Mini-implantit

Uusihymy

Hei kaikille.
Oma tilanteeni on seuraavanlainen.
Minulta poistetaan kaikki hampaat ylhäältä ja alhaalta. Takahampaat jo vedetty.
Hoito tehdään kunnallisessa hammashoitolassa ja kun loput poistetaan saan kuulemma kokoproteesit välittömästi.
Mitään muotteja ei ole vielä otettu.
Nyt mietinkin , mitä tässä tilanteessa tulee huomioida, sillä aion hankkia jatkossa mini-implantit kokoproteeseihin. Vuosi pitää kuulemma odottaa ja sitten voin tehdä. Mutta pitääkö tämä huomioida jo nyt,proteeseja tehdessä?
Kaikki kokemus ja tieto mini-implanteista on tarpeellista minulle.
Jos jollain on, mitä maksoi, missä tehty, ihan kaikesta tiedosta olisin kiitollinen. : )

17

3301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inspektoori

      Lue vanhoja viestejä. Vastaavaa on jo kysytty.

    • vastausta

      Ei tarvitse vuotta odottaa, poistokuopat luutuvat 3-4 kk:ssa. Jos hampaissa on infektiopesäkkeitä, paraneminen voi viedä hieman pidempään.
      Mini-implanttien saatavuus on viime aikoina heikentynyt, en ole varma, tuoko 3M niitä enää maahan. Mini-implantteja on käytetty, jos alaleuan luu on niin vähäistä, ettei normaaleja voi asentaa. Kaksi pallokiinnikeimplanttia tai kisko usein parempi ja kustannus samaa luokkaa. Yläleukaan kumpikaan näistä ratkaisuista ei sovellu.
      Vanhat proteesit voi muokata implantteihin sopiviksi, mikäli ovat hyväkuntoiset.

    • Uusihymy

      Kiitos vastauksista.
      Miksi mini-impantti ei sovellu yläleukaan?
      Hammaslääkäri suositteli minulle mini-impanttia alas , todennäköisen huonon pysyvyyden takia.
      Ylös ajattelin itse pyytää, sillä pelkään proteesin putoavan.
      Kiitän etukäteen kaikkia jotka jaksavat vastata.

    • mona_lisa_hymy

      En ole proteesin käyttäjä, mutta ylähampaiden ja alahampaiden proteesi on erilainen. Ylhäällä on yleensä koko kitalaen peittävä rakenne. Eli pysyy paremmin paikallaan kuin alahampaat.

      Itsekin mietin vaikean eroosion vuoksi proteesiasiaa. Järjetöntä laittaa kalliita kruunuja poskihampaisiin, kun etuosan hampaiden kiille on kuin halkeillutta posliiniä ja väri lähinnä paskanruskea. Ja ei ole varaa esteettisiin ratkaisuihin yksityisellä.

      Paljonko mini-implanteista tulee lisäkustannuksia julkisella?

    • Julkinenhammashoito

      Nostan keskustelua. Onko kenelläkään hinta tietoa julkisella puolella tehdyistä mini-Implanteista?

    • siksi1

      Ei ole hintatietoa, sillä mini-implantteja ei tehdä julkisella puolella.

      • Anonyymi

        Miksi julkinen puoli hylkää halvemman, hyvin toimivan ja kivuttoman ja nopean asennuksen ? En ymmärrä mielestäni tyhmää asennetta mini-implantteja kohtaan. Minulla on 16 vuoden kokemus niiden toimivuudesta. Kokemukseni kiittää hammaslääkäri Niilo Säntin Suomeen tuomaa hienoa proteesien kiinnitystä.
        Matti Luopajärvi Oulu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi julkinen puoli hylkää halvemman, hyvin toimivan ja kivuttoman ja nopean asennuksen ? En ymmärrä mielestäni tyhmää asennetta mini-implantteja kohtaan. Minulla on 16 vuoden kokemus niiden toimivuudesta. Kokemukseni kiittää hammaslääkäri Niilo Säntin Suomeen tuomaa hienoa proteesien kiinnitystä.
        Matti Luopajärvi Oulu

        Liian kallis hoitotapa julkiselle puolelle, siellä tarjotaan vain tavanomaisia proteeseja, koska niilläkin pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian kallis hoitotapa julkiselle puolelle, siellä tarjotaan vain tavanomaisia proteeseja, koska niilläkin pärjää.

        miten kallis ? hyvät on kommentit:) eikö olisi järkevää heittää hinta kehiin samantien...


    • Cleaner

      Mini-implantit tulevat saman hintaisiksi kuin laadukkaat "oikeat" implantit ja näitä oikeita implantteja voi nykyisin asentaa jo lähes kaikkiin tapauksiin mihin mini-implantitkin. Lisäksi oikealla implantilla ja sen vastakappaleella saavutetaan huomattavasti parempi ja pitkäaikaisempi pysyvyys kuin mini-implanteilla. Ja vielä pienenä varoituksen sanana, mini-implanttien huonon menestyksen vuoksi valmistusta ollaan ajamassa alas ja esim. tukkurit ilmoittavat että valmistus loppuu 2022.

    • Anonyymi

      Minulle asennettiin Vaasassa Ajan Hampaassa yläleukaan vuonna 2002 mini-implantit 6 kpl ja kokoprotreesit hammaslääkäri Niilo Säntin ohjauksessa. Toimivat hienosti vuoteen 2018, jolloin ne Oulussa pohjattiin ja menivät pilalle. Ihmettelen, miksi mini-implantittien käyttö on vähentynyt. Minulla ne toimivat 16 vuotta ihanteellisesti. Ovat halvempia ja kivuttomia asentaa, jos vain olisi taitavia asentajia. Oulusta en ole vielä niitä löytänyt. Kun löydän, ilmoitan heti
      Matti Luopajärvi Oulu

      • Anonyymi

        HINTA? ihan turha täällä kertoa että mummon tekohamppat oli kalliit, heheh


      • Anonyymi

        se että se on sinulla toiminut, ei valitettavasti tilastolliseen keskiarvoon, joka on mini-implanteilla todella heikko verrattuna kilpaileviin tuotteisiin.


    • Anonyymi

      Mini implantit toimivat minulla erittäin hienosti 16 vuotta. Nyt olen ollut pulassa Oulussa jossa näitä ei osata hoitaa eikä suvaita.
      Matti Luopajärvi

      • Anonyymi

        Mitä niissä pitää hoitaa?


    • Anonyymi

      Pankaa hinnat mitä olette maksaneet niin ihmiset voi itse päättää onko ne kalliit vai ei?
      Ei se nyt paljon kerro jos on kalliit , jollekin euro on liikaa ja toisille tonni on halpaa

    • Anonyymi

      2500-3000 e pallo-implanteilla.
      Mini-implantteja ei taideta enää tehdä, toisilla ilmeisesti toimivat ihan hyvin, mutta tuli ilmeisesti liikaa takapakkia, joten palattu varmemmin onnistuviin hoitomuotoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe