Matta meikkivoide

Punanaama

Kertokaas joku matta meikkivoide joka ei maksais ihan maltaita ja taittas väriään keltaiseen/ruskeaan ei punaiseen. Kun tuntuu et monet meikkivoiteet saa naaman semmoseks pinkinsävyseks vaikka oliski tummempi sävyltään. Oisko esim tolla nyxin mattella minkälaisii? :) toki voi käyä kokeilee joo, vaan ku olis kiva tietää mitä sieltä kaupasta menis hakemaan ettei jokasta tarvi testata. Ite nyt käyttäny lumenen olikohan natural code mattameikkivoidetta, musta tuubi pinkki korkki ja siinä on mun kasvoihin ainakin se "punaseen" taittava sävy..

3

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.oikoteitä

Sain taannoin monta meikkivoidenäytettä eräässä tilaisuudessa ja voin kertoa, että yksikään niistä ei sopinut sellaisenaan minun ihoni väriin ja vain yksi sopi ihotyypilleni.

Monilla merkeillä on eri ihotyypeille tehdyt voiteet, joten rasvaista ihoa ei kannata yrittää peittää kuivalle iholle suunnitellulla voiteella, jne.

Siksi näytteitä kannattaa pyytää, kokeilla niitä iholle (vaikka väri olisikin ihan väärä) ja jos koostumus tuntuu hyvältä vielä tunninkin päästä, voi lähteä etsimään oikeaa sävyä. Valitettavasti vain kaikissa voiteissa ei ole kovin laajaa värivalikoimaa.

Esim. Lumenella on uusi meikkivoidelinja Blur joka on pitkäkestoinen mattavoide. Kannattaa pyytää näytteitä kellertävistä sävyistä, niin olet jo lähempänä sitä oikeaa.

• 3-faktaa

Komppaan!
        Mäkin etsin omalle ihotyypilleni sopivaa meikkivoidetta tosi pitkään, sit vihdoin löysin ja oon nyt käyttäny jo vuosia (ei oo matta joten en mainitse nimeä).
        Yks myyjä sano tosi hyvin että itselle sopivan meikkivoiteen löytää kun muistaa kolme asiaa: väri, ihotyyppi ja peittävyysaste.
        Moni etsii vaan sitä oikeeta sävyä.

• evermatte

Clarins ever matte (löytyy monessa sävyssä, pyydä myyjää testaan sun iholle et löydät oikean sävyn)
      Tää on peittävä mutta luonnollisen näköinen samalla ja matta lopputulos. :)
      Hinta on hieman yli 30€ eli ei mikään halvin muttei kalleinkaan. Meikkivoiteeseen kannattaa oikeasti panostaa sillä jos meikkivoide on vääränlaista sun iholle, koko meikki näyttää suttuiselta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      192
      5142
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      36
      4533
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      11
      3171
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      263
      3092
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      159
      3012
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      54
      2568
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27