Kertokaas te vuokrafirmoissa työntekijänä olevat, mikä on kerroin, joka tulee palkan päälle vuokrattaessa työntekijän?
Kerroin kun vuokraa työntekijän?
11
2722
Vastaukset
- Kreividracula
Riippuu vähän alasta, mutta aivan ehdoton minimikerroin on noin 1,5 ja sillä katetaan työnantajakulut. Sitten kun vuokrafirma tarvitsee myös katetta, niin kerroin on tuosta puolestatoista noin kahteen. Toki ihannetilanteessa koko välistävetäjää ei tarvitsisi, mutta monessa tapauksessa vuokratyöntekijöitä käytetään.
- SiinäPaikkeilla
Noilla paikkeilla se kerroin pyörii. Mutta pitää muistaa, että kertoimeen sisältyy kaikki työnantajamaksut, vakuutukset, sun muut sivukulut. Joten ei se vuokrafirma mikään kultakaivos ole.
- Pomotin
Mitä tarkoitat "välistävetäjällä"?
Vuokrafirman maksaessa työntekijälle sovitun palkan lisineen, on aivan sama mitä asiakasyritys maksaa vuokrafirmalle. Ei siinä kukaan vedä välistä. Vuokrafirma on ihan samanlainen työnantaja kuin muutkin omine kuluineen ja henkilöineen.
Miksi muuten et perusta vuokrafirmaa? Ryhdyt vuokraamaan itseäsi ja kavereitasi eteenpäin - kukaan ei sitten "vedä välistä". Eihän? - Ääliökö
Pomotin kirjoitti:
Mitä tarkoitat "välistävetäjällä"?
Vuokrafirman maksaessa työntekijälle sovitun palkan lisineen, on aivan sama mitä asiakasyritys maksaa vuokrafirmalle. Ei siinä kukaan vedä välistä. Vuokrafirma on ihan samanlainen työnantaja kuin muutkin omine kuluineen ja henkilöineen.
Miksi muuten et perusta vuokrafirmaa? Ryhdyt vuokraamaan itseäsi ja kavereitasi eteenpäin - kukaan ei sitten "vedä välistä". Eihän?Se ei todellakaan ole "aivan sama mitä asiakasyritys maksaa vuokrafirmalle"!!! Kaikki se, mikä on katetta vuokrafirmalle on eräänlaista välistävetämistä ja loisimista ja tiedät sinäkin sen! Ei ihannetilanteessa edes tarvittaisi koko vuokrafirmaa vaan työntekijä olisi normaalin tapaan suoraan yrityksen kirjoilla.
- Pomotin
Ääliökö kirjoitti:
Se ei todellakaan ole "aivan sama mitä asiakasyritys maksaa vuokrafirmalle"!!! Kaikki se, mikä on katetta vuokrafirmalle on eräänlaista välistävetämistä ja loisimista ja tiedät sinäkin sen! Ei ihannetilanteessa edes tarvittaisi koko vuokrafirmaa vaan työntekijä olisi normaalin tapaan suoraan yrityksen kirjoilla.
Perustele tuo välistävetäminen! Työntekijä saa asianmukaisen palkan ja vuokrafirma maksaa siihen liittyvät vakuutus yms.kulut. Vuokrafirma laskuttaa nuo kustannukset työntekijästä johtuvat muut kustannukset. Tämä on kate.
Mikä tässä on välistävetoa?
Keneltä vedetään välistä?
Mikä tässä on loisimista?
Ryhdy sinäkin työnantajaksi ja perusta henkilöstövuokrafirma. Se on ihan laillista, kunhan noudatat lakia. - Hessusäoottyhmä
Jaa että hyväntekeväisyydelläkö vuokrafirma pyörii? Voi pyhä yksinkertaisuus näitä idiootteja, olisit edes trolli. Tuolla sinun mahtavalla logiikalla kaikki maailman 7 miljaaaardia ihmistä voisivat työllistää toisensa. Katteella ainakin maalaisjärkipiireissä tarkoitetaan lukua, joka jää kaikkien kulujen jälkeen.
- pikkasenvälistä
Pomo kertoi, että hän maksaa minusta 1,9 kertaa palkan. Hän jopa näytti sopimuksen ja siinä niin sanottiin.
- pääluottamusmies
1,9 kertaa on vähän jos ajattelee vuokrafirman katteita. Meillä on omille työntekijöille kerroin 1,68 eli jos työntekijän palkka on esim. 2000 €/kk niin työnantajalle se maksaa 3360 €/kk. Olen kuullut, että jopa 3 kertaa kk-palkka on eräiden vuokratyönantajien veloitus. Tässä takana tietysti se, että irtisanomisaikaa tms. ei ole vaan hommat loppuu seinään jos teettäjä haluaa.
- Pomotin
pääluottamusmies kirjoitti:
1,9 kertaa on vähän jos ajattelee vuokrafirman katteita. Meillä on omille työntekijöille kerroin 1,68 eli jos työntekijän palkka on esim. 2000 €/kk niin työnantajalle se maksaa 3360 €/kk. Olen kuullut, että jopa 3 kertaa kk-palkka on eräiden vuokratyönantajien veloitus. Tässä takana tietysti se, että irtisanomisaikaa tms. ei ole vaan hommat loppuu seinään jos teettäjä haluaa.
- - - Olen kuullut, että jopa 3 kertaa kk-palkka - - -
Minä puolestani olen kuullut erään tutttavan kuulleen torilla kahden miehen puhuvan, että yhden ystävän serkun inttikaveri oli junassa kuullu, että yhden firman pomo oli kuulemma kertonut venjensä vaimolle, että osan työntekijän palkasta pimittää vuokratyönantaja.
Vaan eipä kaikkia kuulopuheita tarvitse eikä pidä uskoa.
Ihan oikeasti: Yksikään työnantaja ei maksa vuokramiehestä 3xkk-palkkaa. Se tarkoittaisi esim. siivoojasta maksettavan ~7´500 €!!!
- jarkkojaska
Meillä on vuokrafirman kautta ja maksamme 1,85 kertaa työntekijän palkan. Taitaa 1.8-1.9. olla normi korvaus.
- sleep
Minusta velotettiin 1.9 kertainen summa tessiin verraten. 4 kuukauden päästä sain vakipaikan. Välitys firma oli O....m
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1657295Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142668Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk491968Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141471Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901375Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.571171Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271159- 711147
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631123- 1111029