Ostin vanhan maniskan kirppikseltä ja kiinnostas tietää kuinka vanha ja missä päin maalimaa se on tehty.?Voin laittaa kuvia soittimesta jotain tietävälle..
Vanha Mandoliini
3
1720
Vastaukset
- sinulle
Mandoliinilla on todella pitkät perinteet Välimeren tienoilla, erityisesti Italiassa. Siellä tehdyt maniskat ovat pääasiassa kupupohjaisia. Jos soittimessasi taas on tasapohja (tai lievästi kaareva) se voi olla naapurimaan tuotantoa. Neuvostoliiton aikoina mandoliineja tuotiin paljon matkamuistoina.
Eniten iästä ja valmistusmaasta kertoisi kopan sisällä oleva paperilappunen. Jos sitä ei ole, menee lähinnä arvailuksi.
Vanhan soittimen arvo on se mitä siitä viimeksi on maksettu, tässä tapauksessa se millä sen kirpparilta ostit. Hyväkuntoisen, hyvin soivan ja tunnistetun vanhan mandoliinin arvo taas voi nousta tuhansiin. Jenkkilässä mandoliini on ahkerassa käytössä bluegrass- ja kansanmusiikissa ja vanhojen hinnat ovat sadoista jopa päälle kymppitonnin.- Eke
Pohjalla on tommonen salmiakin muotoinen paperilappu jossa lukee SCHUTZMARKE C.A.G. kaks partanaamasta "mullahia" siinä on myös..ja päälle on vetastu joku signeeraus..Hyvä-ääninen ja nätti soitin,kolhuja toki löytyy sieltä täältä ja esim. ääniaukon puukoristekin johon on upotettu kaksi valkoista kukkaa..on vähä kupruillu..50 euroa maksoin ja oon todella tyytyväinen..:)
- hessuq
mulla on mandoliini joka on luultavasti neuvostoliitosta, tarrat on mutta en tekstistä ymmärrä mitään, sinisessä salmiakin muotoisessa lapussa on musta lintu ja yläpuolella olevassa valkoisessa lapussa on luultavasti valmistus tietoja, osaako kukaan auttaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1833495Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3752197Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii562176- 432042
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4291163Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1181045- 59984