Säätö/Poikaystävä ulkomailta

OngelmaLapsi_

Mulla ois nyt säätö/kaukosuhde amerikkalaisen kanssa, ite olen 16 ja herra juuri täyttänyt 18. ikäeroa siis vajaa 2 vuotta. Säätöä meillä on ollut kohta vuoden, tunnettu ollaan vajaa 3 vuotta. Ollaan suunniteltu näkevämme livenä heti kun täytän 18, joko mä meen amerikkaan hetkeksi tai hän tänne.

Viime viikkojen/kuukauden aikana tän jätkän käytös on muuttunu. Meillä on tapana kertoo toisillemme _kaikki_ ja yleensä pyritään auttaa ongelmissamme toisiamme parhaamme mukaan. Molemmat ollaan masentuneita ja itsetuhoisia, mutta ite sain lopetettua muutamaksi kuukaudeksi jätkän ansiosta. Herra antaa myös sellaisen kuvan, että olen syy siihen miksi on vielä elossa. Pyrin siis parhaani mukaan myös jatkossa pitää hänet elossa, muutaman kerran on meinannut tehdä itsarin (ostaa aseen, vetää yliannostuksen huumeita tai hirttää itsensä), mutta oon saanu hänet muuttamaan mielensä aina. Hänellä ei ole ollut suurempia ongelmia viime kuukauden aikana, mutta itselläni on niitä sitäkin enemmän atm. Ennen herra jaksoi kuunnella ja yrittää auttaa, mutta jos nyt kertoisin olevani hyvin paskalla tuulella ja itsetuhoinen, hän vain laittaa viestillä, että kyllä se siitä ja hymiö perään. Skypetettiin päivittäin, nykyään ehkä pari kertaa viikossa ja en tunne omien tunteitteni hiipuneen minnekkään.

Porukat tietää meidän jutuista, vaikka ovatkin huolissaan koska minulla on taipumusta kerätä ympärilleni ongelma ihmisiä, kaman käyttäjiä tai muuten vain ihmisiä, joilla on masennusta tms. Poruakt tietää jätkän tilanteesta (itsetuhoinen jne.), mutta ei sitä että hän käyttää kamaa. Hän putosi lukiosta, koska ei voinut sitä enää jatkaa. Tämä ei kuulemma ollut sen takia, että ei olisi halunnut päinvastoin. Hän sai lääkärin todistuksen vai mikä lie onkaan, koska hän ei pystynyt paniikkikohtauksien ja ahdistuksen takia käymään kovin julkisilla paikoilla varsinkaan ilman lääkkeitä. Rahansa hän siis ansaitsee kamaa diilamalla. Ei itse luokittele olevansa narkkari tms. sillä käyttää vain viihdemielessä bileissä ja polttelee pilveä. Perheessä on kuulemma ollut kokaiinin harrastajia eikä hänellä todellakaan ole aikomsuta koskea lsd:tä tai pilveä vakavempiin aineisiin.

Hän on myös monta kertaa painottanut, että jos vanhempani eivät päästä minua amerikkaan vaikka olisinkin 18, niin hän olisi valmis tulemaan suomaan ja pakon edestä myös muuttamaan, opiskelemaan kielen ja käymään koulut uudestaan. Itselle tämä ei oikeen houkuta, ottaen huomioon olosuhde erot siellä ja täällä. Kuitenkin, mua pelottaa aivan älyttömästi, että herra lähtee jossain vaiheessa lätkimään. Jos hän jättää mut jossain vaiheessa yksin tai tappaa itsensä, olen aika varmasti junan alla seuraavalla viikolla.

Kyse voi olla myös siitä, että en ole suostunut kuvien lähettelyyn, vaikka onkin sitä herra pyytänyt. Hän sanoi, ettei aio koskea kehenkään eikä edes ajattele nuolevan kenenkään muun kanssa ihan vapaasta tahdostaan, koska välittää minusta niin paljon. Olen ehdottanut, että voitaisiin järkätä säännöt, että saa olla fyysisesti muiden kanssa, kunhan ei tule tunteita peliin. Tämän hän kuitenkin kielsi, sanoi vain että ei kestä ajatusta kenenkään muun koskevan minuun sillä tavalla mutta voisi harkita päästävänsä minut jos se helpottaa asioita minulle, vaikka itse ei menisi tekemään mitään. Luotan jätkään siis aika vahvasti, mutta pelottaa älyttömästi, ettei tää tule kestämään. Nään oikeesti tulevaisuuden tän kanssa ja tunnen oelvani rakastunut (vaikka olenkin vasta 16). Mitä mieltä olette ihmiset rakkaat? Kannattaako olla vaan epäilemättä, että mies säätää jonkun oman kaupunkilaisen kanssa, koska viime aikoina herra on ignoorannut ja vastaavaa. Itellä tässä on kaikki pelissä ja ajatus pettämisestä satuttaa jo nyt. Jos menetän tän ihmisen, oma koulu menee ihan päin persettä, henkinen tasapaino on menetty tapaus ja koko elämä romahtaa.

Kiitos jos edes jaksoit lukea tälläisen romaanin!!! Toivoisin rakentavaa palautetta, vaikka suomi24 ollaanki hehe (anteeksi myös mahdollisista) kirjoitusvirheistä)

1

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikannatakokeiltuon

Itselläni oli aikoinaan samantyyppinen tilanne. Tosin me molemmat asuimme Suomessa ja välimatkaa oli n. 300 km ja molemmat oltiin suomalaisia. Olin 9 kk yhteyksissä netin kautta naiseen ja puhuimme kaikista asioista sosiaalisessa mediassa ja Skypessä. Valitettavasti kuitenkaan me emme koskaan tavanneet "LIVENÄ", kun hän huomasi, kuinka tosissani "säädön" otin. Tämän jälkeen hän rupesi vähättelemään "kaukosuhdetta" ja jarruttelemaan. Lopulta päädyttiin erimielisyyksiin.

Lue nyt tarkkaan. (perustuen omaan kokemukseeni)

Älä KOSKAAN rakenna tyhjän päälle. Tarkoitan lähinnä suhteita, jotka tapahtuvat sosiaalisen median/internetin kautta. Ne eivät ole myöskään todellisia, vaikka ne voivat siltä tuntuakin. Kuka tahansa voi sanoa ja luvata täällä internetissä ihan mitä vaan. Asiat voivat muuttua nopeasti ja jokaisen henkilön takana voi olla mitä uskomattomimpia juttuja. Yhtäkkiä he voivat jutella ja jakaa sinulle mitä vaan, mutta jossain vaiheessa he saattavat taas puolestaan mystisesti hävitä tai käyttäytyä omituisesti.

Tuosta teksistä huomaan kyllä, kuinka tärkeä mies hän sinulle on. Valitettavasti kuitenkin olet vaarallisen paljon rakentanut hänen varaan. Uskon, että joudut pettymään ja sillä varoittelen sinua jo nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe