Palikoita Dedraan?

Klangster

Sainpa alleni ihastuttavan 2.0 i.e. Dedran vuosimallia -90. Kaikkea pientä vikaa on, ja maahantuojan hinnat opiskelijalle järkyttäviä. Lisäksi tietopuoli tuntuu olevan kiven alla, eikä sitä paljon helpottanut Alfameriltä löytynyt ranskankielinen opas.

Mistä palikoita? Tarinain mukaan pitäis käydä vaikka mitkä muut Fiatin osat, mutta kuka tietää mitkä? Onko missään mitään "Dedratietopankkia", infoa tarvitsisin myös kaiken laisten sähkövikojen fiksailuun. Auto on helmi sekä katsoa että ajaa, eli onhan se kuntoon saatettava? KUKA TIETÄÄ?!

Kiitti vaan jos kukaan osaa auttaa, luksusautoilun nimessä..

5

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jallu

      Ja www.motonet.fi kauppaa halvalla osia.

    • r1150r

      Mulla on erittäin täydelliset suomenkieliset kytkentäkaaviot jos tarttee. Ovat välttämättömyys vianetsinnässä. Olen korjaillut sähkövikoja jonkin verran mm. keskuslukitusta, ikkunannostimia ja takavalojen johdotuksia.

      Kerrohan ongelmista tai soita 040-7253184 niin neuvotaan. Oma Digi-Dedrani on harmaa -90 2.0 i.e. Edelliseni oli ilman digiä ollut -92 ja erosi jonkinverran varustelultaan.

      • klangster

        Lloistavaa! Omat viat ovat mm. keskuslukitukseen ja takaikkunoiden sähkönostimiin liittyviä. Lisäksi kojelaudan taustavalot, kuten lämpötilan säätimen ei-käytössä olevien toimintojen merkkivalot ja vaikka ilmanohjainten valot ja sellaiset, sinänsä turhat, ovat pimeänä. Mutta kun auto on muuten niiiiin hieno ja hauska ajella, niin pitäisihän ne saada kuntoon.. Ja infonäyttö on puoleksi pimeä, mutta elää lämpö- ja kosteusvaihteluiden mukaan joka antaa ehkä hieman toivoa että olisi CRCllä korjattavissa. Sähköpiirustukset olisivat kyllä olennaiset, yleismittarin kävinkin jo ostamassa. Kummasti motivaatio sähköopin tunnilla on kasvamaan päin! Kohtuullisen harvinainen positiivinen seikka italoautojen sähköistä.. :-)

        Omani on muuten samanlainen -90 harmaa 2.0 i.e.

        Soittelenpa tuossa jossain välissä, kiitos vaan ystävällisyydestä!


      • r1150r
        klangster kirjoitti:

        Lloistavaa! Omat viat ovat mm. keskuslukitukseen ja takaikkunoiden sähkönostimiin liittyviä. Lisäksi kojelaudan taustavalot, kuten lämpötilan säätimen ei-käytössä olevien toimintojen merkkivalot ja vaikka ilmanohjainten valot ja sellaiset, sinänsä turhat, ovat pimeänä. Mutta kun auto on muuten niiiiin hieno ja hauska ajella, niin pitäisihän ne saada kuntoon.. Ja infonäyttö on puoleksi pimeä, mutta elää lämpö- ja kosteusvaihteluiden mukaan joka antaa ehkä hieman toivoa että olisi CRCllä korjattavissa. Sähköpiirustukset olisivat kyllä olennaiset, yleismittarin kävinkin jo ostamassa. Kummasti motivaatio sähköopin tunnilla on kasvamaan päin! Kohtuullisen harvinainen positiivinen seikka italoautojen sähköistä.. :-)

        Omani on muuten samanlainen -90 harmaa 2.0 i.e.

        Soittelenpa tuossa jossain välissä, kiitos vaan ystävällisyydestä!

        ...kaikien mainitsemiesi valojen kanssa. Lämppärin valot on hieman ongelmallisemmat -90 mallisessa kuin -02:ssa koska valot on juotettu piiriin ja uudemmassa ne irtoaa ihan vaan kääntämällä. Samoin ikkunannostajien valot on juotettun piiriin. Ilmanohjaimiin, takatuhkakuppeihin ja sisävalonkatkaisijoiden valaisimiin käy tavallinen 1,2W -lasikantalamppu.
        Infopanelin jos saat kuntoon niin saat sitten korjata toisenkin. Se on kaikaikissa digi-malleissa enemmän tai vähemmän mykkänä.

        Kiva kun muutkin ymmärtää Italian Mersun päälle...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe