Yyteydenpito eron jälkeen

turhakatua

Uskon vakaasti siihen että kun mies/nainen luulee että ruoho on paremaa aidan tuolla puolen, ja sen kokeiltuaan huomaakin tehneesä virheen jota ei saa sitten anteeksi niin ei enää pysty normaaliin ystävyyteen pettämänsä ihmisen kanssa.

Kakkoset tuosta riemuitsevat luulevat tietävänsä kuinka mies/nainen vihaa exäänsä.
Petturi tosiaan selittääkin virhettään petetyn vioilla vaikka hän todellisuudessa katuu syvästi ja toivoisi kaiken olevan ennallaan.
Radiohiljaisuus ei johdu vihasta vaan niin suuresta kaipauksesta että ei kykene kohtaamaan kaipaamaansa ihmistä. Niin on helpompaa.

Taas jos yhdessä todettu että suhde on loppuun kaluttu ja erotaan sovussa niin silloin pysyy ystävyys eronkin jälkeen.

15

2545

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maariaaaa

Radiohiljaisuus johtuu kyllä useimmiten välinpitämättömyydestä. Ei ole mitään syytä olla tekemisissä henkilön kanssa josta on eronnut. Ei ole ns. virallista tarvetta. Tunnen muutaman eronneen parin jotka ovat ystäviä mutta suurin osa eronneista, minä mukaan lukien, ei pidä yhteyttä koska ei ole mitään syytä eikä tunne tarvetta pitää exäänsä ystävänä. Se että minä en koskaan soita exälleni johtuu yksinkertaisesti siitä että en ajattele häntä. Jos näen hänent jossain ohimennen silloin moikataan ja vaihdetaan kuulumiset jos on aikaa siihen. Aloittajan draamahakuisuus sen sijaan herätti uteliaisuuteni? Pettäjät ja jättäjät jotka katovat elämästä, eivät soittele eivätkä ole jätetystä kiinnostuneita ovat omalla tahoillaan onnellisia ja sen pituinen se :) Niinhän se on parasta vai kuinka?

• rehellisestientiedä

Jaa. Jotakuinkin. Jätetty olen ja radiohiljaisuutta noudatanme. Sen mitä tavanneet, niin kamalaan raivoon olemme päättyneet.

Ystäväni iloinen jättäjä, ei halua olla missään tekemisissä exänsä kanssa, synkityy jos joutaa jotenkin keskustelemaan hänestä.

Summasummarum, jotain pahaa noissa makaa. Mut ainahan meillä totuttiin sulkemaan silmät kaikelta, eikä exäni ollut mikään keskustelijatyyppi.

• eräsex
        rehellisestientiedä kirjoitti:

Jaa. Jotakuinkin. Jätetty olen ja radiohiljaisuutta noudatanme. Sen mitä tavanneet, niin kamalaan raivoon olemme päättyneet.

Ystäväni iloinen jättäjä, ei halua olla missään tekemisissä exänsä kanssa, synkityy jos joutaa jotenkin keskustelemaan hänestä.

Summasummarum, jotain pahaa noissa makaa. Mut ainahan meillä totuttiin sulkemaan silmät kaikelta, eikä exäni ollut mikään keskustelijatyyppi.

Olen vain hyvilläni radiohiljaisuudesta. MInulla ei mitään syytä pitää yhteyttä exäni kans, ei ole yhteisiä lapsia eikä omaisuutta (luojankiitos). Halveksin häntä ja hänen tekojaan niinpaljon että en voisi suhtautua häneen normaalisti.

• Näinseonnähtävä

Kyllä tuo kakkonen yhteyttä pitää ukkoon vaikka ukko väittää suhteen olevan ohi. Kai niiden pitää vielä tapella minusta. No siinäpä kun tapelkoot ei mulle kuulu. Ukko ilmoitti halunsa ja olen sanonut ehtoni ja kunnioittakoot sitä päätöstä. Jos taas käy edelleen naimassa enhän sitä pysty estämään. Joten olen täysin ukon sanojen takana kysynyt toki olen onko yhteyttä ottanut kieltää jyrkästi. No oli miten oli minua kohtaan muuttunut mies ja nautin kuinka antaa ja "paljon kai sillä omatunnon tuskat on. Eli uskon että pitää yhteyttä tuo kakkonen ja saa siitä aina aikaan pahanolon ja kun tulee luokseni täysillä näyttää ja kertoo rakastavansa minua. Tai sitten se käy sitä naimassa ja haluaa kotona lisää.

• hytfg

Tai sitte kakkonen passitti ukkosi takas sun luo, heh.

• Palautustoimii

Hyvä se kierrättää! Pullotkin palautetaan rahan toivossa!

• ohimikäohi

Mä en vois kuvitellakaan olevani enää missään tekemisisstä exäni kanssa ikinä, vaikka oltiin kimpassa n. 7 vuotta.
      Mulle on elinehto jättää menneet kertakaikkisesti taakseni ja siirtyä eteenpäin.
      Exänkin soitot ja mesetys loppui lyhyeen kun en vastannut yhteenkään yhteydenottoon.
      Kaverini sen sijaan kaveeraa exänsä kanssa vielä eronkin jälkeen ja tunteet on sen mukaiset: itkee joka viikonloppu menneen suhteensa perään – nyt jouluna varsinkin! Kuunnelkoon kuka jaksaa.

• JosOnKipeänä

Täytyy myöntää, että itselläni on ikävä eksääni vaikka hän oli petturi. Kaipaan häntä, mutta sellaista elämä on. Hiljaisuus on ollut rankkaa. Vieläkin elän toisinaan pilvilinnoissa, ajassa, jolloin kaikki tuntui tosi kivalta. Mutta sitten järkeilen, että ei hitto, mitä tapahtui. Mutta en ala moralisoimaan. Jokainen saa hillua ja vaihtaa kumppania niinkuin lystää. Se on minulle ihan se ja sama. Aikuiset ihmiset voivat pettää toisiaan ihan miten heitä huvittaa. Ehkä pitäisi lopettaa parisuhdeajattelu, luopua siitä kokonaan.

• ettänäinn

Tapasin taannoin eksäni, joka lähti 20 vuoden suhteen jälkeen toisen matkaan. Erosta on jo muutamia vuosia. Seurueessa oli useita yhteisiä tuttujamme, ja keskustelu kävi vilkkaana. Eksää moikkasin, mutta kun jäimme hetkeksi kahdestaan, en keksinyt hänelle mitään sanottavaa. En kaipaa, ei pistä vihaksi, mutta ei kyllä kiinnostakaan.

• elämä-jatkuu

Noinhan se pitää mennäkkin, ei vihalla ja katkeruudella koska vain sillä satuttaa vain itseään...
        itselläni on monta pidempää ja lyhyempääkin suhdetta takana ja mieleenikään ei tekisi ottaa yhteyttä....mutta toisinaan jostain pikkuasioista saattaa tulla mieleen menneisyys ja tulee ajatus mitäköhän hänelle kuuluu mutta en ota yhteyttä koska yhteiset tanssit on tanssittu.
        Moikataan jos nähdään mutta ei sen enempää.

Yhden ex:n kanssa jo lasten takia pidän yhteyttä mutta vain lasten takia ja lasten asioista mutta toivon kaikkea hyvää elämässään kun hän on sentään lastemme äiti.

• Rasmus43

Erottiin kesällä siten että muija löysi toisen miehen vaikka oli samaan aikaan minun kanssa tekemisissä jne,,kun tuli sitten puhetta uudesta suhteesta ja miehestä (narkkari ) niin ilmoitin varsin suoraan mitä mieltä olen koko jutusta jne,,en kuitenkaa haikaile hänen perään vaa huolissani siitä että koska alkaa alkaa tulee ongelmia ,,exxä niin ylpeä että ei puhu kellekään jos menee päin vittua suhde ,,polttanut siltojaa! Olen laitanut viestiä ja jne mutta lukee kyllä heti ne (whats uo ) mutta ei vastaan mitään niihin ,,voisi vaikka sanoa että jätä rauhaan tms mutta kun ei vastaa mitää niin luulen että siellä ei ole kaikki kunnossa ! Olen muiden Exien kanssa ihan väleissä jne ! Lähinnä pelkää että akkaa hakataan koska hän on lähes kyvytön puolustaan itseään ,,kiltti !

• klhkgjdf

No ajattele kaikin mokomin noin, jos se sinulle jotenkin lohtua tuottaa - ja voihan se joissain tapauksissa noin ollakin. Ei kaikissa, ei läheskään.

Johtui ero sitten pettämisestä tai mistä vaan, niin miksi pitäisi ylipäätään olla yhteyksissä exään? Ex = entinen, mennyttä, historiaa. Kaikki eivät tunne tarvetta kaveerata exänsä kanssa. Toki tilanne on eri, jos on yhteisiä lapsia tai muuta vastaavaa, mutta ei sekään edellytä jatkuvaa yhteydenpitoa muutoin kuin sen verran, että lasten asioista sovitaan.

Omasta erosta alkaa olla 10 vuotta, liiton loppuvaihe hyvinkin "kiharainen". Jälkeenpäin totesimme exän kanssa, että onneksi osasimme pistää pelin poikki oikeassa kohdassa ennen kuin olisimme alkaneet vihata toisiamme. Asiaan liittyi puolin ja toisin säätöä muiden kanssa. Meillä on yhteisiä lapsia ja vaikka suhteemme ei toiminutkaan, lapsilleen hän on hyvä isä. Ex meni hiljan naimisiin uudelleen ja tuore vaimo on oikein miellyttävä ihminen. Mitään sydänystäviä emme ole eikä ole tarviskaan, mutta hyvissä väleissä kuitenkin.

• ensinitsepettävät

Hyvä, kun on lapsilleen hyvä isä, kaikki ei ole, vaan katkerana kostavat lapsilleen eli ovat tyhmiä isiä.

• Näinkinvoikäydä

Niin pitäisikö kaikkien olla yhtä suurta perhettä ja onnellisena käydä kylässä ex tykönä. Tuskin näkee uusio perheistä kuinka kilpailu huomiosta on ja pysyy. Ystäviä ne kaikki on. Eiköhän olisi paras jättää ihan rauhaan ex ja elää sitä uutta elämää.

• Jatkaaeteenpäinomia

Unohdat ja jatkaa uuttaa elämää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3215
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      120
      1279
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1185
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      991
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      988
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      178
      939
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      927
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      901
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      870
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      804
    Aihe