Ostin vanhan maniskan kirppikseltä ja kiinnostas tietää kuinka vanha ja missä päin maalimaa se on tehty.?Voin laittaa kuvia soittimesta jotain tietävälle..
Vanha Mandoliini
3
1614
Vastaukset
- sinulle
Mandoliinilla on todella pitkät perinteet Välimeren tienoilla, erityisesti Italiassa. Siellä tehdyt maniskat ovat pääasiassa kupupohjaisia. Jos soittimessasi taas on tasapohja (tai lievästi kaareva) se voi olla naapurimaan tuotantoa. Neuvostoliiton aikoina mandoliineja tuotiin paljon matkamuistoina.
Eniten iästä ja valmistusmaasta kertoisi kopan sisällä oleva paperilappunen. Jos sitä ei ole, menee lähinnä arvailuksi.
Vanhan soittimen arvo on se mitä siitä viimeksi on maksettu, tässä tapauksessa se millä sen kirpparilta ostit. Hyväkuntoisen, hyvin soivan ja tunnistetun vanhan mandoliinin arvo taas voi nousta tuhansiin. Jenkkilässä mandoliini on ahkerassa käytössä bluegrass- ja kansanmusiikissa ja vanhojen hinnat ovat sadoista jopa päälle kymppitonnin.- Eke
Pohjalla on tommonen salmiakin muotoinen paperilappu jossa lukee SCHUTZMARKE C.A.G. kaks partanaamasta "mullahia" siinä on myös..ja päälle on vetastu joku signeeraus..Hyvä-ääninen ja nätti soitin,kolhuja toki löytyy sieltä täältä ja esim. ääniaukon puukoristekin johon on upotettu kaksi valkoista kukkaa..on vähä kupruillu..50 euroa maksoin ja oon todella tyytyväinen..:)
- hessuq
mulla on mandoliini joka on luultavasti neuvostoliitosta, tarrat on mutta en tekstistä ymmärrä mitään, sinisessä salmiakin muotoisessa lapussa on musta lintu ja yläpuolella olevassa valkoisessa lapussa on luultavasti valmistus tietoja, osaako kukaan auttaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009