ANNE B:n ymärillä motiivi alkaa paljastua

APUAHALLITUSRAISKAA

32

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suunta_valvontavaltio

      Onhan sairasta kaavailla vapaille kansalaisille seurantapantaa. Perustuslakikaan ei ole persutuslaki.

    • 20-6

      Jos tuollainen seurantalaite tulee, sen pitää olla täysin suomalaisten tekemä. Ihan samaa minulle ovatko Sipilän tuttuja. Jonkun poliitikon tuttuja ne joka tapauksessa olisivat. Tärkeintä on saada maksimaalinen turva ja hyöty suomalaisille.

      • Hienohomma

        Aivan! Minulla onkin ollut niin saatanan hyödytön ja turvaton olo kun isoveli ei valvo jokaista liikettä.


      • krngklvckjh

    • unohtuiko.jotain

      Onkohan kokonaan unohtunut, että Ollila tätä ensin ehdotti. Oliko hänelläkin ehkä joku tuttu tai tutun tuttu mielessä laitevalmistajaksi? Onkohan unohtunut sekin, että meidän kännyköitä voidaan nytkin seurata. Onhan sentään ihan eri asia seurata ihmisen kuin ajoneuvon liikkeitä.

      Kuten Iltalehden kolumnissa tänään kirjoitettiin, on Suomi niin pieni maa, että aina löytyy joku kytkös ihmisen ja firman välillä. Tässä tapauksessa näkyvä kytkös on vain yhteen firmaan, joka ei ole suinkaan ainoa mahdollinen hyötyjä.

      Joopa joo, omat vuotuiset kilometrini ovat nykyään alle keskiarvon. Kaikille tasaisesti jakautuvan veron korvaaminen kilometriveloituksella olisi siis omasta puolesta hyvä juttu.

      • taisititseunohtaa

        Olet yhtä sinisilmäinen kuin Fortumin siirtoverkon myyjät (Katainen) uskotellessaan, että ei tämä mitään siirtohinnannousuja aiheuta.

        Tai yhtä ketku.


      • unohtuiko.jotain
        taisititseunohtaa kirjoitti:

        Olet yhtä sinisilmäinen kuin Fortumin siirtoverkon myyjät (Katainen) uskotellessaan, että ei tämä mitään siirtohinnannousuja aiheuta.

        Tai yhtä ketku.

        Tulipa tuosta mieleeni, että minun sähkönkulutuksenikin muualla tiedetään. Ei se sen pahempi ole kuin tietää, montako kilometriä olen mitäkin tietä ajanut.

        Ehkä tuo yhtä ketku on lähempänä oikeaa. Syistä, jotka jo edellä mainitsin.


      • Valtion_valvova_silmä

        Kännykän käyttäminen ei ole pakollista ja kännykän voi jättää kotiin tai laittaa pois päältä, kännykkä ei ole seurantapanta kuten on tämä sairas hanke.


      • pakollista-tai-ei
        Valtion_valvova_silmä kirjoitti:

        Kännykän käyttäminen ei ole pakollista ja kännykän voi jättää kotiin tai laittaa pois päältä, kännykkä ei ole seurantapanta kuten on tämä sairas hanke.

        Tietenkin seurantaa voi hämätä laittamalla kännykkänsä vaikka Rovaniemen junaan, kuten elokuvissa tehdään. Mutta sitäkin helpompaa on elää kokonaan ilman kännykkää. Tosin kaikesta huolimatta käytännöllisesti katsoen jokaisella sellainen taskussa on melko pieniä lapsia myöten, myös sinulla.


      • Perus_eikä-persus

        Perustuslaissa perusoikuksia ovat henkilökohtaiset vapausoikeudet jotka turvaavat yksilön vapautta julkisen vallan puuttumisilta. Tällaisia oikeuksia ovat muun muassa oikeus elämään, henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen samoin kuin liikkumisvapaus, yksityiselämän suoja ja yhdistysvapaus sekä omaisuuden suoja.


      • unohtuiko.jotain kirjoitti:

        Tulipa tuosta mieleeni, että minun sähkönkulutuksenikin muualla tiedetään. Ei se sen pahempi ole kuin tietää, montako kilometriä olen mitäkin tietä ajanut.

        Ehkä tuo yhtä ketku on lähempänä oikeaa. Syistä, jotka jo edellä mainitsin.

        Tällainen rekisteri olisi äärimmäisen kiinnostava esim. rikollisille tai vieraan vallan agenteille. Sen avulla voisi vaikkapa seurata, käydäänkö jossain talossa tai paikassa ikinä, jopa reaaliaikainen ajoneuvojen seuranta olisi kenties mahdollista. Ja kun siihen on kiinnostusta, voi hyvin kuvitella jonkun häkkeröivän sen.


      • kim_el_jokinen

        Vangeille ei kohta tarvitse enää laittaa seurantapantaa, koska kaikilla on seurantapanta.


      • pointtihukassa
        unohtuiko.jotain kirjoitti:

        Tulipa tuosta mieleeni, että minun sähkönkulutuksenikin muualla tiedetään. Ei se sen pahempi ole kuin tietää, montako kilometriä olen mitäkin tietä ajanut.

        Ehkä tuo yhtä ketku on lähempänä oikeaa. Syistä, jotka jo edellä mainitsin.

        "omat vuotuiset kilometrini ovat nykyään alle keskiarvon. Kaikille tasaisesti jakautuvan veron korvaaminen kilometriveloituksella olisi siis omasta puolesta hyvä juttu"

        Pointti oli siinä, että kuvitelma verosi alenemisesta on kuvitelma.


    • kameratkotiinhallitusval

      No mitäs arvioitte mitä loota tulee maksamaan ja sen asennus, vai meinaatteko valtion olevan höveli ja antavan sulle "ilmaiseksi" tämän ihanan polisivaltion "jalka pannan" autoosi.

      Pahempaa kohta kuin pohjois Koreassa, tää on niin paluuta menneisyyteen vai apinoiden planeetalle.

    • TurhaaUhoaHölmölässä

      Lampaat antaa asennuttaa seurantalaitteen vaikka peräaukkoonsa. Munatonta kansaa voi vedättää mennen tullen. Se on nähty moneen kertaan.

      • kaapistatulovero

        Homo vero olis paikallaan. Maksaisin mielelläni vaikka 1000€ siitä ilosta


      • eitulemaksuaei

        Kyllä sä saat ihan ilmaseks tulla sieltä kaapistas.


    • SoutaminenOnIlmaista

      Liikenneministeri Berner: Väylien yhtiöittämisen jälkeen autoilijaa laskuttavat tien käytöstä vakuutusyhtiöt, teleoperaattorit ja autokauppiaat

      Toivottavasti siinä vaiheessa kun tämä toteutuu on olemassa henkilön kuljettavia droneja ettei tarvitse näitä väyliä käyttää. Onko tie ab:lle ansaintamahdollisuus eri yrityksille vai pitäisikö kuunnella tien käyttäjiä mitä he haluavat.

      • lähtöedessäEnkestä

        Anaali Bannerin hanke on suuremman luokan kusetusta, lupailee kustannusten pienenevät, tässä mailmassa mikään ei muutu edullisemmaksi, se on varma.

        Ja kuka haluuaa, että sinua seurataan, aivan sairasta, alkaa kyllä ahdistamaan vielä enemmän asua Suomessa.

        Missä on yksityisyyden suoja ja vapaaliikkuvuus, romuttavat perus oikeuksiamme!!!


      • Artisti_maksaa__
        lähtöedessäEnkestä kirjoitti:

        Anaali Bannerin hanke on suuremman luokan kusetusta, lupailee kustannusten pienenevät, tässä mailmassa mikään ei muutu edullisemmaksi, se on varma.

        Ja kuka haluuaa, että sinua seurataan, aivan sairasta, alkaa kyllä ahdistamaan vielä enemmän asua Suomessa.

        Missä on yksityisyyden suoja ja vapaaliikkuvuus, romuttavat perus oikeuksiamme!!!

        "..., lupailee kustannusten pienenevät, tässä mailmassa mikään ei muutu edullisemmaksi, se on varma."

        Kyllä kustannukset laskevat, se on 100% varma. Tässä toimitaan kuten yritysmaailmassa. Valtion kustannukset pienenevät kun ne tien rakennus- ja yllåpitokulut siirretään yksityiselle yhtiölle. Bremer on tässä täysin oikeassa. Mutta artisti eli väylänkäyttäjä maksaa tämänkin ihanuuden.


      • näin.muistan
        lähtöedessäEnkestä kirjoitti:

        Anaali Bannerin hanke on suuremman luokan kusetusta, lupailee kustannusten pienenevät, tässä mailmassa mikään ei muutu edullisemmaksi, se on varma.

        Ja kuka haluuaa, että sinua seurataan, aivan sairasta, alkaa kyllä ahdistamaan vielä enemmän asua Suomessa.

        Missä on yksityisyyden suoja ja vapaaliikkuvuus, romuttavat perus oikeuksiamme!!!

        Tielaitoshan onkin maailman sivu ollut oikea kustannustehokkuuden perikuva. Juuri sellainen, mitä yritykset ovat voineet pitää esikuvanaan. Ei siis todellakaan voi olla mahdollista tehdä hommaa halvemmalla. Vai muistanko jotkut vitsit TVH:n duunareista ihan väärin?


      • Artisti_maksaa__ kirjoitti:

        "..., lupailee kustannusten pienenevät, tässä mailmassa mikään ei muutu edullisemmaksi, se on varma."

        Kyllä kustannukset laskevat, se on 100% varma. Tässä toimitaan kuten yritysmaailmassa. Valtion kustannukset pienenevät kun ne tien rakennus- ja yllåpitokulut siirretään yksityiselle yhtiölle. Bremer on tässä täysin oikeassa. Mutta artisti eli väylänkäyttäjä maksaa tämänkin ihanuuden.

        Teitä rakentavat, korjaavat ja ylläpitävät jo nyt yksityiset firmat, jotka valitaan kilpailuttamalla. Miten ne kulut siis jatkossa alentuvat? Pikemminkin kulut nousee, kun omistaja-valtion ja tienrakentajien väliin tulee se LiVe-himmeli ja vielä sitten toinen voittoa tavoitteleva välibyrokratia ja kilpailusääntöjä valvovat viranomaiset vielä kolmantena lisukkeena. Ainoa tapa, miten tässä saadaan kulut alemmaksi on se, että vähemmän käytetyt tiet päästetään reilusti rapistumaan, kun ei löydy niiden remonteille tarpeeksi maksajia.


      • kylläkansamaksaa

        Eikös sen katsatamisenkin pitänyt halventua kun se avattiin "kilpailulle" ja yksityistettiin? Mites siinä kävikään? Katsastusfirmat alko tahkoamaan ennätystuloksia ja kilpailusta ei tietoakaan


    • perusmenoa

      karmeaa kepulointia

    • lähtölaskenta-alkoi

      nyt alkoi anne pernerille lähtölaskenta. ajetaan akka maanpakoon.

      • maantuhoaja

        Jawohl!


      • huitsiin.koko.akka

      • kaksikymmentäprosenttia

        Valitettavasti Anne kerkii tekemään likaiset temppunsa ennen jämistä pois politiikasta. Jatkossa rahoittaa elämänsä provikoilla kaverinsa firmasta, jolle järjesti monopolin laatikoiden valmistamisesta, näinkö käy?


      • mieli.pahana
        huitsiin.koko.akka kirjoitti:

        On tämä huomattu jo kepussakin, muttei ministerin typeryyden ja luonnollisen monopolin välistävetäjähankkeen takia, vaan politikoinnin takia:
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701092200051021_uu.shtml

        Kyllä minä niin mieleni pahoitinkin, kun ei Paavosta heti ministeriä tehty.


      • Voi.olla
        kaksikymmentäprosenttia kirjoitti:

        Valitettavasti Anne kerkii tekemään likaiset temppunsa ennen jämistä pois politiikasta. Jatkossa rahoittaa elämänsä provikoilla kaverinsa firmasta, jolle järjesti monopolin laatikoiden valmistamisesta, näinkö käy?

        Onhan meillä ehkä vielä kansanedustajiakin.


      • Voi.olla kirjoitti:

        Onhan meillä ehkä vielä kansanedustajiakin.

        Nössöä jees-porukkaa. Ei edusta kansaa vaan itseään ja puoluettaan.
        Kansaa väitteidensä mukaan, mutta vain ennen vaaleja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe