Helsingin kaupungin hammashoito

potilaiden-turva

Olen kahden vuoden ajan yrittänyt toivottomasti hoitaa parondiittia Helsingin kaupungin terveysasemalla.

Olen koko ajan maksanut täyden hinnan hoitoajastani, mutta hammaslääkärit, jotka minulla ovat olleet, ovat käyttäneet melkein koko hoitoaikaani muuhun: kahvitaukoon, henkilökohtaisiin soittoihin ja sitten on kuulemma tullut kiireitä potilaita väliin, mistä syystä olen menettänyt aikani. Tai hammaslääkäri on yksinkertaisesti todennut, ettei hän jaksaa keskittyä.

Ihmettelen, että jopa Helsingin kaupungin virkailijat soittavat hammaslääkäreille potilaiden vastaanottojen aikana ja puhuvat puhelimessa älyttömästi pitkään tutkimuksista, joita tehdään hammaslääkäreiden kanssa sekä koulutuksista.

En ole kertaakaan saanut korvaavaa hoitokäyntiä tilalle. Parondiittihoidosta luovuttiin, koska se on kuulemma tarpeeton. Mutta kun en ole saanut enää pitkään tarvittavaa säännöllistä hoitoa, vointini on erittäin huono. Olen ollut nyt kamalan väsynyt ja enimmäkseen nukkunut jostakin jouluista lähtien. Tulehdus ja kipu iskivät uudelleen. Olen itse yrittänyt jotakin lääkettä ottaa. Olen yrittäjä ja en tule saamaan sairauspäivärahaa, jos joudun vielä pahempaan kuntoon eli täysin työkyvyttömäksi.

11

3592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvääterveyttä

Varaisin ajan yksityiselle parodontologiaan erikoistuneelle hammaslääkärille, vaikka onkin kallista. Terveys on tärkein. Olet oikeassa siinä, että myös kunnallisessa pitää saada hoitoa varattuna aikana.

• Tärkeysjärjestys

Eikös niin mene, että omat edut ja asiat ovat tärkeämpiä kuin joidenkin potilaiden asiat?

• onkoyksityinenluotettava

Tein kerran hyvin kalliin juurihoidon Postitalon yksityisellä hammaslääkärillä. Jälkikäteen on nyt todettu, että ko. juurihoito on huonosti tehty ja siksi siinä on nyt ongelmia. Yhden hampaan juurihoito maksoi jotakin 2000 euroa!

Olen myös Kalliossa käynyt ulkomaalaisten hammaslääkärien hoidossa hätätapauksessa silloin, kun oli kova särky. Myöhemmin hoito todettiin hyvin vanhanaikaiseksi, jota Suomessa ei enää tehdä.

• Edesesedes
        onkoyksityinenluotettava kirjoitti:

Tein kerran hyvin kalliin juurihoidon Postitalon yksityisellä hammaslääkärillä. Jälkikäteen on nyt todettu, että ko. juurihoito on huonosti tehty ja siksi siinä on nyt ongelmia. Yhden hampaan juurihoito maksoi jotakin 2000 euroa!

Olen myös Kalliossa käynyt ulkomaalaisten hammaslääkärien hoidossa hätätapauksessa silloin, kun oli kova särky. Myöhemmin hoito todettiin hyvin vanhanaikaiseksi, jota Suomessa ei enää tehdä.

Nykyään on yksityiselläkin puolella Neuvostoliitossa koulutuksensa saaneita lääkäreitä. Tähän on tultu.

• haluaisin_vastausta

Onko hammaslääkäreillä sovittu työaikaan kahvi- ja ruokataukoja? Nyt näyttää olevan niin, että tauot pidetään jonkun potilaan varatulla aikana ja potilas maksaa tästä varauksesta, muttei saa minkälaista hoitoa.

Miksi terveysasemat ei hoida työasioita erikseen palavereissa, vaan silloin kun on jälleen jonkun potilaan aika?

Kuitenkin hammaslääkärien työpäivä on korkeintaan kahdeksan tuntia ja sen aikana olisi hoidettava potilaita eikä henkilökohtaisia asioita puhelimessa tai pidettävä työkavereiden kanssa mukavia kahvitaukoja.

Jollekin potilaalle hoidamatta vaiva voi maksaa hengen!

• Tältätuntuu

Onkohan hammaslääkäreiden kesken myös sovittu, että kunnollista, ohjeidenmukaista hoitoa ei voi tehdä? Jotain puuhaillaan, mutta potilaan kivut ja vaivat paljon kiinnosta. Potilaan rahat sen sijaan tuntuvat kiinnostavan.

• Outoja_syytöksiä

Onpas kummallisia viestejä, onko edes tottakaan.

Kun ole ollut kunnallisessa hammashoidossa Helsingissä, hammaslääkärille EI OLE KOSKAAN soitettu hoitotoimenpiteen aikana eikä hän ole soitellut mihinkään. Kun asetun hoitotuoliin, työ tehdään keskeytymättä alusta loppuun. Eikä kyse ole muutamasta hoitokerrasta vaan olen (valitettavasti) käynyt viime vuosina aika usein kunnallisessa hammaslääkärissä.

Joskus olen ollut myös parodontiitista aiheutuneesta korostetussa hoidossa ja hoitokertoja tuli aika tiheään, mutta tulostakin syntyi. Viikon kuluttua olen menossa hammastarkastukseen, joten katsotaan löytyy muutakin tässä välillä tehtyjen akuuttihoitojen lisäksi.

Hammaslääkäri tai suuhygienisti ei ole koskaan pitänyt taukoaan minun hoitoajallani. Olettaisin että tauot on sisällytetty erikseen päiväohjelmaan. Sen olen kylläkin havainnut että jos hammaslääkäri on jäänyt jälkeen aikataulustaan, hän voi tulla tauoltaan vähän myöhemmin hoitamaan minua, mutta hoitoaika on aina ollut täysi. Eri asia on jos toimenpide onkin ollut niin lyhyt ettei koko varattua aikaa ole tarvinnut käyttää, mutta tämä on ollut harvinaista. Aika yleistä on että aikaa on kulunut jopa enemmän kuin on varattu ja silloin tietenkin seuraava asiakas kiroilee kun ei pääse ajallaan sisään.

Niin ja joutuuhan se hammaslääkäri kirjaamaan tekemänsä työn tietokoneelle, aikaa kuluu siihenkin.

• Eivaanjaksa

Sinä olet saanut ihan muista poikkeavaa hoitoa vai oletko siellä töissä?
        Minun parodontiitia on "hoidettu" jo useamman vuoden eikä etene yhtään minnekään

• Anonyymi
        Eivaanjaksa kirjoitti:

Sinä olet saanut ihan muista poikkeavaa hoitoa vai oletko siellä töissä?
        Minun parodontiitia on "hoidettu" jo useamman vuoden eikä etene yhtään minnekään

Sä voisit kokeilla tehdä jotain kotona

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä voisit kokeilla tehdä jotain kotona

Hyvä neuvo!

Parodontiittia hoidetaan kotona 365 päivää vuodessa. Sillä on iso merkitys.

Minun parodontiittia hoidettiin vuosi erikoishammaslääkärillä. Siitä on jo kauan. Sen jälkeen on ollut omahoito kotona ja suu on oireeton. Toki puolivuosittain kotihoidon tukena suuhygienisti.

• Anonyymi

Etsisin yksityisen hammaslääkärin ja kävisin sillä samalla henkilöllä koko ajan niin hampaat pysyvät kunnossa. Niin olen tehnyt ja kaikki ok

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1469
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      67
      1255
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      222
      1225
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      203
      1223
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1049
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1019
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      946
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      923
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      79
      821
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      808
    Aihe