Treenauksen motiivit ja käsitteet.

vm43

Olipa kyse kehonrakennus tai treenaus palstasta niin valtaosa kirjoittajista käsittelee bodausta tavalla tai toisella.
Samahan se on salillakin. Kunhan heppu heiluttelee käsipainoja ja vääntelee laitteita niin se on bodausta vaikka suurimmalla osalla kyse on kuntoilusta.
Mutta mitäpä sitä hiuksia halkomaan.

Toinen asia on yleisellä tasolla viisastelu, asiapohjaisesti perustellut mielipiteet tai omiin kokemuksiin perustuvat kommentit.
Kun liikkuu oman kokemusmaailman piirissä niin ainakin on varmoilla vaikka ei olisikaan "oikeaoppinen".

Itselleni tärkeintä on oma olotila. Siihen sisältyy sisäkalujen kunto ilman lääkitystä ja olemisen helppous. Joskus, kun salilla tuntuu kulkevan hyvin, niin iskee kunnianhimo ja, häpeä tunnustaa, näyttämisen halu.
Lihasmassa antaa hieman pelivaraa syömiseen korkeamman peruskulutuksen muodossa.

Kerran vuodessa käyn urheiliopiston InBody720 analyysissä ja seuraan muutoksia.
Lähinnä rasva% ja viskeraalirasva.
Aloitin testogeelin käytön 65v ikäisenä ja suolistosyöpäni 3 leikkausta aiheuttivat 9kk:n tauon siihen ja treeeneihin.
Vastoin kaikkitietäviä manaajia, ei geelauksesta ole ollut näiden 8:n vuoden aikana mitään sivuoireita. Kivekset eivät ole surkastuneet, tukka ei ole lähtenyt, laardia ei ole kertynyt, päin vastoin. Oma testotuotanto ei ole loppunut koska syöpätauon jälkeen aloitettu, kevyt treeniaika antoi oman lukeman 22 ja tämän syksyn muutaman viikon testitauko vielä 30.
Eturauhanen ei ole turvonnut edes sen vertaa kuin ikäni voisi edellyttää.

Täysin ilman ulkoista tukea ei 73v ukko pystyisi vetämään kuutta viikkotreeniä nykyiselläkään intensiteetillä. Rappeutuminen tuntuu lähinnä nivelissä ja muissa sidekudoksissa.
6 viikkotreeeniä on myös motiivini pysyä täysin raittiina. Alle 6-kymppisenä ehdin perehtymään myös vaihtoehtoiseen elämäntapaan.

Koko litaniallani haluan viestiä, ettei ole yhtä ainoaa totuutta monessakaan asiassa. On lukemattomia vivahteita joita on turha kieltää vaikka ei omalle kohdalle kolahtaisikaan. Siksi tapani rajoittua omiin kokemuksiin ja tuntoihin ymmärrettävästi ärsyttää monia. Sorry!

3

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelläonvoimaa

      Ei minua ärsytä vaan sinä se et pysty totamaan täällä olevasi täysin väärässä useissa asioissa,kuten vänkytit eräässä osiossa näin minulle.

      "Kerroin näin itse ensin ........Minun nuoruudessani minun tuttuni kun oltiin samoissa töissä ja tuossa parinkympin tienoilla, niin se kaveri painoi 69kg ja nosti työnnössä 155kiloa.(todistetusti)"



      Sitten sinä aloit .........."Todella kova kasvo! Missähän kisoissa tulos on tehty?
      Suomen ennätys esimerkiksi 1983, jolloin Suomessa todella oli tasoa, oli 67,5kg:ssa 170kg joka oli 86,7% maailmanennätyksestä.
      Painoluokkaa alempana ennätys oli 150kg.
      Nuo ovat harjoitelleiden AIKUISTEN lukemia. Nuorten kilot ovat asia erikseen.

      Minullakin oli eräs työtuttava joka kertoi salilla tehneensä sen tason tuloksia, että niillä olisi oltu Tokion olumpiakisoissa hänen sarjassaan mitaleilla."


      Sitten minä jatkoin ......."No oli se minulle kyllä kova tulos kuulla,itse nostin 15 vuotiaana noin 90kg ja niin että puntit oli opiskelusolussa keittiössä,joten painoja ei parannut pudottaa maahan vaan hiljalleen laskettava alas.

      Silloin hänkin oli nuori 17 vuotias ja hän nosti 155kg päänpäälle painaessaan 69kg nosto tapahtui kisoissa. Minä painoin noin 62-64kg.

      Vielä viime talvena kokeilin oikealla salilla nostaa painot maasta päänpäälle oman painon olessa 69kg ,niin 90 kiloa oli tangossa ja ihan kohtuu punneruksella meni,nosto rinnalta oli melkeinpä kevyttä.

      Eli kun ikää on tullut niin voima on pysynyt,painoa minulla oli noston tehdessä 69kg.

      Nyt minulla on painoa 86kg joten minun pitäisi nostaa ihan erilukemia 100kg pitäisi olla hyvin kevytrauta. "


      Sitten jatkoit sinä ...."Terminologiasi paljastaa, että puhut pelkkää paskaa. Valehtelisit vähemmän niin joku saattaisi osittain uskoakin.
      Tulostaso on tippunut takavuosiin verrattuna. Harrastavuus on vähentynyt. Samoin kisanostajien testaus on tiukentunut.
      70-luvulla poikamme kummin nuorin poika, joka oli nuorten SM mitalistalisti, manasi jatkuvassa testausvalmiudessa olemista jo lomailunkin vuoksi.
      Ko. kummi oli myös treenikaverini ja valmentajani. Hänen kaikki 3 poikaansa menestyivät myös kv-tasolla ja koko kopla löytyy mainitsemastani opuksesta R-R.

      En ymmärrä miksi kukaan viitsii jauhaa noin täydellistä paskaa!
      Että oikein nostaa pään päälle!! Makuulla lattiaa pitkin työntäenkö?
      Et muuten maininnut missä kisoissa tuo kuvittelemasi supernuorukainen nuo tulokset teki. Kisoissa on myös tempaus. Paljonkos heppu tempasi? Vai onko termi tempaus painnostossa sinulle tuntematon?

      Tuo keittiössä nostelu rajoittuu enimmillään lasten kokonaispainoltaan 32kg tankoon. "

      SITTEN MINÄ PLÄJÄYTIN SINUA KUNNOLLA PÄINPLÄSIÄ JA PELI OLI PELATTU...........

      Nyt kyllä tosiaan hyppäsit silmille.

      Minä tosiaan kerroin todellisuudesta oli vuosi 1998 kun me olimme nuoria.

      https://www.youtube.com/watch?v=AMH8PkGbW_w

      Ei pitäisi hyppiä silmille jos tuo rautamäärä tuntui teille liian kovalta.


      SIINÄ ON FAKTAT SINULLE

      LÖYTYY KOKO JUTTU TÄÄLTÄ

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14594536/kuinkahan-moni-penkilta-nosteleva

      • helvettimikäkäppyrä

        Jos minä olisin tuo aloittaja niin häpeäisin kuoliaaksi,mokomakin tietoviisas.


    • keittiöonparaspaikka

      hellasta roikkuu katkennut ketju

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe