Ihonhoito Roacuttan kuurin aikana?

L0tta

Miten hoiditte ihoanne Roacuttan kuurin aikana? Mikä toimi erityisen hyvin ja mitä vältitte tai mitä kannattaa välttää? Toinen viikko nyt kuuria menossa ja näppyjä alkaa pukkaamaan ja iho kuivumaan... Haluaisin mahdollisuuksien mukaan ehkäistä näkyvien arpien syntymistä. Kiitos kaikille!

5

221

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihottumatonta

      Hei! Itselläni oli se reilut 2 kuukautta, lääkäri lopetti sen hyödyttömänä puhelimitse minua näkemättä.
      Olen 42 vuotias nainen ja ei hormonitoimintaa. Iho on hirvittävän rasvainen, niljakas, vaikken mitään ihovoiteita käytä, en meikkaa. Ihoa hoidan 4 x viikossa tekemällä kasvoille mineraalikuorinnan. Ei kasvovettä, ei voiteita mitään.
      Ja huulille, vaikka ne on kuin Therese Johaugilla, en laita yhtään mitään. Ne on laatoilla ja veriset, mutta kylmä vesi auttaa kun sen antaa olla jonkin aikaa. Huulirasvat on niin kamalia, että ei onnistu. Säikäytän ulkonäölläni kaikki, mutta ei se minua vaivaa.
      Sen sijaan näppylät märkii ja vuotaa verta. Käytän Roaccutania sen 20 mg vrk, en tohtinut sitä kertalaakista lopettaa.
      Arpikudosta on tullut paljon mutta sitä ei kai voi ehkäistä. En pysty pitämään rintaliivejäkään ja vaatteet pitää olla löysät. Rintojen ympärys on sellaiset 140 cm. Vaatteet ja lakanat vereentyy. Iho on tuskallinen.
      Toiset saattaa ehdottaa voiteiden ja huulirasvan käyttöä, itse en koe sitä hyväksi.

    • L0tta

      Auts, kuulostaapa epämiellyttävältä :/ Pahoittelut. Itselläni ei ole onneksi noin paha: näppyjä on naamassa jonkin verran, mutta suurimmat ovat juuri rinnan ja selän alueella. Onneksi eivät isoja ja märkiviä tosin... Itse aloitin käyttää Bio-Oil -öljyä (jota ihmeöljyksikin sanotaan), mutta en ihmeitä odota. Meinasin myös siirtyä herkän ihon tuotteisiin. Huulivoiteena käytän apteekista saatavaa Ceridal lipogeeliä joka on ultrakosteuttavaa, suosittelisin sinun kokeilevan sitä! Se on pitänyt huuleni kunnossa. On hajusteeton ja ei tunnu huulilla huonolta. Mietin myös tehdä kylpyjä emäksisellä mineraalisuolalla (Meine Base), onko kenellekään muulle tuttu? Vinkkejä kaipailen edelleen, kiitos :)

      • Nxbxbxb

        Roaccutan-kuurin aikana ei suositella käytettäväksi edes ulkoisesti A-vitamiinia sisältäviä tuotteita, koska Roaccutan sisältää jo itsessään sitä niin suuren määrän.

        Itsellä kolmas kuuri menossa ja huulten kuivumisen ehkäisyyn käytän yöksi Bepanthenia. En meikkaa. Ihon kosteuttamiseen auttaa myös voidepesu, eli ns. pesee ihon suihkussa perusvoiteella. Silmien kuivumiseen kostutustipat ja tosiaan seesamiöljy esim. nenän limakalvoille tarvittaessa. Perusvoiteeseen voi saada reseptin johon voidaan laittaa merkintä PIH eli pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon.

        Hiuksille kosteuttavat tuotteet ja hiuksiin jätettävät hoitoaineet käytössä päivittäin. Hiusnaamio myös hemmotteluksi satunnaisesti. Toivottavasti näistä vinkeistä oli jotain hyötyä.
        Voit kysyä lisätietoja tarvittaessa.


    • TalviEnkeli

      Käytin alussa Eucerinin dermopurifyer sarjan puhdistusgeeliä ja rasvasin humektanilla kunnes tuli kuivumisvaihe. Nyt ihoni tai päänahka ei rasvoitu enää lainkaan, isompia finnejä ja näppyjä tulee vielä, muuten iho on kuiva ja hilseilee. Meikit oon nyt kuivumisen aikana poistanu kookosöljyllä (olen sitä käyttänyt kyllä aina) ja pesen ihoa Philosophyn puhdistusgeelillä ja rasvaan pari kertaa viikossa kookosöljyllä naaman ja kropan, sekä käytän aamuin ja illoin Erisanin täyteläistä kosteusvoidetta josta tykkään ihan hirveästi! En vaihtaisi! Kasvovedellä ei ole niin väliä kunhan on hellävarainen. Lushin ja Nivean kasvovesiä olen käytellyt. Kuuria on mennyt n. 3kk-3,5kk en muista tarkkaan.
      Nämä tuotteet ei välttämättä sovi just sulle mutta kokeilemalla se selviää. Puhdistusgeelit on ehkä vähän turhan vahvoja roan kuivattamalle iholle... pitäs kyllä ostaa seuraavaksi puhdistusmaito.
      Ja muutama vinkki jotka on toimineet mulla: juo paljon vettä, käytä yksittäisille näpyille teepuuöljyä, älä kuori ihoa vahvoilla kuorinta-aineilla tai käy kosmetologilla ettei tule arpia. Käytä huulirasvaa (Bevita-R on ollu mun suosikki) ja rasvaa käsiä. Mun kädet kuivuu verille jos en rasvaa. Kokeilin monet apteekin voiteet ja käsirasvat mutta parhaaksi olen todennut Lushin Helping Hands käsirasvan. Tuloksia saa jo yhdessä yössä!
      Ja vielä viimenen! Mun nenä vuotaa verta helposti kun roa on limakalvotkin kuivattanut.... Tähän on auttanut apteekista saatava seesaminsiemenöljy joka kosteuttaa nenän limakalvoja.
      Tekstistä tuli vähän pitkä mutta toivottavasti tästä oli jollekin apua. :) Tsemppiä muillekin jotka kamppailevat aknen kanssa!

    • XxxzxxX

      Carmex-huulivoidetta kulunut monta purkkia kuurin aikana, toimii! Erisan-tuotteet ovat minusta erinomaisia hinta-laatusuhteeltaan, käytän kasvopesuna Erisanin puhdistusgeeliä ja kasvorasvana Erisanin hoitavaa kasvovoidetta. Kuuri on loppusuoralla ja poistanut aknen lähes kokonaan. Enää arvet ja punoitus jäljellä. Uusia finnejä ei ole tullut kahteen kuukauteen! En voisi olla tyytyväisempi!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe