Ylitöistä ei korvauksia

Vittumitäpaskaaa

Olen töissä alalla, missä suuri osa palkkatuloista tulee ylitöistä, mutta nyt vuodenvaihteen jälkeen työnantaja on siirtynyt "työaikapankki" järjestelmään eli ylimääräiset tunnit kertyvät "pankkiin" ja ne voi pitää vapaina myöhemmin. Kuitenkin ylitöitä joutuu tekemään ihan yhtä paljon kuin aina ennenkin, ainut vaan että niistä ei enää makseta ylityökorvauksia! Eli käytännössä tulot tippuu ainakin -20% tämän järjestelmän takia.

IHANAA!!!!

4

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vedätys

Ei ylitöitä ole lain mukaan pakko tehdä. Kyse ei ole työehtosopimuksesta vaan työaikalaista. Ei tähänkään asti ole ollut pakko tehdä ylitöitä. Työaikapankki perustuu vapaaehtoisuuteen. Teet sitten vaan normaalin työpäivän tai teet ylitöitä vain vähän. Älä lähde sellaiseen vedätykseen mukaan. Olethan keskustellut muiden työkavereiden kanssa asiasta. Työaikapankki on työnantajan ja työntekijöiden edustajan (yleensä luottamusmies) yhdessä laatima ja sopima. Ei työnantaja sellaista yksin päätä. Tai sitten se ei ole lain tarkoittama työaikapankki ollenkaan vaan työantajan oma keksintö.

• Aapeekirjoittaja

"Ei ylitöitä ole lain mukaan pakko tehdä. "

Mikään ei ole pakko paitsi kuolla, mutta jos haluaa pitää työnsä, ylitöitä on PAKKO tehdä. Se on alan luonne. Järjestelmä on laillinen ja jyrättiin läpi, jottei irtisanomiset.

• Erkki_Einari
        Aapeekirjoittaja kirjoitti:

"Ei ylitöitä ole lain mukaan pakko tehdä. "

Mikään ei ole pakko paitsi kuolla, mutta jos haluaa pitää työnsä, ylitöitä on PAKKO tehdä. Se on alan luonne. Järjestelmä on laillinen ja jyrättiin läpi, jottei irtisanomiset.

Työntekijää ei voi erottaa ilman laissa erikseen mainittua syytä ja perustetta. Ylityöstä kieltäytymisen perusteella ei voi antaa potkuja. Se on varma se. Kyse on laista ei työehtosopimuksesta. Minkä alan luonne ? Vuokratyö? Työsopimuksessa on mainittu ehdot. Nollatuntisopimukset on asia erikseen. Tuskin siellä koskaan tulee vastaan ylityöt. Päin vastoin tuntien puute. Kuka jyräsi ja mitä ? ei pysy Erkki Einari nyt mukana janalla mitenkään.

• ihmisenÄÖ

Miksi pitäisi tehdä ylitöitä? Jos firmassa käytäntönä tehdä jatkuvasti ylitöitä ei firman asiat ole ok eli työntekijöitä on väärässsä suhteessa työn määrään!

Ylityöstä voi kieltäytyä, se ei ole normaalia työaikaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      185
      8519
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4168
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3702
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2940
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2646
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      40
      2421
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2133
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe