Veron välttelystä kansanhuvia...

Herrojenhuviveneet

Nyt kun venevero tulee ja useimmilla vene jää pihalle säästämään rahaa. Niin mikä olisi paras kohde säästyneille rahoille, mistä valtio saa vähiten verotuloja? Ideoita? Itse ajattelin hommata viisumin Venäjälle. Ja käyn tankkaamassa verotonta polttoainetta autoihin tarvittaessa aika usein.

42

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turpakäräjät

      Ei ne veneet pihaan jää, ainakaan useammilta. Hallituksen hengenjättiläiset tietävät varsin hyvin meidän kansanluonteen: uhotaan kovasti ja ei tehdä mitään. Niin käy tässäkin. Kunhan kevätaurinko alkaa pilkistellä niin johan alkaa syyhyttää ja alkaa tuntua ettei nyt muutama satku loppuinlopuksi ole paljoakaan. Nyt puhutaan periaatteesta mutta onhan tuota takkia käännetty ennenkin, vakavimmissakin asioissa.

      • orsilla

        Vesillä liikkuminen on tärkeä asia suomalaisille vesistöjen maassa. Ei mikään ihme jos tulee persuille vielä yllättävänkin suuri takaisku tästäkin, ja tämä suunniteltu verohan rankaisee köyhiä, ei rikkaita.


      • ertyhjkopö-

        Niinhän se on ikävä kyllä aina ollut. Jolla paljon on sille paljon annetaan, vähäisiltä viedään se viimeinenkin. Ja mitä sanotaankaan korpista ja silmän nokkimisesta?


    • Mtg123

      Sisävesillä ei ainakaan ole kummoista valvontaa. Itse poistan veneen käytöstä ja ajan ne muutamat kerrat saareen mustikkaan niinkuin ennenkin. Polttoaineisiin on mennyt vuodessa satanen.

      • 3-t

        Näillä palstoilla moni kertoo aikovansa vetää nenästä verottajaa Herrojen huvikuunariveron osalta. Harva näistä on kuitenkaan lukenut veroesiyksen, jossa verottaja on miettinyt tätäkin asiaa.

        Rekisterimuutoksen määräaika lyhenee esityksen mukaan 30 päivästä 7 päivään esim. moottorin vaihdossa.

        Moottoriin vaihto edellyttää näyttöä uudesta moottorista, esim. kauppakirja.

        Vaikka nykyvalvontaan tuskin tule resurssien lisäystä, niin laki ainakin antaisi mahdollisuuden tehostettuun valvontaan, ote lakiluonnoksesta:

        -----
        Koska veneet tavallisesti Suomessa joudutaan nostamaan talvisäilytykseen maihin, voi veneen vesille laskemisen katsoa yleisesti osoittavan,että venettä on tarkoitus käyttää veneilykauden aikana. Veneen säilyttämisen vesistössä voi siten katsoa ilmentävän käytössä pitämistä siten, että veneestä tulee suorittaa veroa. Säännöksen tarkoituksena olisi ensisijaisesti selkeyttää ja helpottaa veron valvontaa. Verovalvonta voisi siten kohdistua esimerkiksi venesataman laituripaikoissa oleviin veneisiin, eikä valvonnassa tarvitsisi hankkia näyttöä siitä, onko veneellä varsinaisesti liikuttu vesistössä.
        -------

        Mielenkiintoinen kesä tulossa monelle, jos laki menee jokseenkin sellaisenaan läpi.


      • Eimitäänsyytähuoleen
        3-t kirjoitti:

        Näillä palstoilla moni kertoo aikovansa vetää nenästä verottajaa Herrojen huvikuunariveron osalta. Harva näistä on kuitenkaan lukenut veroesiyksen, jossa verottaja on miettinyt tätäkin asiaa.

        Rekisterimuutoksen määräaika lyhenee esityksen mukaan 30 päivästä 7 päivään esim. moottorin vaihdossa.

        Moottoriin vaihto edellyttää näyttöä uudesta moottorista, esim. kauppakirja.

        Vaikka nykyvalvontaan tuskin tule resurssien lisäystä, niin laki ainakin antaisi mahdollisuuden tehostettuun valvontaan, ote lakiluonnoksesta:

        -----
        Koska veneet tavallisesti Suomessa joudutaan nostamaan talvisäilytykseen maihin, voi veneen vesille laskemisen katsoa yleisesti osoittavan,että venettä on tarkoitus käyttää veneilykauden aikana. Veneen säilyttämisen vesistössä voi siten katsoa ilmentävän käytössä pitämistä siten, että veneestä tulee suorittaa veroa. Säännöksen tarkoituksena olisi ensisijaisesti selkeyttää ja helpottaa veron valvontaa. Verovalvonta voisi siten kohdistua esimerkiksi venesataman laituripaikoissa oleviin veneisiin, eikä valvonnassa tarvitsisi hankkia näyttöä siitä, onko veneellä varsinaisesti liikuttu vesistössä.
        -------

        Mielenkiintoinen kesä tulossa monelle, jos laki menee jokseenkin sellaisenaan läpi.

        Luettu on juu. Ei tuossa ole mitään erityistä. Tekstistä tosin paistaa läpi virkamiesten epätoivoinen tietoisuus siitä, että tuo vero tulee olemaan valtiolle vielä kallis ja hankala susi. Täysi fiasko siis.

        Pursiseurojen ja kuntien laitureissa kelluvat veneet ovat vain jäävuoren huippu kaikista veneistä.


      • Juridisetsti
        3-t kirjoitti:

        Näillä palstoilla moni kertoo aikovansa vetää nenästä verottajaa Herrojen huvikuunariveron osalta. Harva näistä on kuitenkaan lukenut veroesiyksen, jossa verottaja on miettinyt tätäkin asiaa.

        Rekisterimuutoksen määräaika lyhenee esityksen mukaan 30 päivästä 7 päivään esim. moottorin vaihdossa.

        Moottoriin vaihto edellyttää näyttöä uudesta moottorista, esim. kauppakirja.

        Vaikka nykyvalvontaan tuskin tule resurssien lisäystä, niin laki ainakin antaisi mahdollisuuden tehostettuun valvontaan, ote lakiluonnoksesta:

        -----
        Koska veneet tavallisesti Suomessa joudutaan nostamaan talvisäilytykseen maihin, voi veneen vesille laskemisen katsoa yleisesti osoittavan,että venettä on tarkoitus käyttää veneilykauden aikana. Veneen säilyttämisen vesistössä voi siten katsoa ilmentävän käytössä pitämistä siten, että veneestä tulee suorittaa veroa. Säännöksen tarkoituksena olisi ensisijaisesti selkeyttää ja helpottaa veron valvontaa. Verovalvonta voisi siten kohdistua esimerkiksi venesataman laituripaikoissa oleviin veneisiin, eikä valvonnassa tarvitsisi hankkia näyttöä siitä, onko veneellä varsinaisesti liikuttu vesistössä.
        -------

        Mielenkiintoinen kesä tulossa monelle, jos laki menee jokseenkin sellaisenaan läpi.

        Veneen vesillelaskemista ei voida juridistisessa mielessä katsoa osoitukseksi veneen käyttösi meistä aina niin jos veneen säilytys kesällä maissa on kielletty.


      • Eimitäänsyytähuoleen kirjoitti:

        Luettu on juu. Ei tuossa ole mitään erityistä. Tekstistä tosin paistaa läpi virkamiesten epätoivoinen tietoisuus siitä, että tuo vero tulee olemaan valtiolle vielä kallis ja hankala susi. Täysi fiasko siis.

        Pursiseurojen ja kuntien laitureissa kelluvat veneet ovat vain jäävuoren huippu kaikista veneistä.

        Eikä pursiseurojenkaan laitureihin niin vain kävellä, koska ne on yleensä lukossa. Seuroissa täytyy tehdä hälytysjärjestelmä, jolla veneen omistajia varoitetaan, jos poliisi yrittää sopia tarkistuskäyntiä laiturille.


    • venemaakari

      Tai sitten moni vois tehdä palveluksen myös itselleen vaihtamalla sen 70 lukulaisen 55 heppasen uuteen 50 hv koneeseen ja huomata, että halvemmalla ois päässy maksamalla veron. No uuden koneen myötä saisi hiljaisen ja luotettavan voimanlähteen, jonka vois vaikka siirtää seuraavaankin veneeseen...

      • Tai sitte voi ostaa 50 hv tarrat netistä.


    • Helppojuttunääs

      Ei mulla veneet 4 kpl mihinkään pihaan jää, mutta en myöskään maksa niistä veroa.
      Olen sopinut varattoman juoppokaverin kanssa, että veneet laitetaan hänen nimiin, niin valtio voi yrittää periä häneltä niitä huvikuunariveroja, jos nyt sattuisi niin, että ratsia tulisi. Eipä ole ratsiaa ollut sitten vuoden 1997 kohdallani...
      Palkkioksi kestitsen kaveria verottomilla Viron viinoilla ja tupakalla, ja kaikki ovat tyytyväisiä, eli ei mikään muutu.

      Niin, ja veneiden arvo on siinä pari tonnia kipale, tulevan veron jälkeen tuskin tonniakaan, joten onnea ja menestystä sitten ulos-ottomiehelle.... Tulee naurettavan hauska show seurattavaksi pop-cornien kera!

      • eitoiminoin

        Voihan ne vaihtaa nimiin, ja ulosotossa se ne joutuu myymään.


      • Helppojuttunääs
        eitoiminoin kirjoitti:

        Voihan ne vaihtaa nimiin, ja ulosotossa se ne joutuu myymään.

        Se muuten toimii just noin. Ja kuten kirjoitin: poppareita syöden sitten katsellaan ulos-ottomiesten ilmeitä kun tulevat näitä huvikuunareita hakemaan/realisoimaan! Pyydetään vielä muutama kaveri mukaan nauramaan. Ensin tietysti yrjötään ja kuseskellaan nämä huvikuunarit oikein viimeisen päälle kuntoon :)))))))€


      • AASSIAAA
        Helppojuttunääs kirjoitti:

        Se muuten toimii just noin. Ja kuten kirjoitin: poppareita syöden sitten katsellaan ulos-ottomiesten ilmeitä kun tulevat näitä huvikuunareita hakemaan/realisoimaan! Pyydetään vielä muutama kaveri mukaan nauramaan. Ensin tietysti yrjötään ja kuseskellaan nämä huvikuunarit oikein viimeisen päälle kuntoon :)))))))€

        Rento meininki. Niin sitä pitää. Se onkin ainut oikea tapa diilata tämän maan kusipäiden kanssa.

        Muistakaa ottaa videota YouTubeen!


      • Hei.me.viilataan

        Ja fatta maksaa kaljat!


      • Selvitellääns

        Luin vastikään jutun, että Ruotsissa on paljon näitä varattomia ja luottotiedottomia, jotka ottavat autoja nimiinsä ja sitten jää valtiolta verot saamatta. Yritän löytää jostakin sen jutun... Siinä oli vielä niin, etteivät voineet sitä autoa sitten lopulta takavarikoidakaan...


      • veroihin

        Koittakaa nyt ymmärtää, venee pultsarin nimissä = ulosottomies ja ulosmitaus, menee ne veneet silloin.


      • Tulkaa.vaan.hakemaan
        veroihin kirjoitti:

        Koittakaa nyt ymmärtää, venee pultsarin nimissä = ulosottomies ja ulosmitaus, menee ne veneet silloin.

        Kyllä. Tiedetään. Kestää vaan kivan kauan, ennen kuin siihen ulosottovaiheeseen ja veneen todelliseen noutoon edetään. Siinä ajelee vielä kivasti yhden tai kaksikin kautta.

        Mitä väliä, jos se vanha paska uuden verokohtelun myötä on melkein arvoton???

        Edelleen: on naurussa pitelemistä, kun valtion virkamiehet tulevat noutamaan näitä "huvikuunareita". Vielä kuset ja paskat lattialla.

        Ja nettiin laitetaan videot. Tämä on lupaus :))))


      • huvinsakullakin

        Niin, joo :))


      • kuunaripaskat

        Vaikka se realisoitava paska lopulta noudetaan niiden maksamattomien huvikuunarivelkojen ulosmittauksessa niin eihän siinä ole mitään realisoitavaa, ja noutajalle koituu siitä vaan kuluja koska se paska joudutaan sitten hävittämään maksua vastaan.


      • KYLLÄ.TEHDÄÄN
        kuunaripaskat kirjoitti:

        Vaikka se realisoitava paska lopulta noudetaan niiden maksamattomien huvikuunarivelkojen ulosmittauksessa niin eihän siinä ole mitään realisoitavaa, ja noutajalle koituu siitä vaan kuluja koska se paska joudutaan sitten hävittämään maksua vastaan.

        *REPS* NAULAN KANTAAN!!!

        Ai vittu mä odotan sitä päivää kun ne tulee hakemaan meidän " huvikuunareita"!

        Ylittää taatusti uutiskynnyksen kun ensimmäistä kuunaria tullaan hakemaan, jotta siitä realisoidaan rahaa valtiolle! Ainakin kympin uutisiin...

        Valtio saa maksaa kuunarin kaatopaikkakulut vielä kaiken lisäksi:))))

        Siitä otetaan kuva, joka kehystetään ja lähetetään Timo Soinille ja Jussi Niinistölle joululahjaksi.

        Tää toteutetaan ihan vaikka vittuiluna :))))


      • Messissäollaan
        KYLLÄ.TEHDÄÄN kirjoitti:

        *REPS* NAULAN KANTAAN!!!

        Ai vittu mä odotan sitä päivää kun ne tulee hakemaan meidän " huvikuunareita"!

        Ylittää taatusti uutiskynnyksen kun ensimmäistä kuunaria tullaan hakemaan, jotta siitä realisoidaan rahaa valtiolle! Ainakin kympin uutisiin...

        Valtio saa maksaa kuunarin kaatopaikkakulut vielä kaiken lisäksi:))))

        Siitä otetaan kuva, joka kehystetään ja lähetetään Timo Soinille ja Jussi Niinistölle joululahjaksi.

        Tää toteutetaan ihan vaikka vittuiluna :))))

        Jess! Ja fatta maksaa taas kaljat!

        Miksei tällaista keissiä saada nyt jo YouTubeen?

        Jonkun tonnin-parin ritsan vois hyvinkin pistää likoon...


      • verkostoalöytyy
        Tulkaa.vaan.hakemaan kirjoitti:

        Kyllä. Tiedetään. Kestää vaan kivan kauan, ennen kuin siihen ulosottovaiheeseen ja veneen todelliseen noutoon edetään. Siinä ajelee vielä kivasti yhden tai kaksikin kautta.

        Mitä väliä, jos se vanha paska uuden verokohtelun myötä on melkein arvoton???

        Edelleen: on naurussa pitelemistä, kun valtion virkamiehet tulevat noutamaan näitä "huvikuunareita". Vielä kuset ja paskat lattialla.

        Ja nettiin laitetaan videot. Tämä on lupaus :))))

        Laita linkki sitten tänne, kun saat filmattua ulosotto operaation...

        Niin susta tullee YouTube tähti, kansainvälinen, autetaan sua siinä....


    • 15-17

      Aloittajaa todellisuudessa vituttaa, kun tietää ettei ne veneet mihinkään pihoille jää :)

      Sehän se vasta kansanhuvia onkin ajella verovapaasti.

      Olemme kuuden kaverin kesken sopineet, että jos joku jää kiinni, niin dilkkaamme sakot. Kaikilla vanhassa veneessä täysimääräinen vero, ihan niin kuin Kimi Räikköselläkin.

      Liikumme alueilla missä ei valvontaa ole koskaan ollut. Jos joskus joku jääkin kiinni, niin vielä tulee halvemmaksi.

      • tuijottaja

        Aloittajaa lainaten , esimerkinhän me olemme saaneet johtavilta poliitikoiltamme . Heistä yksi näyttäis oleva pressaehdokas , he jos ketkä osaisivat neuvoa meitä normikansalaisia (kuuliaisia) miten asiat lutviutuu itselle parhaiten Vanhanen , Sipilä , Berner , Toivakka ym. ym . Voisi melkein sanoa että , kyllä kepu osaa .


    • Pikkujuttujuu

      Veneet seisoo pihalla, eikä kaikkia ole joka vuosi käytetty kuitenkaan. Nyt kaikki poistettu rekisteristä, joten ihan hyvin pidän välivuoden. Rahoja en ajatellut sen kummemmin mihinkään käyttää. Ei ne taskussa polttele.

      • valtiollenauran

        tein samoin, ajelen pienellä veneellä, ja ilman veroja.


    • näinsevaano

      pensan polttoaineista saatu vero on n. 0.91€ L

      voi valtiolle tulla äkkiä miinusmerkki kassaan

      • Fetissit

        Ja tuleekin... Mutta tässähän onkin vaan kyse Timo Soinin ja Jussi Niinistön sairaiden fantasioiden toteuttamisesta.


      • taaskunnolla

        totta, kyllä tulee persu kuplaa


    • superpessimisti

      Jos tässä vain olisikin kaikki niin kaiholla muistamme tätä kun jytinä alkaa kuulua, joko ihmisen tai luonnon takia. Päin helvettiähän maailma on menossa.

    • ujmujm

      Mulla olisi tällainen keissi mahdollinen. Fiskari on hyvä tavarankuljetuksissa. Jos poistan siitä potkurin ja käytän sitä tavaran kuljetukseen siten että hinaan sitä toisella veneellä niin tarviiko siitä maksaa veneveroa. Minusta rekisteristä poistettua venettä pitää voida säilyttää vedessä haluttaessa. Autolla voi ajaa katsastukseen vaikka se on seisomassa eikö veneellä voi tehdä samaa. Autoja saa seisottaa parkkipaikalla.

      • Persuproomu

        Jos tämä perustuslain persutus annetaan vielä jatkua, alkaa meillä myös proomuharrastaminen.


      • tuulenhalkoja

        "Veneilijöitä edustavan Suomen Purjehdus ja Veneily ry:n liittohallituksen puheenjohtaja Samuli Salanterä myöntää, että kyseessä saattaa olla joidenkin veneilijöiden protesti verouudistukselle.

        – Näin on mahdollista. Yksittäisiä keskusteluja, mitä olen kuullut, niin kyseessä voi olla protestin tyyppistä käyttäytymistä, Salanterä sanoo."

        SAATTAA OLLA , VOI OLLA , näin meidän veneilijöiden maksamat edustajat . Herää väkisinkin kysymys kannattaako tuollaisille järjestöpelleille mitään maksaa tästä lähtien.


      • peräpeli
        tuulenhalkoja kirjoitti:

        "Veneilijöitä edustavan Suomen Purjehdus ja Veneily ry:n liittohallituksen puheenjohtaja Samuli Salanterä myöntää, että kyseessä saattaa olla joidenkin veneilijöiden protesti verouudistukselle.

        – Näin on mahdollista. Yksittäisiä keskusteluja, mitä olen kuullut, niin kyseessä voi olla protestin tyyppistä käyttäytymistä, Salanterä sanoo."

        SAATTAA OLLA , VOI OLLA , näin meidän veneilijöiden maksamat edustajat . Herää väkisinkin kysymys kannattaako tuollaisille järjestöpelleille mitään maksaa tästä lähtien.

        Pellejärjestöllä on monopoliasema ja raha tulee heille automaattisesti venekerhojen jäsenmaksuistamme, heidän nettisivunsakin ovat ihan tyhjänpäiväiset.

        Tässä olisi veneillemme persuvaihtoehto:

        http://www.aamulehti.fi/ihmiset/mies-rakensi-mammutin-liki-viisimetrisen-jattilaisen-perapeilista-avautuu-juhlatila-lempaalassa-24185896/


      • Sinnesekuuluu
        peräpeli kirjoitti:

        Pellejärjestöllä on monopoliasema ja raha tulee heille automaattisesti venekerhojen jäsenmaksuistamme, heidän nettisivunsakin ovat ihan tyhjänpäiväiset.

        Tässä olisi veneillemme persuvaihtoehto:

        http://www.aamulehti.fi/ihmiset/mies-rakensi-mammutin-liki-viisimetrisen-jattilaisen-perapeilista-avautuu-juhlatila-lempaalassa-24185896/

        Ehdotinkin että tuo mammutti pitäisi ostaa Valtion omistukseen ja ristiä se veromammutiksi ja asentaa eduskuntalon portaille menosuunta ylös rappusia ja tuo tärkeä suunta jäisi näin kansaan päin. Se kuvaa niin osuvasti sekä Suomen, että EU:n koneistoa. Kaikki rahat menevät mammutin per......een.


      • juumantti
        Sinnesekuuluu kirjoitti:

        Ehdotinkin että tuo mammutti pitäisi ostaa Valtion omistukseen ja ristiä se veromammutiksi ja asentaa eduskuntalon portaille menosuunta ylös rappusia ja tuo tärkeä suunta jäisi näin kansaan päin. Se kuvaa niin osuvasti sekä Suomen, että EU:n koneistoa. Kaikki rahat menevät mammutin per......een.

        Se pitää ulkoistaa MTK:lle lestadiolaisen oikeudenmukaisuuden nimissä.


      • persunperseeseen

      • persusilmä

        Uutisen mukaan tuosta persupeilistä avautuu juhlatila. Ymmärtäähän sen sitten että homeisen vanhan barlitin kajuutta persuluokitellaan huvikuunarin salongiksi jos tuo niksibetonista leivottu umpiperse on juhlatila.


      • persus
        persunperseeseen kirjoitti:

        Saisikohan soinin perseestä rakennettua ison venehallin? Tai edes kopiosta.

        Kunhan se perse vielä vähän aikaa ministeriauton takapenkillä leviää. Mutta ennen kunnallisvaaleja sekin loppuu.


    • 650xs

      kyllähän kelpaa olla juppiskootterin(30v vanha bemari) ja ökykuunarin(35v vanha yamarin) omistaja ; ainoa maa maailmassa jossa talous saadaan kuntoon verottamalla,onneksi vaalit on tulossa!

      • entinentivolijatkuu

        Älä unta näe! Naamat siellä mäellä voivat vaihtua mutta ei tämä meininki. Turha toivoakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe