Liikunnalla kulutetut kalorit

pakumies671

Kalorilaskurit joissa kerrotaan paljonko eri liikuntamuodot minkäkinpainoisella ihmisellä kuluttaa kaloreita kertoo siis mitä?

Jos esim. Kävelen 6 kmh nopeudella tunnin, kertooko se sen, paljonko kyseisen tunnin aikana kuluu kaloreita yhteensä vai sen, paljonko enemmän niitä kuluu perusaineenvaihdunnan lisäksi, eli paljonko enemmän kuin pelkkä oleminen?
Tietääkö kukaan?

8

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakumies671

      Osaisiko joku vastata kysymykseeni, kiinnostaisi tietää.

    • hpv16

      Kokonaiskulutus noissa yleensä on. Huonona puolena se, että kyse on karkeasta arviosta.

    • höhiuiuvjgf

      Kokonaiskulutus.

    • pakumies671

      Kiitos selkeistä vastauksista.

    • viisikymppinenjo

      Lääkärini varoitti uskomasta noita. Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, joten en kuluta lähellekään sitä, mitä nuo mittarit sanovat. Olen 160 cm pitkä, ikää 50, painoa 85. Normaalisti ikäiseni ja näin ylipainoinen kuluttaa yli 2000 kilokaloria. Minulle määrättiin nyt 500 kilokalorin maksimit päivässä enkä saa katsoa askelmittarin kulutusta mukaan ollenkaan. Kokeilimme pudottaa painoani ravintoterapeutin kanssa niin, että syön 1500 kilokaloria. Mutta en ilmeisesti kuluta edes sitä, joten siksi pudotettiin radikaalisti nyt realistisemmaksi tuo luku. Ruokavaliosta tehtiin lihapainotteinen, liha pitää pidempään kylläisenä.

    • jkgghfgfdfas

      Itse olen olettanut, että perusaineenvaihdunta on perusaineenvaihduntaa ja liikunta sen päälle. Viime keväisen kehonkoostumusmittaukseni perusteella perusaineenvaihduntani on 1200 kcal (157 cm, 52 kg). Kävelen paljon, ja askelmittari antaa siitä kaloreiksi noin 300 - 700 kcal päivässä.

      En laske kaloreitani. Olen kasvissyöjä, mutta käytän paljon rasvoja (pähkinät, oliiviöljy, kookos ym.). Syön aterioilla vatsani täyteen. Ei ole ongelmaan nälän kanssa, eikä painonhallinnan. Syön säännöllisesti. Paljon kasviksia, paljon papuja. Vähän viljaa, vältän sokeria. Kaikkein turhinta energiaa ovat makeutetut juomat, niitä vältän.

      Suhtaudun skeptisesti kalorien laskentaan. Ihmisellä on tapana pettää itseään kaikessa, missä voi. Itsekin petin itseäni liikunnan määrässä, kunnes hankin askelmittarin. Siinä on se hyvä puoli, että nyt kävelen todellisuudessa joka päivä vähintäänkin 10 000 askelta - en pelkästään usko tekeväni niin.

      Katsoin dokkarin sokerista. Siinä havainnollistettiin, mitä sokeri on. Kasvin energia. Isosta sokeriruo'on pätkästä - jota ihminen ei saisi järsittyä päivässäkään - saatiin kourallinen sokeria. Jonka ihminen syö hetkessä. Pelkästään sokerit ja piilosokerit välttämällä ihmiset laihtuivat suunnilleen kilon viikossa 6 testiviikon ajan. Eivät siis pyrkineet laihduttamaan, vaan välttämään mahdollisimman tehokkaasti sokeria. Sokeria on piilotettu lähes kaikkiin elintarvikkeisiin. Hyvä ruokaremontti on siivota sokerit pois. Vaikeaa olla laihtumatta sen jälkeen.

      Dokkarissa testihenkilöt pääsivät jopa 0,25 tl/sokeria päivässä. Itse syön sitä liene kourallisen päivässä, ja niin lähes jokainen. Siitä syystä, että sokeria on piilotettu kaikkeen mahdolliseen suolaiseen ja makeaan valmisruokaan (täysmehut, ketsuppi, pastakastike, leipä, mausteet, juomajauheet, marinadit...), sitä on myös vaikea välttää.

    • veijasiallataas

      pastakastike??

      Ei välttämättä mutta se pasta.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe