Kokemuksia Transporter uudesta T6

Kartsa3

Onko jo kokemuksia uudesta Transporter T6 lähinnä kestävyydestä tai tyyppivioista.
Onko näissä uusissa moottoreissa pumppusuuttimet vai yhteispaine ruiskutusjärjestelmä.
Onko keraamiset männät joista aikoinaan puhuttiin pinnoituksen irtoilevan. ym. Samoin lämpimyys ohjaamossa. ym.

78

33053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalliskolina

      Huoltomies kertoi että on sama alusta kuin entisissä malleissa Ei kehitystä. Siis jos ajaa saksan moottoriteillä niin ohjaus kestää , mutta jos ajaa reikäisillä sorateillä kuten minä niin joka vuosi merkkiliikemies korjaa etuakselistoa päivän 105 - 127 €/h plus alv.
      Osat päälle

    • teekuuskuski

      Mites siitä kestävyydestä tai tyyppivioista voisi olla kokemusta kun se on uusi malli. Kyllähän se nyt takuuajan kestää.
      Palaa asiaan 3-5 vuoden päästä. Sitten ne tiedetään.

      • Anonyymi

        "Huoltomies kertoi että on sama alusta kuin entisissä malleissa Ei kehitystä"

        Yymmärsit tuon edes näin vuosien jälkeen?


    • RistoV

      Meillä tuli töihin neljä kappaletta 3kk sitten. Hyvä,että tuli niin monta. Yksi on aina korjaamolla. Aivan uusia vikoja,uudessa autossa tiivisteet irtoilee, ovenkahvat tippuu, alipeineletku ajossa halki, vakiopyyhkimet heti vaihtoon, kertakäyttö kytkimiä, yx siirtopumppu, keskuslukitus reistailee, vakio akut kannattaa vaihtaa uusiin, anturi vikoja. Kaikki on jo kerran jättänyt tielle. Jos T5 oli hirvittävä läjä sontaa niin en tiedä miksiköhän tätä uutta kutsuisi.

      • Anonyymi

        Mulla 2019 malli dsg neliveto 110 kw, ajettu 78 000. Kulutus 8 -9 litraa satasella. Hyvä neliveto, ja hyvä ajettava. Tässä autossa ei ole vielä ollut pienintäkään vikaa. Hyvä peli. Meillä myös saman verran ajettu 204 heppainen , ja sama juttu, ei mitään vikoja. Tältä osastolta, kun juttuja lueskelee, niin ei uskalla ostaa mitään automerkkiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla 2019 malli dsg neliveto 110 kw, ajettu 78 000. Kulutus 8 -9 litraa satasella. Hyvä neliveto, ja hyvä ajettava. Tässä autossa ei ole vielä ollut pienintäkään vikaa. Hyvä peli. Meillä myös saman verran ajettu 204 heppainen , ja sama juttu, ei mitään vikoja. Tältä osastolta, kun juttuja lueskelee, niin ei uskalla ostaa mitään automerkkiä.

        Siis oikeesti, eihän minulla mitään Transporteria ole vaan vanha Opel. Tätä ennen oli Dodge Caliber ja vanha bensaMersu, C luokan paska kaikkine vikoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla 2019 malli dsg neliveto 110 kw, ajettu 78 000. Kulutus 8 -9 litraa satasella. Hyvä neliveto, ja hyvä ajettava. Tässä autossa ei ole vielä ollut pienintäkään vikaa. Hyvä peli. Meillä myös saman verran ajettu 204 heppainen , ja sama juttu, ei mitään vikoja. Tältä osastolta, kun juttuja lueskelee, niin ei uskalla ostaa mitään automerkkiä.

        Olen 💯 sama mieltä!


    • Rexi

      2016 75kw 2.0tdi 16tkm ajettu javikalistaseuraava: egr tukossa, kulutus 9 -11 l/100 km. Ei saisi ajaa lyhyttä ajoa. Moniura hihnan kiristin rikki, Vie öljyä, joten tarkkailkaa öljynkulutusta. 0,5 l 1000 km on tehtaan mukaan normaalia. Käytännössä siis jokaisen tankkauksen yhteydessä tarkistettava. Positiivisena että ei ole kylmä auto, lämpöä riittää myös jaloille. Saas nähdä miten tuo jatko etenee

    • DieseliäT6

      Transporter T6 150hv 2016 kuluttaa 13,5-15,5l /100km sekalaisessa ajossa . Tutkittu ja todettu olevan kunnossa. Autossa ei siis vikaa, mihin hel....ttiin voi nyky 2,0l d kuluttaa noin paljon polttoainetta? Onko vastaavia esimerkkejä?

      • quattro

        Oma 150kw neliveto dsg kuluttaa matkaajossa 6,5 ja sekalaisessa 7,5-8, välillä vedän myös raskasta kärryä


      • semmoista

        Sama vika mulla. 110 kw neliveto dsg 2018. Kuluttaa nyt noin 13 L satasella. Autolla ajettu n.12000 km. Jotain vikaa täytyy olla. Menee tarkastukseen tällä viikolla. Ajossa myös 104 kw etuveto manuaali 2014 ajettu 80000 km ja kulutus 8 litran paikkeilla.


      • Janski1

        Morjes!
        Mulla on sama ongelma kyseisen portterin kanssa, kuluttaa 13-15l/100km
        Saitko ongelman ratkaistua? Taistelen tällä hetkellä merkkiliikkeen ja autoliilkeen kanssa.
        Sanovat auton olevan kunnossa.
        Neuvoja/apuja kaivataan kipeästi!


      • semmoista

        Ei ole tullut vielä selvyyttä kulutukseen . Käynyt kaksi kertaa paikallisessa VW korjaamossa. Levittelevät vaan käsiään ja kaikki kuulemma kunnossa. Sen verrran olen selvittänyt asiaa että olen saanut tietooni neljä muuta samanlaisista ongelmista kärsivää itseni lisäksi. Kaikki nelivetoja dsg ureavehkeitä vuosimallit 2017-2018. Olen puhunut näistä kolmen kanssa . Sanoivat samaa ettei asian hyväksi ole tehty mitään. Kaikki autotkin on myyty täältä samasta liikkeestä joten vika on varmaan ihan yleinen ympäri Suomea.Tuskinpa nämä kaikki "juopot " on tulleet vain tänne lounais Hämeeseen. Jostain kumman syystä asiaan ei puututa vaikka olen varma että se tiedetään volkkarin huolloissa joka paikassa. Olen seurannut nyt kulutuslukemia kymmenen tankkausta ja kulutukset vaihdelleet 11.2-14.2 litran välillä. Ajoni olen tehnyt melkeinpä tyhjällä autolla ja ajot tapahtuneet valtaosin valta ja kantateillä.Kaupunkiajoa on hyvin vähän joten ajosuoritteeseen verrattuna kulutus on tosi korkea. Olen kyllä kertonut tämän korkean kulutuksen kaikille joiden kanssa on tullut puheeksi portterin ominaisuudet. Nytkin mainoksissa luvataan Winter Edition mallistolle EU-kulutukseksi 6.4-6.8 l/100 km mikä on ihan täyttä höpö höpöä ainakin näillä autoilla. Periaatteessa tämä täytää aivan petoksen tunnusmerkit kun auton todellinen kulutus on kaksinkertainen myyntiesitteen tietoihin verrattuna. Olen soittanut myös maahantuojan jälkimarkkinoinin asiakaspalveluun auton kulutuksesta mutta sillä ei ole ollut mitään vaikutusta asiaan. Kummalista vastuunpakoilua. Olenkin nyt päättänyt että ottan ehkä lainopillisia neuvoja että saisin asian menemään eteenpäin koska tuntuu ettei muuten tapahdu mitään.Toivottavasti joku autolehtikin kiinnostuisi asiasta ja tekisi jutun näistä tapauksista koska niitä tuntuu olevan aivan riittävästi. Aion katsoa homman loppuun saakka. Katsotaan miten käy. Pidä sinäkin puolesi.


      • Anonyymi

        Onko tähän kulutus asiaan liittyen tullut kenellekään mitään ratkaisua?
        Itsellä 4veto 150 hp dsg vm 2018 ja erittäin varovaisella sekaajolla pääsee juuri ja juuri alle 12 litran ja pelkkä matkaajo keskikulutus 8,6 102 km/h vakkari päällä.


      • Anonyymi
        semmoista kirjoitti:

        Ei ole tullut vielä selvyyttä kulutukseen . Käynyt kaksi kertaa paikallisessa VW korjaamossa. Levittelevät vaan käsiään ja kaikki kuulemma kunnossa. Sen verrran olen selvittänyt asiaa että olen saanut tietooni neljä muuta samanlaisista ongelmista kärsivää itseni lisäksi. Kaikki nelivetoja dsg ureavehkeitä vuosimallit 2017-2018. Olen puhunut näistä kolmen kanssa . Sanoivat samaa ettei asian hyväksi ole tehty mitään. Kaikki autotkin on myyty täältä samasta liikkeestä joten vika on varmaan ihan yleinen ympäri Suomea.Tuskinpa nämä kaikki "juopot " on tulleet vain tänne lounais Hämeeseen. Jostain kumman syystä asiaan ei puututa vaikka olen varma että se tiedetään volkkarin huolloissa joka paikassa. Olen seurannut nyt kulutuslukemia kymmenen tankkausta ja kulutukset vaihdelleet 11.2-14.2 litran välillä. Ajoni olen tehnyt melkeinpä tyhjällä autolla ja ajot tapahtuneet valtaosin valta ja kantateillä.Kaupunkiajoa on hyvin vähän joten ajosuoritteeseen verrattuna kulutus on tosi korkea. Olen kyllä kertonut tämän korkean kulutuksen kaikille joiden kanssa on tullut puheeksi portterin ominaisuudet. Nytkin mainoksissa luvataan Winter Edition mallistolle EU-kulutukseksi 6.4-6.8 l/100 km mikä on ihan täyttä höpö höpöä ainakin näillä autoilla. Periaatteessa tämä täytää aivan petoksen tunnusmerkit kun auton todellinen kulutus on kaksinkertainen myyntiesitteen tietoihin verrattuna. Olen soittanut myös maahantuojan jälkimarkkinoinin asiakaspalveluun auton kulutuksesta mutta sillä ei ole ollut mitään vaikutusta asiaan. Kummalista vastuunpakoilua. Olenkin nyt päättänyt että ottan ehkä lainopillisia neuvoja että saisin asian menemään eteenpäin koska tuntuu ettei muuten tapahdu mitään.Toivottavasti joku autolehtikin kiinnostuisi asiasta ja tekisi jutun näistä tapauksista koska niitä tuntuu olevan aivan riittävästi. Aion katsoa homman loppuun saakka. Katsotaan miten käy. Pidä sinäkin puolesi.

        13,6l/100km nyt vimeisin keskikulutus dsg neliveto...eikä juuri mitään kuormaa. 10/2017 rekiströity 235000 ajettu, kansi, erg,jakopää,turbo,hihnat,vesipumppu,vikavaloja,ryömikotiin toiminto päällä nyt...varsinainen vikasimulaattori...
        -Seppo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13,6l/100km nyt vimeisin keskikulutus dsg neliveto...eikä juuri mitään kuormaa. 10/2017 rekiströity 235000 ajettu, kansi, erg,jakopää,turbo,hihnat,vesipumppu,vikavaloja,ryömikotiin toiminto päällä nyt...varsinainen vikasimulaattori...
        -Seppo

        Lisää vikalistaa edelliseen, turbo toistamiseen 236600km ja adblue sökö, nyt lähtee vikasimulaattori paaliiin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää vikalistaa edelliseen, turbo toistamiseen 236600km ja adblue sökö, nyt lähtee vikasimulaattori paaliiin..

        Nyt 238000 laatikosta öljyt pihalle....


      • Anonyymi
        semmoista kirjoitti:

        Ei ole tullut vielä selvyyttä kulutukseen . Käynyt kaksi kertaa paikallisessa VW korjaamossa. Levittelevät vaan käsiään ja kaikki kuulemma kunnossa. Sen verrran olen selvittänyt asiaa että olen saanut tietooni neljä muuta samanlaisista ongelmista kärsivää itseni lisäksi. Kaikki nelivetoja dsg ureavehkeitä vuosimallit 2017-2018. Olen puhunut näistä kolmen kanssa . Sanoivat samaa ettei asian hyväksi ole tehty mitään. Kaikki autotkin on myyty täältä samasta liikkeestä joten vika on varmaan ihan yleinen ympäri Suomea.Tuskinpa nämä kaikki "juopot " on tulleet vain tänne lounais Hämeeseen. Jostain kumman syystä asiaan ei puututa vaikka olen varma että se tiedetään volkkarin huolloissa joka paikassa. Olen seurannut nyt kulutuslukemia kymmenen tankkausta ja kulutukset vaihdelleet 11.2-14.2 litran välillä. Ajoni olen tehnyt melkeinpä tyhjällä autolla ja ajot tapahtuneet valtaosin valta ja kantateillä.Kaupunkiajoa on hyvin vähän joten ajosuoritteeseen verrattuna kulutus on tosi korkea. Olen kyllä kertonut tämän korkean kulutuksen kaikille joiden kanssa on tullut puheeksi portterin ominaisuudet. Nytkin mainoksissa luvataan Winter Edition mallistolle EU-kulutukseksi 6.4-6.8 l/100 km mikä on ihan täyttä höpö höpöä ainakin näillä autoilla. Periaatteessa tämä täytää aivan petoksen tunnusmerkit kun auton todellinen kulutus on kaksinkertainen myyntiesitteen tietoihin verrattuna. Olen soittanut myös maahantuojan jälkimarkkinoinin asiakaspalveluun auton kulutuksesta mutta sillä ei ole ollut mitään vaikutusta asiaan. Kummalista vastuunpakoilua. Olenkin nyt päättänyt että ottan ehkä lainopillisia neuvoja että saisin asian menemään eteenpäin koska tuntuu ettei muuten tapahdu mitään.Toivottavasti joku autolehtikin kiinnostuisi asiasta ja tekisi jutun näistä tapauksista koska niitä tuntuu olevan aivan riittävästi. Aion katsoa homman loppuun saakka. Katsotaan miten käy. Pidä sinäkin puolesi.

        Moikka onko edellennkään tullut selvyyttä tuohon kulutukseen itellä myös 16 vuoden 4 veto manuaalilaatikolla oleva portteri ja kuluttaa sekalaisessa ajossa sen 13-14 litraa sadalla


      • Anonyymi

        Mulla on sama juttu. 2017 vuoden T6 ja tankillisella ajaa reilun 300 km. Hei haloo. Enkä kahaa autolla. ajettu vasta n 80 The. Vanha 2.5/1998 mallilla ajoi 1000 km oli keli mikä tahansa ja puhun talvesta. Kesällä n 1200- 1300 km. Kyllä ottaa maaliin kun uus auto syö tuollaisia määriä dieseliä. Tuntuu että mitä uudempi auto sen paskempi se on.
        Kaikki päästöt ym huippukunnossa
        Olisko tietoo missä vika


      • Anonyymi

        Sama vika ja sama malli.
        Ihan paskoja vehkeitä
        Ei uus auto voi olla noin huonosti tehty?
        En osaa muuta sanoa kuin että vaihda äkkiä pois.
        Ite vaihdan


    • teekuuskuski

      Miten voi 16tkm ja siis käytännössä uudessa autossa olla EGR tukossa ja millä oireilla,diagnoosilla&mitä sille tehtiin??
      Uusi moottori vie aina öljyä aikansa ennenkuin paikat tekeentyy,ei mitenkään ihmeellistä ja vanhana syö sitten muusta syystä=)
      Moottorityypeissä kylläkin isoja eroja,toiset moottorimallit kuluttaa enempi tai vähempi vaikka kone olisi sisäänajettukin mutta kait käytetyllä öljytyypilläkin osuutensa paljonko.
      Kerro millaista on niin lyhyt ajo että olet EGR saanut tukkoon ja noihin kilometreihin jopa moniurahihnan kiristimenkin hajalle??
      Meinaan kun eihän noilla km ollut kait vielä ensimmäistäkään virallista öljynvaihtoakaan,liekö 30-40tkm vaihtoväli, mutta toivottavasti toki vaihdettu kerran vuodessa systeemillä ettet kerjää lisää moottorimurheita.

      • quattro

        Ei varmassti mene noilla kilsoilla tukkoon. Edellisessä T5 -13 meni vasta 87tkm egr .
        Ajo oli tosin enemmän pitempää siirtymää. Nykyisessä T6 150kw -17 kaikki toiminut hyvin. Nyt ajettu 52tkm
        Auto lämpiää hyvin talvella ja kulkee mukavasti myös kuormalla. En voi muuta kun suositella


      • Anonyymi
        quattro kirjoitti:

        Ei varmassti mene noilla kilsoilla tukkoon. Edellisessä T5 -13 meni vasta 87tkm egr .
        Ajo oli tosin enemmän pitempää siirtymää. Nykyisessä T6 150kw -17 kaikki toiminut hyvin. Nyt ajettu 52tkm
        Auto lämpiää hyvin talvella ja kulkee mukavasti myös kuormalla. En voi muuta kun suositella

        Otin koko EGR:n pois käytöstä..siis auton tietokoneelta asti koko ohjelma pois..loppuu EGR vittuilut..eikä vaikuta katsastukseen..


    • Vinkuu

      Turboja paukkuu aikaa iloiseen tahtiin

    • Transporter_alamäessä

      T4-version jälkeen Transporter on mennyt rajusti alaspäin koko muun Vw-malliston mukana. Vanha 5-sylinterinen vielä kesti hyvin huollettuna mutta näissä uusissa komponenttien laatu on selkeästi heikentynyt. Onhan ne hyviä ajaa mutta tosi kalliita pitää mikäli ei tee kaikkea itse.

    • Putkiroope

      Teekuuskuskille. KolmenT5 transporterin entisenä omistajana voin epäillä kestääkö takuuajan. T5 malli ainakin oli täysi pommi ja ihmetyttää maahantuojan venkoilu joka asiassa.
      Maalit irtoili takuuaikana ja selitys oli kiveniskemät. No ihme et ne kivet oli osannut osua esim. Kaikkien ovenkahvojen ympärille. Maali kesi irti kyllä lopuksi joka puolelta. DSG vaihteisto d-asennossa ajaa todella pienillä kierroksilla ja s-asennossa huudattaa taas moottoria turhan suurilla kierroksilla. Volkkarin kommentti vaihda itse käsin vaihteet. Vaihteisto hajosi juuri takuun umpeuduttua ajettuna 120 tkm. Kaikissa kolmessa autossa on ollut uutena alla renkaat jotka ei ole tarkoitettu pakettiautoon. Kestää yhden kesän. Muutenkin autot kulutti rengasta todella paljon ja joka keväinen operaatio renkaiden nelipyöräsuuntaus muuten söi renkaat parissa kuukaudessa pilalle. Niveliä ja iskareiden yläpäänlaakerit vaihdettiin kaikkiin autoihin. Vetonivelet meni takuuseen kahdessa autossa. Moottorin ohjausboxi ja vesipumppu takuuseen. Kaikki autot kulutti öljyä aivan uskomattomat määrät. Viimeisestä autosta sitten vaihdettiin moottori takuuna syynä liika öljynkulutus. Ihan kiva auto ajella tyhjänä, mutta työkaluksi putkitöihin ei tästä ole.
      Jos ostatte uutta Transportteria niin pitäkää huoli siitä, että ette teetä yhtään huoltoa muualla kuin merkkiliikkeessä ja autolla ei kannata ajaa metriäkään jos siinä ei ole takuu voimassa. Se tuntuu maksaessa pahalta, mutta uskokaa, että tulee varmuudella halvemmaksi. Kaikki asiat pitää sopia kirjallisesti ja missään asioissa ei saa antaa yhtään siimaa. Kaikista asioista pitää valittaa ja valittaa ja kaikki täytyy varmistaa että on mennyt perille. Esim. Autoa haettaessa huollosta pitää käydä asiat läpi mitä on tehty ja tarkistaa että kaikki on myös kirjattu volkkarin järjestelmiin ja huoltokirjaan. Kokemusta on kolmesta autosta.

      • Anonyymi

        Mulla aiemmin T5. Vaihtoon, kun meni mittarissa 570 000. Maalit oli tallessa. Auto oli loppuun asti luotettava. Huollot tehtiin ajallaan, ja tietenkin kuluvia osia meni, mutta mitään sellaista vikaa minkä olisi voinut tyyppiviaksi vihkiä ei autossa koskaan ollut. Luotettava auto.


    • öalsj

      Se merkkiliike ei todellakaan ole mikään paras vai oletko ollut vieressä että kaikki mitkä on merkitty johonkin on tehty ja vielä hyvin.

    • Merkkivaihtoon

      Vm.2017 ajettu 20tkm, on ollut 6kk pajalla adblue ongelmien vuoksi. Huollosta sanotaan että on joku ohjelmistovirhe, odotetaan päivitystä Saksasta.....

      • Ot.T

        2017 mallia ajanut 18000km eikä yhtään mitään ongelmia. Kovillakaan pakkasilla.


    • Korkeapainepumppu

      Korkeapainepumppu vaihtoon 38000 km.Kasa paskaa

    • pakua

      Vw:n kannattaisi oikeasti tehdä laadukas transporter alusta saakka, laadusta säästämättä. Hinnalla ei merkitystä uudessa autossa vaikka selvästi kalliimpi kuin kilpailija jos auto tehty kestämään.

      Toisi koko konsernille paljon hyvää

      • Vw-ei_koskaan_enää

        Milloin Vw-konsernilta on viimeksi tullut jotain hyvää? Ei tule äkkiä mieleen. Negatiivista sen sijaan saa kuulla viikottain.


    • VW-T1

      Suhtaudun tietyllä skeptisyydellä näihin s24 foorumilla kerrottuin kokemuksiin, yleistyksiin ja pirujen seinille maalailuihin.

      Vuoden 2016 (jälleen ) yksi myydyimmistä pakuista kategoriassaan, joka on eri alojen ammattilaisten suunnilleen non-stop ajossa ja joka ketjun "kokemuksien" mukaan on suunnilleen kaiken aikaa korjaamolla ... jokin tuossa yhtälössä nyt vain ei oikein natsaa ;-)

      - https://www.vansdirect.co.uk/volkswagen-transporter-best-van-market

      Tokihan vastaavaia maalailuja on muistakin paku-merkeistä.

      T1 on edelleen upea klassikko ;-)

      - https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Transporter#T1_–_Type_2_(1950–1967)

    • Hyvä.paha.auto

      Minulla 2017 portteri 150kw dsg 4wd. olen autokorjaamoyrittäjä joten tiedän mistä puhun.
      tammikuussa auto tuli, kesällä 6tkm kohdalla alkoi moniurahihna luistaa, epäilin että kuulen omiani, talvella valitin asiasta, vaihdettiin kiristin hihna. talvella 17 12tkm kohdalla keula alkoi kolista, laitettiin jotain vaimennuskumeja jousen väliin, kuulema tyyppivika. homma ok.
      talvella 2017 hajosi webaston kaukosäädin, takuuna vaihdettiin.
      myös yksi takaisin kutsu jossa vaihdettii polttoaineputki. - tämä normaali toimenpide kaikilla automerkeilla, tulee takaisinkutsuja kun huomataan tyyppivika.
      nyt talvella 2018 autosta hajosi EGR putki. merkkiliikkeessä tiedettiin jo asiasta viankuvauksella, ko. osa vaihdetaan nyt takuuseen.

      Auton takuu päättyy juuri. kaikki ongelmat ovat menneet aina mukisematta takuuseen. auto on huolettu omassa liikkeessämme ohjelman mukaisesti. lisäksi öljyt on vaihdettu aina 10tkm välein.

      Loistava auto ajaa, tehoa kivasti ja aski vaihtaa tosi hienosti, tosin tästä syystä renkaat ovat toki kuluneet kahdessa kesässä (15tkm), mutta johtuu ihan omasta ajotavasta.

      Tätä tahtia mitä auto on hajonnut en voi suositella auton ostoa, tosin samaa paskaa ne muillakin merkeillä on.

    • Johnyehorny

      Hyundai H 350:stä odottelen Suomeen; muuta laadukasta pakua ei ole enää nykyään.

    • Josav

      Työautona käytössä T6, rek. 7/2017. Adblue-vian ja katalysaattorin vikavalon takia menossa nyt kahdeksatta (8) kertaa vikavalon kuittaukseen.

      Laakkonen ja Leaseplan ilmoittavat olevan ohjelmistovika ja odotetaan ohjelmistopäivitystä. Ensimmäiset ilmoitukset ohjelmistoviallisista autoista tulleet jo 2016 lopussa Leaseplanin mukaan.

      Muuten toiminut moitteettomasti...

      • Josav

        Ja mittarissa 20tkm tällä hetkellä.

        Vika ilmenee kun lämpö mittari on 0°c ( /-2°c).


    • Janski1

      Morjes!
      Mulla on sama ongelma kyseisen portterin kanssa, kuluttaa 13-15l/100km
      Onko porukalla tietoa missä vika? Taistelen tällä hetkellä merkkiliikkeen ja autoliilkeen kanssa.
      Sanovat auton olevan kunnossa.
      Neuvoja/apuja kaivataan kipeästi!

      • semmoista

        Janski 1
        Mulla kommenti sun kysymyksiin tuolla ylempänä.


    • Anonyymi

      Kulutusongelmissa pudottavat boxin kautta salaa tehoja. 150 heppasesta tlee huollon jälkeen 135 heppanen.

    • Anonyymi

      Itsellä 2017 150kw 4veto. 75000 eikä mitään vikaa. Alle 9 menee raskaalla kaasujalalla. Käyn säännöllisesti Saksassa ja tulee ajettua aika reippaasti.
      Syksyllä meinasin vaihtaa viidennen trasporterin. Paras paku itselle.

      • Anonyymi

        Mullaki portteri 2016 loppuvuoden. Malli T 6...saksasta tuotu..ajettu nyt 83000,,yhet jarrupalat taakse vaihtanu..toiminu moitteettakovillaki pakkasilla..Tosin EGR ohjelma poistettiin auton tietokoneelta kokonaan..ei vittuile EGR,,eikä vaikutakatsastukseen..


    • Anonyymi

      ainakin 2.0 diesel on täysi susi kuten dsg laatikko.

    • Anonyymi

      Minulla taksi 110 kw. DSG etuveto Carsport muunnoksella erillispenkit ja nostin ja kattokorotus. Eli ylimääräistä painoa vakiona n.550 kg. matkustajat. Pohjois-Savon vaihtelevilla teillä ajettu 150000 km. ei mitään ongelmaa. Mukava ajeltava. Keskikulutus vaihtelee päivästä riippuen n.7-10 l/100km. On se vain aina kumma, että omistajien ajamana autot kestää mutta työntekijöillä ei kestä mikään.

      • Anonyymi

        Auton pitää kestää ja 2.0tdi on susi. En tiedä minne vga on hukannut auton rakentamis taitonsa.
        Ihmiset ostais hiacea kun vain sais samaa vanhaa kestävää hiace ja työmaat etenisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton pitää kestää ja 2.0tdi on susi. En tiedä minne vga on hukannut auton rakentamis taitonsa.
        Ihmiset ostais hiacea kun vain sais samaa vanhaa kestävää hiace ja työmaat etenisi.

        En nyt lähtisi ihan noin jyrkästi haukkumaan kyseistä menopeliä samaa paskaa ne on haisutki ite en huolis vaikka ilman saisin on ne niin karmeita ajaa. Itsellä on tällä hetkellä 2 kpl transportereita toinen on t6 launch edition 2016 140 hp etuveto ajettu 63000km eikä mitään vikaa ole ollut koko aikana. Toinen transportteri on 2017 t6 150hp dsg 4motion ajettu 50000km eikä mitään vikaa ole myöskään tässä ilmennyt . Takaisinkutsuja on tullut 2 kertaa niistä nyt ei suurta murheenkryyniä syntynyt. Ennen 4-veto portteria oli amarok 180hp manuaali siihen tuli 60000km ilman vikoja todella mieleinen auto oli mutta ei oikein soveltunut tavarankuskaamiseen pienen kuorma-tilan vuoksi. Autot kun ostaa merkkiliikkeestä uutena ei myöskään jälkimarkkinoinnissa ole ollut puutteita/tappeluita maahantuojien kanssa . Eikä ole kyllä tarvinnutkaan hyvin on hommat hoituneet.Tuontiautoista kuullut kyllä monenlaista tarinaa maahantuojan valtuuttaman merkkiliikkeen halu / tahto hoitaa takuuasioita ei varmaan nostata fiiliksiä mutta kukin tavallaan .


    • Anonyymi

      Onko tuohon kulutus ongelmaan tullut kenelläkään selvyyttä? Pitäisi varmaan tehdä sivusto jossa kerätään kaikki ongelmasta kärsivät kasaan ja tehdään porukalla kanne. Autot on saatava kuntoon ja hyvityksiä liian korkeasta kulutuksesta. Täälläkin useampi auto jotka kuluttaa sen 11-13L. Itsellä menee matkassa 8-9L ja keskimäärin kesällä 11L ja talvella pahimmillaan 13-14L. Keskikulutus ei missään tapauksessa saisi olla yli kymppiä...

      • Anonyymi

        Takavuosina se 2,4D kulutti työmatka-ajossa 9 ja uudempi 2,5TD vain 7.
        Onko uusissa tekniikka vai taito hukassa vai onko jättikulutuksen aiheuttanut sen kuuluisan huijausohjelman poisto. Käsittämätön kulutuksen nousu. Kannattaisi mennä yhdessä kuluttasuojan puheille tai jopa nostaa ryhmäkanne.


      • Anonyymi

        Tämä trasportterin kulutus on kyllä aika suurta. Itsellä tuo T 6 neliveto dsg 2018 malli jonka kulutuksesta olen monta kertaa ottanut yhteyttä volkkarin huoltoon ilman minkäänlaista tulosta. Sen ovat lopulta sanoneet että kyseisissä autoissa regenerointi aiheuttaa kulutuksen nousun. Olen kysynyt myös siitä että miksi auton jäähdytyspuhallin käy tosi usein, kuuluu kuulemma myös tähän regenerointiin. Uudessa T 6.1:ssä kulutuksessa edelleen kuulemma sama ongelma volkkarin huollon mukaan.Auton kulutus ollut myös talvella 12-13,5 l ja kesällä pääsee alimmillaan 10 litraan. Ajot aivan rajoitusten mukaan ja pääosin maanteillä lähes tyhjällä autolla. Muuten auto on tosi mukava mutta tuo kulutus on käsittämättömän suuri tämän kokoiselle autolle.
        Olisi varmaan hyvä saada joku autolehti kinnostumaan tästä asiasta ja tekemään juttu. Itsekkin tiedän monta samasta asiasta kärsivää T 6 kuskia. Taitavat vaan nämä lehdetkin olla niin saunotettuja volkkarin maahantuojan toimesta etteivät puutu asiaan.
        Suurin osa varmaan näistä autoista on myyty yrityksille joissa palkolliset ajavat niitä, ja heille on yhdetekevää mitä auto kuluttaa koska polttoainekulut eivät ole pois omasta kukkarosta.
        Transporttereita on itsellä ollut T 3: sta eteenpäin kaikki malliversiot 25 vuoden aikana ja ovat kaikki toimineet hyvin. Tämä viimeinen nyt vaan ollut pohjanoteeraus mutta vain kulutyksen takia.
        Kohta entinen vollkkarin omistaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takavuosina se 2,4D kulutti työmatka-ajossa 9 ja uudempi 2,5TD vain 7.
        Onko uusissa tekniikka vai taito hukassa vai onko jättikulutuksen aiheuttanut sen kuuluisan huijausohjelman poisto. Käsittämätön kulutuksen nousu. Kannattaisi mennä yhdessä kuluttasuojan puheille tai jopa nostaa ryhmäkanne.

        Uudet kuluttaa enemmän todellisessa ajossa, litroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä trasportterin kulutus on kyllä aika suurta. Itsellä tuo T 6 neliveto dsg 2018 malli jonka kulutuksesta olen monta kertaa ottanut yhteyttä volkkarin huoltoon ilman minkäänlaista tulosta. Sen ovat lopulta sanoneet että kyseisissä autoissa regenerointi aiheuttaa kulutuksen nousun. Olen kysynyt myös siitä että miksi auton jäähdytyspuhallin käy tosi usein, kuuluu kuulemma myös tähän regenerointiin. Uudessa T 6.1:ssä kulutuksessa edelleen kuulemma sama ongelma volkkarin huollon mukaan.Auton kulutus ollut myös talvella 12-13,5 l ja kesällä pääsee alimmillaan 10 litraan. Ajot aivan rajoitusten mukaan ja pääosin maanteillä lähes tyhjällä autolla. Muuten auto on tosi mukava mutta tuo kulutus on käsittämättömän suuri tämän kokoiselle autolle.
        Olisi varmaan hyvä saada joku autolehti kinnostumaan tästä asiasta ja tekemään juttu. Itsekkin tiedän monta samasta asiasta kärsivää T 6 kuskia. Taitavat vaan nämä lehdetkin olla niin saunotettuja volkkarin maahantuojan toimesta etteivät puutu asiaan.
        Suurin osa varmaan näistä autoista on myyty yrityksille joissa palkolliset ajavat niitä, ja heille on yhdetekevää mitä auto kuluttaa koska polttoainekulut eivät ole pois omasta kukkarosta.
        Transporttereita on itsellä ollut T 3: sta eteenpäin kaikki malliversiot 25 vuoden aikana ja ovat kaikki toimineet hyvin. Tämä viimeinen nyt vaan ollut pohjanoteeraus mutta vain kulutyksen takia.
        Kohta entinen vollkkarin omistaja

        mikä on seuraava auto...


    • Anonyymi

      Hei,Minulla T6 Portteri 75 Kilowattinen 2015 lopulla otettu käyttöön .Autossa on sellainen ongelma ääni.Se rupeaa kuulumaan jostakin kojelaudan sisäpuoleta kun nopeus nousee 60 km tunnissa.Ääni on sellainen kuin joku siipi rupeasi hankaan johonkin.Olen käyttänyt 2 kertaa autoa merkkihuollossa eivät löydä ääni lähdettä.Ääni ei tule mootorista,on testattu 70 vauhdissa niin että moottorin sammuttaa mutta rämisevä/hankaava ääni kuuluu koko ajan ennen kuin vauhti putoaa 50 km tunnissa.Onko kenelläkään ollut T6 Portterissa samanlaista ongelmaa?

      • Anonyymi

        Sama pärinä oli mullakin..EI löydetty koskaan vikaa.. Vähän tuli huollossa tunne , että mulla on korvissa vikaa..


      • Anonyymi

        Olisko nyt lehtä tai roskaa täynä lämmitys laiteen kotelo tai jotain roskaa sielä. Suodatin löytty jalkatilasta ainakin vanhemassa mallissa T5 ja roska saa puhdistetua imurilla ennen suodatinta konehuoneen puolellta avamalla kotelo pelti vasemalla.


      • Anonyymi

        Oliskohan joku kivi tai kökkäre jarrujen tai jarrukilven välissä. On joskus ollut ja pitää kuvailemassa ääntä..ovat kuvaakin kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko nyt lehtä tai roskaa täynä lämmitys laiteen kotelo tai jotain roskaa sielä. Suodatin löytty jalkatilasta ainakin vanhemassa mallissa T5 ja roska saa puhdistetua imurilla ennen suodatinta konehuoneen puolellta avamalla kotelo pelti vasemalla.

        Mulla itellä alkoi palaa ovi valo mittarissa vaikkei ovet ole auki. Tulee välillä ja taas palaa. Perkele sentään mitä romuja nää uudet Transut on. Siirryn seuraavaan merkkiin..en vielä ole päättänyt varmaan 70- luvun korolla.
        Tekniikka kestää vaikka mätänee kori ympäriltä


    • Anonyymi

      Itellä 2017 nelikko kovalla askilla 150hv.
      Adblue ongelmia
      egr ja anturi vikoja
      Uusittu laturin hihna ja kiristin liikkeen piikkiin alkoi vinkua 50 000 kohilla
      Hiukkkassuodatin temppuilee ja tukkoontuu siitä iso kulutus
      Autolla ajettu matkaajoa noin 40000 per vuosi
      Nyt kevään vahauksen myötä paljastu että kori täynnä kuplaa

    • Anonyymi

      Vanha portteri toimi hyvin. Vaihdoin uudempaan 163 000 km ajettuun Nyt ollut puoli vuotta. Korjaamopäiviä kertynyt hyvin. Ensin heitti tienpäälle. Hinurilla korjaamolle. Starttimoottori sökö. Nyt erg poistettiin ja hiukkassuodatin häiriövalot saatiin pois. Veto ei parantunut vaan heikkeni . Epäilevät että mennyt turbo. Luokaton moottori.

    • Anonyymi

      Minulla oli transporter 2019 4 motion dsg vuoden päivät ja 30tkm, monta portteria ollu putkeen mutta tämä oli varsinainen pettymys. Egr vikakoodeja muutaman kerran ja tämä kulutus!auton kulutus tosiaan pyöri12-14 välillä sekalaisessa ajossa! Lisäksi ärsytti tuo renegerointi, yöllä kun ajoi rivitalo yhtiön parkkikselle ja auton plehti huusi täyttä niin kyllä hävetti. Lisäksi auton dynaamiset ajovalot haki koko ajan korkeutta pimeällä, tämäkin oli erikoinen vika, 2017 portterin led valoissa ei ongelmia esiintynyt. Nyt tarvisi päättää minkä ostaa tilalle, uuden 6.1 vai viton? Tämä vanha tosiaan meni lunastukseen kolarissa.

      • Anonyymi

        Vaihdoin kuukausi sitten 2013 mallin manuaali 4wd:n Transportterin tilalle 2019 mallin 110kw Dsg 4wd:n. Kilometrejä vajaa 30t.
        Yksikään aikaisempi Transportteri ei ole ollut näin perso polttoaineelle kuin tämä! Suurimmaksi osaksi matka-ajoa ja kulutus 11,5-12l/100km. Tuntuu että naftaa täytyy melkein tippua pakoputken päästä jotta saadaan tuollaiset kulutuslukemat aikaan.
        Onko kohtalotoverit löytäneet ratkaisua tähän ongelmaan?
        -Sähkäri-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdoin kuukausi sitten 2013 mallin manuaali 4wd:n Transportterin tilalle 2019 mallin 110kw Dsg 4wd:n. Kilometrejä vajaa 30t.
        Yksikään aikaisempi Transportteri ei ole ollut näin perso polttoaineelle kuin tämä! Suurimmaksi osaksi matka-ajoa ja kulutus 11,5-12l/100km. Tuntuu että naftaa täytyy melkein tippua pakoputken päästä jotta saadaan tuollaiset kulutuslukemat aikaan.
        Onko kohtalotoverit löytäneet ratkaisua tähän ongelmaan?
        -Sähkäri-

        Lienee tyyppivika näissä uusissa portterissa tuo kulutus. Seilaako sun valot, hakeeko siis kokoajan korkeutta?


    • Anonyymi

      Huono tekniikka jossa liian paljon tarpeetonta diesel koneeseen. = toimintaan riipppuvia järjestelmiä.

      Tehoihin nähden pieni kone. Kulutuksen erot isoja eri käytöllä.

      Matalaviritteisempi 2.5L kone niin litroja lähtisi jokaisella sataselle kulutuksesta kaikilla käyttäjillä.

    • Anonyymi

      En ole perehtynyt kyseisen autoon. Täällä ihmetelty polttoaineen kulutusta.
      Tuli mieleen, imukanavien karstoitus, mikä tukkii pikkuhiljaa imukanavat.
      Netistä löytyy kuvia ja videoita tukkoon menneistä imukanavista. Jos ERG venttiili tukossa kartasta, niin kyllä sitä samaa karstaa löytyy imukanavista, kantta myöten.
      Uskoisin että karstoittumisella on jotain vaikutusta. Ainakin ilmansaanti ahdistuu ja teho laskee.

      Imusarjan karstakuvia
      https://imgur.com/22KPx1W.jpg

      https://images.app.goo.gl/tQASRP29Q5qPgeDF8

      • Anonyymi

        Mulla se polttoaineen kulutus on 15-19 l /100
        Tehoja on kyllä ja liikkuu iloisesti esim jos ohittaa. Mutta kun yleensä ajelen nätisti n 90 km vaihtoi enkä suuria revitä.
        Laitettiin tehojakin oikein siis kunnon korjaamolla. Nostettiin vakiosta 150 HP ja piti laskea kulutusta .
        Samoissahan tuo tuntuu pysyvän


    • Anonyymi

      Ostin käytettynä pari vuotta sitten 2017 vuosimallin n.20.000 km ajetun TDI 110kW DGS 2,0 transporterin. Parissa vuodessa tullut vain 40.000 km lisää ja auto pajalle; katalysaattorin valo palaa -> ohjelmistopäivitys, turbo paskana ja moniurahihnan kiristin kulunut. Turbon vaihdossa tehdas tulee vastaan, uusi vempain ja vaihtotyöstä maksavat puolet, kiristin homma hihnoineen menee omaan piikkiin. Myyjä antoi ymmärtää, että kuljettajasta johtuvia vikoja... on se kumma jos ei näin tuore/vähän ajettu auto kestä ajaa pääosin matka-ajoa päällystetyillä teillä nopeusrajoitusten mukaan. Ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Kovat pakkaset nostaa ainakin oman portterin kulutusta (110 kW 4-MOTION DSG ajettu 53000 km )reippaasti. Normaaliti talvikulutus 11,5-12,5 l mutta kovilla pakkasilla nousi 15 litraan.
      Eräällä kaverillani on 2019 mallin auto (150kW 4-MOTION DSG) ja joka sanoi hurjimmillaan kulutuksen nousseen 22 litraan kovilla pakkasilla( ajoi noin 200 km nurkka ajoa eikä mitään kuormaa autossa, kun mittasi kulutuksen). Autolla ajettu 25000 km.
      Eräällä asiakkaallani on 2017 mallin 80 kW manuaali ,jonka kulutus ajotietokoneen mukaan (viime syksynä noin 4000 km ajolla, katsoin itse lukeman) oli 7.1 litraa . Se on kohtuullinen kulutus tän kokoiselle autolle.
      Näiden suurempitehoisten autojen kulutus on kyllä aivan liikaa. Kysyinkin taas kerran, olleessani autoni kanssa paikallisessa VW-huollossa pari viikkoa sitten että onko tullut selvyyttä tähän suureen kulutukseen. Ei ollut tullut.
      Auto itsessään kiva mutta tämä kulutus kyllä v........ttaa.

      • Anonyymi

        MUN T-6 ON KANSSA MANUAALI 5 VAIHTEINEN
        MIKÄHÄN NOISSA MÄTTÄÄ KUN Kulutus on tuota luokkaa täällä monella. Autolla on ajettu siis vain on 90.000 km


    • Anonyymi

      Kannattaa jättää ostamatta koko transportteri.
      Itellä t-6 ja kulutus 19 litraa . Ajotapa on varmasti rauhallinen.
      Auto 2017 malli
      Vanha 98 t-4 vei vain 5-6 l satasella. 2.5 turbo kuuleri. Hieno kone ajettu oli lähes 600 th.
      Nää uudet on kyllä täysin susia
      Näkyy olevan kommenteissa pelkkiä vikoja ja kuten vokelit yleensä huollot maksaa eikä tule edes kuntoon

      • Anonyymi

        Hyvä keskustelu, kyllä jää transportteri kauppaan.


    • Anonyymi

      Kiitos. Kun kaikki kommentit käy läpi, ei tunnu järkevältä vaihtaa 2008/2009 2,5L mallin 4-veto Seikel Transportteria aikomaani 2019 malliin. Siksi paljon vikoja ja kova kulutus näillä uudemmilla. Itsellä mittarissa (2008) on nyt 225tkm. Pitäis vaan korjata muutama takapään kolhu ja muutama ruostevikapaikka. Hintalappu näille on noin 2k€.

    • Anonyymi

      Mistäköhän se mahtanee johtua, että ketjussa moitittu Transportter on kuitenkin vuosista toisiin eri alan ammattilaisten suuressa suosiossa, kuten postillakin.

      - https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008997750.html

      Mikäli se olisi kerrassaan niin hurja "ei jatkoon" pommi jollaiseksi sitä ketjussa maalaillaan, niin miksi se on yrityksissä niin suuressa suosiossa kuten, palolaitokset, poliisit ja ambulanssitkin jne.

      • Anonyymi

        Sitä Minäkin Proace Se Vasta Pommi Onki Vikoja Siinä On Paljon Enemmän Ku Transporterissa Ja Kyllä Transporter On Paljon Parempi Ku Proace


    • Anonyymi

      VOSKWAGEN on aina poliisiauto.
      Poliisin oma automerkki.
      Suomen Poliisin oma automerkki.
      Koulusaksaa jota itäsaksassa puhutaan. VOLKS = kansan. WAGEN = vaunu.
      Kansan kuljetus vaunu ollut.
      FORD on siviilipoliisin automerkki.

    • Anonyymi

      Paras Auto Mitä Olen Ajanut On Volkswagen, Surkeimmat Autot Jota Olen Ajanut On Toyota Ja Transit Custom Vm 2021

      • Anonyymi

        Paras ajaa varmasti joo olen samaa mieltä siitä, mutta moni muu asia ei sitten olekaan parhautta Volkkarissa ikävä kyllä. Sivusta.


    • Anonyymi

      Mulla T6 150 hp dsg ja 4wd, vie naftaa tasasella alle seittämän litraa ja sekalaisessa jotai reilun kasin, aivan hemmetin hyvä auto, aj 180 tkm ja en vaihtaisi mihinkään, katsastuksesta nakkaamalla läpi. Edellisellä ajoin 298 tkm ja toimi kuin kello, vaihdoin vain vähemmän ajettuun muutama vuosi sitte.

      • Anonyymi

        Äijä valehtelee että korvat heiluu, tai on Tranporterien automyyjä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe