Miehen liian läheinen suhde äitiin (pussailu jne)

Oksettaaa

Hei nyt kaipaan muiden mielipiteitä !! Olin tapaamassa ensimmäistä kertaa poikäystäväni vanhempia ja asuimme heidän luonaan viikon ja tällähetkellä minulla on niin kuvottava fiilis etten varmaan pääse eroon ilman että kuulen muiden mielipiteitä. Kyseessä siis 19vies jonka äiti on 46v ja TODELLA kiintynyt. Siis halailee jatkuvasti ja lässyttää ja ihailee ja kehuu aivan maasta taivaaseen 24/7, tekee ruoat ja voitelee leivät jne, leikkaa varpaankynnet ja pesee pyykit , läpsii pyllylle ja sitten se kamalin.... PUSSAA huulille. Tavatessa , lähtiessä ja kiittäessä jne. Itse näen tämän todella kuvottavana mutta haluankin kysyä VOIKO tämä olla normaalia. Kyse on kuitenkin saksalaisesta perheestä joten voiko siellä vain olla näin omituinen tapa ? Auttakaa.

7

910

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuollut_meininki

Kolmannen valtakunna keskitysleireillä oli juuri tuollaisia tapoja. Lopuksi polttivat vainajan.

• ihmeellistä

Siis miten toi voi olla mahdollista. Ajattelis vähän poikaansakin!

• turhista_turhin_aloitus

Ja kaiken tuon kertomasi sinä sait selville heti ensimmäisellä vierailullasi yhden viikon aikana!
      Nyt ei muuta kuin kauhistelemaan tätä kaikille kavereillesi faceen, sen jälkeen kaikkiin muihin sosiaalisen median kanaviin ja vielä koko ensi vuoden voittekin jauhaa tästä kasvokkain joka kerran kun tapaatte.

• epätyypillistä

Saksalaisia elokuvia ja tv-sarjoja seuratessa ei kyllä ole tullut vastaavaa tilannetta eteen.

Miten poikaystäväsi suhtautuu asiaan. Pitääkö hän välejä äitiinsä luonnollisina?

Jos poikaystävä tuntuu sinusta jääneen täysin lapsen asteelle suhteessa äitiinsä, niin vaikea tuota seurustelua on jatkaa.
      Kyllä minuakin kuvottaisi vastaavan touhun näkeminen. En voisi kuvitellakaan itseäni vastaavaan asemaan.

• Yuhj

Ei tuossa ole mitään epänormaalia, äidille on vaan jäänyt ''mammavaihe'' päälle. Aina kun näkee poikaansa, haluaa osoittaa rakkautensa hoivaamalla ja lässyttämällä. Tuo on myös luonnekysymys.
      Eri juttu on, jos äiti on takertuva, ahdistuneen sitova, joka ei halua päästää aikuisesta lapsesta irti. Mutta jos suhde on vapautunut ja iloinen eikä poikakaan ahdistu lässytyksestä, niin ei mitään hätää.
      Ainut vaaratekijä on että poika itse jumittuu pikkupojan asemaan. Onko hän itsenäinen? Tekeekö elämässään valintoja? Entä odottaako sinulta palvelua ja hoivaa? Istuuko vaan paikoillaan odottamassa että kaikki tuodaan valmiina eteen?

Äitien hoivaamat mammanpojat ovat kahdenlaisia. Joko jumittuvat loppuiäksi pikkupojiksi,tai ovat rohkeita ja itsenäisiä eteenpäinmenijöitä ja aikaansaavia koska ovat saaneet paljon rakkautta ja itseluottamusta koko lapsuuden ajan.

• Kehtaatkin

Minähän en usko sepustustasi. Täys provo,.

• swanholm

Kyllä tuo taitaa kuulua ainakin osittain saksalaiseen kulttuuriin, niin poikien passaaminen (kotiäitikultti) kuin huulille pussaaminenkin. Saksalainen miespuolinen tuttavani pussaa isäänsä huulille ihan työpaikallakin täällä Suomessa...äitinsä ollut kotiäiti eikä poikien ole tarvinnut vaivautua tekemään kotona mitään.
      Kaippa noita kansanperinnetapoja voi noudattaa monenlaisella volyymilla, tuo tuntuu aikas hurjalta näin suomalaisesta näkökulmasta.
      Olettaisin, että voit (ja varmasti sinun pitäisikin) keskustella poikakaverisi kanssa ihan avoimesti näistä kulttuurieroista, varmasti saksalaisellekin on ihmettelemistä joissakin suomalaisissa tavoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      2952
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2621
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2584
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      100
      2226
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      48
      2084
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      331
      1846
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1546
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1408
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1178
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1165
    Aihe