Pullukka laihduttaa

Pulleapoika

Nyt on mennyt laiharia viisi päivää ja vointi on ollut hyvä. Kalorit ovat kyllä ihan hemmetin alhaalla näillä ruuilla, mutta näillä ajattelin mennä jatkossakin. Toki tarkkailen vointiani ja jaksamista, että ei tule mitään hyytymisiä. Tahtoo vaan aiheuttaa palelua tälläinen ituhippeily ja joutuu pitämään sukkia nukkuessakin.

Aamupala: 1dl elovena kaurahiutaleita mahukeitolla lusikallinen jotain siemeniä
Päivällinen: Tosi iso salaatti (kurkkua, paprikaa, kirsikkatomaatteja, keräsalaattia, kukkakaalia, jalapenoja, pehmeää raejuustoa, tacokastiketta)
Iltapala: Protsku shake jauheesta

Vettä tai muita kalorittomia juomia pitkin päivää. Välillä menen täysin noilla syömisillä ja välillä taas teen parikin kertaa päivässä tuon salaatin, sekä saatan ottaa protskut kanssa pariin kertaan. Välillä olen vetänyt beroccaa nassuun, koska se maistuu hyvälle=)

Ainakin nyt ihan alkuun menen vain tällä setillä. Myöhemmin aion ottaa salaattiin mukaan kanaa tai kalaa.

Liikuntaa tulee harrastettua 3-4 kertaa viikossa 1-3 tuntia kerrallaan (uintia, kävelyä). Lisäksi kotona ainakin se 3 kertaa viikkoon lihaskuntoa.

bmi taitaa olla yli 40, ikä alle 40 ja mies!

40

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihan-ihme

      Miksi ei voi syödä kunnolla ja laihtua. Viljatuotteet, peruna ja muut sokeria sisältävät ruoka-aineet pois lautaselta ja tilalle kunnollista ravitsevaa ruokaa.
      Minä aloitan päiväni seuraavasti: hieman 10%:n jogurttia ja kotitekoista hilloa ja tietysti kuppi pari kahvia.
      Klo 11 00 4 siivua pekonia, pari paistettu kananmunaa. Pekonin vaihtoehtoina sardiinia, aladobia tai grillimakkaroita, Seuraavan kerran syön klo 7 jokin pihvin, kanaa tai kalaa vihannesten kanssa kuten uunissa kypsytettyjen paprikoiden tai kukkakaalista tehdyllä muusilla. Lantusta saa einomaisi ranskalaisia. kesäkurpitsa tai munakoiso sopii hyvin pastan tilalle ja on terveellisempi vaihtoehto. Mahdollisuuksia on monia, mutta silti normaali suomalaisen lautasella on aina pelkkää tärkkelysta sisltävää perunaa tai pastaa, jotka ei sisällä juurikaan ravinteita.
      Ihmisen pitää saada rasvaa ei hiilihydraatteja (sokeria).

    • Pulleapoika

      Kiitos kommentistasi. Minä nyt kuitenkin jatkan tällä kasvislinjalla, koska vointi on loistava. Rasvoja tulee salaattikastikeista ja se riittää tällä erää. Painoa pudonnut noin 6 kiloa 5 päivän aikana.

      • voihan-ihme

        Se on hyvä, että vointi on erinomainen.
        Ainoa, josta rohkenen huomauttaa on noi salaattikastikkeet. Jos ne ovat hyvälaatuisia ja eivät sisällä mitään lisäaineita eikä liikaa sokeria, niin ne ovat hyvä valinta.
        Itse käytän aina oliiviöljyä ja omena siideri.
        Hyvää jatkoa


      • Pidätkö pavuista tai linsseistä? Toimisivat tuossa kasvissalaatissa ja saisit nostettua proteiinin ja kuitujen määrää plus söisit monipuolisemmin. Paahdetut ja kunnolla maustetut kikherneet (esim. juustokumina, kaneli, savupaprika, pippuri, kurkuma) ovat oma suosikki.


      • ghlghlgl

        Kikherneitä saa suolaveteen sälöttynäkin (lasipurkki tai kartonkipakkaus). Itse tökkään niitä monesti lautasen reunaan siltään. Saattaa olla eroja siinä, missä muodossa maha sietää pavut. Tästä juttelin äskettäisellä ravitsemusterapeuttikäynnilläni. Tofu on lienee parhaiten sulava kasvisproteiineista. Itse siedän hyvin myös punaiset linssit ilman ilmavaivoja.


      • minienergisti

        Kaikki kuudessa kilossa tuskin on rasvaa. Joissain stressitilanteissa olen itse laihtunut laihduttamatta 3 kg viikossa, ja olen minikokoa muutenkin. Takaisin on aina tullut. Tosin ei korkoja päälle.

        Jossain keskustelussa sanottiin, että rasvakilo sisältää 7000 kcal energiaa. Ei ole ihan määräänsä rasvaa, vaan osa on vettä. Eli miettiä voi, oletko kuluttanut 5 pv:ssä 42000 kcal, vai onko poistumasta osa kuitenkin pelkää nestettä tai jopa lihasta. Pikaisesti googlettaen sain tiedon, että rauhallisesti liikkuvan normaalikokoisen miehen vuorokausienergiankulutus olisi n. 2500 kcal (itse olen pieni keski-ikäinen nainen, ja lepoenergiankulutukseni on vaivaiset 1200 kcal). Kuntosaliharjoittelu kuluttaa 250 - 600 kcal/h. Kävely 200 - 500 kcal/h. Uinti 350 - 800 kcal.

        Mitä enemmän painat, sitä enemmän kulutat energiaa. Vaikka kuluttaisit perusaineenvaihduntaan ja liikuntaan 4000 kcal/pv, olisit silti kuluttanut 5 pv:ssä vasta 20000 kcal. Toki jos painosi on massiivinen, niin onhan se mahdollista, että olet saanut hyvän alkustartin oikeasti. Eli laske asia taulukoista, löydät ne hakukoneella.

        Laihtumisen myötä myös perusaineenvaihdunta laskee, joten kuurin sijaan kannattaa suunnitella pysyviä elämäntapamuutoksia. Ellet sitten halua kantaa jatkuvasti painoliiviä ylläsi.


      • Pulleapoika

        Kiitokset viesteistänne. En kyllä jaksa tästä mitään tähtitiedettä tehdä. Pidän asiat itselleni mahdollisimman simppelinä. Tänään tein 2 tuntia aerobista. Aamupuuro, protskupirtelö ja jättisalaatista ähkyt vedetty tänään tähän mennessä.


      • adsfafaSFSA

        Kannattaa muistaa, että liian nopea laihtuminen on tuolla syömisellä edessä. Et varmaan halua mitään ylimääräistä roikkuvaa ihoa itsellesi laihdutuksen jäljiltä? Siksikin kannattaisi syödä monipuolisen terveellisesti. Panosta ennemmin vaikka siihen, että kokeilet aina jotakin uutta.
        Tarvitset kuntoilua ennen hiilareita jonkin verran, sillä ne toimivat lihaksiesi polttoaineena. Samoin kuntoilun jälkeen, joka palauttaa ne.

        Tuolla tavalla syömällä ja kuntoilulla siihen päälle et välttämättä saavuta pysyvää elämäntapa muutosta. On tutkittu, että kun opettelee ikään kuin "syömään uudelleen" kaiken hiilarihötön ja rasvan jäljiltä eikä pidä mitään salaattidieettejä niin onnistumis mahdollisuuskin on paljon parempi pitää yllä tuo tavoitepaino.

        Mutta joo, en tyrmäisi noita proteiinijuttuja, kunhan ne on ainakin jauhemuodossa, ettei tule mitään "ylimääräistä" mukana. Laihduttajien pitäisikin pitää proteiinin saannista tiukasti kiinni, ettei keho ala polttamaan lihaksia.

        En mä pahalla tätä sanonut siis, halusin vain auttaa. Toivottavasti oli apua tästä.
        Tsemppiä.


      • Pullukkapoika

        Kiitokset viestistäsi! Proteiineja tulee suht hyvin raejuustosta, ja tuosta proteiinijauheesta, mikä on lähes täysin pelkkää proteiinia 77/100g. Ei tuo syöminen nyt orjallisesti juuri tuo ole mitä on ekassa viestissä, mutta pohja on siinä ja salaattia menee paljon. Olihan tämä tiedossa, kun alotan laihduttamaan/treenaamaan, niin ekat 2 viikkoa painoa luultavasti tulee tippumaan se 10kg ja sitten tasaantuu siihen 1-2kg viikossa tahtiin. Jatketaan treenejä=)


    • Vaikeakannustaa

      Syöt liian vähän aterioita eli lisää ateriamäärät viiteen. Kaloreitakin kannattaa lisätä ja unohda nuon proteiinilitkut. Ne ei tee muuta kuin sotkevat aineenvaihduntaa. Jos olet ylipainoinen, sinun pitää korjata aineenvaihduntaasi eikä hidastaa sitä, niinkuin tuolla dieetilläsi nyt teet. Tulos tulee olemaan se, että kun lopetat itupaaston, paino nousee nopeasti muutaman kilon yli lähtöpainosi.

      • jgfhfhdfg

        Kolmella aterialla kyllä pärjää. Itse vaikean hammaseroosion vuoksi olen vuosikaudet syönyt kolmesti päivässä. En ole lihonut, enkä laihtunut. Tosin saan riittävästi energiaa. Maha on keksitty sitä varten, että sinne voi varastoida ruokaa.


    • Pulleapoika

      En minä täällä hurraa huutoja etsikkään. Kunhan omaksi ilokseni kirjottelen ja motivaatioksi muille. Maha on toiminut paremmin, kuin aikoihin ja juoksuttaa vessaan monta kertaa päivässä. Johtuu luultavasti salaatista mitä menee paljon. Tuota jauhetta 77g/100g proteiinia olen ottanut treenien jälkeen veteen sekoitettuna.

      Tänään syönyt:

      -aamupalaksi puuroa
      -protsku shake treenin jälkeen
      -päivällä erittäin iso salaatti
      -iltapalaksi toinen iso salaatti

      Kohta vielä vähän kotitreenejä ja siihen päälle shake

    • LäskinäPysyt

      Tekisikös mieli grillikylkeä tai kermamunkkeja?

      • Pulleapoika

        Eipä ihme kyllä tee. Makeita nyt en syö muutenkaan juuri koskaan jäätelöä mukaan laskematta. Kiitos kysymästä! "LäskinäPysyt", se on hyvin paljon mahdollista, mutta kiitos kuitenkin kiinnostuksestasi aloitustani kohtaan.


    • Pullukkapoika

      6 ja 7 kilon välissä heiluu tuo pudotus ekalta viikolta. Maha on alkanut pienentyä tosi hyvää vauhtia ja turvotus vähenee. Kuntokin on kohentunut kuukauden aikana merkittävästi (Salaatti ruokavalio on ollut päällä vain viikon). Hyvin on jaksanyt eikä mieli tekoja ole ollut ollenkaan koska olen joka päivä syönyt salaatilla itseni ihan täyteen. Koskaan ei ole laihdutus tuntunut näin helpolta ja "kevyeltä", koska elämä on ihan normaalia. Eikä ole tarvinnut keskittyä liikaa ruoka-aineisiin ja kellon aikoihin, koska ruokavalio on, niin yksinkertainen ja helppo toteuttaa. Lihakset ovat vähän väsyneet, kun on tullut treenattua nyt joka päivä. Pidän joko tänään tai huomenna välipäivän ja annan kropan levätä.

      Homma jatkuu=)

    • PTArpa

      kannattaa myös kiinnittää huomiota erityisesti ruuan laatuun kaupasta tuotteissa sydän merkki omaavat ovat hyviä tuotteita jos ei jaksa sisältöjä vertailla . Rasvaakaan ei pidä välttää vaan siinä nauttia pehmeää rasvaa esim. kasvisrasvalevitteet , rypsiöljy , kalanrasva. hiilihydraatteja ja proteiinia unohtamatta lautasmalli toimii hyvänä pohjana proteiinia painottaen laihdutuksesssa. Minulta voit myös kysyä suoraan fbssä Terv. Personal Trainer Arttu Pakkanen

      • Pullukkapoika

        Syön itse nyt vahvasti kasvislinjalla ja lisäksi raejuustoa tai maitorahkaa. Heraprotskuja treenien päälle juomana itse sekoittaen. Kasviksia syön siis todella reilusti ja nälkää ei ole ollut. Rasvoja saan salaatissa käyttämästäni kastikkeesta. Nyt 2 tunnin aerobiselle--->


    • Pullukkapoika

      Tullut liikuttua aika reippaasti tällä viikolla, mutta nyt on paino jumitellut pari päivää tuossa 6-7 pudotetun kilon kohdalla. No eiköhä se tässä viikon sisään lähte taas laskemaan. Tänään oli lepopäivä, mutta huomenna hallille heti aamusta.

    • Pullukkapoika

      Tuli pidettyä lepopäivä vielä eilenkin, kun oli kiireitä. Mutta tänään kävin uimassa reilu 3 kilometriä.

    • Pullukkapoika

      Paino tuntuu vieläkin jumittavan, mutta maha on kyllä pienentynyt jo huomattavasti. Aerobista on tullut tehtyä päivittäin ja syömiset on ollut melko hyvin hallinnassa. Kunto on parantunut vauhdilla, eikä enää hengästy ihan niin helposti.

    • Pulleapoika

      Painoa pudonnut noin 8 kiloa

    • Pullukkapoika

      Joulu ja uusivuosi takana kohtalaisella itsekurilla. Painoa pudonnut 9 kiloa aloituksesta. Iltasyöminen on vähentynyt todella paljon ja juomat pysyneet lähes kokonaan kalorittomina. Näillä jatketaan:)

      • Pulpukka

        Hienoa!!:)

        Onnea jatkoon! Onnistut kyllä:) Niin aion minäkin!


    • Näitä on mukava öukea! Tulee itsellekkin motivaatiota laihutukaeen "joku toinenkin pystynyt,niin pystyn minäkin!" .mulla ei varsinaistaylipainoo oo mutta ylimääräsiä kiloja raskauden ajalta.

      Oon vast vajaa 2viikkoo laihuttanu mut kiloja lähteny 2kg. Nyt sanon ite tän ennenku joku muu tulee mulle selittään "ne on vaan nestettä ja tuöee tupkana takas jakadi jaa" :D

      Noh,katotaan miten mul menee kk päästä . Jännä juttu ku esim nyt aamul tuntu niinku ois laihtunu,mut siis puntaris ri kyl näy mitään. Tuntuu ja näyttää silti ku ois pikkusen keveempi :D

    • Mikätilanne

      Mikä on pullukkapojan tilanne nyt? Tsemppiä jatkoon!

      • Pulleapoika

        Kiitos kysymyksestä.

        Homma jatkuu samalla tavalla. Painoa en tiedä varmaksi, kun joko patterit on lopussa tai sitten se on mennyt rikki. Uiminen sekä lenkkeily jatkunut vaihtelevasti 3-6 kertaa viikossa. Kotitreeneissä olisi rutkasti parannettavaa. Mahan kohdalta ympärysmitta pienentynyt lähes 20cm. Ruuissa pääpaino on vieläkin ollut salaatit. Eineksiä yms. huttua en ole suuhuni pistänyt ollenkaan. Juonut olen pelkästään vettä, kalorittomia mehuja ja kahvia.

        En ole hirveästi jaksanut palstalla käydä, kun vaikuttaa aika sekopäiseltä koko touhu täällä:) Mutta pyrin ainakin kerran viikkoon laittamaan kuulumisia.


    • Pulleapoika

      Vaaka toimii taas. Näyttää tuo paino sahaavan edelleenkin tuota 8-9 pudotetun kilon väliä, vaikka pudotettavaa olisi vielä reilusti. Maha on kyllä pienentynyt paljon aloituksesta. mutta toivottavasti tuo painokin lähtee taas laskemaan. Eiköhän se tässä seuraavan 2 viikon aikana ainakin jonkun kilon tipahda. Nyt lähden uimaan!

    • Dilor

      Järsivää varmaan tosiaan että painosi on noilla syömisillä ja liikunnalla ollut jo siis ilmeisesti kolmatta viikkoa samoissa lukemissa. Pitäskö koittaa säikäyttää elimistö kunnon buustipäivällä?
      Saisit ehkä mahdollisen säästöliekkitilan naksautettua pois päältä. Siitä sitten välittömästi takaisin dieettiin.
      Mut tsemppii kuiteski, teet mitä teet.

    • Pulleapoika

      Tuli oltua synttäreillä sunnuntaina ja syötyä reilummin ja tankkailtua, sekä samalla pidin sitten pari päivää vapaata urheilusta. Paino se vaan junnaa edelleen. Ruokavalio edelleen aamulla aamupuuro ja päivällinen/illallinen reilusti salaattia. Salaatissa vaihtelen kanaa,fetaa, lohta jne.

      No ainakin vyötärö ja maha kapenee jos ei muuta=)

      • hpv16

        No tuohan on optimitilanne eli rasvaa häipyy vyötäröltä ja/tai vatsaontelosta mutta lihasta ei häviä ainakaan merkittävästi.


    • Pulpukka

      Hienoa kuulla, että jaksat edelleen pakertaa:)

      Latistajia on aina.. muistan hyvin, kun olin "iso tyttö" ja miehet suorastaan haukkui esim. Baarissa.

      Nooooh.. tiputin reilusti painoa, niin samat idiootit pörräsivät sen jälkeen kimpussa. Ei ois vähempää voinut kiinnostaa!!!:D

      Ei muuta, kun tsemppiä tosi paljon!!!

    • Pulleapoika

      Aamu-uinti tyhjällä vatsalla 4km ja nyt pääsee aamupalalle. Meinasi tuo 4km olla minulle jo liikaa uida ilman taukoja, mutta olen tyytyväinen, että jaksoin.

    • Pulleapoika

      Aamupalaksi salaattia ja kananmuna. Sitten kävin uimassa 1km ja nyt kanasalaattia. Kohta pienelle lenkille.

    • 32456

      Älä välitä vaikka paino jumittaisi. Senttejä kuitenkin lähtee eli homma on hanskassa. Joku viikko se paino voi noustakin ja sekin on normaalia, kyllä se laskee taas.


      Tsemppiä, hyvin jaksat liikkua!

    • Pulleapoika

      Aamusta tunnin salitreenit ja sen jälkeen 2 km uintia. Aamulla lautasellinen puuroa ja lounaaksi fetasalaatti=)

    • toinen_pullero

      Ei muuta kuin aina uudestaan sinne vyöhykkeelle, missä on väsymyksestä heikko ja jopa sekapäinen, pikkuhiljaa niitä oloja alkaa kestämään ja kontrollit paranee. Joka retkahduskin on arvokasta dataa jota voi hyödyntää. Minäki "ikuinen" pudottaja hinkkaan viimesiä rasvoja pois uimalla ja hölkällä. Ehkä joskus näen vatsalihakseni, eli onko niitä olemassa vai kuvitelmaako lienevät... En ole ikinä nähnyt omiani, aikuisiällä. Uteliaisuus vaivaa.

    • Pulleapoika

      Viikonloppu tuli pidettyä taukoa ja tuli käytyä juhlimassa. Tänään taas homma jatkuu ja aamulla kävin uimassa.

    • Pulleapoika

      Vähän kyllä harmittaa, kun paino ei tahdo tippua. En nyt ole ihan orjallisesti noudattanut alun "dieettiä", mutta ero on huomattava entiseen.
      -Pelkästään kalorittomia juomia, kun ennen meni jo maitoa monta litraa päivässä eli 1000-1500kcal pelkästä maidosta
      -Ei perunaa,makaroonia missään muodossa ja riisiä vain vähän pari kertaa koko aikana.
      -Liikuntaa ollut paljon, kun ennen ollut vain satunnaista räpellystä.
      -Ei mitään herkkuja juuri ollenkaan
      -Runsaasti salaattia, kun enne vain vähän ja satunnaisesti

      Vettä ajattelin yrittää juoda enemmän, että saa aineenvaihduntaa kunnolla liikkeelle. Aamulla taas salille!

    • Pulleapoika

      Eilen viikon paussin jälkeen taas salilla ja uimassa. Hyvin oli nyt virtaa tehdä, kun piti vähän lepoa. Tänään taas lepopäivä, kun paikat vähän kipeänä ja huomenna uudestaan salille. Ruokana menee vieläkin paljon salaattia, mutta on nyt mennyt muutakin. Annokset ovat pienentyneet ja alkaa tuntua ihan luonnolliselta syödä näin. Eikä tarvitse enää ihan koko ajan ajatella syömisiä. Paino se vaan junnaa vieläkin eli liikaa tulee syötyä vieläkin. Onneksi paino ei sentään nouse ja on vieläkin siinä 7-9 pudotettua kiloa haarukassa=)

    • Pulpukka

      Jaksaa jaksaa!!:)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1575
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1253
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1017
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      920
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      851
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      848
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      764
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe