Olen juuri aloittanut uuden lääkkeen sydämen vajaatoimintaan. Tämä lääke on aivan uusi lääke, joten lääkärillänikään ei ollut sen tuloksista minkäänlaista kokemusta. Olen syönyt tätä Entrestoa nyt muutaman päivän ja oloni on parantunut selvästi. Eli jaksan kävellä reippaasti! Tietysti sitä ei hevin usko, että jokin lääke auttaisi näin selvästi ja nopeasti. Mietin jopa plasebo-efektiä. Onko jollain kokemusta tästä lääkkeestä?
Entresto sydämen vajaatoimintaan
7
11321
Vastaukset
- pillerimurskaamo
Minulle on määrätty Entrestoa, mutta en ole aloittanut sitä vielä, sillä Simdax & muut vajaatoimintalääkkeet ovat tuottaneet tulosta. Sain käsiini Entreston haittavaikutuksia koskevan ulkomaalaisen tutkielman, ja päätin lykätä ko, lääkityksen aloittamista vielä hieman.... edellinen ei tarkoita, etten mahdollisesti aloittaisi sitä, mutta odotan parhaillaan lisäselvityksiä ulkomailta.
Hei! Olin jo sydänsiirtoselvittelyissä, kun kardiologini päätti kokeilla Entrestoa.
Tunsin jo toisena päivänä aloittamisen jälkeen selvän muutoksen - sydämeni lyönnit eivät enää tuntuneet raskaina, oikeastaan eivät juuri ollenkaan. Aiemmin tunsin joka lyönnin ja tauon, joka meni välillä niin pitkäksi, että tunsin "putoavani" - tahdistin onneksi jatkoi sykettä.
Nyt ollut kuurilla viime keväästä ja kesällä vaihdettiin keskivahvaan versioon. Tänään karrilla todettiin "promppujen" (proBNP) viime syksynä 7666, olevan nyt 1500!!!
Ennen kävelin ilman heikotusta alle 100m, nyt menee jo kilometri rauhallista kävelyä!
Sydänsiirtoni (seuraava ainoa mahdollisuus) siirtyy! Plasebovaikutusta ei taatusti kohdallani ole, mutta kaikille tämä ei yhtä suurta apua tuo...
Kun nyt jo tunnet vointisi paremmaksi uskon sinun hyötyvän lääkkeestä paljon - onnea matkaan ;D
PS: Kirjoituksestasi on jo aikaa - kerrohan kuulumisia!- Entresto
OlLen saanut 2 vuotta sitten Entresto lääkityksen ,verenpaine pysyy hyvin alhaalla,minusta liiankin a l haalla ,kerroin lääkärille sanoi että ei ole vaarallista.Lääke on voimakas ,sisua tarvitaan. v-n
- Skp
Kertoisitko lisää kokemuksistasi. Oletko havainnut muita sivuvaikutuksia?
- Anonyymi
Hei kirjoitin aikanaan ketjun toisen kirjoituksen. Minullakin nyt tosi matala verenpaine, mutta onneksi taju on säilynyt. Nyt käytössä lääkkeen vahvin versio. Toivottavasti teho säilyy mahdollisimman pitkään. Hieno lääke, joka on jo antanut minulle kolme lisävuotta! Kaikkea hyvää "Entresto" nimimerkille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei kirjoitin aikanaan ketjun toisen kirjoituksen. Minullakin nyt tosi matala verenpaine, mutta onneksi taju on säilynyt. Nyt käytössä lääkkeen vahvin versio. Toivottavasti teho säilyy mahdollisimman pitkään. Hieno lääke, joka on jo antanut minulle kolme lisävuotta! Kaikkea hyvää "Entresto" nimimerkille!
Transpositio tässä, hei! Minullakin nyt vahvin versio ollut jo toista vuotta. Verenpaine on tosi alhainen, mutta huimaa ei yleensä. Tahdistimen vaihtoon kohta menossa ja siirtoa ei nyt enää ole mietitty. Kaikkea hyvää "tovereille" !
- Anonyymi
Isännältä jäi käyttämättä entresto 49mg/51mg monta laatikkoa, vanhenee vuoden kuluttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971918- 881350
- 1101143
- 761047
- 1191020
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47801
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33703