Miten pitää henkilöllisyys turvassa

121212121212

...jos kirjoittelet rekkautuneena palstalla? Osa ei uskalla rekisteröityä, osa ei

Ex---Pertin (kylläkin keksitty) trollitarina herätti tämän keskustelun, joten minäpä annan muutaman vinkin.

Ensinnäkin, käytä sähköpostia joka ei ole virallisesti sinun. Ei työpostia tai nettisopparin mukana tullutta. Gmail tms on ihan ok. Muista toki että Google kerää sinusta kosolti tietoja mainontaa varten, eli jos asia häiritsee niin valitse joku muu tai vähintäänkin kirjaudu ulos Googlesta kun surffaat muualla.

Älä rekisteröidy omalla nimelläsi, ei sähköpostiin eikä nettipalstalle.

Toisekseen, älä valkkaa nimimerkkiä jota käytät muualla. Jos käytät samaa nimimerkkiä useammassa paikassa, esim. toisella palstalla tai blogissasi, haulla on helppoa löytää. Älä linkkaa eri paikkoja toisiinsa.

Kolmanneksi, kirjoita paperille ylös mitä tietoja annat netissä. _Kaikkialla_ minne postaat yhteensä. Ei riittävästi jäljittämiseen, hyvä. Klassinen moka on kertoa täällä vaikka ikäsi, toisaalla kotipaikkakuntasi ja kolmannessa paikassa missä opiskelit. Se postaaja sillä toisella palstalla ja se treffipyytäjä olivatkin sama henkilö. Ketkä opiskelivat kaupungin X koulussa Y vuonna Ö -> luokkakuva löytyy nettihaulla -> etsi kuvasta se pitkä blondi -> hae nimellä Facebookista -> that´s it.

Voit hyvin valehdella hieman, esim. jos olet 25v...kerro olevasi 26v. Jos asut Eirassa, kerro asuvasi Munkkiniemessä.

Proxy serverit ja muut tavat peittää IP ovat turhia jos et tee mitään laitonta. IP on useimmilla dynaaminen joka tapauksessa. Loki löytyy ISP:ltä ja siihen pääsee käsiksi A) ISP B) poliisi, saatuaan painavasta syystä luvan tietojen ronkkimiseen.

Jos tapaat jonkun palstatyypin livenä, älä anna ennen tapaamista
- koko nimeäsi
- puhelinnumeroasi
...äläkä saavu paikalle omalla autollasi siten että joku näkee rekisterinumeron.

Yksinkertaisia asioita jotka luulisi jokaisen täysjärkisen tajuavan. Mutta käytäntö osoittaa ettei luulo ole tiedon väärti :D

68

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 121212121212

"...jos kirjoittelet rekkautuneena palstalla? Osa ei uskalla rekisteröityä, osa ei"

Tämän piti jatkua:

"...typeryyttään tajua yksinkertaisimpia keinoja suojata henkilöllisyyttään"

:)

• tretytrytry

Kyllä mut ainakin jäljitettiin täältä IP-numeron avulla. Ei se kauheasti haitannut, ja tiedän kyllä jäljittäjän. En jaksanut nähdä asiasta sen enempää vaivaa.

• tretytrytry kirjoitti:

Kyllä mut ainakin jäljitettiin täältä IP-numeron avulla. Ei se kauheasti haitannut, ja tiedän kyllä jäljittäjän. En jaksanut nähdä asiasta sen enempää vaivaa.

Miten se on mahdollista?.. Jonkun linkin avulla?.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

Miten se on mahdollista?.. Jonkun linkin avulla?.. ;P

Tosin eipä sillä pelkällä IP-Numerolla mitään tee.. Ehkä paikkakunnan saa selville.. Mut Thats It.. ;P

• paikkakuntaP
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

Tosin eipä sillä pelkällä IP-Numerolla mitään tee.. Ehkä paikkakunnan saa selville.. Mut Thats It.. ;P

Ei paikkakuntaa saa selville IP:stä, ihan toiselle puolelle maatakin menee välillä sijainnit.

• Dynaamisessa IP:ssä noin voi käydä.

• entiennyt
        pete_pjn kirjoitti:

Dynaamisessa IP:ssä noin voi käydä.

Onko edes muunlaisia?

• Fsdsdfjknsdfjfsd

Ja mitä ikinä teetkään - Älä Rakastu.

Rakastuminen heikentää tietoturvaa aivan saatanasti.

• Ikis..M

Hyvä lisäneuvo, varmaan jo pelkkä ihastuminen saattaa saada parhaankin sydeemin vuotamaan. Muuten kyllä 12121212:ta hyvät ja asialliset perusohjeet joilla pitäisi aika hyvin pärjätä sellaisen joka rekkautua haluaa eikä jo rekkautuneidenkaan tuota haitaksi ole lukaista.

• Feopospdfopsfds

Mut siihen mä olen erityisen tyytyväinen s24ssä että ne on ottaneet identiteetinsuojelemisen tosissaan, automaattinen sotu-numeron sensurointi on kyllä kädenojennus palstan ylläpitäjiltä.

Tässä omani : xxxxxx-xxxx

• Kukapuhuutotta
        Ikis..M kirjoitti:

Hyvä lisäneuvo, varmaan jo pelkkä ihastuminen saattaa saada parhaankin sydeemin vuotamaan. Muuten kyllä 12121212:ta hyvät ja asialliset perusohjeet joilla pitäisi aika hyvin pärjätä sellaisen joka rekkautua haluaa eikä jo rekkautuneidenkaan tuota haitaksi ole lukaista.

Mitä tietoja Pertsalta päätyi trollille?

• sioille.helmiä
        Kukapuhuutotta kirjoitti:

Mitä tietoja Pertsalta päätyi trollille?

Ei luultavasti mitään. Kunhan pisti pienen palstadraaman pystyyn. Tuskin sille kukaan edes kirjoitteli siellä treffien puolella... :)

• Kukapuhuutotta
        sioille.helmiä kirjoitti:

Ei luultavasti mitään. Kunhan pisti pienen palstadraaman pystyyn. Tuskin sille kukaan edes kirjoitteli siellä treffien puolella... :)

Mistä tiedät?

• Feopospdfopsfds kirjoitti:

Mut siihen mä olen erityisen tyytyväinen s24ssä että ne on ottaneet identiteetinsuojelemisen tosissaan, automaattinen sotu-numeron sensurointi on kyllä kädenojennus palstan ylläpitäjiltä.

Älkää Testatko!!!.. Klassinen Vedätys.. ;D

• Feopospdfopsfds kirjoitti:

180178-7130

Höh, ei toiminut!

• sioille.helmiä
        Kukapuhuutotta kirjoitti:

Mistä tiedät?

Enhän minä tiedäkään. Kunhan spekuloin.

Jos minä nyt asettuisin vaikkapa sen trollin asemaan ja mietin miten minä olisin toiminut siinä? Jos olisi ollut tarkoitus jekuttaa ja trollata pertsaa, niin enkö olisi huolehtinut siitä, että en olisi itse kovin helposti jäljitettävissä? Olisin.

Sen jälkeen kun olisin tehnyt sen ja pertsa pistänyt palstadraaman pystyyn täällä niin olisinko sovinnon saamiseksi pertsan kanssa luovuttanut hänelle omat oikeat henkilötietoni? En. Olisin antanut pertsan vaan tehdä rikosilmoitukset yms. Kyllä olisin saanut odottaa poliisin yhteydenottoa siinä keississä aika kauan... :)

Eikä tämä olisi edes mikään vaikea juttu. Jos tämä pertsan väittämä trolli on niin tyhmä, ettei olisi tullut ajatelleeksi samoja juttuja mitä minä nyt tässä nopeasti päättelin, niin tuskin olisi onnistunut trollaamaan pertsaakaan. Tuskin, vaikka kuin pertsa yliarvioi omaa ja aliarvioi muiden nokkeluutta... :D

Summa summarum. Pertsan reaktio siihen keissiin saa minut epäilemään ja spekuloimaan sitä, että pertsa puhuu paskaa. Ja antoihan hän jo aiemminkin näytteitä omasta paranoiasta. Hänen uskottavuus ilman vedenpitäviä todisteita tässä keississä on vähän niin ja näin... :)

• Fjkfnjsdfsdjkfdf

Toimii vain hetu-tarkistuksen läpäiseville numero/kirjainsarjoille.

Tässä toinen hatusta repäisty:

01011998-452A

• Poliisinpoika

Enhän minä tiedäkään. Kunhan spekuloin.

Jos minä nyt asettuisin vaikkapa sen trollin asemaan ja mietin miten minä olisin toiminut siinä? Jos olisi ollut tarkoitus jekuttaa ja trollata pertsaa, niin enkö olisi huolehtinut siitä, että en olisi itse kovin helposti jäljitettävissä? Olisin.

Sen jälkeen kun olisin tehnyt sen ja pertsa pistänyt palstadraaman pystyyn täällä niin olisinko sovinnon saamiseksi pertsan kanssa luovuttanut hänelle omat oikeat henkilötietoni? En. Olisin antanut pertsan vaan tehdä rikosilmoitukset yms. Kyllä olisin saanut odottaa poliisin yhteydenottoa siinä keississä aika kauan... :)

Eikä tämä olisi edes mikään vaikea juttu. Jos tämä pertsan väittämä trolli on niin tyhmä, ettei olisi tullut ajatelleeksi samoja juttuja mitä minä nyt tässä nopeasti päättelin, niin tuskin olisi onnistunut trollaamaan pertsaakaan. Tuskin, vaikka kuin pertsa yliarvioi omaa ja aliarvioi muiden nokkeluutta... :D

Summa summarum. Pertsan reaktio siihen keissiin saa minut epäilemään ja spekuloimaan sitä, että pertsa puhuu paskaa. Ja antoihan hän jo aiemminkin näytteitä omasta paranoiasta. Hänen uskottavuus ilman vedenpitäviä todisteita tässä keississä on vähän niin ja näin... :)

Onko mahdollista että trolli olikin vain narkkari joka yritti jekuttaa ja oli rekkautuessaan treffeille antanut jäljitettävän sähköpostitilin?

Säikähti sitten kun pertti nosti älämölön ja teki ilmiannon ylläpitoon.

• Fjkfnjsdfsdjkfdf kirjoitti:

Toimii vain hetu-tarkistuksen läpäiseville numero/kirjainsarjoille.

Tässä toinen hatusta repäisty:

01011998-452A

270201-2671

270201-2671

Huijasit.. ;D

Huijasit.. ;D

Nyt kaik tietää, että mä olen vaan 115 vuotias.. ;D.. Noh, nyt ne parhaat nuoruusvuodet vasta alkavatkin.. ;D

• sioille.helmiä
        Poliisinpoika kirjoitti:

Onko mahdollista että trolli olikin vain narkkari joka yritti jekuttaa ja oli rekkautuessaan treffeille antanut jäljitettävän sähköpostitilin?

Säikähti sitten kun pertti nosti älämölön ja teki ilmiannon ylläpitoon.

Hehe....

Sä et taida tuntea ainuttakaan narkkaria... :D

• Poliisinpoika

Hehe....

Sä et taida tuntea ainuttakaan narkkaria... :D

Onko mahdollista että trolli oli vain amatööri joka mokasi itse?

• sioille.helmiä
        Poliisinpoika kirjoitti:

Onko mahdollista että trolli oli vain amatööri joka mokasi itse?

On se mahdollista, mutta aika epätodennäköistä. Kyllä amatöörit olisi valinnut ehkä kohteensa jostain muualta kuin täältä.

Mutta samapa se. Minä esitin asiasta omat spekulaationi ja päätelmäni mitä näillä tiedoilla tehtävissäni oli. En esitä sitä totuutena. Eli sitä mieltä olen minä kunnes asiasta tulee jotain uutta tietoa ja kumoaa kaikki spekulaationi... :)

• sioille.helmiä

On se mahdollista, mutta aika epätodennäköistä. Kyllä amatöörit olisi valinnut ehkä kohteensa jostain muualta kuin täältä.

Mutta samapa se. Minä esitin asiasta omat spekulaationi ja päätelmäni mitä näillä tiedoilla tehtävissäni oli. En esitä sitä totuutena. Eli sitä mieltä olen minä kunnes asiasta tulee jotain uutta tietoa ja kumoaa kaikki spekulaationi... :)

Niin ja pertsahan siinä kämmäs kun oli niin tyhmä, et duunas omalla nimellä sähköpostin siihen treffisaitille whatever... :)

• Poliisinpoika

Jostain syystä pertsa oli vakuuttava, hän ei ole nörtti mutta silti helvetin skarppi tyyppi. Uskon että pertsa peittosi trollin.

• sioille.helmiä
        Poliisinpoika kirjoitti:

Jostain syystä pertsa oli vakuuttava, hän ei ole nörtti mutta silti helvetin skarppi tyyppi. Uskon että pertsa peittosi trollin.

Minusta pertsa on ollut kaikkea muuta kuin vakuuttava... :D

Jos mä taas asetun pertsan asemaan ja mietin, että miten olisin toiminut hänen asemassa, jos olisin joutunut jekutuksen kohteeksi. Olisinko tehnyt asiasta samanlaisen palstadraaman? En. Olisin vaan odotellut, että toteuttaako trolli uhkauksensa tai ei? Jos olisi toteuttanut, olisin tehnyt tarvittavat ilm oitukset tarvittaviin paikkoihin ja jatkanut elämää sekä mahdollista palstailua. Tuskin olisi trolli niitä pertsan tietoja tänne vuotanut. Jos olisikin, tuskinpa ketään olisi kiinnostanut.

Joten myrsky vesilasissa. Sitä se draamanpätkä on täällä ollut. Pertsalla alkaa olla vaan kohta aiheet vähissä millä kalastella huomiota täällä. Saa nähdä minkä riman hän seuraavaksi alittaa... :)

• Poliisinpoika

Jos mä taas asetun pertsan asemaan ja mietin, että miten olisin toiminut hänen asemassa, jos olisin joutunut jekutuksen kohteeksi. Olisinko tehnyt asiasta samanlaisen palstadraaman? En. Olisin vaan odotellut, että toteuttaako trolli uhkauksensa tai ei? Jos olisi toteuttanut, olisin tehnyt tarvittavat ilm oitukset tarvittaviin paikkoihin ja jatkanut elämää sekä mahdollista palstailua. Tuskin olisi trolli niitä pertsan tietoja tänne vuotanut. Jos olisikin, tuskinpa ketään olisi kiinnostanut.

Joten myrsky vesilasissa. Sitä se draamanpätkä on täällä ollut. Pertsalla alkaa olla vaan kohta aiheet vähissä millä kalastella huomiota täällä. Saa nähdä minkä riman hän seuraavaksi alittaa... :)

Hän paljasti sut trolliksi.

• sioille.helmiä
        Poliisinpoika kirjoitti:

Hän paljasti sut trolliksi.

:D

Niinhän minä olenkin. Trollaan teitä läsnäolollani täällä ja häiritsen teidän mielenrauhaa... :D

• Poliisinpoika

:D

Niinhän minä olenkin. Trollaan teitä läsnäolollani täällä ja häiritsen teidän mielenrauhaa... :D

Pertsa ei koskaan ole kertonut palstalla mitä tietoja trolli sai, mutta sä kerroit mistä tiedoista oli kyse.

Osaatko selittää mistä sinä tiedät mitkä tiedot trolli sai?

• sioille.helmiä
        Poliisinpoika kirjoitti:

Pertsa ei koskaan ole kertonut palstalla mitä tietoja trolli sai, mutta sä kerroit mistä tiedoista oli kyse.

Osaatko selittää mistä sinä tiedät mitkä tiedot trolli sai?

Osaatko sinä kertoa mitä tästä aloituksesta voi päätellä? :)

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14654782/case-closed

• Poliisinpoika

Osaatko sinä kertoa mitä tästä aloituksesta voi päätellä? :)

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14654782/case-closed

Ei tuossa ketjussa kerrota sitä mitä tietoja trolli sai. Mistä sinä tiedät mistä tiedoista oli kyse?

• sioille.helmiä
        Poliisinpoika kirjoitti:

Ei tuossa ketjussa kerrota sitä mitä tietoja trolli sai. Mistä sinä tiedät mistä tiedoista oli kyse?

Ensinnäkin, jos aletaan sherlockiksi. Miksi trolli olisi paljastanut pertsalle henkilötietonsa? Oletetaan, että olisikin niin olisi tehnyt sen rauhoittaakseen pertsaa antamalla sille saman, minkä itsekin sai. Eikö vaan? Mitään muuta syytä ei siihen ei olisi.

Ja sitten tämä:

<<Pertti-setä
        1.1.2017 20:32
        Ikis..M kirjoitti:
        Taikka sitten paljastaa salaisuutesi.

Joku on jo paljastanut yhden salaisuuden, selvitän sitä ylläpidon kanssa. Jos salaisuus vuotaa niin teen rikosilmoituksen henkilötietojen vuotamisesta.<<

Heh, jos mitään salaisuutta ei ole missään julkisesti paljastettu niin mistä poru? Jos taas on paljastettu, niin missä?

Kyllä mä nyt ymmärrän mistä tässä juuri nyt on kyse. Hauskaahan tämä on. Hauskaa katella tätä kiemurtelua ja valkoisen mustaksi selittämistä. Mullakaan ole huomenna mitään menoja, joten voin ihan hyvin viihdyttää itseäni tällä... :)

• Poliisinpoika

Ensinnäkin, jos aletaan sherlockiksi. Miksi trolli olisi paljastanut pertsalle henkilötietonsa? Oletetaan, että olisikin niin olisi tehnyt sen rauhoittaakseen pertsaa antamalla sille saman, minkä itsekin sai. Eikö vaan? Mitään muuta syytä ei siihen ei olisi.

Ja sitten tämä:

<<Pertti-setä
        1.1.2017 20:32
        Ikis..M kirjoitti:
        Taikka sitten paljastaa salaisuutesi.

Joku on jo paljastanut yhden salaisuuden, selvitän sitä ylläpidon kanssa. Jos salaisuus vuotaa niin teen rikosilmoituksen henkilötietojen vuotamisesta.<<

Heh, jos mitään salaisuutta ei ole missään julkisesti paljastettu niin mistä poru? Jos taas on paljastettu, niin missä?

Kyllä mä nyt ymmärrän mistä tässä juuri nyt on kyse. Hauskaahan tämä on. Hauskaa katella tätä kiemurtelua ja valkoisen mustaksi selittämistä. Mullakaan ole huomenna mitään menoja, joten voin ihan hyvin viihdyttää itseäni tällä... :)

sioille.helmiä kertoi tässä ketjussa 4.1.2017 klo 0:52 täsmällisesti sen, mitä "Pertti-setä" kertoi mulle paljastaneensa nettitrollille. Tätä tietoa ei voi tietää minun ja Pertin lisäksi muut kuin nettitrolli.

Mitä siihen sanot?

• sioille.helmiä
        Poliisinpoika kirjoitti:

sioille.helmiä kertoi tässä ketjussa 4.1.2017 klo 0:52 täsmällisesti sen, mitä "Pertti-setä" kertoi mulle paljastaneensa nettitrollille. Tätä tietoa ei voi tietää minun ja Pertin lisäksi muut kuin nettitrolli.

Mitä siihen sanot?

Ai mitä siihen sanon?

No... SOITA PARANOID!!! :D

https://www.youtube.com/watch?v=WFcv8ypg9t0

Ps. Eikö se trolli olekaan enää ikis? :D Näin ne hommat vaan muuttuu... :D

• Poliisinpoika

Ai mitä siihen sanon?

No... SOITA PARANOID!!! :D

https://www.youtube.com/watch?v=WFcv8ypg9t0

Ps. Eikö se trolli olekaan enää ikis? :D Näin ne hommat vaan muuttuu... :D

Sä jäit kiinni kertomalla itse mitkä tiedot trolli sai Pertiltä.

• sioille.helmiä
        Poliisinpoika kirjoitti:

Sä jäit kiinni kertomalla itse mitkä tiedot trolli sai Pertiltä.

Ensinnäkin se on hyvin klassinen moka aika monelta harjaantumattomalta nettikäyttäjältä. Minulle on joskus aika monta kertaa kirjoitettu s-postia missä on ollut naisilla oma oikea nimi ja ne ovat säikähtäneetkin sitä kun huomasivat, ettei minulla ole. Minua se on lähinnä hymyilyttänyt, että näinkin voi joillekin käydä ja mietin itsekseni sitä, että hyvä et heillä kävi se moka minun kanssani eikä jonkun muun nettisekopään kans. Minä kun arvostan ja kunnioitan muiden yksityisyyttä vähintään saman verran kuin omaanikin. Se on sitten ihan eri asia, mitä kukin itse haluaa omasta elämästään ja itsestään julkiseksi suoltaa. Siihen en puutu enkä ota vastuuta. Ja tiedätkö? Kaikki tuttuni ja kaverini kunnioittavat samalla tavalla minunkin yksityisyyttäni ja luottavat minuun. Kukaan ei voi sanoa, että minä olen siinä kohtaa epäluotettava. Se on joskus jopa rasittavaakin kun olet tietynlainen luottohenkilö aika monelle... :)

Toiseksi se pertsan kämmi taisi tulla ilmi jossain keskustelussa asian tiimoilta jo aiemmin. Tätä keissiä on käsitelty täällä sen verran paljon, että en jaksa lähteä kaivelemaan sitä. Hoida sinä poliisinpoikana se tutkimustyö... :)

Toisaalta ei se mua haittaa, vaikka tässä epäilyksen alaiseksi jouduinkin. Ei tämä minun paranoiaa ruoki. Ei minun mieleni siitä kärsi pätkääkään. Ja rikosilmoitustakin saa tehdä ihan vapaasti. Voi tehdä useammankin jos se helpottaa... :)

• sioille.helmiä kirjoitti:

Ensinnäkin se on hyvin klassinen moka aika monelta harjaantumattomalta nettikäyttäjältä. Minulle on joskus aika monta kertaa kirjoitettu s-postia missä on ollut naisilla oma oikea nimi ja ne ovat säikähtäneetkin sitä kun huomasivat, ettei minulla ole. Minua se on lähinnä hymyilyttänyt, että näinkin voi joillekin käydä ja mietin itsekseni sitä, että hyvä et heillä kävi se moka minun kanssani eikä jonkun muun nettisekopään kans. Minä kun arvostan ja kunnioitan muiden yksityisyyttä vähintään saman verran kuin omaanikin. Se on sitten ihan eri asia, mitä kukin itse haluaa omasta elämästään ja itsestään julkiseksi suoltaa. Siihen en puutu enkä ota vastuuta. Ja tiedätkö? Kaikki tuttuni ja kaverini kunnioittavat samalla tavalla minunkin yksityisyyttäni ja luottavat minuun. Kukaan ei voi sanoa, että minä olen siinä kohtaa epäluotettava. Se on joskus jopa rasittavaakin kun olet tietynlainen luottohenkilö aika monelle... :)

Toiseksi se pertsan kämmi taisi tulla ilmi jossain keskustelussa asian tiimoilta jo aiemmin. Tätä keissiä on käsitelty täällä sen verran paljon, että en jaksa lähteä kaivelemaan sitä. Hoida sinä poliisinpoikana se tutkimustyö... :)

Toisaalta ei se mua haittaa, vaikka tässä epäilyksen alaiseksi jouduinkin. Ei tämä minun paranoiaa ruoki. Ei minun mieleni siitä kärsi pätkääkään. Ja rikosilmoitustakin saa tehdä ihan vapaasti. Voi tehdä useammankin jos se helpottaa... :)

Minä olen saattanut salapoliisintyöni sun osalta päätökseen.

Tv: Poliisinpoika

• sioille.helmiä

Niin ja jos pertsan oikea nimi ei olisi lukenut siinä sp-osoitteessa niin pertsahan olisi siinä tapauksessa vielä tyhmempi mitä olen oluullut. Mennä nyt möläyttämään jollekin tuntemattomalle niin nopeasti oikea nimi sähköpostien vaihtelussa... :D

• sioille.helmiä
        Pertti-setä kirjoitti:

Minä olen saattanut salapoliisintyöni sun osalta päätökseen.

Tv: Poliisinpoika

Arvaa, yllätyinkö? :D

Eli olet vielä tyhmempi mitä olen aiemmin luullut... :)

• eirekatullanytkään

Pertti-setä on täyspäiväinen, ei täyspäinen, palstatrolli. Oikein draamaqueen. Bitch!

• partavauva

Minäpä muuten tiedän sun nimen :) Ei ollut edes vaikea selvittää.

• sioille.helmiä

Heh... Kerrankin olen sun kanssas samaa mieltä.

Joo, ei luulis olevan vaikeaa perusjärjenjuoksun omaavalle ihmiselle... :)

• Mikäontotuus

Pertsa kyllä väittää tietojensa päätyneen trollille.

• Poliisinpoika

Onko trollit selittelemässä toimiaan?

• Fwejkdfkdfjfjskfsdff

Palstamiesten henkilötiedot voi vuotaa ihan rauhassa, ei ketään kiinnostaisi kuitenkaan. Ei täällä ole ketään joka olisi hankkinut sellaisen karman että paskaa sataisi niskaan, korkeintaan pari pilapuhelua jotka voisi heittää estolistalle ja problem solved.

Naisten sensijaan kannattaa pitää identitetti todellakin itsellään.

Terveisin,
      Mikko V,
      Hollola

• mies.etsii.naista

piti lopettaa palstailu mutta katsoin muuten vain tänne niin pakko kommentoida mitä väliä sillä on jos joku saa tietää että tänne kirjoittaa niin mitä väliä sillä on että on sinkku ja etsii naista omaa ja pystyn sen sanomaan livessäkin että en etsi huonoa naista vaan hyvää naista ja että tinderistä ei löydy kunnon ihmisii kuten täälläkin huomaa salataan valehdellaan oletteko vankilassa vai mistä kauhea salailu kai tänne kirjoittaa saa tietysti ymmärrän jos on maksullinen vankilassa homo tai lesbo tai bi tai pedofiili tai seksuaalisuus on kuten elokuvassa 8mm-kahdeksanmillimetriä mutta ei normaalin miehen tai naisen salailla tarvitse ja kyllä sen voin livessäkin naiselle sanoa että tinderissä ei ole kunnon naisia ja yleensä nainen siihen ei siellä ole kunnon miehiäkään se on eri porukka se

• "Ex---Pertin (kylläkin keksitty) trollitarina"

Mun piti Sulta 1212121212 kysyä aiemmin, kun olet enemmän tai vähemmän kehunut, että "nörttikaverisi" olisivat olleet kilttejä ja kunnollisia yms... Niin kuitenkin toit monessa kommentissasi esiin sen, että heille tyypillistä toimintaa on Manipuloida, Häpäistä ja sumuttaa jne. porukkaa ja epärehellisin keinoin savustaa porukkaa ulos "piiristä"/"pelistä" tjmv... ;P

Miten tämä asia sopii siihen "kilttiin ja kunnolliseen" kuvaan?.. ;P

• epäillään.kaikkea

vankila venkula toimintaa

• 121212121212

Missä sanoin että kyse oli kavereistani?

Puhe oli nettipalstoista, anonyymeistä ihmisistä joita en tunne.

Ihan samaa juonittelua näkee kouluissa, työpaikoilla, kerhoissa, tai missä vain. Sitä vain toteutetaan eri tavalla.

• aika.ikävää
        121212121212 kirjoitti:

Ihan samaa juonittelua näkee kouluissa, työpaikoilla, kerhoissa, tai missä vain. Sitä vain toteutetaan eri tavalla.

miksi ei työkavereille tai työnantajalle voi sanoa omaa nimeä ja miksi juonit ja mitä pahaa siinä on jos työparisi kysyy 20v päästä missä asut vai meneekö muut töihin ja sinä pomon polvelle juonimaan ja nuolemaan

• 121212121212 kirjoitti:

"Ihan samaa juonittelua näkee kouluissa, työpaikoilla, kerhoissa, tai missä vain. Sitä vain toteutetaan eri tavalla."

Niinpä.. Ja niin Harmittavan totta.. Ei se asiaa kuitenkaan muuksi muuta.. Olkoot joidenkin mielestä inhimillistä, mutta se ei tee siitä kuitenkaan kilttiä ja kunnollista käytöstä.. ;P

• Lainmies

Ykskakkonen väittää pullaperttiä kokeneeksi nettikonkariksi, silti sankari itki tietojensa joutuneen trollille. Mitä vastaat tuohon?

• 121212121212

Mietipä hetki.

Minä keksin tarinan jossa minua huijataan ja kovasti pahoitan mieleni, mutta rohkeasti paljastan huijarin identiteetin ja tarinan sankarina pakotan huijarin sopimaan asian.

Vaan miten tarina voi olla keksitty, jos kerran pahoitin mieleni???!!!

Mahdotonta! :D :D :D

• nick-name
    • paikanmetästäjä

Tällänen antoi läjän paikkakuntii mun IP:lle. Kaik kaukan: Helsinki, Porvoo, Tuusula, Raisio ja Not Available. Coutry sattu sentäs oikeeks. Toivottavast viranomasil on vähä tarkemmat värkit. Olis se kyl kiva tietää mis sitä viihteellä seikkailee. :) Saattaaha tuo olla, et noil on oma tarkotus kaikil, mää en ehkä vaa ymmärrä.

https://www.iplocation.net/

• paikanmetästäjä

Täs puuttuva kirjain tost coutry sanast: n. Saapi kukkii iha ite sijottaa sen kohillee. Sorry huolimattomuuvest. :)

• Ihan hyvä kirjoitus. Unohdit kuitenkin yhden tärkeän asian. Linkit. :)

• klklklklklklk

Suurimmalle osalle nuo ovat varmaan ihan perusjuttuja, ainakin työelämässä oleville aikuisille. Verkkorikollisuus on tullut eteen (identiteettivarkaus) kerran, sen selvittäminen vei paljon aikaa eikä johtanut rikollisen kiinnisaamiseen. Pääsääntöisesti poliisi on aika pihalla näistä jutuista - ainakin silloin oli (tästä on kyllä jo aikaa). Nykyäänhän identiteettivarkaus on rikos ihan pelkkänä tekonakin ilman taloudellista vahinkoa.

Aika vaikea täällä kirjoitettujen juttujen perusteella on ketään jäljittää, ellei sitten satu asumaan hyvin pienellä paikkakunnalla kertoen asuinpaikkansa. Esimerkiksi kaltaisiani löytyy Suomesta tuhansia tai satoja. Asioista, joista ei voi tunnistaa, on tarpeetonta valehdella - toisaalta en tiedä onko niistä järkeä kertoakaan, kun tapana on valehdella.

Suomi24:n kreisiydestä kertoo, että täällä olevinaan tiedetään kuka kirjoittaja on, löydetään tuttuja jne. Sen tyyppiset tänne hakeutuvat käsitellessään omia ongelmiaan - koko universumi on heidän peilikuvansa, ja kaikki ovat juuri heistä kiinnostuneita, joten täältä löytyy koko tuttavapiiri.

• Tämä oli todella hyvä aloitus.

Itse luin tämän pelonsekaisin tuntein, mutta olen ollut onneksi toivottavasti riittävän fiksu profiilin luomisessa. 😅

Mietin sitä, että miksi juuri netissä pitää olla niin varovainen, mutta kai täällä sitten on enemmän erikoisempia hiihtäjiä kuin oikeassa elämässä.

• "mutta kai täällä sitten on enemmän erikoisempia hiihtäjiä kuin oikeassa elämässä."

Ei ole.. Samanlaisia hiihtäjiä on molemmissa paikoissa.. Täällä nyt Vaan pystyy keskustelemaan avoimemmin, jos/kun niin haluaa.. Ja Droppaamaan Raakana mietteitään, pohdintojaan ja ajatuksiaan.. ;P

"mutta kai täällä sitten on enemmän erikoisempia hiihtäjiä kuin oikeassa elämässä."

Ei ole.. Samanlaisia hiihtäjiä on molemmissa paikoissa.. Täällä nyt Vaan pystyy keskustelemaan avoimemmin, jos/kun niin haluaa.. Ja Droppaamaan Raakana mietteitään, pohdintojaan ja ajatuksiaan.. ;P

En ole varma, olenko kanssasi samaa mieltä näistä hiihtäjien laadusta. Tarkkailen vielä tilannetta.

Mutta se on totta, että tänne on helpompi kirjoittaa asioita, joita ei muualla tule itsestä kerrottua. Se, onko niitä järkevä jutella täällä varsinkaan rekisteröityneenä, on sitten asia erikseen.

• Nainen34v kirjoitti:

En ole varma, olenko kanssasi samaa mieltä näistä hiihtäjien laadusta. Tarkkailen vielä tilannetta.

Mutta se on totta, että tänne on helpompi kirjoittaa asioita, joita ei muualla tule itsestä kerrottua. Se, onko niitä järkevä jutella täällä varsinkaan rekisteröityneenä, on sitten asia erikseen.

"Se, onko niitä järkevä jutella täällä"

Missä sitten.. Kulissi/Kupla asukkien kanssa syvällisemmät keskustelut ovat Just niiden Kulissien yms. takia enemmän tai vähemmän rajoittuneita jne.. ;P

"varsinkaan rekisteröityneenä"

Hyvät puolet on, että näet viestit, jotka sulle on osoitettu "viesti ilmoituksella" (ja pystyt selailemaan viestihistoriaasi jos tarvetta on) ja se, että kukaan ei pysty trollaa ainakaan sun nimimerkillä.. Huonot puolet sitten taas, että joku stalkkeri tai muu outoilija voi tehdä omia outoilujaan ja persestelyjään sua kohtaan helpommin jne.. ;P

• Joo huomasin, että viestien seuraaminen on näin helpompaa!

Olen miettinytkin, että kannattaako omaa keskusteluhistoriaa pitää julkisena, mutta en ole nähnyt syytä salata sitä.

• Hämärän_rajoilta

Täällä en ole rekisteröityneenä, mutta enpä ole huolissani henkilöllisyydestäni myöskään niillä sivustoilla, joilla minulla on tunnukset. Vuosien varrella netissä olen nimittäin oppinut yhden asian:

Olemassaolosi ei oikeasti kiinnosta ketään.

Nuorilla hyvännäköisillä naisilla tilanne on toki toinen, mutta miehenä saa tehdä tai olla tekemättä ihan mitä tahansa, ja se ei ylitä kenenkään kynnystä reagoida. Nettisalapoliisi-stalkkerin uhriksi joutumiseksi pitäisi olla jotenkin vaivan arvoinen, ja minä en ole; luulenpa, että harva ei-julkkis mies herättää kenessäkään moisia intohimoja.

• Kiltti-ja-kunnollinen

Olkaa naiset variovaisia ettette paljasta itseänne koska jännämiehet tulee muuten ovenne taa ja sitten ette voi vastustaa niitä.

• nosturi

nosto

• No paljonko nousee?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3950
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2963
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      99
      2233
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      30
      1900
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1770
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      23
      1762
    7. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      53
      1667
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1537
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1491
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      8
      1485
    Aihe