vapaamuotoinen hakemus?

Tytsky

elikkäs... osaan tehdä työhakemuksen kyllä,
mutta onkos sit tää vapaamuotoinen hakemus ihan VAPAA? :) mihin saa siis kirjoittaa mitä tahtoo, (siis mitä kyl kannattaa kirjoittaa)
Mut tarviiks siihen alkuun laittaa kenellä tämä on menossa, ja keneltä tämä on niinkuin hakemuksessakin?

Kertokaas jos netissä kerrotaan jossain, tai omin sanoin? :) kiitos!!! :)

4

2427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suositaan

Kannattaa edes suurinpiirtein väsätä se näyttämään asiakirjastandardia mukailevaksi. Eli ei keltaisia rakkauskirjeitä, vaan siisti normaalin puolivirallisen oloinen asiakirja.

Vapaamuotoisuus tarkoittaa lähinnä sitä, että kirjoitat itse tekstin vapaamuotoisesti "omin sanoin".

• hakija

Vapaamuotoinen on "vapaamuotoinen". Se on taas tätä työslangia, jolla asiat väännetään näyttämään muulta kuin ovat...Oikeasti vapaamuotoisessa hakemuksessa ei ole eroa tavalliseen hakemukseen. Printtaa netistä valmis hakemus ja muuttele vähän sanamuotoja-tadaa, "vapaamuotoinen" hakemus.

• teet

1. Asiakirjamallisesti
      2. Aloita: Pyydän, että otatte minut huomioon täyttäessänne.....viran 1.1.2009 alkaen
      3. Olen 21-vuotias helsinkiläinen nainen. Koulutukseltani olen.... valmistuin v. ...........
      4. Esittele työhistoriasi. Työnteon olen aloittanut v. 1995. Työskentelin ensin myyjänä ......-......, sitten............ (Koita etsiä työkokemuksestasi asioita, jotka liittyvät hakemaasi työhön ja kirjoita ne suoraan ajanjaksosi perään)
      5. Vapaamuotoinen osio:Kerro minkälaista työtä haet (haasteellista, hyvät kehitysnäkymät, koulutusta vastaavaa...) ja kerro itsestäsi kuvaus työntekijänä. Kuvaa itsesi sellaiseksi, jota luulet yrityksen hakevan. Vaikuta fiksulta ja ajttelevalta. Älä ole liian vaatimaton, mutta älä liioittele liikaa.
      6.Seuraavat henkilöt ovat lupautuneet suosittelijoikseni:
      ..................p.
      ..................p.
      (entisiä työnantajiasi)
      7.Liitteet
      -
      -(luettelo liitteistäsi:todistukset, suositukset tai ansioluottelo, jos kopioita ei tarvita)
      8. Haastattelukutsua odottaen:/Yhteydenottoa odottaen/Terveisin:/helsingissä 22.2.04/..... ja oma allekirjoitus nimenselvennyksellä.
      HUOM! Kannattaa tehdä hakemus huolella, sillä sen perusteella pääset haastatteluun. Pitää erottua ja miettiä sanakäänteitä kuin tekisi runoa. Vaihtelemalla sanojen järjestystä muutat sanojen painoarvoa sisältöä huomattavasti kuitenkaan valehtelematta.
      Itse lähetän vapaamuotoisen hakemuksen myös virallisiin paikkoihin ja saan hyvin töitä, koska erotun muista.

• martta

Em. esityshän on kaukana vapaamuotoisesta. Vanhanaikaista pökkelötekstiä jolla korkeintaan kannattaa hakea jotain virkaa. Vapaamuotoisessa asiansa voi esittää vähän lennokkaammin tai modernimmin sanakääntein, toki kuitenkin asiallisesti. Vältä loppuunkuluneita fraaseja ja kuvaa oma osaamisesi nasevasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe