valehteleva idiootti, jonka päähän ei uppoa yksinkertaisinkaan asia, vaikka sitä takoisi sinne kuinka monta kertaa. Olet aivan liian tyhmä keskustelemaan mistään, joten mitä helvettiä teet keskustelupalstalla, kun kykysi eivät sellaiseen riitä?utti kirjoitti:
Vetikö äitisi raskausaikana kovia huumeita tai pudottiko kätilö sinut päällesi?
Evoluutio on 100% varma fakta, ja olet itse joutunut myöntämään sen faktaksi ihan jo esim. sillä, että lintuinfluenssa muuntuu ja siirtyy ihmisiin.
Olet siis todistetusti valehteleva idiootti, jonka päähän ei uppoa yksinkertaisinkaan asia, vaikka sitä takoisi sinne kuinka monta kertaa. Olet aivan liian tyhmä keskustelemaan mistään, joten mitä helvettiä teet keskustelupalstalla, kun kykysi eivät sellaiseen riitä?Kävin attepalstalla tarjoamassa Hyvää Sanomaa. Suutuitko? Oletko kostoretkellä?
TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ
Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa.
Joh:
15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
15:22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
15:23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
15:24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
15:25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä.'
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=hullutuyurki1000js kirjoitti:
Kävin attepalstalla tarjoamassa Hyvää Sanomaa. Suutuitko? Oletko kostoretkellä?
TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ
Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa.
Joh:
15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
15:22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
15:23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
15:24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
15:25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä.'
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=hullutuYritä vajakki ymmärtää tämä: Aiheutat näillä palstoilla pelkkää haittaa lahkolaishihhuloinneillesikin, koska osoitat joka ikisellä viestilläsi vain miten jeesus saa ihmiseltä pään sekaisin. Siinä suhteessa edistät vain ateismin voittokulkua ja kaivat maata jeesushihhuleiden jalkojen alta.
Se on kuitenkin pieni etu suhteessa siihen haittaan mitä aiheutat häiriköimällä ja sotkemalla palstaa järjettömällä sekoilullasi.utti kirjoitti:
On tehty jo:
http://puppulausegeneraattori.fi/
Siis tämäki on jo ylivertainen yurkiin verrattuna :)code_red kirjoitti:
On tehty jo:
http://puppulausegeneraattori.fi/
Siis tämäki on jo ylivertainen yurkiin verrattuna :)Niinhän tuo on, ja generoi niin vaikeita sanoja, ettei yurki voisi sellaisia ymmärtää, saati että osaisi niitä kirjoittaa.
Eipä tuollaisen yurkin simulointi ihmeitä vaatisi. Pieni joukko randomilla heiteltäviä vakiohokemia ja sekavia tekstipätkiä ja vähän satunnaispoimintaa jostain raamatusta, ja se olisikin sitten siinä. Jos sellaisen laittaisi tänne vastailemaan tuon häirikön viesteihin johonkin ketjuun, niin pysyisiköhän tuo häirikkö muista ketjuista poissa ja jatkaisi viestinvaihtoa botin kanssa maailman tappiin? Koukuksi sen botin voisi laittaa toistelemaan tämän tästä sitä yurkin käsitystä huumorista eli jotain lapsellista hikka pemanen pätkää, jota tuo tollo on suoltanut tänne hymiöiden kera jo sen jonkun 40 kertaa, ääriyksinkertainen kun on.utti kirjoitti:
Vetikö äitisi raskausaikana kovia huumeita tai pudottiko kätilö sinut päällesi?
Olet siis todistetusti valehteleva idiootti, jonka päähän ei uppoa yksinkertaisinkaan asia, vaikka sitä takoisi sinne kuinka monta kertaa. Olet aivan liian tyhmä keskustelemaan mistään, joten mitä helvettiä teet keskustelupalstalla, kun kykysi eivät sellaiseen riitä?>Vetikö äitisi raskausaikana kovia huumeita tai pudottiko kätilö sinut päällesi?
Liian vähän happea syntymässä. Kaksonen.utti kirjoitti:
Yritä vajakki ymmärtää tämä: Aiheutat näillä palstoilla pelkkää haittaa lahkolaishihhuloinneillesikin, koska osoitat joka ikisellä viestilläsi vain miten jeesus saa ihmiseltä pään sekaisin. Siinä suhteessa edistät vain ateismin voittokulkua ja kaivat maata jeesushihhuleiden jalkojen alta.
Se on kuitenkin pieni etu suhteessa siihen haittaan mitä aiheutat häiriköimällä ja sotkemalla palstaa järjettömällä sekoilullasi.Utti: "...osoitat joka ikisellä viestilläsi vain miten jeesus saa ihmiseltä pään sekaisin."
Vanha sanonta: "Vastuu on kuulijalla." Sun kandeekin AINA zekkaa jutut Raamatusta ihan itte:)
Joh:
16:25 Tämän minä olen puhunut teille kuvauksilla; mutta tulee aika, jolloin minä en puhu teille enää kuvauksilla, vaan avonaisesti julistan teille sanomaa Isästä.
16:26 Sinä päivänä te anotte minun nimessäni; enkä minä sano teille, että minä olen rukoileva Isää teidän edestänne;
16:27 sillä Isä itse rakastaa teitä, sentähden että te olette minua rakastaneet ja uskoneet minun lähteneen Jumalan tyköä.
16:28 Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."
16:29 Hänen opetuslapsensa sanoivat: "Katso, nyt sinä puhut AVONAISESTI etkä käytä mitään kuvausta.
16:30 Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sentähden me uskomme sinun Jumalan tyköä lähteneen."
16:31 Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte.
Kol:
2:4 Tämän minä sanon, ettei kukaan teitä pettäisi suostuttelevilla puheilla.
2:5 Sillä jos ruumiillisesti olenkin poissa, olen kuitenkin teidän kanssanne hengessä ja iloitsen nähdessäni JÄRJESTYKSEN, joka teidän keskuudessanne vallitsee, ja teidän lujan uskonne Kristukseen.
2:6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
2:7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
1Kor:
14:32 Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;
14:33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan RAUHAN Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
14:35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
14:37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
14:38 Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.
14:39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
14:40 Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja JÄRJESTYKSESSÄ.
LOGIIKKA
Elämää ei olisi ilman järjestystä. Mikään ei toimisi ilman järjestystä. Pelejä ei voisi pelata ilman sääntöjä. Säännöillä on laatijansa/tekijänsä/luojansa.- TietoaRäyhiksestä
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Vetikö äitisi raskausaikana kovia huumeita tai pudottiko kätilö sinut päällesi?
Liian vähän happea syntymässä. Kaksonen.Räyhis, eli RepeRuutikallo sai siis omien sanojensa mukaan liian vähän happea synnytyksen aikana,
>Vetikö äitisi raskausaikana kovia huumeita tai pudottiko kätilö sinut päällesi?
Liian vähän happea syntymässä. Kaksonen."Liian vähän happea syntymässä. Kaksonen."
Oliko tuo arvailua vai onko tuo järkijättö itse sanonut jossain jotain tuollaista?utti kirjoitti:
"Liian vähän happea syntymässä. Kaksonen."
Oliko tuo arvailua vai onko tuo järkijättö itse sanonut jossain jotain tuollaista?Vain hypoteesi. Tunnen tuollaisen huono-onnisen kaksosen livenä. Hän on tosin kiltti ja aina hyväntuulinen...
- DRHouse
No, suurin osa raamatustahan ON fiktiota. Huvittavasti juurikin ne tärkeimmät tarinat, eli luominen, exodus, jeesuksen teot ja suuri osa apostolien teoista.
Moosesta ei pidetä historiapiireissä enää todellisena hahmona, exoduksessa olisi pitänyt poistua enemmän porukkaa kuin koko egyptissä oli tuolloin asukkaita ja jeesuksenkin historiallisuus on kyseenalainen. Joten tältä pohjalta ei ole kyllä mitään mihin raamatussa uskoa...älä enää jaarittele
aika käy vähiin
tapahtuu pian:
RAPTURE (tempaus)
TRIBULATION (vaivanaika)
PEACE (maailmanrauha)
https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
älä enää jaarittele
aika käy vähiin
tapahtuu pian:
RAPTURE (tempaus)
TRIBULATION (vaivanaika)
PEACE (maailmanrauha)
https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earthSinä se vaan viitsit mainostaa !
1234567--- kirjoitti:
Sinä se vaan viitsit mainostaa !
OPPIA TÄSTÄ
Fil. 1:18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.
1Kor:
9:13 Ettekö tiedä, että ne, jotka hoitavat pyhäkön toimia, saavat ravintonsa pyhäköstä, ja jotka ovat asetetut uhrialttarin palvelukseen, saavat osansa silloin kuin alttarikin?
9:14 Samoin myös Herra on säätänyt, että evankeliumin julistajain tulee saada evankeliumista elatuksensa.
9:15 Mutta minä en ole ainoatakaan näistä oikeuksistani hyväkseni käyttänyt. Enkä kirjoitakaan tätä siinä tarkoituksessa, että niitä minuun sovitettaisiin, sillä mieluummin minä kuolen. Ei kukaan ole minun kerskaustani tyhjäksi tekevä.
9:16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
- alfa123om22
Raamattu on seitsemästi puhdistettua kultaa. Se merkitsee, että vain joka seitsemäs sana on alkuperäisestä tekstistä säilytetty mukana. 1500 sivua on alun perin ollut 10500 sivua. Kun tekstiä on noin rajusti typistetty niin kuinka tuota kirjaa voisi ymmärtää tai kuinka se voisi olla täysin totuutta ja todellisuutta vastaava kuva.
Kulta on sisältänyt alun perin myös hopeaa, lyijyä, kuparia, sinkkiä etc. metallia. Kun nuo muut metallit on karsittu pois puhuttelee raamattu vain tiettyä tyyppiä sielussa.
Ja se tekee vain yhden tyyppisiä sieluja. Tietenkin se on todellisuuden vastainen sillä sieluja on ehkä jopa seitsemää eri tyyppiä eikä vain yhtä. Niin kuin oli puhtaita eläimiä Nooan arkissa seitsemän eri tyyppistä sielua. Mutta epäpuhtaita oli vain kahta eri tyyppistä sielua. Samoin raamattu näyttää epäpuhtaalta kun se puhuttelee vain yhtä sielua seitsemän asemesta.
Raamatun lukija on kuin epäpuhtain ja sukupuuttoon kuolevan lajin viimeinen edustaja. Hänellä on kuurot korvat, sokeat silmät ja paatunut sydän.
Mutta onneksi on VARJELUS, PYHÄ HENKI, JA KORAANI SEN TARJOAMINE JOHDATUKSINEEN. MYÖS ON SAKRAMENTIT, KIRKKO, JUUTALAINEN PAPPISKANSA JNE.
Vanhastaan on tiedetty, että raamattu hirmuuttaa, tekee hulluksi, yms. Mutta on olemassa nuo edellämainitut parannuskeinot. Niiden avulla voi tulla rakastamaan pienen lapsen tavoin jälleen luontoa, elämää ja mitä tahansa.
Jos puhut vain joka seitsemännen sanan, EI kukaan voi ymmärtää täysin tarkoitustasi. Tämä LAUSE on esimerkki siitä:
MERKITSEE ALKUPERÄISESTÄ ALUN ON KIRJAA OLLA KULTA LYIJYÄ MUUT VAIN VAIN TODELLISUUDEN SEITSEMÄÄ KUIN ERI KAHTA EPÄPUHTAALTA SEITSEMÄN JA ON SYDÄN JA SAKRAMENTIT .......
tuohon yllä olevaan on otettu tämän kommnetin alusta, joka seitsemäs sana..... kyllä siitä jotakin ymmärtää, mutta ei paljoa ......."Vanhastaan on tiedetty, että raamattu hirmuuttaa, tekee hulluksi"
Jonka halusit näemmä taas todistaa.
Raamattua ei voida tulkita oikein epäuskosta käsin. Ateisteilla ei siten ole moraalista oikeutta edes tulkita Raamattua.
"Sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (1.Kor.1:18)
"Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on, sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti" (1.Kor.2:14)- oikea.aito.kristitty
Sinulla ei ole moraalista oikeutta tulkita Raamattua, koska et ole oikea kristitty.
- Knark5
Puhumalla ateistien raamatuntulkintaoikeuksista myönnät että ateisteilla on raamatuntulkintaoikeuksia ja kumoat Raamattusi ja Jumalasi ja itsesi (jotka ovat tietenkin yksi ja sama asia).
oikea.aito.kristitty kirjoitti:
Sinulla ei ole moraalista oikeutta tulkita Raamattua, koska et ole oikea kristitty.
epäusko on syntiä
synti kadottaa
Ilm:
21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.">Raamattua ei voida tulkita oikein epäuskosta käsin. Ateisteilla ei siten ole moraalista oikeutta edes tulkita Raamattua.
Tosin sinun pitäisi vielä todistaa, että raamattua ei voida tulkita oikein "epäuskosta käsin".
Ateisteille Raamattu on sekava, ristiriitainen ja epälooginen. Kuitenkin juuri se on yksi, mikä todistaa, että Raamattu on Jumalan sanaa ja totuus. Raamattu nimittäin sanoo:
"Sillä kun Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat." (1.Kor.1:21)Tuohon, että raamatun väitteitä "todistellaan" ilmeisesti ihan vakavissaan toisilla raamatun väitteillä, ei kyllästy ikinä. Ja vielä kun siihen yhdistetään Jumalan istuminen tumput suorana kun ihmisparka yrittää "oppia tuntemaan" Hänet, aina vain paranee.
Raamattu on maailman luotettavin kirja. Siinä on yliluonnollinen Jumalan voima, mitä ei ole missään muussa kirjassa. Sen kautta lukemattomat ihmiset ovat löytäneet elämälleen tarkoituksen, suurrikollisista on sen kautta tullut kunnon kansalaisia, ihmissuhteet ja avioliitot ovat sen kautta eheytyneet, lukemattomat ihmiset parantuneet fyysisistä ja henkisisistä sairauksista, alkoholistit, tupakoitsijat ja huumeiden käyttäjät vapautuneet riippuvuuksistaan, taloudelliset ongelmat ratkenneet, ihmiset saaneet mielenrauhan ja tasapainon elämäänsä.
Mitään tällaista ei ole koskaan saanut aikaan Darwinin "Lajien synty" tai joku muu evoluutiota tai ateismia puolustava kirja. Sen on saanut aikaan vain Raamattu, koska se on Jumalan sanaa ja totuus. Ei ihme, että Raamattu onkin maailman suosituin kirja, jota on painettu ylivoimaisesti enemmän kuin mitä muuta kirjaa maailmassa.
"Alussa loi Jumala taivaan ja maan" (1.Moos.1:1)- K.Uutio
Sinulta tuntuu mielenrauha ja tasapaino menneen jo kauan sitten. Tilalle on tullut harhaluuloja ja vihaa vääräuskoisia kohtaan.
"Raamattu on maailman luotettavin kirja."
Ketjun toisessa viestissä on todisteet siitä miten lapsellisen satukirjasi epäluotettavuus paljastetaan jo siinä itsessään. "Luotettava" kirjasi kertoo itse ettei se ole sitä.
Joten kykenetkö tyhjänlässyttäjä vastaamaan tuohonkaan mitään vai todetaanko taas että valehtelevalta kretupelleltä tuli jälleen löysät housuun kiusallisten faktojen edessä?utti kirjoitti:
"Raamattu on maailman luotettavin kirja."
Ketjun toisessa viestissä on todisteet siitä miten lapsellisen satukirjasi epäluotettavuus paljastetaan jo siinä itsessään. "Luotettava" kirjasi kertoo itse ettei se ole sitä.
Joten kykenetkö tyhjänlässyttäjä vastaamaan tuohonkaan mitään vai todetaanko taas että valehtelevalta kretupelleltä tuli jälleen löysät housuun kiusallisten faktojen edessä?miks vielä notkut LUOMISpalstalla ?
- magyar1000
yurki1000js kirjoitti:
miks vielä notkut LUOMISpalstalla ?
miks luulet tätä LUOMISpalstaks ? oleks allerin palkkaama HÄIRIKKÖ ?
- atteitte
Julistat pyhää sanomaa, kuinka vain raamattuun uskovilla on oikea elämäntarkoitus. Tyypillinen narsistinen asenne, jonka uskonto kannattajalleen manipuloi. Samanlaista asennemaailmaa löytyy muistakin uskontokunnista. Esim. islamista. Minullakin on elämäntarkoitus, vaikka minulle raamattu on vain proosaa. Minun elämäntarkoitukseni on olla olemassa, jatkaa sukua, jatkaa ihmiskuntaa, pitää hauskaa, tehdä kaikenlaisia asioita, harrastaa, rakentaa, auttaa, tukea, välittää, rakastaa, nauttia, antaa, olla ihminen... elää. Uskomatonta. Kaikki tämä ilman raamattua! Ja on vielä hyvä fiilis! Jumalauta!
Muutama päivä mennyt vailla vastausta, joten todettakoon Mark5:stä tämä:
"Ketjun toisessa viestissä on todisteet siitä miten lapsellisen satukirjasi epäluotettavuus paljastetaan jo siinä itsessään. "Luotettava" kirjasi kertoo itse ettei se ole sitä.
Joten kykenetkö tyhjänlässyttäjä vastaamaan tuohonkaan mitään vai todetaanko taas että valehtelevalta kretupelleltä tuli jälleen löysät housuun kiusallisten faktojen edessä?"- madam-and-zeke
atteitte kirjoitti:
Julistat pyhää sanomaa, kuinka vain raamattuun uskovilla on oikea elämäntarkoitus. Tyypillinen narsistinen asenne, jonka uskonto kannattajalleen manipuloi. Samanlaista asennemaailmaa löytyy muistakin uskontokunnista. Esim. islamista. Minullakin on elämäntarkoitus, vaikka minulle raamattu on vain proosaa. Minun elämäntarkoitukseni on olla olemassa, jatkaa sukua, jatkaa ihmiskuntaa, pitää hauskaa, tehdä kaikenlaisia asioita, harrastaa, rakentaa, auttaa, tukea, välittää, rakastaa, nauttia, antaa, olla ihminen... elää. Uskomatonta. Kaikki tämä ilman raamattua! Ja on vielä hyvä fiilis! Jumalauta!
Itte. Valista meitä LUOMISESTA.
- madam-and-zeke
utti kirjoitti:
Muutama päivä mennyt vailla vastausta, joten todettakoon Mark5:stä tämä:
"Ketjun toisessa viestissä on todisteet siitä miten lapsellisen satukirjasi epäluotettavuus paljastetaan jo siinä itsessään. "Luotettava" kirjasi kertoo itse ettei se ole sitä.
Joten kykenetkö tyhjänlässyttäjä vastaamaan tuohonkaan mitään vai todetaanko taas että valehtelevalta kretupelleltä tuli jälleen löysät housuun kiusallisten faktojen edessä?"Miksi luottaisimme maallistuneeseen tiedemaailmaan?
http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0
- atteitte
Totuus ja uskomus on kaksi eri asiaa. Uskomuksen väittäminen todeksi on joko uskomista tai sitten valehtelua. Raamatun väittäminen ainoaksi totuudeksi on samoin joko uskomuksellista tai valehtelua. Raamatusta todettavat todellisenkaltaiset asiat, kuten geologinen tieto todistaa vain sen, että raamattuun käytetyn materiaalin kirjoittajat on kirjoittanut myös luonnollisista asioista, joita voi silmin havainnoida. Silti näitä asioita käytetään hyväksi debateissa, mutta yhtään ainutta todistetta ei löydy jumalista, enkeleistä tms. Raamatun materiaali kertoo ihmisen ajatuksen kulusta tuhansia vuosia sitten. Se eroaa suurelta osin nykyihminen maailmankatsomuksesta, ymmärryksestä jne. Se tekee joihinkin meistä suuren vaikutuksen ja luo uskomuksen, että he näkivät Jumalan, Jeesuksen, enkelit jne. Silti nämä jumalalliset tapahtumat, joita löytyi kääröistä, kivestä, seinistä sekä perimätietona jne. oli raamatun kirjoittajille tuhansia vuosia vanhaa mytologiaa, aivan kuin raamattu tänään meille. Niin kauan kun "totuus" on arvoitus, löytyy ihmisiä, jotka väittää, että raamattu on totuus ja niitä, jotka väittää, että uskomus ja totuus on kaksi eri asiaa.
- madam-and-zeke
Miten tullaan Kristuksen uskoon eli miten pelastutaan? Miksi oletettu evoluutio olisi luonut jumalat ja demonit? Perustele tieteellisillä tutkimuksilla.
- Nähdään_jälleen
miten huonot tiedot on aloittajalla Raamatusta ja Mooseksesta ja Jumalasta.
Naurattavaa tälläisessä arvostelussa on nimenomaan se, että sen esittäjä luulee itsensä tai valheteorioiden esittäjät tietävämmiksi kuin Luojan oma ilmoitus ihmisille. Tietysti myös tällainen on osin ymmärrettävää, mutta silti naurettavaa.- madam-and-zeke
Jep. Paratiisin lankeemuksen jälkeen ihminen alkoi vältellä Jumalaa/totuutta.
Biblia (1776) Ja hän sanoi: minä kuulin sinun äänes Paradisissa, ja pelkäsin: sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymyin.
Heprean kielisen Raamatun mukaan lankeemuksen jälkeen ihminen kuuli Jeesuksen (sana/memra) äänen. Alk. 21:42.
https://www.youtube.com/watch?v=PVItBigi7xs&feature=youtu.be&t=21m42s
- Todellinen_viisaus
ihmiselle annetaan sitä anottaessa ja Raamatun pyhiä kirjoituksia tutkimalla. Jeesus on se Elämä ihmisen viisaudelle ja pyhitykselle totuudessa. Tyhmät tekevät itsestään viisaita tässä maailmassa omissa silmissään mutta todellisuudessa on ymmärtämättömyyttä Raamatusta ja Mooseksesta ja Jeesuksesta.
- Raamattu_on
Jumalan ihmisille antama kirja ihmisten kautta. Tietysti ei kaikkea läheskään ole Raamatussa kerrottu mitä Jumala on Luojana tehnyt ihmeellistä ja ihmiset tätä tutkivat nykyään ja näkevät Jumalan hienoja luomistöitä ja hyvinkin erikoisia moninaisesti ja jokainen ymmärtäväinen käsittää että vain Luoja on ne tehnyt ja ihan yhdessä hetkessä noiden kuuden päivän aikana noin kuusi vuosituhatta sitten. Selvästi myös tästä todistukset maapallolla nähtävissä, mutta ihmisen täytyy ymmärtää miten on mahdollisesti tapahtunut ja Raamatussa kerrottu luomisesta ja vedenpaisumuksesta ja nämä kaksi hyvin keskeistä kun tutkitaan nykyistä luontoa ja hyvä ymmärtää että sukupuuttoon eläinlajeja kuollut ja kuolee myös tulevaisuudessa.
- Aloittaja_voisi_kertoa
mitä pitää ihmiskunnan parhaana tai parhaimistoon kuuluvana kirjana.
Jussi Adler-Olsenin Vanki on aika hyvä. Linnan Täällä Pohjantähden alla on mahtava kuten myös Waltarin Mikael Karvajalka - Mikael Hakim. Richard Adamsin Ruohometsän kansa on huikean hieno.
Raamatun tekemä vaikutus verrattuna kolmeen viimeiseen noista oli varsin vaatimaton ja ikävä kyllä negatiivinen.- madam-and-zeke
Jussi Adler-Olsenin Vanki on aika hyvä. Linnan Täällä Pohjantähden alla on mahtava kuten myös Waltarin Mikael Karvajalka - Mikael Hakim. Richard Adamsin Ruohometsän kansa on huikean hieno.
Raamatun tekemä vaikutus verrattuna kolmeen viimeiseen noista oli varsin vaatimaton ja ikävä kyllä negatiivinen."Raamatun tekemä vaikutus verrattuna kolmeen viimeiseen noista oli varsin vaatimaton ja ikävä kyllä negatiivinen."
Tarviit kutsun. Henkimaailman juttu.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
Paholaisen pahin temppu: Se teki itsestään näkymättömän ateisteille.
https://www.google.fi/#q=demonic possession&tbm=vid
Mark:
5:1 Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.
- Raamattua_lukiessa
jokaisen ihmisen hyvä anoa Pyhän Hengen voitelua eli opetusta Jeesuksen nimessä, ja jos ei usko Jumalaan tai Jeesukseen voi pyytää uskovaa rukoilemaan hänelle tuota mainitsemaani ja kannattaa anoa elävää vettä ja kyse Pyhästä Hengestä. Anomista ei kannata myöskään jättää yhteen kertaan vaan ihan läpi elämänsä kannattaa sitä tehdä, ja aina on vajavaista tieto ihmisellä myös Raamatun ja Jumalan suhteen ja vanhan lisäksi myös uutta annetaan armolahjojen kautta. Kun aloittaja on tässä uudistunut, niin myös alkaa ymmärtää Raamatun olemusta Jumalan ilmoituksena ihan kaikille ihmisille ja hyvänä ja pyhänä myös.
- Atte.Ista
Eli kolmelta olemattomalta, Jeesukselta, Jumalalta ja pyhältä pierulta pitäisi anoa että muuttavat satukirja todeksi? Ei tapahdu tämän universumin aikana.
Uskovat ovat varmaan pieniruokaisia. Ajatustoiminta ei ainakaan käytä heillä energiaa ollenkaan. - madam-and-zeke
Atte.Ista kirjoitti:
Eli kolmelta olemattomalta, Jeesukselta, Jumalalta ja pyhältä pierulta pitäisi anoa että muuttavat satukirja todeksi? Ei tapahdu tämän universumin aikana.
Uskovat ovat varmaan pieniruokaisia. Ajatustoiminta ei ainakaan käytä heillä energiaa ollenkaan.Miksi kommentoit LUOMISpalstalla?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2317104Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442927- 452386
- 1042313
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382081- 951568
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321560Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151433Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71384Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3931370