Ostin 12v led nauhaa vaunuun.
Meinaan kytkeä suoraan valaisimeen.
Pitääkö välissä olla joku muuntaja tai sulake?
Toinen vaihtoehto kytkee suoraan akkuun.
Mulla vaunu paikassa jossa ei sähköä saatavilla ni jos led nauhalla säästäs akkuja.
Led nauha 12v sulake,muuntaja?
9
1473
Vastaukset
- Välii
Ei siihen mitään väliin tarvitse.toimii noinkin.
- Joksuneuvoo
Sähköä saa lisää rumatikkiä pyörittämällä
- Palaavaunu
Kyllä siellä pitää olla virtalähde välissä muuten palaa vaunu!!!!
- MikäIhmeOn
Miksi kirjoittelet puutaheinää?
Jos sinulla on 12V lednauhaa niin se sopii suoraan 12V akun perään mutta väliin on syytä laittaa kytkin ja sulake. Kytkimellä saat sen päivisin pimeäksi ja sulake suojaa järjestelmää vikatapauksessa.
- eiköhäsiinä
lampussa ole kaikki tarvittavat sulakkeet ja katkaisimet?
- Eitarviii
Kun kytket suoraan esim. Vanhasta valaisimesta punainen punaiseen ja musta mustaan ni katkaisimena toimii valaisimen vanha katkasija ni ei siihen mitään väliin tarvitse toimii niinkin.
Korjatkaa toki jos oon väärässä. - Siitävaan
Jos sähkön ottaa olemassa olevasta valaisemesta (niin kuin minä olen ottanut asentaessani LEDejä lisäksi), niin kyllä siinä piirissä on sulake jo jossain aiemmin jos sähköjärjestelmä on alunperin kunniallisesti rakennettu. Siten lisäsulake ei ole välttämätön edellyttäen että uuden asennelman johdot eivät ole liian ohuita. LEDeille kelvollisen jännitealueen taas näkee LEDien paketista.
Ajoneuvojen sähköt ovat tasajännitesysteemejä, joissa jännitettä ei voi muuttaa millään muuntajalla, koska perinteinen käämimuuntaja toimii ainoastaan vaihtojännitteellä. Tasajännitteen muuttamiseen tarvitaan monimutkaisempi elektroniikka - edes etuvastus ei riitä, koska silloin jännite riippuu huomattavan paljon kuormituksesta. - Ikuinenihailijasi
Jaa lehdet ensin , ja lähde potkuttelemaan pyöräpotkurillasi lehdet jaettuasi. Muista ottaa sahtia tullessasi , että vatsasi tulisi kuralle. Olisi liukkaampi sinua sitten köyriä. Tai osta apteekista tullessasi sitä Vagisaania liukuriksi.
Pidetään kimppakivaa , jos vaikka Masikin tulisi talkoisiimme
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693