haastattelu

ensikertaavuokrafirmaan

Olen menossa työkkärin työtarjouksen johdosta vuokrafirman haastatteluun. Onko jotain seikkoja mihin mun ei tarvi suostua tms.?

Hakemuksessakin oli että käytetäänkö tietojani muihinkin avoimiin paikkoihin niin laitoin että pelkästään tähän mihin tuli se työtarjous.

Työtarjouksesta en sanonut mitään vielä mutta toki sanon jos tulee tilanne missä mun on hyvä se mainita haastattelussa.

Tuo kun on haastattelu niin mitään nimiä mun ei tarvi mihinkään laittaa ? Eli mun ei tarvi laittaa nimeä esim. mihinkään sellaiseen paperiin mikä on varuiksi jos saan töitä tai ylipäätänsä mihinkään koska on vasta haastattelu?

sittenkin jos se asiakasyritys palkkaa mut niin silloinkin voin vaatia sen vuokrafirman sopimuksen kotio jotta voin sen tarkastuttaa että on laillinen?

Jos se kysyy haastattelussakin että voidaanko tietoja käyttää muihinkin niin voin kieltöytyä ja sanoa että haen itse sopiviin paikkoihin jos niitä tulee?

Meneekö se niin että eka tuo vuokrafrma haastattelee ja sitten asiakasyritys haastattelee sen jälkeen mut joskus jos kiinnostuvat musta?

Tämä on eka kerta mulla vuokrafirman haastattelussa.

Onko muita asioita mitä pitää mun huomioida tms. ?

Nauhoitanko haastattelun varuiksi?

7

1456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • coobydoo

      Ole oma itsesi. harjoittele ne tavallisimmat kysymykset. Tutustu firmaan johon olet menossa.

    • TurhanTiukka

      "Meneekö se niin että eka tuo vuokrafirma haastattelee ja sitten asiakasyritys haastattelee sen jälkeen mut joskus jos kiinnostuvat musta?"

      Juuri noin. Vuokrafirma lähettää asiakasyritykseen yleensä muutaman sopivimmaksi katsomaansa tiedot, jonka jälkeen asiakasyritys haastattelee ne, jotka katsoo sopivimmiksi, ja valitsee sitten parhaaksi katsomansa. Eli lopullisen valinnan tekee asiakasyritys, ei vuokrafirma.

      Ja jos todella haluat töitä, niin en kyllä kehoittaisi olemaan kovin tiukka siitä, mihin suostut, ja mihin et. Asenteesi johtaa vain siihen, että vuokrafirma ei lähetä tietojasi asiakasyritykseen, ja työ jää saamatta.

      "sittenkin jos se asiakasyritys palkkaa mut niin silloinkin voin vaatia sen vuokrafirman sopimuksen kotio jotta voin sen tarkastuttaa että on laillinen?"

      Kun teet työsopimuksen, niin ilman muuta saat siitä oman kopiosi. Ja kyllä ne sopimukset ainakin isommissa firmoissa on ihan laillisia. Ja missäs meinasit sen tarkistuttaa? Lakimiehellä? Tulee melkoisen kalliiksi.

    • nokuntuotaajattelin

      Liitolla tarkistutan.. Tarkoitan että en laita nimeä olkenkaan työsopimukseen jos sellainen tulee ajankohtaiseksi jossain vaiheessa ennenkuin selvitän että on laillinen.

      Kuten en suostu mihinkään 0 tuntisiin työsopimuksiin tms.

      Ja sitäkin tarkoitin että voiko vuokrafirma yrittää saada multa allekirjoituksen johonkin paperiin mihin ei ole pakko laittaa jo haastatteluvaiheessa tms. Yrittää jotain vilunkipeliä? Tietenkin olen tarkka ja haluan varmistaa että hommat menee kuten pitää eikä mua pissitä silmään.

      • ElätHaaveissaVain

        "Liitolla tarkistutan.. "

        Meinaatko tosissaan, että liitosta kukaan viitsii sun työsopimusta lähteä tarkistamaan? Älä unta näe.


      • noeitarvitse

        No on ne tähänkin asti tarkistanut eli ei tarvitse unta nähdä :)

        No paikkaa en saanut. Taidan kuitenkin työkkärille ilmoittaa siitä vasta kuun lopussa Millon viimeistään pitääkin.


    • nomuttakunjos

      Tietenkin kerron jos kysyy että miksi hain niin sanon että sain työtarjouksen. En ala valehtelemaan vaikka sen maininta olisi huono töiden saannin kannalta.

    • sevieläettä

      Kerran olen siis vuokrafirmassa ollut töissä. En joutunu haastatteluun enkä edes koskaan joutunut käymään toimistolla eli koskaan en vuokrafirman työntekijöitä nähnyt mikä ei mua haitannut yhtään.

      Soppari tuli postissa ja tarkistutin sen ennen allekirjoitusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe