Räp: Miksei Jumala kuuntele?

jhbjhbhjbjh

En viittaa otsikolla siihen, että pohtisin, miksei Jumala kuuntele räppiä, vaan siihen, että äänitin biisin, joka käsittelee tunnetta siitä, ettei Jumala kuuntele rukouksia. Olen skeptinen agnostinen räppäri, joka kaipaa kuulijoita musiikilleen.
Pahoittelen mainostusta ja huomion kalastelua, mutta ajattelin, että biisini voisi kenties herättää joitain ajatuksia tai kiinnostusta.
Kyseinen biisi on nimeltään Attende Domine ja on hiukan kyynistä uskonkritiikkiä.
Kiitos paljon, mikäli jaksoit kuunnella biisin!

https://www.youtube.com/watch?v=v0zlplFUUns

17

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cringeisreal

      Hirveetä kuraa, lopeta epätoivoinen mainostaminen.

      • hhbjhbjhb

        Kiitos palautteesta. Osaatko antaa jotain tarkempaa kritiikkiä? Kuulen mieluusti rakentavaa sellaista kehittyäkseni artistina.


      • cringeisreal
        hhbjhbjhb kirjoitti:

        Kiitos palautteesta. Osaatko antaa jotain tarkempaa kritiikkiä? Kuulen mieluusti rakentavaa sellaista kehittyäkseni artistina.

        Voinhan minä toki antaa tarkempaa kritiikkiä kun noin ystävällisesti sitä pyydät. Kappaleesta puuttuu monipuolinen rakenne, sekä siinä ei ole tarpeeksi sisältöä, että se jaksaisi kiinnostaa. Lisäksi lyriikat melkoista pseudoilua, teinimielistä paahtoa ja vähän liian tyypillistä räppiä, mutta toisaalta rapmusiikki ei muutenkaan ole yleisesti minun juttuni. Toivottavasti vielä joskus onnistaa!


      • hjbjhbjhb
        cringeisreal kirjoitti:

        Voinhan minä toki antaa tarkempaa kritiikkiä kun noin ystävällisesti sitä pyydät. Kappaleesta puuttuu monipuolinen rakenne, sekä siinä ei ole tarpeeksi sisältöä, että se jaksaisi kiinnostaa. Lisäksi lyriikat melkoista pseudoilua, teinimielistä paahtoa ja vähän liian tyypillistä räppiä, mutta toisaalta rapmusiikki ei muutenkaan ole yleisesti minun juttuni. Toivottavasti vielä joskus onnistaa!

        Lyriikoissa ei mielestäni ole pseudoilua, mutta kullekin oma näkemyksensä. Räptyypillisyydestä en oikein osaa sanoa mitään. Olen varsin ihmeissäni, sillä jos räppää maallisista asioista, saa syytteeksi sen, että perinteiseen räptyyliin jauhaa maallisista asioista, mutta ilmeisesti päinvastainenkin on pseudoilua. Jos taas jauhaa rakkaudesta tai vastaavasta, niin sitten on kuulemma korni. En oikein tiedä mikä teema miellyttäisi ketään.

        Mutta kiitos kuitenkin.


      • juueitoimi
        hjbjhbjhb kirjoitti:

        Lyriikoissa ei mielestäni ole pseudoilua, mutta kullekin oma näkemyksensä. Räptyypillisyydestä en oikein osaa sanoa mitään. Olen varsin ihmeissäni, sillä jos räppää maallisista asioista, saa syytteeksi sen, että perinteiseen räptyyliin jauhaa maallisista asioista, mutta ilmeisesti päinvastainenkin on pseudoilua. Jos taas jauhaa rakkaudesta tai vastaavasta, niin sitten on kuulemma korni. En oikein tiedä mikä teema miellyttäisi ketään.

        Mutta kiitos kuitenkin.

        ei toimi mullekaan toi biisi, ei vaan nappaa


      • fides2

      • jnhnhjnjhn
        juueitoimi kirjoitti:

        ei toimi mullekaan toi biisi, ei vaan nappaa

        Ymmärrän, estetiikka on pohjimmiltaan subjektiivista. Kenties kykenen joku päivä tekemään räppiä, joka miellyttää biiseistäni nauttineiden lisäksi heitä, jotka eivät niistä vielä ole nauttineet. Taiteilijan ura on jatkuvaa kasvua.


      • juueitoimi2
        jnhnhjnjhn kirjoitti:

        Ymmärrän, estetiikka on pohjimmiltaan subjektiivista. Kenties kykenen joku päivä tekemään räppiä, joka miellyttää biiseistäni nauttineiden lisäksi heitä, jotka eivät niistä vielä ole nauttineet. Taiteilijan ura on jatkuvaa kasvua.

        ei näytä kovin moni nauttineen, ehkä kaverisi :D


      • jhbjhbjbjhbjh
        juueitoimi2 kirjoitti:

        ei näytä kovin moni nauttineen, ehkä kaverisi :D

        Vaikka sitten niin, ehkä jossain vaiheessa muut kuin kaveritkin tykkää. Hyvät joulut.


      • juueitoimi3
        jhbjhbjbjhbjh kirjoitti:

        Vaikka sitten niin, ehkä jossain vaiheessa muut kuin kaveritkin tykkää. Hyvät joulut.

        tai ehkä ei. hyvää joulua vaan.


      • nhbjhbjhbjh
        juueitoimi3 kirjoitti:

        tai ehkä ei. hyvää joulua vaan.

        Toki epäonnistuminen on hyvinkin mahdollista. Kenties minä en pääse urallani mihinkään, etkä sinä vanhempiesi peräkammarista, mutta epäonnistumista enemmän kuolinpedillä vituttanee se, ettei uskaltanut tavoitella unelmiaan.
        Oli mukava jutella teidän kanssanne, mutta koitan tehdä nyt muutaman paremman biisin.


      • juueitoimi4
        nhbjhbjhbjh kirjoitti:

        Toki epäonnistuminen on hyvinkin mahdollista. Kenties minä en pääse urallani mihinkään, etkä sinä vanhempiesi peräkammarista, mutta epäonnistumista enemmän kuolinpedillä vituttanee se, ettei uskaltanut tavoitella unelmiaan.
        Oli mukava jutella teidän kanssanne, mutta koitan tehdä nyt muutaman paremman biisin.

        menikö tunteisiin kun piti alkaa pseudoilemaan asiattomuuksia? "etkä sinä vanhempiesi peräkammarista" <- kertoo henkisestä iästäsi tuo heitto paljon, kuten myös lapselliset lyriikkasi.


      • hjhbjhbjh
        juueitoimi4 kirjoitti:

        menikö tunteisiin kun piti alkaa pseudoilemaan asiattomuuksia? "etkä sinä vanhempiesi peräkammarista" <- kertoo henkisestä iästäsi tuo heitto paljon, kuten myös lapselliset lyriikkasi.

        Ei mennyt tunteisiin, toverillista vitsailuahan se vain oli. Meniköhän nyt itselläsi, kun noin vahvasti reagoit? Jos koit pienen vitsin loukkaavana tai asiattomana "pseudoiluna" (käytät muuten termiä 'pseudo' varsin epäoptimaalisesti), niin pahoittelen.

        Olen tyystin eri mieltä lyriikoitteni lapsellisuudesta ja siksi kuulisinkin mieluusti, miksi erästä filosofian ja teologian mielenkiintoisimmista kysymyksistä henkilökohtaisesta näkökulmasta pohdiskeleva musiikki on lapsellista? Tuleeko musiikin keskittyä täysi-ikäisyyttä vaativien aktiviteettien (hienolla autolla ajaminen, alkoholin juominen) kuvaamiseen ollakseen ei-lapsellista? Vai tuleeko lyriikoiden olla lyriikoitani suoraviivaisempia ja symboliikasta riisuttuja? Vai onko vahva henkilökohtainen kannanotto johonkin maailmankatsomukselliseen kysymykseen jo lähtökohtaisesti "teinimäistä paloa"/lapsellista?

        Luen mieluusti vastauksesi, mutta eiköhän sen jälkeen tämän kyseisen viestiketjun potentiaali ole pääosin saavutettu. Jos tänne ilmaantuu sen jälkeen viestejä, niin ne eivät ole enää minun kirjoittamiani.

        Pahoittelut vielä, mikäli naljailuni oli mielestäsi loukkaavaa. No hard feelings ja kiitos palautteesta etukäteen, toivottavasti kykenen sen myötä kehittämään taitojani.


      • cringeisreal
        hjhbjhbjh kirjoitti:

        Ei mennyt tunteisiin, toverillista vitsailuahan se vain oli. Meniköhän nyt itselläsi, kun noin vahvasti reagoit? Jos koit pienen vitsin loukkaavana tai asiattomana "pseudoiluna" (käytät muuten termiä 'pseudo' varsin epäoptimaalisesti), niin pahoittelen.

        Olen tyystin eri mieltä lyriikoitteni lapsellisuudesta ja siksi kuulisinkin mieluusti, miksi erästä filosofian ja teologian mielenkiintoisimmista kysymyksistä henkilökohtaisesta näkökulmasta pohdiskeleva musiikki on lapsellista? Tuleeko musiikin keskittyä täysi-ikäisyyttä vaativien aktiviteettien (hienolla autolla ajaminen, alkoholin juominen) kuvaamiseen ollakseen ei-lapsellista? Vai tuleeko lyriikoiden olla lyriikoitani suoraviivaisempia ja symboliikasta riisuttuja? Vai onko vahva henkilökohtainen kannanotto johonkin maailmankatsomukselliseen kysymykseen jo lähtökohtaisesti "teinimäistä paloa"/lapsellista?

        Luen mieluusti vastauksesi, mutta eiköhän sen jälkeen tämän kyseisen viestiketjun potentiaali ole pääosin saavutettu. Jos tänne ilmaantuu sen jälkeen viestejä, niin ne eivät ole enää minun kirjoittamiani.

        Pahoittelut vielä, mikäli naljailuni oli mielestäsi loukkaavaa. No hard feelings ja kiitos palautteesta etukäteen, toivottavasti kykenen sen myötä kehittämään taitojani.

        Kuuntelen itse paljon kokeellisempaa ja kompleksimpaa musiikkia, että ehkä siinä se ero minun kohdallani. Toisaalta kuuntelen lähes kaikkea muuta paitsi räppiä. Ei uppoa minulle yhtään tuollainen radioräppi, eikä kyllä räppi muutenkaan useimmiten. Mielestäni et mene lyriikoissa tarpeeksi syvälle ja niissä selitetään asioita aika kapeasti ja pseudoillaan epämääräisesti - tämä on sitä lapsellisuutta. Ehkä musiikin teko ei vain ole sinulle, mutta aina voi yrittää kehittyä. En ole tuo toinen kommentoija, mutta oli pakko liittyä mukaan, koska olen täysin samaa mieltä. Lapsellista on tehdä lyriikoita kun ei ole tietoa ja luovuutta riittävästi, siitähän tässä on kyse. Olet varmaan vielä hyvin nuori ja ehkä joku voisi tehdä sinulle biisejä, jos siitä tulisi jotain.


      • juueitoimi5
        hjhbjhbjh kirjoitti:

        Ei mennyt tunteisiin, toverillista vitsailuahan se vain oli. Meniköhän nyt itselläsi, kun noin vahvasti reagoit? Jos koit pienen vitsin loukkaavana tai asiattomana "pseudoiluna" (käytät muuten termiä 'pseudo' varsin epäoptimaalisesti), niin pahoittelen.

        Olen tyystin eri mieltä lyriikoitteni lapsellisuudesta ja siksi kuulisinkin mieluusti, miksi erästä filosofian ja teologian mielenkiintoisimmista kysymyksistä henkilökohtaisesta näkökulmasta pohdiskeleva musiikki on lapsellista? Tuleeko musiikin keskittyä täysi-ikäisyyttä vaativien aktiviteettien (hienolla autolla ajaminen, alkoholin juominen) kuvaamiseen ollakseen ei-lapsellista? Vai tuleeko lyriikoiden olla lyriikoitani suoraviivaisempia ja symboliikasta riisuttuja? Vai onko vahva henkilökohtainen kannanotto johonkin maailmankatsomukselliseen kysymykseen jo lähtökohtaisesti "teinimäistä paloa"/lapsellista?

        Luen mieluusti vastauksesi, mutta eiköhän sen jälkeen tämän kyseisen viestiketjun potentiaali ole pääosin saavutettu. Jos tänne ilmaantuu sen jälkeen viestejä, niin ne eivät ole enää minun kirjoittamiani.

        Pahoittelut vielä, mikäli naljailuni oli mielestäsi loukkaavaa. No hard feelings ja kiitos palautteesta etukäteen, toivottavasti kykenen sen myötä kehittämään taitojani.

        en vain pitänyt sinun lapsellisesta heitostasi. samaa mieltä mitä cringeisreal vaikka en kuuntel mitään hirveen erikoista musiikkia..


      • cringeisreal

    • RelaaHei

      Koska Cheek on paras.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe