Publikaanit ja portot menevät ennen teitä

mitä.tarkoittaa

Jumalan valtakuntaan. Mitä Jeesus tarkoitti tällä? Tarkoittaisiko se tänäpäivänä sitä että ateistit, homot ja libut menevät ennen uskovia Jumalan valtakuntaan?

128

891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Publikaanit oli kai vihattu kansanosa, portto kai maksullinen nainen.

      Ehkä ainakin joku homo, ateisti tai liberaali kuuluu tuollaisiin ja menee ennemmin kuin omahyväinen kirjanoppinut. Kuten täällä eräskin kirjaa lukenut tuo "nenun eteen" rupusakille sanaa.

    • Publikportto

      Jeesus tarkoittaa varmaankin sitä, että koska Jumalan edessä nk sydämen asenne ratkaisee, menevät monet syntiseksi itsensä tunnustavat, heikot " häviäjät" ennen kuin itseään täynnä olevat omavanhurskaat, itse itsensä pelastaneet, päältä päin voittajan näköiset fariseukset. Siunausta kaikille!

    • Dr.Doom

      No totta helvetissä menee, eihän se mikään taivas ja paratiisi ole ilman porttoja ja hyviä tyyppejä jotka osaa juhlia! Aika ankeaa olisi jos nämä "Raamatun siteeraajat" olisikin siellä vastassa, kun luulit pääseväsi kunnolla juhlimaan paratiisiin... Joutuisi ehkä ampumaan itsensä jos näin kävisi, hetkinen hetkinen... itsemurha, =kuoleman synti, seuraus: matka helvettiin, =porsaanreikä systeemissä, JESH!!! Jumala on sittenkin olemassa! Siunausta vaan kaikille ja hyvää vuotta 2017!

    • näin.se.menee

      "Jumalan valtakuntaan. Mitä Jeesus tarkoitti tällä? Tarkoittaisiko se tänäpäivänä sitä että ateistit, homot ja libut menevät ennen uskovia Jumalan valtakuntaan?"

      Jotain tällaista Jeesus tarkoitti! Uskovana olen huomannut, että ihmiset useimmiten pelastuu alhaalta - kuten asian ilmaisemme. Oppineet, teologit, papit, menestyneet jne tyytyvät tämän maailman antiin, mutta "epäonnistuneet" ongelmien mennessä niin solmuun ettei kukaan voi enää auttaa (mm. sairaus-, taloustilanteet), niin sitten alkaa Jeesus kelvata ihmisille ja he kääntyvät meidän uskovien puoleen ja näin voimme johdattaa heitä Kristuksen huomaan. Ja aika usein ottavat vastaan uskon Jeesukseen.

      • Ja Jeesus tarkoitti kylläkin sitä, että kirjanoppineet ja omahyväiset "panevat muiden päälle raskaita taakkoja, mutta eivät itse halua niihin tikullakaan koskea". Että jos muille esittää, niin pitää olla ensin itse esimerkkinä.
        '
        Muuten muut menevät ennemmin taivaaseen. Ei siis tarkoita, että sellaisten pitää kääntyä "meidän uskovien puoleen", kuten taas omahyväisesti esität.


      • näin.se.menee
        torre12 kirjoitti:

        Ja Jeesus tarkoitti kylläkin sitä, että kirjanoppineet ja omahyväiset "panevat muiden päälle raskaita taakkoja, mutta eivät itse halua niihin tikullakaan koskea". Että jos muille esittää, niin pitää olla ensin itse esimerkkinä.
        '
        Muuten muut menevät ennemmin taivaaseen. Ei siis tarkoita, että sellaisten pitää kääntyä "meidän uskovien puoleen", kuten taas omahyväisesti esität.

        "Muuten muut menevät ennemmin taivaaseen. Ei siis tarkoita, että sellaisten pitää kääntyä "meidän uskovien puoleen", kuten taas omahyväisesti esität."

        Aivan oikein, että ihmiset todellisten ongelmien kohdatessa kääntyy meidän uskovien puoleen, kun haluavat pelastusta. Ja aina vaan heitä tulee näitä alhaalta pelastettuja kuten Jeesus asian hyvin on aikoinaan asian ilmaissut. Uskoontulee yhä homoseksuaaleja, ateisteja, rikollisia, aineitten käyttäjiä, puliukkoja jne jne mutta Jumalan kiitos niin toisinaan tulee myös ns. siivosyntisiäkin uskoon Jeesukseen.


      • näin.se.menee kirjoitti:

        "Muuten muut menevät ennemmin taivaaseen. Ei siis tarkoita, että sellaisten pitää kääntyä "meidän uskovien puoleen", kuten taas omahyväisesti esität."

        Aivan oikein, että ihmiset todellisten ongelmien kohdatessa kääntyy meidän uskovien puoleen, kun haluavat pelastusta. Ja aina vaan heitä tulee näitä alhaalta pelastettuja kuten Jeesus asian hyvin on aikoinaan asian ilmaissut. Uskoontulee yhä homoseksuaaleja, ateisteja, rikollisia, aineitten käyttäjiä, puliukkoja jne jne mutta Jumalan kiitos niin toisinaan tulee myös ns. siivosyntisiäkin uskoon Jeesukseen.

        Mutta ei Jeesus sitä tarkoittanutkaan, että teidän luokse pitää tulla. Vaan että saa panna muiden päälle panna taakkoja, joihin ette itse sormellakaan koske. Teilläkin siis pitää olla synnintunto.

        Tiedän ja tunnenkin yhden uskossa olevan homon; siinähän se menee. Kuka tahansa voi tulla uskoon. Heillä pitää vaan olla erilainen aivotoiminta kuin muilla.


      • näin.se.menee
        torre12 kirjoitti:

        Mutta ei Jeesus sitä tarkoittanutkaan, että teidän luokse pitää tulla. Vaan että saa panna muiden päälle panna taakkoja, joihin ette itse sormellakaan koske. Teilläkin siis pitää olla synnintunto.

        Tiedän ja tunnenkin yhden uskossa olevan homon; siinähän se menee. Kuka tahansa voi tulla uskoon. Heillä pitää vaan olla erilainen aivotoiminta kuin muilla.

        "Mutta ei Jeesus sitä tarkoittanutkaan, että teidän luokse pitää tulla. Vaan että saa panna muiden päälle panna taakkoja, joihin ette itse sormellakaan koske. Teilläkin siis pitää olla synnintunto. "

        Kyllä Jeesus meille lähetyskäskyn antoi, sillä eloa on paljon mutta meitä työmiehiä on vähän. Ja yhä vaan kuuluu Jeesuksen kutsu, että "Tulkaa minun luokseni ...". Ja keiden luokse silloin ihmiset tulee kuin Herramme palvelijoiden luokse. Eikä ihmiset koskaan mene uskoon halutessaan kuin uskovien luokse. Näin se nyt vaan on :)


      • näin.se.menee kirjoitti:

        "Mutta ei Jeesus sitä tarkoittanutkaan, että teidän luokse pitää tulla. Vaan että saa panna muiden päälle panna taakkoja, joihin ette itse sormellakaan koske. Teilläkin siis pitää olla synnintunto. "

        Kyllä Jeesus meille lähetyskäskyn antoi, sillä eloa on paljon mutta meitä työmiehiä on vähän. Ja yhä vaan kuuluu Jeesuksen kutsu, että "Tulkaa minun luokseni ...". Ja keiden luokse silloin ihmiset tulee kuin Herramme palvelijoiden luokse. Eikä ihmiset koskaan mene uskoon halutessaan kuin uskovien luokse. Näin se nyt vaan on :)

        No kyse oli tässä tuosta raamatunpaikasta. Sinä kiersit sen tehokkaasti omakehumiseksi ja siirsit aivan toiseen toimintaan.

        Katsotko toisiaan niin, että ilman sinua ei voi tulla uskoon? Huh huh!


      • viimeinenEnsimmäiseksi
        torre12 kirjoitti:

        Ja Jeesus tarkoitti kylläkin sitä, että kirjanoppineet ja omahyväiset "panevat muiden päälle raskaita taakkoja, mutta eivät itse halua niihin tikullakaan koskea". Että jos muille esittää, niin pitää olla ensin itse esimerkkinä.
        '
        Muuten muut menevät ennemmin taivaaseen. Ei siis tarkoita, että sellaisten pitää kääntyä "meidän uskovien puoleen", kuten taas omahyväisesti esität.

        Hyvä, että sinulla on "näky" hukkuvista kristityistä.


      • näin.se.menee
        torre12 kirjoitti:

        No kyse oli tässä tuosta raamatunpaikasta. Sinä kiersit sen tehokkaasti omakehumiseksi ja siirsit aivan toiseen toimintaan.

        Katsotko toisiaan niin, että ilman sinua ei voi tulla uskoon? Huh huh!

        "No kyse oli tässä tuosta raamatunpaikasta. Sinä kiersit sen tehokkaasti omakehumiseksi ja siirsit aivan toiseen toimintaan."

        Kyse oli näistä hukkuvista sieluista, jotka haluavat tulla uskoon ja aina sitten hakeutuvat meidän uskovien pakeille. Ja sinänsä on vahinko, että ihmiset todellisten ongelmien kohdatessa kääntyy vain meidän uskovien puoleen, kun haluavat pelastusta. Ja aina vaan heitä tulee näitä alhaalta pelastettuja kuten Jeesus asian hyvin on aikoinaan asian ilmaissut. Uskoontulee yhä homoseksuaaleja, ateisteja, rikollisia, aineitten käyttäjiä, puliukkoja jne jne mutta Jumalan kiitos niin toisinaan tulee myös ns. siivosyntisiäkin uskoon Jeesukseen.


      • näin.se.menee kirjoitti:

        "No kyse oli tässä tuosta raamatunpaikasta. Sinä kiersit sen tehokkaasti omakehumiseksi ja siirsit aivan toiseen toimintaan."

        Kyse oli näistä hukkuvista sieluista, jotka haluavat tulla uskoon ja aina sitten hakeutuvat meidän uskovien pakeille. Ja sinänsä on vahinko, että ihmiset todellisten ongelmien kohdatessa kääntyy vain meidän uskovien puoleen, kun haluavat pelastusta. Ja aina vaan heitä tulee näitä alhaalta pelastettuja kuten Jeesus asian hyvin on aikoinaan asian ilmaissut. Uskoontulee yhä homoseksuaaleja, ateisteja, rikollisia, aineitten käyttäjiä, puliukkoja jne jne mutta Jumalan kiitos niin toisinaan tulee myös ns. siivosyntisiäkin uskoon Jeesukseen.

        Kyse oli Jeesuksella siitä, että ette saa panna ihmisten päälle raskaita taakkoja, joita ette itsekään jaksa kantaa. Ei hän puhunut mitään niistä tuossa kohtaa, että se tarkoittaa uskoon haluavia.


      • näin.se.menee
        torre12 kirjoitti:

        Kyse oli Jeesuksella siitä, että ette saa panna ihmisten päälle raskaita taakkoja, joita ette itsekään jaksa kantaa. Ei hän puhunut mitään niistä tuossa kohtaa, että se tarkoittaa uskoon haluavia.

        "Kyse oli Jeesuksella siitä, että ette saa panna ihmisten päälle raskaita taakkoja, joita ette itsekään jaksa kantaa. "

        Tämänkin puolen osaamme hyvin hoitaa. Itse ensin katsomme peräämme, ja sitten ohjata myös muita, mutta sen pääohjauksen ylivoimaisesti hoitaa kyllä Jumala. Me voimme olla apuna vain sellaisissa tilanteissa, joissa lähimmäinen katsoo Jumalan palvelijaa tarvitsevansa. Tämä on se Jumalan tahto, että ohjaamme saapuvaisia Jeesuksen huomaan ja sitten Herramme hoitaa loput, kun vaan se uskoontullut Häneen itsensä turvaa. Amen


      • näin.se.menee kirjoitti:

        "Kyse oli Jeesuksella siitä, että ette saa panna ihmisten päälle raskaita taakkoja, joita ette itsekään jaksa kantaa. "

        Tämänkin puolen osaamme hyvin hoitaa. Itse ensin katsomme peräämme, ja sitten ohjata myös muita, mutta sen pääohjauksen ylivoimaisesti hoitaa kyllä Jumala. Me voimme olla apuna vain sellaisissa tilanteissa, joissa lähimmäinen katsoo Jumalan palvelijaa tarvitsevansa. Tämä on se Jumalan tahto, että ohjaamme saapuvaisia Jeesuksen huomaan ja sitten Herramme hoitaa loput, kun vaan se uskoontullut Häneen itsensä turvaa. Amen

        "Joka teistä on synnitön heittäköön kuoleman kiven".

        Näinköhän te olette täyttäneet lain?


      • kui2
        näin.se.menee kirjoitti:

        "Kyse oli Jeesuksella siitä, että ette saa panna ihmisten päälle raskaita taakkoja, joita ette itsekään jaksa kantaa. "

        Tämänkin puolen osaamme hyvin hoitaa. Itse ensin katsomme peräämme, ja sitten ohjata myös muita, mutta sen pääohjauksen ylivoimaisesti hoitaa kyllä Jumala. Me voimme olla apuna vain sellaisissa tilanteissa, joissa lähimmäinen katsoo Jumalan palvelijaa tarvitsevansa. Tämä on se Jumalan tahto, että ohjaamme saapuvaisia Jeesuksen huomaan ja sitten Herramme hoitaa loput, kun vaan se uskoontullut Häneen itsensä turvaa. Amen

        Etkö tosiaan nä omahyväisyyttäsi eli farisealaisuuttasi ikinä???? Sähän kehut koko ajan vain itseänne eli "teitä uskovia" kuten itse sanot eli te te,te hyväkkäät sitä ja tätä!?

        Sun kirjoitukses on tätä: Minä, Minä, Minä, Minä, Minä, Minä..loputtomiin, tarkoittaen omaa erinomaisuuttasi uskovana!


      • kui2
        torre12 kirjoitti:

        "Joka teistä on synnitön heittäköön kuoleman kiven".

        Näinköhän te olette täyttäneet lain?

        Niin se on näköjään kun ihminen vakuuttuu liikaa - itsestään, valiouskovana joiden puoleen kaikki kääntyy eli tämä "haastajasi" :) on täynnä omaa kehuaan aina!

        Mutta kun se on päähänpiintymä niin ei sille mitään voine..enää.


      • Tekulas
        torre12 kirjoitti:

        Ja Jeesus tarkoitti kylläkin sitä, että kirjanoppineet ja omahyväiset "panevat muiden päälle raskaita taakkoja, mutta eivät itse halua niihin tikullakaan koskea". Että jos muille esittää, niin pitää olla ensin itse esimerkkinä.
        '
        Muuten muut menevät ennemmin taivaaseen. Ei siis tarkoita, että sellaisten pitää kääntyä "meidän uskovien puoleen", kuten taas omahyväisesti esität.

        Mielestän, kuten tässä viestiketjussa on usein mainittu, ihmiset joilla on suuri uskonnollinen valta mutta käyttävät sitä rakkaudettomasti seurakunnassa tai oman edun tavoitteluun pökkimällä seurakuntaan tulevia tai siellä olevia pois seurakunnasta ilman Raamatullisia perusteita, luomalla egosentristä tai nurkkakuntalaista kuvaa osallisuudesta Kristukseen, jossa ei pysytä sanassa eli Jumalan rakkauden vaatimuksissa lähimmäistä kohtaan vaan se hyljätään joillakin näennäis uskonnollisilla muodoilla. Seurakunta on Kristuksen, siellä ei voi sortaa lähimmäistänsä, onko hän kuka tahansa ja mistä tullut. Seurakunta perustuu rakkauteen, Jumalan rakkauteen, joka siihen tulee Kristuksessa, tulee myös varjella sitä, sillä on yhtäläinen asia langeta pois Jumalan pyhyydestä kuin Hänen rakkaudestansa, joka sisältää myös lähimmäisen rakkauden kaikessa. Jumala on täydellinen rakkaus ja pyhyys, nämä kaksi kulkevat rintarinnan, tai minun käsitykseni on, että rakkaus on ensin, joka äärettömyydessänsä tuottaa sen pyhyyden. Ääretöntä rakkautta vastaan ei voi toimia mikään, joka ei ollut Jumalan tahtokaan. Ja tässä ei puhuta käsitteestä täydellinen vaan ääretön. Ääretön on käsitteenä ja todellisuudessa ylitäydellinen ei rajallinen täydellisyys vaan rajaton ero on siinä, että rajallinen käsittää vain rajallisuuden, se voi olla täydellistä rajallisesti mutta ei äärettömästi. Jumala on kuitenkin ääretön, jonka vallalla ei ole alkua eikä loppua, tässä ihminen joutuu menemään yli käsityskykynsä, koska ihminen on aina rajallinen, joka muuta sanoo, on jo eksynyt. Tiedollamme ja viisaudellamme, me emme Jumalaa voi löytää koskaan vaan ainoastaan Jumalan rakkauden tuntemisella, joka on kaikkea muuta suurempi, johon on myös Jumala sisällyttänyt kaiken.


      • Tekulas kirjoitti:

        Mielestän, kuten tässä viestiketjussa on usein mainittu, ihmiset joilla on suuri uskonnollinen valta mutta käyttävät sitä rakkaudettomasti seurakunnassa tai oman edun tavoitteluun pökkimällä seurakuntaan tulevia tai siellä olevia pois seurakunnasta ilman Raamatullisia perusteita, luomalla egosentristä tai nurkkakuntalaista kuvaa osallisuudesta Kristukseen, jossa ei pysytä sanassa eli Jumalan rakkauden vaatimuksissa lähimmäistä kohtaan vaan se hyljätään joillakin näennäis uskonnollisilla muodoilla. Seurakunta on Kristuksen, siellä ei voi sortaa lähimmäistänsä, onko hän kuka tahansa ja mistä tullut. Seurakunta perustuu rakkauteen, Jumalan rakkauteen, joka siihen tulee Kristuksessa, tulee myös varjella sitä, sillä on yhtäläinen asia langeta pois Jumalan pyhyydestä kuin Hänen rakkaudestansa, joka sisältää myös lähimmäisen rakkauden kaikessa. Jumala on täydellinen rakkaus ja pyhyys, nämä kaksi kulkevat rintarinnan, tai minun käsitykseni on, että rakkaus on ensin, joka äärettömyydessänsä tuottaa sen pyhyyden. Ääretöntä rakkautta vastaan ei voi toimia mikään, joka ei ollut Jumalan tahtokaan. Ja tässä ei puhuta käsitteestä täydellinen vaan ääretön. Ääretön on käsitteenä ja todellisuudessa ylitäydellinen ei rajallinen täydellisyys vaan rajaton ero on siinä, että rajallinen käsittää vain rajallisuuden, se voi olla täydellistä rajallisesti mutta ei äärettömästi. Jumala on kuitenkin ääretön, jonka vallalla ei ole alkua eikä loppua, tässä ihminen joutuu menemään yli käsityskykynsä, koska ihminen on aina rajallinen, joka muuta sanoo, on jo eksynyt. Tiedollamme ja viisaudellamme, me emme Jumalaa voi löytää koskaan vaan ainoastaan Jumalan rakkauden tuntemisella, joka on kaikkea muuta suurempi, johon on myös Jumala sisällyttänyt kaiken.

        Hyvä kun puhut rakkaudesta. Aikoinaan ihmettelin, että miksi tunnen ihmisten rakkauden ihan helposti, mutta en tunne Jumalan rakkautta lainkaan.

        Sinulla on sitten käsitys, että "Jumala on täydellinen rakkaus... joka äärettömyydessään tuottaa sen pyhyyden". Jos noin suuri rakkaus ei tunnu, niin missä vika? Eikö Jumala osaa sitä kohdentaa tarkemmin kuten ihmiset?

        Näitä olen pohtinut, ja olen päätynyt uskomaan ihmisiin, mutta en Jumalaan. Rakkaus merkitsee minulle niin paljon.


      • 77777777
        torre12 kirjoitti:

        Hyvä kun puhut rakkaudesta. Aikoinaan ihmettelin, että miksi tunnen ihmisten rakkauden ihan helposti, mutta en tunne Jumalan rakkautta lainkaan.

        Sinulla on sitten käsitys, että "Jumala on täydellinen rakkaus... joka äärettömyydessään tuottaa sen pyhyyden". Jos noin suuri rakkaus ei tunnu, niin missä vika? Eikö Jumala osaa sitä kohdentaa tarkemmin kuten ihmiset?

        Näitä olen pohtinut, ja olen päätynyt uskomaan ihmisiin, mutta en Jumalaan. Rakkaus merkitsee minulle niin paljon.

        Jumala käyttää ihmisiä, meille on annettu rakkauden kaksoiskäsky, joka kattaa kaiken, rakasta Jumalaa, ja rakasta lähimmäistäsi, sitä läheisintä siinä, tee hänelle hyvää, auta, palvele, rakasta.
        Jumala on rakkaus, Hänen tulisi olla sen joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Jos teot ja sanat eivät kohtaa ja ole Sanan mukaisia, niin silloin voidaan esittää kysymys, onko ihminen uudestisyntynyt.


      • 77777777 kirjoitti:

        Jumala käyttää ihmisiä, meille on annettu rakkauden kaksoiskäsky, joka kattaa kaiken, rakasta Jumalaa, ja rakasta lähimmäistäsi, sitä läheisintä siinä, tee hänelle hyvää, auta, palvele, rakasta.
        Jumala on rakkaus, Hänen tulisi olla sen joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Jos teot ja sanat eivät kohtaa ja ole Sanan mukaisia, niin silloin voidaan esittää kysymys, onko ihminen uudestisyntynyt.

        Aha. Nyt Jumalan ääretön rakkaus kutistuikin ihmisten rakkauden osoituksiksi.


    • Todistusta-vähän

      Ns. alhaalta pelastuneesta on hyvä esimerkki Seinäjoen Helluntaiseurakunnan johtaja Markku Tuppurainen. Entinen rikollinen ja vankilassa ollut ja käyttänyt tiesmitä aineita pelastui ja otti vastaan Jeesuksen joskus 1980-luvulla vankilassa ollessaan. Sama tuomari joka antoi hänelle muutaman vuoden tuomion sitten vihki hänet avioliittoon uskoontulon jälkeen. Tuppurainen totesi vihkimisen jälkeen tuomarille jotenkin tähän tyyliin, että " viimeksi annoit minulle kolmen? vuoden kakun eli tuomion, mutta nyt sä annoit minulle elinkautisen". Hymyssä suin siinä sitten puristettiin kättä. Tätä tekee Jeesus Kristus ihmiselle.

      • En tiedä mutta juuri tuossa seurakunnassa on huijattu ja valehdeltu suut ja silmät täyteen. En kuitenkaan tiedä onko tuo Tuppurainen ollut viime vuosina siellä.


      • näin.se.menee
        torre12 kirjoitti:

        En tiedä mutta juuri tuossa seurakunnassa on huijattu ja valehdeltu suut ja silmät täyteen. En kuitenkaan tiedä onko tuo Tuppurainen ollut viime vuosina siellä.

        Seinäjoen Helluntaiseurakunta on tehnyt todella hyvää työtä kristinuskon saralla viime vuosikymmenet. Ihmisiä on tuhansittain tullut uskoon Jeesukseen viimeisten 30 vuoden aikana ja kesäiset Keskellä Elämää- tapahtumat ovat keränneet tuhansia ihmisiä eri tilaisuuksiin viiden päivän aikana. Myös mediatyö on mittavaa ja Markku Tuppurainen on paljon ollut mukana tässä työssä. Ja elinkautinen senkun vaan jatkuu hänen kohdallaan ... :)


      • näin.se.menee kirjoitti:

        Seinäjoen Helluntaiseurakunta on tehnyt todella hyvää työtä kristinuskon saralla viime vuosikymmenet. Ihmisiä on tuhansittain tullut uskoon Jeesukseen viimeisten 30 vuoden aikana ja kesäiset Keskellä Elämää- tapahtumat ovat keränneet tuhansia ihmisiä eri tilaisuuksiin viiden päivän aikana. Myös mediatyö on mittavaa ja Markku Tuppurainen on paljon ollut mukana tässä työssä. Ja elinkautinen senkun vaan jatkuu hänen kohdallaan ... :)

        Juu, mutta en lainkaan hyväksy "oheistoimintaa": valehtelua ja huijausta. Uskoon pitää houkuttaa muilla tavoin. Myös ruokajakelu on kieroa peliä siellä.


      • 77777777
        torre12 kirjoitti:

        Juu, mutta en lainkaan hyväksy "oheistoimintaa": valehtelua ja huijausta. Uskoon pitää houkuttaa muilla tavoin. Myös ruokajakelu on kieroa peliä siellä.

        Silloin menee jo aika heikosti, jos uskoon pitää houkutella.
        En ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi pitäisi esittää jotain houkuttimia. Uskoontulon alku on se, että ihminen tietää ja tiedostaa olevansa syntinen, ja ymmärtää, ettei ole mitään millä voisi itsestänsä tehdä Jumalalle kelpaavaa ilman Jeesusta.
        Raamattu myös kehottaa laskemaan kustannukset, eli rehellisesti pitäisi punnita elämäänsä, mitä on valmis "menettämään" uskonsa vuoksi, sillä monelle uskoontulo maksaa ystävät, perheen ja jopa työpaikan. Mutta jos on valmis kadottamaan elämänsä, löytää sen jälleen.
        Elämä alkaa tuossa kohden alusta, uudelle perustukselle, kulmakivenä Jeesus. Jos elämä ei muutu ollenkaan, nion silloin voisi kysyä, onko ihminen koskaan uskoon tullutkaan. Tarkoitan tällä sitä, että jos edeleen elämä täyttyy juomisella, pornolla, valehtelemisella jne. Uskooontulo tarkoittaa kääntymistä, eli vastakkaiseen suuntaan lähtemistä siitä vanhasta elämästä.
        Näitä houkuttelemisen kautta uskoon tulleita on ihan riittämiin, ja kas kummaa, ei sitten kantanutkaan se "usko" kuin nurkan taakse.
        Uskoon tulossa on kyse maaperästä, onko se valmiina vastaanottamaan sanaa.
        Matt. 13:"19 Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä ymmärrä, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin. Tämä on se, mikä kylvettiin tien oheen.
        20 Mikä kallioperälle kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja heti ottaa sen ilolla vastaan;
        21 mutta hänellä ei ole juurta itsessään, vaan hän kestää ainoastaan jonkun aikaa, ja kun tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin hän heti lankeaa pois.
        22 Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.
        23 Mutta mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen ja myös tuottaa hedelmän ja tekee, mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä."


      • 77777777 kirjoitti:

        Silloin menee jo aika heikosti, jos uskoon pitää houkutella.
        En ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi pitäisi esittää jotain houkuttimia. Uskoontulon alku on se, että ihminen tietää ja tiedostaa olevansa syntinen, ja ymmärtää, ettei ole mitään millä voisi itsestänsä tehdä Jumalalle kelpaavaa ilman Jeesusta.
        Raamattu myös kehottaa laskemaan kustannukset, eli rehellisesti pitäisi punnita elämäänsä, mitä on valmis "menettämään" uskonsa vuoksi, sillä monelle uskoontulo maksaa ystävät, perheen ja jopa työpaikan. Mutta jos on valmis kadottamaan elämänsä, löytää sen jälleen.
        Elämä alkaa tuossa kohden alusta, uudelle perustukselle, kulmakivenä Jeesus. Jos elämä ei muutu ollenkaan, nion silloin voisi kysyä, onko ihminen koskaan uskoon tullutkaan. Tarkoitan tällä sitä, että jos edeleen elämä täyttyy juomisella, pornolla, valehtelemisella jne. Uskooontulo tarkoittaa kääntymistä, eli vastakkaiseen suuntaan lähtemistä siitä vanhasta elämästä.
        Näitä houkuttelemisen kautta uskoon tulleita on ihan riittämiin, ja kas kummaa, ei sitten kantanutkaan se "usko" kuin nurkan taakse.
        Uskoon tulossa on kyse maaperästä, onko se valmiina vastaanottamaan sanaa.
        Matt. 13:"19 Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä ymmärrä, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin. Tämä on se, mikä kylvettiin tien oheen.
        20 Mikä kallioperälle kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja heti ottaa sen ilolla vastaan;
        21 mutta hänellä ei ole juurta itsessään, vaan hän kestää ainoastaan jonkun aikaa, ja kun tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin hän heti lankeaa pois.
        22 Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.
        23 Mutta mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen ja myös tuottaa hedelmän ja tekee, mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä."

        Yksinkertaista sakkia mukana. Mainitsemassani Helluntaiseurakunnassa kävi säännöllisesti myös miestään surutta pettänyt nainen.


      • näin.se.menee
        torre12 kirjoitti:

        Yksinkertaista sakkia mukana. Mainitsemassani Helluntaiseurakunnassa kävi säännöllisesti myös miestään surutta pettänyt nainen.

        " Mainitsemassani Helluntaiseurakunnassa kävi säännöllisesti myös miestään surutta pettänyt nainen."

        Näin se on. "Portot" menee ensin taivasten valtakuntaan kuin menestyneet ihmiset. Jos tämä nainen vaan pysyy uskossa loppuun saakka, niin Jumala kyllä osaa sitten hoitaa tämänkin naisen kaidalle tielle. Täytyy vain uskoa ja luottaa Jumalaa ja elää Hänen ohjauksessaan, niin hyvin menee.


      • 77777777
        näin.se.menee kirjoitti:

        " Mainitsemassani Helluntaiseurakunnassa kävi säännöllisesti myös miestään surutta pettänyt nainen."

        Näin se on. "Portot" menee ensin taivasten valtakuntaan kuin menestyneet ihmiset. Jos tämä nainen vaan pysyy uskossa loppuun saakka, niin Jumala kyllä osaa sitten hoitaa tämänkin naisen kaidalle tielle. Täytyy vain uskoa ja luottaa Jumalaa ja elää Hänen ohjauksessaan, niin hyvin menee.

        äläpäs höpötä, ei mene noin raamatun mukaan.
        Nainen on pelkkä silmänpalvoja, joka luulee pettävänsä Jumalaakin niin kuin ihmisiä, mutta mikään ei ole salassa Häneltä.
        Raamattu sanoo, että Isä katsoo alas taivaasta ja näkee kaikki ihmislapset, ja Hän tarkaa kaikkia ihmisten tekoja.
        Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
        Vastuu on synnin tekijällä, ei Jumalalla.
        Missä uskossa tuo nainen pysyy? Hänhän on hylännyt kaidan tien. Sitten, jos, nainen TUNNUSTAA syntinsä ja HYLKÄÄ sen, ja KÄÄNTYY, hän saa armon.
        Tämä on yksi niistä harhakuvitelmista, että kerran pelastunut, on aina pelastunut.
        Armoa on kääntyä, ei se ole synnin tekoa varten. Vanhassa liitossa tuomio tuli heti, nyt on annettu aikaa tehdä parannus, mutta ei se pyyhi pois tuomiota, jos ei tee parannusta.


      • torre12 kirjoitti:

        Yksinkertaista sakkia mukana. Mainitsemassani Helluntaiseurakunnassa kävi säännöllisesti myös miestään surutta pettänyt nainen.

        Noissa taidetaan katsoa vain, millainen asema ja puhetaidot kullakin on? Tiedän mm. että pettänyt osapuoli sai jopa paremman aseman ja petetty karkoitettiin.


    • näin.ymmärrän

      Minusta kyseinen raamatunpaikka tarkoittaa juuri sitä että ateistit, homot ja liberaalit menevät ennen uskovia Jumalan valtakuntaan. Yllätyksiä on viimeisellä tuomiollakin luvassa Jeesuksen mukaan.

      • vai.niin

        Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon

        Lukemalla raamattua tietdät Isän tahdon.

        ...niin että ateisti, joka ei usko, menisi sitten kuitenkin sinne, mitä ei koskaan uskonut olevan olemassakaan, tuohon tarvitaan jo melkoisesti uskoa. Näin ei tapahdu raamatun mukaan.


      • vai.niin kirjoitti:

        Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon

        Lukemalla raamattua tietdät Isän tahdon.

        ...niin että ateisti, joka ei usko, menisi sitten kuitenkin sinne, mitä ei koskaan uskonut olevan olemassakaan, tuohon tarvitaan jo melkoisesti uskoa. Näin ei tapahdu raamatun mukaan.

        Jos "Isäni tahto" ratkaisee kaiken, niin sekä uskova, että ateisti on menettänyt pelin. Lue vaikka mitä Raamatussa lukee.


      • Aaameeen

        1. Joh. 2:17

        Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.


      • vai.niin
        torre12 kirjoitti:

        Jos "Isäni tahto" ratkaisee kaiken, niin sekä uskova, että ateisti on menettänyt pelin. Lue vaikka mitä Raamatussa lukee.

        Ei tietenkään ole, koska siksihän meillä on oma tahto. Jokainen saa valita.
        EIhän kukaan pakota ateistia olemaan ateisti, samoin kuin ei uskovaa olemaan uskova.
        Jos meillä ei olisi omaa valintaa, Jumalahan olisi tyranni.
        Mutta mitä väliä sillä on ateistille, joka ei kuitenkaan usko.


      • vai.niin kirjoitti:

        Ei tietenkään ole, koska siksihän meillä on oma tahto. Jokainen saa valita.
        EIhän kukaan pakota ateistia olemaan ateisti, samoin kuin ei uskovaa olemaan uskova.
        Jos meillä ei olisi omaa valintaa, Jumalahan olisi tyranni.
        Mutta mitä väliä sillä on ateistille, joka ei kuitenkaan usko.

        Oma tahto toki; minäkin valitsen noudatanko Isän tahtoa kuten he Raamatussa: kivittivät Jumalan käskystä pojan, joka oli tottelematon vanhemmilleen.

        Olen valinnut olla tottelematta.


      • vai.niin
        torre12 kirjoitti:

        Oma tahto toki; minäkin valitsen noudatanko Isän tahtoa kuten he Raamatussa: kivittivät Jumalan käskystä pojan, joka oli tottelematon vanhemmilleen.

        Olen valinnut olla tottelematta.

        Sinulla on sekaisin lakiliitto ja uusi liitto. Jeesus oli lain loppu.
        Siksi sinullakin on mahdollisuus valita.
        Jos olisit syntynyt jonnekin muualle, tätä valinnan vaihtoehtoa sinulla ei ehkä silloin olisikaan.


      • vai.niin kirjoitti:

        Sinulla on sekaisin lakiliitto ja uusi liitto. Jeesus oli lain loppu.
        Siksi sinullakin on mahdollisuus valita.
        Jos olisit syntynyt jonnekin muualle, tätä valinnan vaihtoehtoa sinulla ei ehkä silloin olisikaan.

        Ei ole sekaisin. Mutta "Isän tahto" löytyy vain lakiliitosta. On siis älytöntä esittää noudattavansa "Isän tahtoa".

        Kuule; joka maassa on omat uskontonsa ja tosiaan ovat maan rajojen sisäisiä. Ne eivät ole universaaleja, vaan kulttuuriin ja historiaan sidottuja.

        Sinä et olisi Intiaan syntyneenä lähellekään mikään kristitty. Edes Äiti Teresa ei saanut mieliä muuttumaan. Maan rajat estävät muut uskonnot.


      • Tekulas

        Jumala tuomitsee jokaisen heidän sydämen aivoitustensa mukaan, mutta sydän tulee olla Kristuksessa, ja tarkoituksena hyvään. Minä luulen, että koska ihmiset eivät kaikkialla tiedä ja ymmärrä kaikkea, heidät tuomitaan sen mukaan kuin ymmärtävät, sillä jos Adam ei olisi ymmärtänyt tehneensä syntiä, ei siinä syntiä olisi ollut. Synti on tietoinen valinta ihmisellä vääryyteen ja pahaan, muutenhan tämä ei saa ihmisestä otetta. Teolilla ei siis ole suurta merkitystä vaan tarkoituksella. Jos ihminen on tarkoittanut sydämessään tehdä pahaa, ja siitä ei tule mitään, hänet tuomitaan pahanteosta, mutta jos ihminen tahtoo pelkkää hyvää, ja siitä seuraa pahaa, häntä ei tuomita. Jokainen sydämen aivoitusten mukaan.


      • 77777777
        torre12 kirjoitti:

        Ei ole sekaisin. Mutta "Isän tahto" löytyy vain lakiliitosta. On siis älytöntä esittää noudattavansa "Isän tahtoa".

        Kuule; joka maassa on omat uskontonsa ja tosiaan ovat maan rajojen sisäisiä. Ne eivät ole universaaleja, vaan kulttuuriin ja historiaan sidottuja.

        Sinä et olisi Intiaan syntyneenä lähellekään mikään kristitty. Edes Äiti Teresa ei saanut mieliä muuttumaan. Maan rajat estävät muut uskonnot.

        Kyllä Isän tahto löytyy nimenomaan uudesta liitosta ja Jeesuksen sanoista.


      • 77777777 kirjoitti:

        Kyllä Isän tahto löytyy nimenomaan uudesta liitosta ja Jeesuksen sanoista.

        No ainakin pertsamme etsii Jumalan tahtoa Mooseksesta ja Paavalista.

        Mutta nyt saamme unohtaa ne ja alamme katsoakin vain Jeesuksen sanoista Isän Jumalan tahtoa. Aina kaikki muutetaan.


      • torre12 kirjoitti:

        No ainakin pertsamme etsii Jumalan tahtoa Mooseksesta ja Paavalista.

        Mutta nyt saamme unohtaa ne ja alamme katsoakin vain Jeesuksen sanoista Isän Jumalan tahtoa. Aina kaikki muutetaan.

        Niiiiiiin....paitsi että kun sitten vetoat Jeesukseen, alkaa ulvonta että Jeesus ei muuttanut laista mitään, joten eikun taas VT:sta tarkistamaan pykälät.


      • HimoitsetPertsaa
        torre12 kirjoitti:

        No ainakin pertsamme etsii Jumalan tahtoa Mooseksesta ja Paavalista.

        Mutta nyt saamme unohtaa ne ja alamme katsoakin vain Jeesuksen sanoista Isän Jumalan tahtoa. Aina kaikki muutetaan.

        Teidän Pertsanne? Himoitset siis sittenkin Pertsaa!


      • HimoitsetPertsaa kirjoitti:

        Teidän Pertsanne? Himoitset siis sittenkin Pertsaa!

        Meidän ikioma pertsamme on ollut yli kuusi vuotta näillä palstoilla. Mutta ei häntä edelleenkään voi himoita. Miksiköhän sinä mietit aina vain himoja? Onko sulla trauma?


      • HimoitsetPertsaa
        torre12 kirjoitti:

        Meidän ikioma pertsamme on ollut yli kuusi vuotta näillä palstoilla. Mutta ei häntä edelleenkään voi himoita. Miksiköhän sinä mietit aina vain himoja? Onko sulla trauma?

        Ai että ihan sinun ikioma Pertsasi. Himoitset Pertsaa!


      • Kukaan ei noin vain "mene". Jokainen punnitaan. Emme me voi päättää emmekä tietää, siksi ei kenellekkään voi pitään VIP lippuja jakaa etukäteen.


      • viitoitettu.tie

        " Minusta kyseinen raamatunpaikka tarkoittaa juuri sitä että ateistit, homot ja liberaalit menevät ennen uskovia Jumalan valtakuntaan. Yllätyksiä on viimeisellä tuomiollakin luvassa Jeesuksen mukaan."

        - ei tarkoita sitä, vaan Jeesus puhui kirjanoppineille ja farieseuksille tätä asiaa, tekopyhille, ulkokullatuille.

        Ateistien, homojen, liberaalien on myöskin parannus tehtävä, se on ydinasia. Muuten ei taivaaseen ole asiaa, ei sinne mennä ilman anteeksiantoa ja se tulee vasta silloin, kun parannus synneistä on tehty.
        Koskee kaikkia ihmisiä siviilisäätyyn, kansalaisuuteen, ihonväriin, hyviin, pahoihin, katsomatta. Kaikki olemme samalla viivalla, henkilöön ei katsota, vaan sydämeen, onko siellä totinen halu tehdä parannus ja saada anteeksi rikkomukset, synnit.

        Jos katumus tulee sydämestä, aanteeksianto on täydellinen ja syntejä, joita olemme tehneet, ei enää muisteta.

        1 Evankeliumin saarna
        2 usko Jeesukseen julistetun evankeliumin sanan kautta.
        3 syntien tunnustus
        4 Katumus
        5 Jeesuksen seuraaminen opissa ja elämässä.

        Siinä taivastielle viittoja


      • Henki.Jeesus.todistus
        mummomuori kirjoitti:

        Kukaan ei noin vain "mene". Jokainen punnitaan. Emme me voi päättää emmekä tietää, siksi ei kenellekkään voi pitään VIP lippuja jakaa etukäteen.

        " Kukaan ei noin vain "mene". Jokainen punnitaan. Emme me voi päättää emmekä tietää, siksi ei kenellekkään voi pitään VIP lippuja jakaa etukäteen. "

        - kyllä sen tietää varmasti, onko taivaan kansalainen.

        Room 8:
        14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. 15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!" 16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

        - oletko kokenut tuon, minä olen kokenut Hengen todistuksen sisimmässäni.

        Room 8
        9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. 10. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

        - onko sinussa Kristuksen Henki? Minä tiedän Jeesuksen asuvan minussa Henkensä kautta.

        Jo sinulta nämä puuttuu, mene Jeesuksen eteen ja antaudu Hänelle kokosydämisesti, koet Raamatun ilmoituksen todeksi elämässäsi.

        Siunausta.


      • viitoitettu.tie kirjoitti:

        " Minusta kyseinen raamatunpaikka tarkoittaa juuri sitä että ateistit, homot ja liberaalit menevät ennen uskovia Jumalan valtakuntaan. Yllätyksiä on viimeisellä tuomiollakin luvassa Jeesuksen mukaan."

        - ei tarkoita sitä, vaan Jeesus puhui kirjanoppineille ja farieseuksille tätä asiaa, tekopyhille, ulkokullatuille.

        Ateistien, homojen, liberaalien on myöskin parannus tehtävä, se on ydinasia. Muuten ei taivaaseen ole asiaa, ei sinne mennä ilman anteeksiantoa ja se tulee vasta silloin, kun parannus synneistä on tehty.
        Koskee kaikkia ihmisiä siviilisäätyyn, kansalaisuuteen, ihonväriin, hyviin, pahoihin, katsomatta. Kaikki olemme samalla viivalla, henkilöön ei katsota, vaan sydämeen, onko siellä totinen halu tehdä parannus ja saada anteeksi rikkomukset, synnit.

        Jos katumus tulee sydämestä, aanteeksianto on täydellinen ja syntejä, joita olemme tehneet, ei enää muisteta.

        1 Evankeliumin saarna
        2 usko Jeesukseen julistetun evankeliumin sanan kautta.
        3 syntien tunnustus
        4 Katumus
        5 Jeesuksen seuraaminen opissa ja elämässä.

        Siinä taivastielle viittoja

        Mitä ajat takaa?

        Jeesushan antoi jo paikan paratiisissa varkaalle, joka ei ollut tehnyt parannusta. Lisäksi hän jätti pettäneen naisen tuomitsematta. Jeesus sanoo myös, että kaikki ihmisten synnit annetaan heille anteeksi.

        Mutta sinä vaadit "parannuksen tekoa". Saahan sitä vaatia. Miten muuten homot tekee parannuksen? Lopettamalla olemasta homo, ja alkaa olemaan vaikka biseksuaali?


    • selitystä

      Ei vaan, että ateistit, saatananpalvojat ja muut pahantekijät menevät ennen libuja taivaaseen. He näet tunnustavat, että heillä on parannuksentekemisen tarve. Libut luulevat olevansa Jumalan palvelijoita ja matkalla taivaaseen, ihan niinkuin fariseukset aikanaan. Ei heidän tarvitse omasta mielestään tehdä parannusta.

      SANANLASKUT 16
      25. Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.

      Johanneksen ilmestys 3
      14. Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
      15. Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
      16. Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
      17. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
      18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
      19. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
      20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
      21. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
      22. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.

      Evankeliumi Johanneksen mukaan 9
      39. Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
      40. Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
      41. Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".

      • Mutta se "Isän tahto". Jeesus ei ole isä.


      • 77777777
        torre12 kirjoitti:

        Mutta se "Isän tahto". Jeesus ei ole isä.

        Asia on itseasiassa erittäin selvä raamatun mukaan.
        Isän tykö ei mennä muutoin kuin Jeesuksen kautta.

        Joh 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

        Tässä seuraavassa jakeessa selviää Isän tahto!
        40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."


      • raamatunlukija
        77777777 kirjoitti:

        Asia on itseasiassa erittäin selvä raamatun mukaan.
        Isän tykö ei mennä muutoin kuin Jeesuksen kautta.

        Joh 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

        Tässä seuraavassa jakeessa selviää Isän tahto!
        40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Jeesus vaati uskomaan itseensä. Hän ei vaatinut publikaania tai porttoa luopumaan ammatistaan.


      • onko.näin
        raamatunlukija kirjoitti:

        Jeesus vaati uskomaan itseensä. Hän ei vaatinut publikaania tai porttoa luopumaan ammatistaan.

        Olisi aika ristiriitaista, että Jeesus katsoisi huoraamisen olevan ihan ok ammatti, mutta itse opettaa, että jos katsoo naiseen himoiten tätä sydämessään, silloin tekee huorin.
        Jeesus kutsuu syntisiä pelastukseen, eiväthän terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Nämä ovat Hänen omat sanansa.
        Kyllä raamatussa Jeesus sanoo syntiselle naiselle, mene, äläkä enää syntiä tee.
        Eli kehottiko jatkamaan porttoelämää, vai elämään jatkossa tekemättä syntiä?
        Jokainen on syntinen, mutta joka tulee Jeesuksen luokse, vapaasta omasta tahdostaan, pelastuu. Mutta kun ihminen pelastuu, hän ei enää halua tehdä syntiä, vaan elää puhdasta elämää.
        Miksi Jeesus käskisi tehdä jotain sellaista, mihin ihminen ei kykenisi?
        Ihminen kykenee kyllä, mutta kyse on tahdosta.
        Kyse uskossa elämisessä on lihan ja hengen taistelusta.

        Room.8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota (syyllisyyttä) niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.(-38 käännös jättänyt pois lopun käännöksestä joka jatkuu näin:, jotka elävät hengen mukaan, eivät lihan.)
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.


      • onko.näin kirjoitti:

        Olisi aika ristiriitaista, että Jeesus katsoisi huoraamisen olevan ihan ok ammatti, mutta itse opettaa, että jos katsoo naiseen himoiten tätä sydämessään, silloin tekee huorin.
        Jeesus kutsuu syntisiä pelastukseen, eiväthän terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Nämä ovat Hänen omat sanansa.
        Kyllä raamatussa Jeesus sanoo syntiselle naiselle, mene, äläkä enää syntiä tee.
        Eli kehottiko jatkamaan porttoelämää, vai elämään jatkossa tekemättä syntiä?
        Jokainen on syntinen, mutta joka tulee Jeesuksen luokse, vapaasta omasta tahdostaan, pelastuu. Mutta kun ihminen pelastuu, hän ei enää halua tehdä syntiä, vaan elää puhdasta elämää.
        Miksi Jeesus käskisi tehdä jotain sellaista, mihin ihminen ei kykenisi?
        Ihminen kykenee kyllä, mutta kyse on tahdosta.
        Kyse uskossa elämisessä on lihan ja hengen taistelusta.

        Room.8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota (syyllisyyttä) niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.(-38 käännös jättänyt pois lopun käännöksestä joka jatkuu näin:, jotka elävät hengen mukaan, eivät lihan.)
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

        "Eli kehottiko jatkamaan porttoelämää..."

        Tarkkaan ottaen Raamattu ei tuossa kerro, mikä naisen ammatti oli. Tuo on tulkintaa,

        Mutta huomaa, Jeesus ei tivannut naisen uskon olemusta, ei pakottanut kasteelle sen enempää kuin synnintunnuksiakaan. Hän sentää osasi opetaa!


      • Poika.Isä
        torre12 kirjoitti:

        Mutta se "Isän tahto". Jeesus ei ole isä.

        Jeesus oli "Isän tahto" maan päällä.

        Sama tulos, Isä / Poika


    • J.Nasaretilainen oli Raamatun mukaan voimakkaita sanoja käyttävä puheitten pitäjä. Aika ristiriitaisiakin, joskus ollaan lempeänä, joskus tulikivenkatkuisena. Se panee uskomaan, että ne raamatuntutkijat, jotka sanovat, ettei kaikkea mitä hänen sanomakseen on sanottu, ole koskaan sanottukaan. Jälkeenpäin on lisätty suurin osa.

    • syntisten.kaveri

      Miksi juutalaiset uskovat loukkaantuivat Jeesukseen? He loukkaantuivat siksi koska Jeesus kaveerasi syntisten kanssa. Jeesuksesta nämä sanoivat: "Katsokaa syömäriä ja juomaria, publikaanien ja syntisten ystävää. Eikö nykyisin uskovat toimi aivan samoin, ainakin vapaissa suunnissa? Itse he kuvittelevat olevansa synnittömiä ja syrjivät heidän mielestään syntisten ihmisten seuraa.

      • onko.näin

        Kyllä vain vaelsi syntisten keskellä, koska Hän kutsuu syntisiä pelastukseen. Aivan samoin on nytkin. Mutta ei Jeesus osallistunut syntiseen elämään. Hän oli synnitön, muutoin Hänen uhrinsa ei olisi ollut pätevä.
        Ilmeisesti jotkut kuvittelevat, että "uskovaisen" tulisi juopotella läheisessä kuppilassa, että olisi syntisen ystävä. EI, vaan syntisen ystävänä uskova sanoo syntiselle, että on tehtävä parannus. On eri asia miten asian ilmaisee, toiselle kova puhe on ainoa joka herättää, toiselle taas ei voi sanoa, vain rukoilla puolesta.
        Joskus voi olla, että jollekin jopa täältä jonkin asian lukeneena syntyy sydämeen kysymys elämästä kuoleman jälkeen. Ja jos joku omalta osaltaan tarjoaa tätä yhtä mahdollisuutta, on silloin ojentanut pelastusrenkaan toiselle. Jos toinen ei halua vastaanottaa sitä, niin se ei ole pelastusrenkaan heittäjän vika.
        Mutta turha on kuitenkaan sitten sanoa, etteikö sitä kukaan olisi tarjonnut aikanaan.

        Siksipä onkin raamatun vastaista liittyä kuppikuntiin sen takia, että pelastuisi, vain usko ratkaisee. Uskovaiset on ulos kutsuttuja, ulkopuolelle leirin, ei omia kerhoja pitämään, jonne kukaan ei uskalla edes tulla.

        Raamattu sanoo, että missä on koolla kaksi tai kolme Hänen nimessään, siellä Hänkin on, heidän keskellään. Ei tarvita sen enempää lahkoja eikä lohkoja, missään raamatussa ei sanota, että sinun tulee kuulua yhtään mihinkään.


      • syntisten.kaveri
        onko.näin kirjoitti:

        Kyllä vain vaelsi syntisten keskellä, koska Hän kutsuu syntisiä pelastukseen. Aivan samoin on nytkin. Mutta ei Jeesus osallistunut syntiseen elämään. Hän oli synnitön, muutoin Hänen uhrinsa ei olisi ollut pätevä.
        Ilmeisesti jotkut kuvittelevat, että "uskovaisen" tulisi juopotella läheisessä kuppilassa, että olisi syntisen ystävä. EI, vaan syntisen ystävänä uskova sanoo syntiselle, että on tehtävä parannus. On eri asia miten asian ilmaisee, toiselle kova puhe on ainoa joka herättää, toiselle taas ei voi sanoa, vain rukoilla puolesta.
        Joskus voi olla, että jollekin jopa täältä jonkin asian lukeneena syntyy sydämeen kysymys elämästä kuoleman jälkeen. Ja jos joku omalta osaltaan tarjoaa tätä yhtä mahdollisuutta, on silloin ojentanut pelastusrenkaan toiselle. Jos toinen ei halua vastaanottaa sitä, niin se ei ole pelastusrenkaan heittäjän vika.
        Mutta turha on kuitenkaan sitten sanoa, etteikö sitä kukaan olisi tarjonnut aikanaan.

        Siksipä onkin raamatun vastaista liittyä kuppikuntiin sen takia, että pelastuisi, vain usko ratkaisee. Uskovaiset on ulos kutsuttuja, ulkopuolelle leirin, ei omia kerhoja pitämään, jonne kukaan ei uskalla edes tulla.

        Raamattu sanoo, että missä on koolla kaksi tai kolme Hänen nimessään, siellä Hänkin on, heidän keskellään. Ei tarvita sen enempää lahkoja eikä lohkoja, missään raamatussa ei sanota, että sinun tulee kuulua yhtään mihinkään.

        Jeesuksen nimessä saarnaajista Jeesus itse varoittaa. Usko ei myöskään ratkaise Viimeisellä tuomiolla vaan teot. "Mitä olette TEHNEET..."


      • onko.näin kirjoitti:

        Kyllä vain vaelsi syntisten keskellä, koska Hän kutsuu syntisiä pelastukseen. Aivan samoin on nytkin. Mutta ei Jeesus osallistunut syntiseen elämään. Hän oli synnitön, muutoin Hänen uhrinsa ei olisi ollut pätevä.
        Ilmeisesti jotkut kuvittelevat, että "uskovaisen" tulisi juopotella läheisessä kuppilassa, että olisi syntisen ystävä. EI, vaan syntisen ystävänä uskova sanoo syntiselle, että on tehtävä parannus. On eri asia miten asian ilmaisee, toiselle kova puhe on ainoa joka herättää, toiselle taas ei voi sanoa, vain rukoilla puolesta.
        Joskus voi olla, että jollekin jopa täältä jonkin asian lukeneena syntyy sydämeen kysymys elämästä kuoleman jälkeen. Ja jos joku omalta osaltaan tarjoaa tätä yhtä mahdollisuutta, on silloin ojentanut pelastusrenkaan toiselle. Jos toinen ei halua vastaanottaa sitä, niin se ei ole pelastusrenkaan heittäjän vika.
        Mutta turha on kuitenkaan sitten sanoa, etteikö sitä kukaan olisi tarjonnut aikanaan.

        Siksipä onkin raamatun vastaista liittyä kuppikuntiin sen takia, että pelastuisi, vain usko ratkaisee. Uskovaiset on ulos kutsuttuja, ulkopuolelle leirin, ei omia kerhoja pitämään, jonne kukaan ei uskalla edes tulla.

        Raamattu sanoo, että missä on koolla kaksi tai kolme Hänen nimessään, siellä Hänkin on, heidän keskellään. Ei tarvita sen enempää lahkoja eikä lohkoja, missään raamatussa ei sanota, että sinun tulee kuulua yhtään mihinkään.

        ”…"uskovaisen" tulisi juopotella läheisessä kuppilassa, että olisi syntisen ystävä.”

        Itse asiassa kyllä – tosin ottaa voi kohtuullisestikin.

        ”Uskovaiset on ulos kutsuttuja, ulkopuolelle leirin, ei omia kerhoja pitämään, jonne kukaan ei uskalla edes tulla.”

        Sinulla taitaa olla ihan sellainen oma ”kuppikunta” kun tuollaisia hahmottelet. Eli muiden seurakuntien ulkopuolella, ja kenties yhteiskunnankin ulkopuolella?


      • näin.se.menee
        mummomuori kirjoitti:

        ”…"uskovaisen" tulisi juopotella läheisessä kuppilassa, että olisi syntisen ystävä.”

        Itse asiassa kyllä – tosin ottaa voi kohtuullisestikin.

        ”Uskovaiset on ulos kutsuttuja, ulkopuolelle leirin, ei omia kerhoja pitämään, jonne kukaan ei uskalla edes tulla.”

        Sinulla taitaa olla ihan sellainen oma ”kuppikunta” kun tuollaisia hahmottelet. Eli muiden seurakuntien ulkopuolella, ja kenties yhteiskunnankin ulkopuolella?

        ”Uskovaiset on ulos kutsuttuja, ulkopuolelle leirin, ei omia kerhoja pitämään, jonne kukaan ei uskalla edes tulla.”

        Seurakunta tarkoittaa tosiaan juuri tuota ulkopuolisten eli uloskutsuttujen porukkaa. Uskovat olemme myös kapakoissa, mutta emme ryyppäämisen takia, vaan sen takia, että juopot ovat taipuvaisia hengellisiin keskusteluihin ja niitä on sitten uskovan ohjailla oikeaan suuntaan. Siellä missä näitä "syntisiä" on, niin siellä olemme myös me uskovat. Nämä ovat herkkää porukkaa eikä "mummomuorimaista" näsäviisautta eikä ilkeyttä ole mailla eikä halmeilla heidän keskuudessaan. Siksi Jeesus totesi, että tämä porukka tulee uskoon auliimmin kuin nämä näsäviisaat, viisaat, teologit ym. hyvinvoivat ihmiset, narsisteista nyt puhumattakaan.


      • "Siellä missä näitä "syntisiä" on, niin siellä olemme myös me uskovat. Nämä ovat herkkää porukkaa eikä "mummomuorimaista" näsäviisautta eikä ilkeyttä "

        Eivätkö nämä kirjoittajan mainitsemat "uskovat" itse ole syntisiä?


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Siellä missä näitä "syntisiä" on, niin siellä olemme myös me uskovat. Nämä ovat herkkää porukkaa eikä "mummomuorimaista" näsäviisautta eikä ilkeyttä "

        Eivätkö nämä kirjoittajan mainitsemat "uskovat" itse ole syntisiä?

        Eivät ole. On syntisiä ja on uskovia. Uskovaisuus on siis synonyymi synnittömyydelle.

        Tosisin sanoen uskovilta puuttuu synnintunto täydellisesti.


      • raamatunlukija
        näin.se.menee kirjoitti:

        ”Uskovaiset on ulos kutsuttuja, ulkopuolelle leirin, ei omia kerhoja pitämään, jonne kukaan ei uskalla edes tulla.”

        Seurakunta tarkoittaa tosiaan juuri tuota ulkopuolisten eli uloskutsuttujen porukkaa. Uskovat olemme myös kapakoissa, mutta emme ryyppäämisen takia, vaan sen takia, että juopot ovat taipuvaisia hengellisiin keskusteluihin ja niitä on sitten uskovan ohjailla oikeaan suuntaan. Siellä missä näitä "syntisiä" on, niin siellä olemme myös me uskovat. Nämä ovat herkkää porukkaa eikä "mummomuorimaista" näsäviisautta eikä ilkeyttä ole mailla eikä halmeilla heidän keskuudessaan. Siksi Jeesus totesi, että tämä porukka tulee uskoon auliimmin kuin nämä näsäviisaat, viisaat, teologit ym. hyvinvoivat ihmiset, narsisteista nyt puhumattakaan.

        Tämä porukka (mm. portot ja publikaanit) eivät tulleet uskoon, vaan he olivat uskossa koska uskoivat Jeesukseen.


      • näin.sekävi
        raamatunlukija kirjoitti:

        Tämä porukka (mm. portot ja publikaanit) eivät tulleet uskoon, vaan he olivat uskossa koska uskoivat Jeesukseen.

        Jeesuksen mainitsemat portot ja publikaanit olivat jo tulleet uskoon Jeesukseen jossain vaiheessa.


      • näin.sekävi kirjoitti:

        Jeesuksen mainitsemat portot ja publikaanit olivat jo tulleet uskoon Jeesukseen jossain vaiheessa.

        Ja ne publikaanit olivat vihattua kansanosaa, siis tavallinen juutalainen ei osannut ajatella sellaisille mitään hyvää. Jeesus pani ajatukset uusiksi.


      • näin.sekävi
        torre12 kirjoitti:

        Ja ne publikaanit olivat vihattua kansanosaa, siis tavallinen juutalainen ei osannut ajatella sellaisille mitään hyvää. Jeesus pani ajatukset uusiksi.

        Portot olivat yhä mitä olivat, mutta uskoontulleet portot ja publikaanit menivät taivaaseen kuten uskoontulleet homotkin. Amen


      • näin.sekävi kirjoitti:

        Portot olivat yhä mitä olivat, mutta uskoontulleet portot ja publikaanit menivät taivaaseen kuten uskoontulleet homotkin. Amen

        Joo. Uskoon tulleet saamelaiset ja publikaanit menevät taivaaseen; eihän se ole kiinni mihinkään kansanosaan kuulumisesta.

        Sama homolla, biseksuaalisella ja heterolla; ei uskominen ole kiinni sukupuolisesta suuntauksesta.

        Mutta kun katsoo mitä viimeisellä tuomiolla kysytään, niin asiat muuttuu: "Kukin tuomitaan heidän tekojensa mukaan". Tämä toistuu ainakin kahdessa paikassa UT:ssa. Uskoa ei kysytä.


      • 77777777
        syntisten.kaveri kirjoitti:

        Jeesuksen nimessä saarnaajista Jeesus itse varoittaa. Usko ei myöskään ratkaise Viimeisellä tuomiolla vaan teot. "Mitä olette TEHNEET..."

        aivan, usko ilman tekoja on kuollut, näin sanoo raamattukin.


      • näin.se.menee kirjoitti:

        ”Uskovaiset on ulos kutsuttuja, ulkopuolelle leirin, ei omia kerhoja pitämään, jonne kukaan ei uskalla edes tulla.”

        Seurakunta tarkoittaa tosiaan juuri tuota ulkopuolisten eli uloskutsuttujen porukkaa. Uskovat olemme myös kapakoissa, mutta emme ryyppäämisen takia, vaan sen takia, että juopot ovat taipuvaisia hengellisiin keskusteluihin ja niitä on sitten uskovan ohjailla oikeaan suuntaan. Siellä missä näitä "syntisiä" on, niin siellä olemme myös me uskovat. Nämä ovat herkkää porukkaa eikä "mummomuorimaista" näsäviisautta eikä ilkeyttä ole mailla eikä halmeilla heidän keskuudessaan. Siksi Jeesus totesi, että tämä porukka tulee uskoon auliimmin kuin nämä näsäviisaat, viisaat, teologit ym. hyvinvoivat ihmiset, narsisteista nyt puhumattakaan.

        ”Seurakunta tarkoittaa tosiaan juuri tuota ulkopuolisten eli uloskutsuttujen porukkaa.”

        Itse asiassa ei, tuo tulkinta perustuu erääseen väärin käännettyyn kohtaan Raamatussa.

        ”Uskovat olemme myös kapakoissa…”

        Olen kyllä tavannut monia uskovia myös ravintoloissa. Erityisen miellyttäviä ovat olleet aikoinaan Pelastusarmeijan sotilaat sekä ortodoksisen kirkon pappi, jonka kanssa sain monia hienoja keskustelupiirejä aikaan.
        Sitten ei ehkä niin miellyttäviä ovat olleet nämä vasta uskoon tulleet, jotka ovat saarnanneet omia outouksiaan, sekä muutama kielilläpuhuja jotka näkivät omia näkyjään.

        ”…juopot ovat taipuvaisia hengellisiin keskusteluihin…”

        Tuo oikeastaan kertoo, ettet sinä ole juurikaan käynyt ravintoloissa. Alkoholiongelmaisia on vain tietty joukko ja suurin osa ihan tavallisia ihmisiä. Monella alkoholistilla kun ei ole edes varaa istua kapakoissa. Ja voin kertoa että ihan yhtä ”herkkää” porukkaa ovat kuin muuallakin.


      • menen.jos.Herra.suo
        torre12 kirjoitti:

        Eivät ole. On syntisiä ja on uskovia. Uskovaisuus on siis synonyymi synnittömyydelle.

        Tosisin sanoen uskovilta puuttuu synnintunto täydellisesti.

        " Eivät ole. On syntisiä ja on uskovia. Uskovaisuus on siis synonyymi synnittömyydelle.

        Tosisin sanoen uskovilta puuttuu synnintunto täydellisesti. "

        - kuulehan "torre12", asia ei ole noin. Joka päivä meidän tulee tehdä parannusta.

        En olle näinä 33 uskossaolovuotena kenekään uskovan kuullut sanovan, että hän on synnitön.

        Ja Raamattukin sen todistaa:
        1 Joh 1:
        7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. 8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Olen tätä palloa kiertänyt aikalailla, Torreviejaakin, jossa sinäkin oleskelet joskus.

        Siellä Kotikirkossa (hellarit) en ole kuullut väitteesi mukaista sanontaa.
        Enkä Vaparissa rannalla, enkä evlutissa (kaan).

        Jospa tavataan siellä???

        Kohta meen sinne. :D :D

        t. Jumlanhullu


    • Noh, meillä kaikilla on sama määränpää, tulla maaksi jälleen ja täts it. Ei kukaan ole muualle menossa olipa kristitty fundamentalisti tai liberaali, ateisti, muslimi, kommunisti tai kokkari. Ehkäpä Jeesus halusi vain korostaa aikansa "oikein uskovien" järjettömyyttä.

      • Oho...vastaus lipsahti ennen kuin ennätin päästä mielestäni todennäköisimpään vaihtoehtoon.

        Aloituksen lainaama Jeesuksen näkemys marssijärjestyksestä voisi hyvinkin vastata Jeesus Nasaretilaisen oikeita sanoja ja opetusta. Kuitenkin tulee ottaa huomioon evankeliumien myöhäinen kirjoitusajankohta, vuosikymmeniä Jeesuksen kuoleman jälkeen. Synagoga oli se paikka jossa myös Jeesukseen uskovat kokoontuivat ja muistelivat mestariaan, edelleen juutalaisina muiden juutalaisten joukossa. Juutalaissodan jälkimainingeissa asenteet Jeesus-uskovia kohtaan kiristyivät ja lopulta heidät 80-luvulla erotettiin synagogista. Evankeliumeissa näkyy tuo välirikko Jeesuksen seuraajien ja synagogan välillä, joka oli varsin traumaattinen edelleen pääasiassa juutalaisista koostuville Jeesukseen uskoville.


      • UskisP
        pilkkuviivaviiva kirjoitti:

        Oho...vastaus lipsahti ennen kuin ennätin päästä mielestäni todennäköisimpään vaihtoehtoon.

        Aloituksen lainaama Jeesuksen näkemys marssijärjestyksestä voisi hyvinkin vastata Jeesus Nasaretilaisen oikeita sanoja ja opetusta. Kuitenkin tulee ottaa huomioon evankeliumien myöhäinen kirjoitusajankohta, vuosikymmeniä Jeesuksen kuoleman jälkeen. Synagoga oli se paikka jossa myös Jeesukseen uskovat kokoontuivat ja muistelivat mestariaan, edelleen juutalaisina muiden juutalaisten joukossa. Juutalaissodan jälkimainingeissa asenteet Jeesus-uskovia kohtaan kiristyivät ja lopulta heidät 80-luvulla erotettiin synagogista. Evankeliumeissa näkyy tuo välirikko Jeesuksen seuraajien ja synagogan välillä, joka oli varsin traumaattinen edelleen pääasiassa juutalaisista koostuville Jeesukseen uskoville.

        Jeesuksen tarkoittama marssijärjestys merkitsi, että ihmiset useimmiten pelastuu alhaalta - kuten asian ilmaisemme. Oppineet, teologit, papit, menestyneet jne tyytyvät tämän maailman antiin, mutta "epäonnistuneet" ongelmien mennessä niin solmuun ettei kukaan voi enää auttaa (mm. sairaus-, taloustilanteet), niin sitten alkaa Jeesus kelvata ihmisille ja he kääntyvät meidän uskovien puoleen ja näin voimme johdattaa heitä Kristuksen huomaan. Ja aika usein ottavat vastaan uskon Jeesukseen.


      • Minusta J.Nasaretilainen puhui usein kirjanoppineista, näistä, jotka lukivat VT:ta kirjaimellisesti, ilman logiikkaa ja inhimillistä tajua ja näitä kirjanoppineita voisi aivan hyvin verrata näihin palstalla kirjoittajiin, jotka pitävät Raamatun jokaista kirjainta ns. Jumalan Sanana ilman tuota inhimillistä tajua, ilman logiikkaa ja ilman tietoa, joka on noista vanhoista ajoista kehittynyt ja muuttunut.


      • UskisP kirjoitti:

        Jeesuksen tarkoittama marssijärjestys merkitsi, että ihmiset useimmiten pelastuu alhaalta - kuten asian ilmaisemme. Oppineet, teologit, papit, menestyneet jne tyytyvät tämän maailman antiin, mutta "epäonnistuneet" ongelmien mennessä niin solmuun ettei kukaan voi enää auttaa (mm. sairaus-, taloustilanteet), niin sitten alkaa Jeesus kelvata ihmisille ja he kääntyvät meidän uskovien puoleen ja näin voimme johdattaa heitä Kristuksen huomaan. Ja aika usein ottavat vastaan uskon Jeesukseen.

        Kukaan ei voi enää auttaa. Olen kuullut näistä, jotka viimeisenä muistavat Jeesuksen: ainakin Suomessa. Ei heille uskovat ole viimeisenä keinona mieleen tulleet.

        Jeesus ei nimittäin ole riippuvainen yhdestäkään uskovasta. Raamatussakin Jeesus tekee itse kaikkea mihin häneen uskovat eivät kyenneet.


      • UskisP kirjoitti:

        Jeesuksen tarkoittama marssijärjestys merkitsi, että ihmiset useimmiten pelastuu alhaalta - kuten asian ilmaisemme. Oppineet, teologit, papit, menestyneet jne tyytyvät tämän maailman antiin, mutta "epäonnistuneet" ongelmien mennessä niin solmuun ettei kukaan voi enää auttaa (mm. sairaus-, taloustilanteet), niin sitten alkaa Jeesus kelvata ihmisille ja he kääntyvät meidän uskovien puoleen ja näin voimme johdattaa heitä Kristuksen huomaan. Ja aika usein ottavat vastaan uskon Jeesukseen.

        "Ja aika usein ottavat vastaan uskon Jeesukseen. "

        Kunpa joku, joskus, jossakin, jotenkin osaisi, viitsisi, kehtaisi tai jaksaisi vääntää oikein rautalangasta tällaisellekin änkyrähölmölle, että mikä siinä uskossa on niin ihmeellistä, tärkeää ja "pelastavaa", mitä se sitten tarkoittaakaan. Uskoa mihin? Mitä hyvää tuo usko sitten saa aikaan ja millä mekanismilla? Miksi edes kaksi "uskovaa" ei tunnu olevan yksimielisiä siitä, mitä tuo uskon tulee pitää sisällään, saati että kokonainen kirkkokunta pääsisi yksimielisyyteen? Olisiko Jeesuksen opetuksen ydin kuitenkin jossakin muualla kuin "uskossa".


      • Aaameeen
        sage8 kirjoitti:

        Minusta J.Nasaretilainen puhui usein kirjanoppineista, näistä, jotka lukivat VT:ta kirjaimellisesti, ilman logiikkaa ja inhimillistä tajua ja näitä kirjanoppineita voisi aivan hyvin verrata näihin palstalla kirjoittajiin, jotka pitävät Raamatun jokaista kirjainta ns. Jumalan Sanana ilman tuota inhimillistä tajua, ilman logiikkaa ja ilman tietoa, joka on noista vanhoista ajoista kehittynyt ja muuttunut.

        "Minusta J.Nasaretilainen puhui usein kirjanoppineista ..."

        Jeesus puhui kirjanoppineista, koska he olivat keksineet Raamatusta eli Toorasta ihan omiaan. Olivat säätäneet satoja uusia lakeja. Näin sitä käy, jos ei lue Raamattua kirjaimellisesti ja ota vain sen mitä siellä on kirjoitettuna.

        "Matt 15:1-14 Silloin tuli fariseuksia ja kirjanoppineita Jerusalemista Jeesuksen luo, ja he sanoivat: "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat vanhinten perinnäissääntöä? Sillä he eivät pese käsiään ruvetessaan aterialle. "Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden? Sillä Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. Mutta te sanotte: Joka sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit ollut minulta saapa, on annettu uhrilahjaksi', sen ei tarvitse kunnioittaa isäänsä eikä äitiänsä. Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden."

        Kirjanoppineet eli teologit olivat säätäneet omia tunnustuskirjoja, joiden mukaan asioita tarkasteltiin. Ja näitä perinnäissääntöjä Jeesus kritisoi. Ja näin myös nykyään tehdään Jumalan sanan tyhjäksi näiden tunnustuskirjojen ja kirkon muiden sääntöjen kautta kuten Jeesus tuossa lopussa asian oivallisesti ilmaisee. Jumalan Sanaa ei tule tehdä millään konstilla tyhjäksi. Amen


      • Aaameeen
        pilkkuviivaviiva kirjoitti:

        "Ja aika usein ottavat vastaan uskon Jeesukseen. "

        Kunpa joku, joskus, jossakin, jotenkin osaisi, viitsisi, kehtaisi tai jaksaisi vääntää oikein rautalangasta tällaisellekin änkyrähölmölle, että mikä siinä uskossa on niin ihmeellistä, tärkeää ja "pelastavaa", mitä se sitten tarkoittaakaan. Uskoa mihin? Mitä hyvää tuo usko sitten saa aikaan ja millä mekanismilla? Miksi edes kaksi "uskovaa" ei tunnu olevan yksimielisiä siitä, mitä tuo uskon tulee pitää sisällään, saati että kokonainen kirkkokunta pääsisi yksimielisyyteen? Olisiko Jeesuksen opetuksen ydin kuitenkin jossakin muualla kuin "uskossa".

        "Kunpa joku, joskus, jossakin, jotenkin osaisi, viitsisi, kehtaisi tai jaksaisi vääntää oikein rautalangasta tällaisellekin änkyrähölmölle, että mikä siinä uskossa on niin ihmeellistä, tärkeää ja "pelastavaa", mitä se sitten tarkoittaakaan. Uskoa mihin? "


        No annetaas Jeesuksen tällä kertaa yrittää selittää sinulle:

        Joh. 14:11

        Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        Mark. 13:13

        Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

        Joh. 10:9

        Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.


      • Aaameeen
        sage8 kirjoitti:

        Minusta J.Nasaretilainen puhui usein kirjanoppineista, näistä, jotka lukivat VT:ta kirjaimellisesti, ilman logiikkaa ja inhimillistä tajua ja näitä kirjanoppineita voisi aivan hyvin verrata näihin palstalla kirjoittajiin, jotka pitävät Raamatun jokaista kirjainta ns. Jumalan Sanana ilman tuota inhimillistä tajua, ilman logiikkaa ja ilman tietoa, joka on noista vanhoista ajoista kehittynyt ja muuttunut.

        "---- jotka pitävät Raamatun jokaista kirjainta ns. Jumalan Sanana ilman tuota inhimillistä tajua, ilman logiikkaa ja ilman tietoa, joka on noista vanhoista ajoista kehittynyt ja muuttunut."

        Jeesus vastaa sinullekin ....


        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.


      • Aaameeen kirjoitti:

        "---- jotka pitävät Raamatun jokaista kirjainta ns. Jumalan Sanana ilman tuota inhimillistä tajua, ilman logiikkaa ja ilman tietoa, joka on noista vanhoista ajoista kehittynyt ja muuttunut."

        Jeesus vastaa sinullekin ....


        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        En tiedä, mutta ainakin maapallo ja aurinko katoavat 3 miljardin vuoden kuluttua. Laki on laki; eihän Mooseksen laki ikinä katoa.


      • Aaameeen kirjoitti:

        "Kunpa joku, joskus, jossakin, jotenkin osaisi, viitsisi, kehtaisi tai jaksaisi vääntää oikein rautalangasta tällaisellekin änkyrähölmölle, että mikä siinä uskossa on niin ihmeellistä, tärkeää ja "pelastavaa", mitä se sitten tarkoittaakaan. Uskoa mihin? "


        No annetaas Jeesuksen tällä kertaa yrittää selittää sinulle:

        Joh. 14:11

        Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        Mark. 13:13

        Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

        Joh. 10:9

        Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

        No tämähän se vastasi kysymyksiini...


      • Aaameeen kirjoitti:

        "---- jotka pitävät Raamatun jokaista kirjainta ns. Jumalan Sanana ilman tuota inhimillistä tajua, ilman logiikkaa ja ilman tietoa, joka on noista vanhoista ajoista kehittynyt ja muuttunut."

        Jeesus vastaa sinullekin ....


        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Tuo on sinun omaa tulkintaasi jolle ei ole katetta kuin pieneltä osin.


      • raamatunlukija
        Aaameeen kirjoitti:

        "Minusta J.Nasaretilainen puhui usein kirjanoppineista ..."

        Jeesus puhui kirjanoppineista, koska he olivat keksineet Raamatusta eli Toorasta ihan omiaan. Olivat säätäneet satoja uusia lakeja. Näin sitä käy, jos ei lue Raamattua kirjaimellisesti ja ota vain sen mitä siellä on kirjoitettuna.

        "Matt 15:1-14 Silloin tuli fariseuksia ja kirjanoppineita Jerusalemista Jeesuksen luo, ja he sanoivat: "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat vanhinten perinnäissääntöä? Sillä he eivät pese käsiään ruvetessaan aterialle. "Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden? Sillä Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. Mutta te sanotte: Joka sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit ollut minulta saapa, on annettu uhrilahjaksi', sen ei tarvitse kunnioittaa isäänsä eikä äitiänsä. Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden."

        Kirjanoppineet eli teologit olivat säätäneet omia tunnustuskirjoja, joiden mukaan asioita tarkasteltiin. Ja näitä perinnäissääntöjä Jeesus kritisoi. Ja näin myös nykyään tehdään Jumalan sanan tyhjäksi näiden tunnustuskirjojen ja kirkon muiden sääntöjen kautta kuten Jeesus tuossa lopussa asian oivallisesti ilmaisee. Jumalan Sanaa ei tule tehdä millään konstilla tyhjäksi. Amen

        Onpa tietosi hataralla pohjalla.

        "Raamatusta eli Toorasta"

        -Toora on Viisi Mooseksen kirjaa


      • Aaameeen kirjoitti:

        "Minusta J.Nasaretilainen puhui usein kirjanoppineista ..."

        Jeesus puhui kirjanoppineista, koska he olivat keksineet Raamatusta eli Toorasta ihan omiaan. Olivat säätäneet satoja uusia lakeja. Näin sitä käy, jos ei lue Raamattua kirjaimellisesti ja ota vain sen mitä siellä on kirjoitettuna.

        "Matt 15:1-14 Silloin tuli fariseuksia ja kirjanoppineita Jerusalemista Jeesuksen luo, ja he sanoivat: "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat vanhinten perinnäissääntöä? Sillä he eivät pese käsiään ruvetessaan aterialle. "Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden? Sillä Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. Mutta te sanotte: Joka sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit ollut minulta saapa, on annettu uhrilahjaksi', sen ei tarvitse kunnioittaa isäänsä eikä äitiänsä. Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden."

        Kirjanoppineet eli teologit olivat säätäneet omia tunnustuskirjoja, joiden mukaan asioita tarkasteltiin. Ja näitä perinnäissääntöjä Jeesus kritisoi. Ja näin myös nykyään tehdään Jumalan sanan tyhjäksi näiden tunnustuskirjojen ja kirkon muiden sääntöjen kautta kuten Jeesus tuossa lopussa asian oivallisesti ilmaisee. Jumalan Sanaa ei tule tehdä millään konstilla tyhjäksi. Amen

        "Joka kiroaa äitiänsä tai isäänsä, sen on kuolemalla kuoleman"- laissa "surmattava".

        Tästä Jeesus kiehui ja kiehuisi Suomen uskovillekin. Miksi toimitaan eri tavoin kuin Jumalan laki edellyttää? Tätä Jeesus kysyy.


      • Aaameeen
        sage8 kirjoitti:

        Tuo on sinun omaa tulkintaasi jolle ei ole katetta kuin pieneltä osin.

        Taikka Jeesuksen sanojahan nuo oli!!!


      • näin.on.asia
        raamatunlukija kirjoitti:

        Onpa tietosi hataralla pohjalla.

        "Raamatusta eli Toorasta"

        -Toora on Viisi Mooseksen kirjaa

        ""Raamatusta eli Toorasta"

        -Toora on Viisi Mooseksen kirjaa"

        Hyvä huomio, että Jeesus puhui kirjanoppineista, jotka olivat itse keksineet uusia sääntöjä Toorasta eli Raamatusta. Tietänet varmaan, että Toora ja profeetat juutalaisille merkitsee Vanhaa Testamenttia, joka on osa Raamattua.


      • Aaameeen
        torre12 kirjoitti:

        "Joka kiroaa äitiänsä tai isäänsä, sen on kuolemalla kuoleman"- laissa "surmattava".

        Tästä Jeesus kiehui ja kiehuisi Suomen uskovillekin. Miksi toimitaan eri tavoin kuin Jumalan laki edellyttää? Tätä Jeesus kysyy.

        ""Joka kiroaa äitiänsä tai isäänsä, sen on kuolemalla kuoleman"- laissa "surmattava".

        Tästä Jeesus kiehui ja kiehuisi Suomen uskovillekin."

        No tämä on sinun keksintöäsi!! Jeesus ei muuttanut pienintäkään piirtoa laista ja tuomitsee sitten viimeisenä päivänä myös tämän kohdan mukaan ko. ihmiset kuolemaan. Joka on rikkonut lakia yhdessä kohdin, niin on rikkonut kaikissa kohdin - sanoo Sana. Amen


      • Aaameeen kirjoitti:

        "Minusta J.Nasaretilainen puhui usein kirjanoppineista ..."

        Jeesus puhui kirjanoppineista, koska he olivat keksineet Raamatusta eli Toorasta ihan omiaan. Olivat säätäneet satoja uusia lakeja. Näin sitä käy, jos ei lue Raamattua kirjaimellisesti ja ota vain sen mitä siellä on kirjoitettuna.

        "Matt 15:1-14 Silloin tuli fariseuksia ja kirjanoppineita Jerusalemista Jeesuksen luo, ja he sanoivat: "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat vanhinten perinnäissääntöä? Sillä he eivät pese käsiään ruvetessaan aterialle. "Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden? Sillä Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. Mutta te sanotte: Joka sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit ollut minulta saapa, on annettu uhrilahjaksi', sen ei tarvitse kunnioittaa isäänsä eikä äitiänsä. Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden."

        Kirjanoppineet eli teologit olivat säätäneet omia tunnustuskirjoja, joiden mukaan asioita tarkasteltiin. Ja näitä perinnäissääntöjä Jeesus kritisoi. Ja näin myös nykyään tehdään Jumalan sanan tyhjäksi näiden tunnustuskirjojen ja kirkon muiden sääntöjen kautta kuten Jeesus tuossa lopussa asian oivallisesti ilmaisee. Jumalan Sanaa ei tule tehdä millään konstilla tyhjäksi. Amen

        "Jeesus puhui kirjanoppineista, koska he olivat keksineet Raamatusta eli Toorasta ihan omiaan. Olivat säätäneet satoja uusia lakeja. Näin sitä käy, jos ei lue Raamattua kirjaimellisesti ja ota vain sen mitä siellä on kirjoitettuna. "

        Tämän päivän "oikeaukoiset" ovat keksineet Raamatusta kiellon samaa sukupuolta olevien avioliitolle.

        Niin siinä on siis käynyt myös palstan "oikeauskoisille" samalla lailla kun kirjanoppineille joista Jeesus puhui.


      • Tompea
        torre12 kirjoitti:

        En tiedä, mutta ainakin maapallo ja aurinko katoavat 3 miljardin vuoden kuluttua. Laki on laki; eihän Mooseksen laki ikinä katoa.

        Laki on Kristus tänäpäivänä. Laki ei ole muuttunut mutta täytetty jokaisen ihmisen kohdalla, joka ottaa Kristuksen vastaan. Laki on itse Kristus, sillä lain tarkoitus on rakkaus.Lakienalaisuus Jumalasta kokonaisuutena on ollut vain häivähdys, Jumalan koko todellisuudesta, samoin kuin Daavidin kuningus tai Jerusalemin temppeli, ne ovat olleet vain Jumalan sallimaa asiaa Israelin kansalle, sen tähden mikä on tuleva esiin Krkistuksessa kaikille kansoille. Jumala puhuu moninaisesti, hän ei valehtele, ih iset vaan eivät ole kyenneet ottamaan Häntä vastaan ennen tiettyjä asioita ja ymmärrystä kulttuurista. Jumala on toiminut ihmisten kultturikonteksien ehdoilla ilmoittaessaan itsensä, sillä miten voit sanoa kenellekkään mitään, jos tällä ei ole sillä mitään kulttuurillisia tai älyllisiä palikoita ymmärtää asiaa. Jumala toimi, kun aika oli ihmisille kypsä ymmärtää, tulemalla lihaksi Kristuksessa.


      • raamatunlukija
        näin.on.asia kirjoitti:

        ""Raamatusta eli Toorasta"

        -Toora on Viisi Mooseksen kirjaa"

        Hyvä huomio, että Jeesus puhui kirjanoppineista, jotka olivat itse keksineet uusia sääntöjä Toorasta eli Raamatusta. Tietänet varmaan, että Toora ja profeetat juutalaisille merkitsee Vanhaa Testamenttia, joka on osa Raamattua.

        Raamattu ei ole sama kuin Toora. Eikö mene perille?


      • Tanekos
        Aaameeen kirjoitti:

        "---- jotka pitävät Raamatun jokaista kirjainta ns. Jumalan Sanana ilman tuota inhimillistä tajua, ilman logiikkaa ja ilman tietoa, joka on noista vanhoista ajoista kehittynyt ja muuttunut."

        Jeesus vastaa sinullekin ....


        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Miten tuo nyt on ymmärrettävissä. Raamatussa on kirjaimellista totuutta, symboolista ja vertauskuvaillista totutta, jota myös on Jumalalan omissa sanoissa, sarkasmia, jota ei koskaan pidä ottaa kirjaimellisesti vaan päin vastoin, tai ainakin useissa vt:n kirjoitajissa ja paavalissa. Jumalan sana on totta mutta muullakin tavalla kuin sinä sen ymmärrät, se kirjaimellinentulkinta ei ole ainoa, eikä Jumalan totuus subjektiivisesti yksiselitteinen, se on totta myös sinun elämässäsi, mutta ei totuus ole sinuun rajoittunut.


      • Aaameeen

        Ps. 119:160

        Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.


      • Aaameeen kirjoitti:

        ""Joka kiroaa äitiänsä tai isäänsä, sen on kuolemalla kuoleman"- laissa "surmattava".

        Tästä Jeesus kiehui ja kiehuisi Suomen uskovillekin."

        No tämä on sinun keksintöäsi!! Jeesus ei muuttanut pienintäkään piirtoa laista ja tuomitsee sitten viimeisenä päivänä myös tämän kohdan mukaan ko. ihmiset kuolemaan. Joka on rikkonut lakia yhdessä kohdin, niin on rikkonut kaikissa kohdin - sanoo Sana. Amen

        Etkö lainkaan tajua? Jeesus oli vihainen, kun olivat perinnäissäännöillä jättäneet tappamatta ne lapset, jotka olivat kironneet vanhempansa.

        Nyt Suomessa on sama tilanne: Jeesus olisi vihainen, kun näkee ettei vanhempansa kirovia lapsia surmata. Jumala käskyt on vaihdettu johonkin muuhun.


      • torre12 kirjoitti:

        Etkö lainkaan tajua? Jeesus oli vihainen, kun olivat perinnäissäännöillä jättäneet tappamatta ne lapset, jotka olivat kironneet vanhempansa.

        Nyt Suomessa on sama tilanne: Jeesus olisi vihainen, kun näkee ettei vanhempansa kirovia lapsia surmata. Jumala käskyt on vaihdettu johonkin muuhun.

        Hiljaista olisi tälläkin palstalla jos tuotakin pykälää noudatettaisiin :D


      • raamatunlukija kirjoitti:

        Raamattu ei ole sama kuin Toora. Eikö mene perille?

        Niin, VT.hen on otettu vain osa Tooraa...


      • sage8 kirjoitti:

        Minusta J.Nasaretilainen puhui usein kirjanoppineista, näistä, jotka lukivat VT:ta kirjaimellisesti, ilman logiikkaa ja inhimillistä tajua ja näitä kirjanoppineita voisi aivan hyvin verrata näihin palstalla kirjoittajiin, jotka pitävät Raamatun jokaista kirjainta ns. Jumalan Sanana ilman tuota inhimillistä tajua, ilman logiikkaa ja ilman tietoa, joka on noista vanhoista ajoista kehittynyt ja muuttunut.

        "...näitä kirjanoppineita voisi aivan hyvin verrata näihin palstalla kirjoittajiin, jotka pitävät Raamatun jokaista kirjainta ns. Jumalan Sanana ilman tuota inhimillistä tajua, ilman logiikkaa ja ilman tietoa, joka on noista vanhoista ajoista kehittynyt ja muuttunut.2

        Itseasiassa näin se juuri onkin.


      • mummomuori kirjoitti:

        "...näitä kirjanoppineita voisi aivan hyvin verrata näihin palstalla kirjoittajiin, jotka pitävät Raamatun jokaista kirjainta ns. Jumalan Sanana ilman tuota inhimillistä tajua, ilman logiikkaa ja ilman tietoa, joka on noista vanhoista ajoista kehittynyt ja muuttunut.2

        Itseasiassa näin se juuri onkin.

        Tuo, mistä kirjoitin, on osittain lainausta mm. raamatuntutkijoiden, kuten Heikki Räisäsen, Kari Kuulan ja Wille Riekkisen ajattelusta minun tulkintani mukaan.


    • Tarkoittaa syntinsä tunnustavaa. " Ole minulle syntiselle armollinen" asenne.
      Eiväthän he heidän syntisyytensä tähden pelastu, vaan sen vuoksi että he tiedostavat oman tilansa paremmin ja tuntevat tarvitsevansa armoa.
      Joskus jotkut tulevat uskossaan niin "hyviksi" etteivät he enää armoa tarvitse. Hengellisen ylpeytensä vuoksi he eivät mene sisälle. Eihän terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.

      • mitentoimit

        Sinun syntisi tunnustamisilla ei ole mitään merkitystä, ainoastaan sillä, ettet niitä tee.


      • käytösontoimintaa

        "Eihän terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat."

        Onko mennyt perille jo, että mikä siinä parannetaan?


      • huomattu.on

        Palstalla olevat useimmat uskovat eivät tunnusta olevansa armon tarpeessa itse vaan toiset. He ovat "terveitä" toiset sairaita joille "evankelioidaan."


      • "Joskus jotkut tulevat uskossaan niin "hyviksi" etteivät he enää armoa tarvitse. "

        Ainakin sellainen olo tulee, kun joitakin uskovia kuuntelee.


      • ei.mitään.uutta

        No sulle tulee huono kaikesta mikä on Jumalan Sanaa.


      • ei.mitään.uutta kirjoitti:

        No sulle tulee huono kaikesta mikä on Jumalan Sanaa.

        Ei joidenkin yksittäisen ihmisten mielipiteet nyt mitään Jumalan sanaa sentään ole.


    • taivastenvaltakunta

      Aloitusviestiin:

      Jeesus tarkoitti vilpitöntämieltä, joka tosiasiassa on Paavali-opin ja taivaspaikkatavoittelun ja laskelmoinnin (ahneutta) kanssa ristiriidassa Jeesuksen omiin oppeihin nähden.

      Teille tarjottiin täkyä, johon tartuille, mutta sillä ei ole Jeesuksen kanssa mitään tekemistä - ahneuden kanssa kyllä.

      • millämielellä

        Kenelle se Jeesus sanookaan: "Menkää pois, en tunne teitä."


      • aloittaja.jees
        millämielellä kirjoitti:

        Kenelle se Jeesus sanookaan: "Menkää pois, en tunne teitä."

        Ilmeisesti kaltaisillesi epäinhimillisille ja valheellisille ihmisille.


      • Olet aivan oikeassa. Vilpitöntä mieltä vaaditaan, ei siis tarvitse muiden ihmisten arvoita miettiä siitä, onko kelvollinen vai ei.


      • Palstan änkyräuskisten mielestä riittää taivaaseen menolle se, kun sattuu syntymään heteroksi eikä kannata naispappeutta.


      • Pudis55

        Oletpa julma mummonmuori. Eihän hihhulit muuta osaa kuin arvioida syntejä sekä tuomita muita ihmisiä synneistä. Älä siis ota heiltä pois sitä ainoaa tehtävää jonka he osaavat.


      • Pudis55 kirjoitti:

        Oletpa julma mummonmuori. Eihän hihhulit muuta osaa kuin arvioida syntejä sekä tuomita muita ihmisiä synneistä. Älä siis ota heiltä pois sitä ainoaa tehtävää jonka he osaavat.

        :) Olen optimisti. Jonain päivänä hekin voivat oppia mm. sen mitä on rakkaus.


      • Aaameeen
        Pudis55 kirjoitti:

        Oletpa julma mummonmuori. Eihän hihhulit muuta osaa kuin arvioida syntejä sekä tuomita muita ihmisiä synneistä. Älä siis ota heiltä pois sitä ainoaa tehtävää jonka he osaavat.

        No meidän hihhulien ei tarvi ollenkaan arvioida syntejä, sillä Jumala on riittävän tarkka ilmaisuissaan - lukutaito riittää. Eikä meidän tarvitse tuomitakaan, sillä Jeesus on se tuomari. Me vain julistamme evankeliumia ja hoidamme lähimmäisiämme. Siinä se Jumalan rakkaus, joka meille on annettu ja Jumala on rikas antaja. Amen


      • "Me vain julistamme evankeliumia"

        Korjaus: julistatte omaa tulkintaanne evankeljumista. Sinun kohdallasi korkkiruuvin tulkintaa.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Me vain julistamme evankeliumia"

        Korjaus: julistatte omaa tulkintaanne evankeljumista. Sinun kohdallasi korkkiruuvin tulkintaa.

        Totta :)


      • Näillä.mennään
        mummomuori kirjoitti:

        Totta :)

        Evankeliumista ei ole tulkintoja, on vain yksi evankeliumi, yksi usko, usko Jeesukseen.

        Ef. 4:5

        yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        1. Tim. 2:5

        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,


      • HÖH_
        Näillä.mennään kirjoitti:

        Evankeliumista ei ole tulkintoja, on vain yksi evankeliumi, yksi usko, usko Jeesukseen.

        Ef. 4:5

        yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        1. Tim. 2:5

        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,"

        -Kuka keksi kolminaisuusopin???


      • Näillä.mennään kirjoitti:

        Evankeliumista ei ole tulkintoja, on vain yksi evankeliumi, yksi usko, usko Jeesukseen.

        Ef. 4:5

        yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        1. Tim. 2:5

        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        Uskot siis Jeesukseen? Et Jumalaan?


      • Näillä.mennään kirjoitti:

        Evankeliumista ei ole tulkintoja, on vain yksi evankeliumi, yksi usko, usko Jeesukseen.

        Ef. 4:5

        yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        1. Tim. 2:5

        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        "Evankeliumista ei ole tulkintoja, on vain yksi evankeliumi, yksi usko, usko Jeesukseen. "

        Kuitenkin tuo että ei ole tulkintoja on vain yksi tulkinta asiasta.


      • Näillä.mennään kirjoitti:

        Evankeliumista ei ole tulkintoja, on vain yksi evankeliumi, yksi usko, usko Jeesukseen.

        Ef. 4:5

        yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        1. Tim. 2:5

        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        Niin, tuo on yksi malli, tulkitaan ensin jonkun ihmisen toimesta, joka selittää sen, ettei se ole tulkintaa.

        Ihmisinä me vain aina tulkitsemme kirjoitettuja sanoja.


    • Kyllä se varmaan sitä tarkoittaa. Raamattuhan hyvin selkästi varoittaa olemasta liian "itseään täynnä" ja jakamasta muille niitä helvetin tuomioita.

      • Nuo varoitukset tuomitsemisesta ja farisealaisuudesta esittikin J.Nasaretilainen ja oikeauskoisillehan ei J.Nasaretilaisen opit tunnu kelpaavan kovinkaan paljoa.


    • mooseksenhallusinaatiot

      Se tarkoittaa sitä, että valittu kansa on tuomittu ikuiseen erämaavaellukseen.

    • kuse_ilman_käsiä

      "Publikaanit ja portot menevät ennen teitä

      mitä.tarkoittaa

      2.1.2017 11:28
      Jumalan valtakuntaan. Mitä Jeesus tarkoitti tällä? Tarkoittaisiko se tänäpäivänä sitä että ateistit, homot ja libut menevät ennen uskovia Jumalan valtakuntaan?"

      No se tarkoittaa sitä, että taivas on Jumalan valtakunta ja samalla paratiisi, eikä mikään kusiputka. Se on paika juuri niille hedonisteille, jotka ymmärtävät naimisen ja elostelun päälle.

      Te farisealaiset, jotka käytätte seksivehkeitänne pääasiasa kusemiseen, voitte tehdä sitä jossain muualla kuin paratiisissa.

      • Tuli mieleen.

        Onkohan taivaassa sisävessoja? Kuka tuo ruokaa helvettiin valtavalle ihmismäärälle? Muutenhan kaikki siellä kuolevat nälkään.


      • toreviejaan.eikö
        torre12 kirjoitti:

        Tuli mieleen.

        Onkohan taivaassa sisävessoja? Kuka tuo ruokaa helvettiin valtavalle ihmismäärälle? Muutenhan kaikki siellä kuolevat nälkään.

        " Onkohan taivaassa sisävessoja? Kuka tuo ruokaa helvettiin valtavalle ihmismäärälle? Muutenhan kaikki siellä kuolevat nälkään. "

        - taivaassa ollan kuin enkelit, siellä ei naida, eikä mennä miehelle.

        Siellä ollaan henkiruumiissa, jos sitä et tiedä. Vessoja ei tarvita. Taivat ei ole taivas, jos se ei ole täydellisen täydellinen.


      • "Se on paika juuri niille hedonisteille, jotka ymmärtävät naimisen ja elostelun päälle."

        Tuskin sillä se ainakin selkeästi ilaistaan, ettei ole miestä eikä naista, eikä kukaan mene parisuhteeseenkaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe