elikkäs... osaan tehdä työhakemuksen kyllä,
mutta onkos sit tää vapaamuotoinen hakemus ihan VAPAA? :) mihin saa siis kirjoittaa mitä tahtoo, (siis mitä kyl kannattaa kirjoittaa)
Mut tarviiks siihen alkuun laittaa kenellä tämä on menossa, ja keneltä tämä on niinkuin hakemuksessakin?
Kertokaas jos netissä kerrotaan jossain, tai omin sanoin? :) kiitos!!! :)
vapaamuotoinen hakemus?
4
2431
Vastaukset
- suositaan
Kannattaa edes suurinpiirtein väsätä se näyttämään asiakirjastandardia mukailevaksi. Eli ei keltaisia rakkauskirjeitä, vaan siisti normaalin puolivirallisen oloinen asiakirja.
Vapaamuotoisuus tarkoittaa lähinnä sitä, että kirjoitat itse tekstin vapaamuotoisesti "omin sanoin". - hakija
Vapaamuotoinen on "vapaamuotoinen". Se on taas tätä työslangia, jolla asiat väännetään näyttämään muulta kuin ovat...Oikeasti vapaamuotoisessa hakemuksessa ei ole eroa tavalliseen hakemukseen. Printtaa netistä valmis hakemus ja muuttele vähän sanamuotoja-tadaa, "vapaamuotoinen" hakemus.
- teet
1. Asiakirjamallisesti
2. Aloita: Pyydän, että otatte minut huomioon täyttäessänne.....viran 1.1.2009 alkaen
3. Olen 21-vuotias helsinkiläinen nainen. Koulutukseltani olen.... valmistuin v. ...........
4. Esittele työhistoriasi. Työnteon olen aloittanut v. 1995. Työskentelin ensin myyjänä ......-......, sitten............ (Koita etsiä työkokemuksestasi asioita, jotka liittyvät hakemaasi työhön ja kirjoita ne suoraan ajanjaksosi perään)
5. Vapaamuotoinen osio:Kerro minkälaista työtä haet (haasteellista, hyvät kehitysnäkymät, koulutusta vastaavaa...) ja kerro itsestäsi kuvaus työntekijänä. Kuvaa itsesi sellaiseksi, jota luulet yrityksen hakevan. Vaikuta fiksulta ja ajttelevalta. Älä ole liian vaatimaton, mutta älä liioittele liikaa.
6.Seuraavat henkilöt ovat lupautuneet suosittelijoikseni:
..................p.
..................p.
(entisiä työnantajiasi)
7.Liitteet
-
-(luettelo liitteistäsi:todistukset, suositukset tai ansioluottelo, jos kopioita ei tarvita)
8. Haastattelukutsua odottaen:/Yhteydenottoa odottaen/Terveisin:/helsingissä 22.2.04/..... ja oma allekirjoitus nimenselvennyksellä.
HUOM! Kannattaa tehdä hakemus huolella, sillä sen perusteella pääset haastatteluun. Pitää erottua ja miettiä sanakäänteitä kuin tekisi runoa. Vaihtelemalla sanojen järjestystä muutat sanojen painoarvoa sisältöä huomattavasti kuitenkaan valehtelematta.
Itse lähetän vapaamuotoisen hakemuksen myös virallisiin paikkoihin ja saan hyvin töitä, koska erotun muista.- martta
Em. esityshän on kaukana vapaamuotoisesta. Vanhanaikaista pökkelötekstiä jolla korkeintaan kannattaa hakea jotain virkaa. Vapaamuotoisessa asiansa voi esittää vähän lennokkaammin tai modernimmin sanakääntein, toki kuitenkin asiallisesti. Vältä loppuunkuluneita fraaseja ja kuvaa oma osaamisesi nasevasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179