TÄYSIN YMMÄLLÄ, Vakuutusyhtiö unohtanut laskuttaa!

Rikollinenko

Minulla on kaksi autoa, joissa molemmissa olin haltijana. Minulla on täydet bonukset kahdessa autossa ja siksipä olin vakuutuksenottaja ja haltija myös poikani autossa vielä ennen tätä tapahtuman alkua. Ostin pojaltani 30.7. 2016 hänen omistamansa auton, että vakuutusyhtiöllä ole nillittämistä, että minun bonuksilla ajaa joku muu.
Tositarina alkaa:

Sain liikenne- ja kaskovakuutuksista molemmista autoista laskun elokuuussa 2015. Soitin vakuutusyhtiöön, että tahtoisin molemmista autoista erilliset laskut, koska tahdon pitää kirjaa molempien autojen kuluista. He lupasivat hoitaa asian seuraavassa laskussa joulukuussa 2015 ja maksoin silloisen laskun, jossa oli vielä molemmat autot, kuten puhelimessa sovittiin.
Tässä laskussa kenttä: "Seuraavien laskujen eräpäivät ja määrät"on tyhjä. Tätä en huomannut, mutta lieneekö sillä merkitystä.

Minulle ei ole tullut sen jälkeen minkäänlaisia laskuja kummastakaan autosta. Huomasin tämän 30.9.2016 kun laitoin autojen kuluja tietokoneelle. Säikähdin asiaa ja menin netissä ko. vakuutusyhtiön omille sivuilleni. Siellä tiedostot näyttää, että MINULLA EI OLE VOIMASSA OLEVIA AUTOVAKUUTUKSIA. KUITENKIN KAIKKI mm. POLIISIEN JA KATSASTUSASEMIEN PÄÄTTEET NÄYTTÄÄ, ETTÄ VAKUUTUS ON VOIMASSA. Kirjoitin s-postia 1.9. vakuutusyhtiön virkailijalle, joka hoitaa työpaikkani vakuutuksia ja kerroin asian.
Hän vastasi samana päivänä, että kaikki näyttää olevan kunnossa ja hän laittaa viestini osastolle.
6.9. ei asiasta ollut kuulunut mitään ja niinpä kirjoitin tälle virkailijalle taas ja kerroin, että olen huolestunut asiasta, koska molemmat autot ovat käytössä ja kysyin, että mille osastolle hän oli asiani laittanut.
Tähän hän vastasi näin:

"Katsoin tuota tilannetta ja vakuutussopimus näyttää olevan ns. valvontatilassa eli asia on käsittelyssä autovakuutusosastolla.
Katsoin noita vakuutusmaksuja, eikä siellä näyttänyt olevan yhtään avointa laskua.
Molemmat autot ovat vielä samalla sopimuksella ja varmaankin se on siksi valvontatilassa, että ne eriytetään eri sopimuksiksi, kuten olet halunnut ne".

Vakuutuskausi on päättynyt jo yli vuosi sitten, uusia laskuja ei ole tullut, autoni voi vaikka katsastaa tai niillä voi ajaa ratsiaan, koska tietokoneet näyttää kaiken olevan kunnossa.
Kysyisin nyt henkilöiltä, jotka tietävät vakuutuslain pykälistä:
- Voiko vakuutusyhtiö veloittaa jopa yhdessä erässä yli vuoden vakuutusmaksut kahdesta autosta?
- Millä perusteella ne voi laskuttaa, koska heidän tietokoneillaan näkyy, että minulla ei ole voimassa olevia autovakuutuksia?
- Voinko vaikka vaihtaa vakuutusyhtiötä ja sanoa, että laitetanpa nämä kaksi autoani liikennevakuutuksiin ja kaskoihin. Saanko täydet 70% bonukset?
- Odotanko vain ja olen sitten se "rikollinen ja kärsin rangaistuksen" vaikka otin itse kahteen kertaan yhteyttä vakuutusyhtiööni?
- Mitä oikeastaan teen?
Kiitollisena järkevää vastausta odotellen.

5

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikollinenko

      Siis huomasin asian 30.8. eikä 30.9. kuten yllä kirjoitin.

    • jbhuhujh

      no jos oikein ymmärsin niin laskutus vain laahaa perässä, eli maksat ne laskut mitä pitää ajalta jossa olet ollut vakuutuksenottaja.
      Se ettei vakuutuksen maksamattomuustieto näy järjestelmässä johtuu siitä että käsittely on kesken jostain syystä. ei muuta maksuvelvotetta, jos vakuutus ollut voimassa niinkuin ilm ollut.
      Jos vakuutusta ei ole ollut niin LKV perii korotettua maksua.

      Nämä selvii parhaiten katsastusasemalla tai vakuutuksen myöntäneen yhtiön konttorissa-

      Jos auto on sinun nimissä tai hallinnassa ja liikennekäytössä siinä pitäää olla vakuutus sinun tai omistajan nimissä.

      • Rikollinenko

        Katsastin molemmat autot ja siellä näkyi, että vakuutuksia ei ole katkaistu. Ja vakuutusyhtiösn sivuilla "omat tiedot vakuutuksista" lukee" henkilöllä ei ole auto-ja liikennevakuutuksia.


    • eimaksettavaa

      Ainoa virheesi on se että olet ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöön. Kannattaa myydä auto ja kieltäytyä mahdollisista vakuutusmaksuista koska niitä ei ole lähetetty ajoissa.

    • Kirveellätöitä

      Aivanko ymmällään olet ja suu apposen auki tätä ihmettelet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe