Kerroin kun vuokraa työntekijän?

Vuokraajako

Kertokaas te vuokrafirmoissa työntekijänä olevat, mikä on kerroin, joka tulee palkan päälle vuokrattaessa työntekijän?

11

2530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kreividracula

      Riippuu vähän alasta, mutta aivan ehdoton minimikerroin on noin 1,5 ja sillä katetaan työnantajakulut. Sitten kun vuokrafirma tarvitsee myös katetta, niin kerroin on tuosta puolestatoista noin kahteen. Toki ihannetilanteessa koko välistävetäjää ei tarvitsisi, mutta monessa tapauksessa vuokratyöntekijöitä käytetään.

      • SiinäPaikkeilla

        Noilla paikkeilla se kerroin pyörii. Mutta pitää muistaa, että kertoimeen sisältyy kaikki työnantajamaksut, vakuutukset, sun muut sivukulut. Joten ei se vuokrafirma mikään kultakaivos ole.


      • Pomotin

        Mitä tarkoitat "välistävetäjällä"?
        Vuokrafirman maksaessa työntekijälle sovitun palkan lisineen, on aivan sama mitä asiakasyritys maksaa vuokrafirmalle. Ei siinä kukaan vedä välistä. Vuokrafirma on ihan samanlainen työnantaja kuin muutkin omine kuluineen ja henkilöineen.

        Miksi muuten et perusta vuokrafirmaa? Ryhdyt vuokraamaan itseäsi ja kavereitasi eteenpäin - kukaan ei sitten "vedä välistä". Eihän?


      • Ääliökö
        Pomotin kirjoitti:

        Mitä tarkoitat "välistävetäjällä"?
        Vuokrafirman maksaessa työntekijälle sovitun palkan lisineen, on aivan sama mitä asiakasyritys maksaa vuokrafirmalle. Ei siinä kukaan vedä välistä. Vuokrafirma on ihan samanlainen työnantaja kuin muutkin omine kuluineen ja henkilöineen.

        Miksi muuten et perusta vuokrafirmaa? Ryhdyt vuokraamaan itseäsi ja kavereitasi eteenpäin - kukaan ei sitten "vedä välistä". Eihän?

        Se ei todellakaan ole "aivan sama mitä asiakasyritys maksaa vuokrafirmalle"!!! Kaikki se, mikä on katetta vuokrafirmalle on eräänlaista välistävetämistä ja loisimista ja tiedät sinäkin sen! Ei ihannetilanteessa edes tarvittaisi koko vuokrafirmaa vaan työntekijä olisi normaalin tapaan suoraan yrityksen kirjoilla.


      • Pomotin
        Ääliökö kirjoitti:

        Se ei todellakaan ole "aivan sama mitä asiakasyritys maksaa vuokrafirmalle"!!! Kaikki se, mikä on katetta vuokrafirmalle on eräänlaista välistävetämistä ja loisimista ja tiedät sinäkin sen! Ei ihannetilanteessa edes tarvittaisi koko vuokrafirmaa vaan työntekijä olisi normaalin tapaan suoraan yrityksen kirjoilla.

        Perustele tuo välistävetäminen! Työntekijä saa asianmukaisen palkan ja vuokrafirma maksaa siihen liittyvät vakuutus yms.kulut. Vuokrafirma laskuttaa nuo kustannukset työntekijästä johtuvat muut kustannukset. Tämä on kate.

        Mikä tässä on välistävetoa?
        Keneltä vedetään välistä?
        Mikä tässä on loisimista?

        Ryhdy sinäkin työnantajaksi ja perusta henkilöstövuokrafirma. Se on ihan laillista, kunhan noudatat lakia.


      • Hessusäoottyhmä

        Jaa että hyväntekeväisyydelläkö vuokrafirma pyörii? Voi pyhä yksinkertaisuus näitä idiootteja, olisit edes trolli. Tuolla sinun mahtavalla logiikalla kaikki maailman 7 miljaaaardia ihmistä voisivat työllistää toisensa. Katteella ainakin maalaisjärkipiireissä tarkoitetaan lukua, joka jää kaikkien kulujen jälkeen.


    • pikkasenvälistä

      Pomo kertoi, että hän maksaa minusta 1,9 kertaa palkan. Hän jopa näytti sopimuksen ja siinä niin sanottiin.

      • pääluottamusmies

        1,9 kertaa on vähän jos ajattelee vuokrafirman katteita. Meillä on omille työntekijöille kerroin 1,68 eli jos työntekijän palkka on esim. 2000 €/kk niin työnantajalle se maksaa 3360 €/kk. Olen kuullut, että jopa 3 kertaa kk-palkka on eräiden vuokratyönantajien veloitus. Tässä takana tietysti se, että irtisanomisaikaa tms. ei ole vaan hommat loppuu seinään jos teettäjä haluaa.


      • Pomotin
        pääluottamusmies kirjoitti:

        1,9 kertaa on vähän jos ajattelee vuokrafirman katteita. Meillä on omille työntekijöille kerroin 1,68 eli jos työntekijän palkka on esim. 2000 €/kk niin työnantajalle se maksaa 3360 €/kk. Olen kuullut, että jopa 3 kertaa kk-palkka on eräiden vuokratyönantajien veloitus. Tässä takana tietysti se, että irtisanomisaikaa tms. ei ole vaan hommat loppuu seinään jos teettäjä haluaa.

        - - - Olen kuullut, että jopa 3 kertaa kk-palkka - - -

        Minä puolestani olen kuullut erään tutttavan kuulleen torilla kahden miehen puhuvan, että yhden ystävän serkun inttikaveri oli junassa kuullu, että yhden firman pomo oli kuulemma kertonut venjensä vaimolle, että osan työntekijän palkasta pimittää vuokratyönantaja.
        Vaan eipä kaikkia kuulopuheita tarvitse eikä pidä uskoa.

        Ihan oikeasti: Yksikään työnantaja ei maksa vuokramiehestä 3xkk-palkkaa. Se tarkoittaisi esim. siivoojasta maksettavan ~7´500 €!!!


    • jarkkojaska

      Meillä on vuokrafirman kautta ja maksamme 1,85 kertaa työntekijän palkan. Taitaa 1.8-1.9. olla normi korvaus.

      • sleep

        Minusta velotettiin 1.9 kertainen summa tessiin verraten. 4 kuukauden päästä sain vakipaikan. Välitys firma oli O....m


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe