Musiikkileirit

kannattaa kokeilla

Hei...minkälaisia kokemuksia teillä on eri musiikkileireistä Suomessa?Olen puhaltaja ja olisin erittäin kiinnostunut kehittämään itseäni kesällä jollakin hyvällä puhallin/sinfoniaorkesterileirillä!Ja please...en ole todellakaan kiinnostunut majoittumaan mihinkään luokkahuoneen lattialle vaan kunnon huoneisiin!!!

6

1297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T. Rombone

Mene ihmeessä Raudaskylän puhallinmusiikki leirille! Siellä on kunnon majoitustilat, paljon puuhaa puuhattomille, hyvää ruokaa, mitä kivoimmat ja asianasa osaavimmat opettajat ja ihan järkyttävän hyvä fiilis. Kaikki kaputkin on tosi upeit. Siellä saa suorittaa kurssitutkintojakin. Se oli mulle aika hyödyllistä. Ja siellä on myös kaiken ikäistä porukkaa! Eli kannattaa harkita.

• Slartibartfast

Kälviän puolesta joka on tosi hyvä paikka.Siellä on yleensä ollut paljon porukkaa ja myös eri ikaistä kuten Raudaskylässä.(edell. sanoi itse en ole siellä ollut leirillä).Kälviällä on kunnon huoneet (2-3 henkeä).Yhteishenki kyllä löytyy yleensä viereisissä huoneissa asuvien kanssa.Puhaltimien opettaja valikosta en voi paljon sanoa itse kun olen jousisoittaja.Leirillä on muuten myös erikseen puhallinorkesteri sinfoniaorkesterin ja pienempien orkesterin lisäksi.Heitä yleensä on johtanut Päivi Pyymäki jos tiedät nimen.
      Leirin sivustolle pääsee ainakin www.kpedu.fi/kälviä/musiikkileiri kautta.

• Tuubataiteilija Niemelä

Raudaskylälle kannattaa kyllä lähtä... Kälviästä en tiiä, en oo käyny... Lieksassa on kans jonkinlainen leirintapanen mutta sielläkään en ole pistäytynyt... Itseäni ärsyttää kun menin Raudaskylälle niin "myöhään"... Olisin voinut mennä nuorempanakin... Toimin siellä ensi kesänä apulaisvalvoja-hörhöilijänä joten tervetuloa vaan... Mahtavat opettajat, loistava ruoka ja tunnelma on aivan huippu... Ainaki viime kesänä oli ku yks nipo täti oli pois sieltä mutta on siellä muutenkin kivaa...

• Kälviällä ja Raudaskylässä ...

Itse suosittelen Murikan leiriä,koska se on yksinkertaisesti kaikista parhaiten järjestetty ainakin siihen,mitä tulee Raudaskylään ja Kälviään.Murikassa voi valita,haluaako mennä yhden,kahden vai kolmen hengen huoneisiin...joka huoneessa on oma kylpyhuone.Lisäksi ruoka on ihan eri planeetalta kuin esimerkiksi Raudaskylän leirillä(tosin ei siinäkään ollut valittamista).Mutta tärkeintä Murikassa on sen tarjonta...se on suunniteltu kaiken ikäisille...alle kahdeksantoista vuotiaille on oma klubitila televisioineen,pingis-ja biljardipöytineen ja jukebokseineen,jossa voi rauhassa viettää iltaa...yli kahdeksantoista vuotiaille on varattu uskomattoman kaunis ja tilava saunakompleksi,jossa voi ostaa alkoholijuomia edullisesti(hienoja keskusteluja sain siellä käydä)...ja jutella hienossa takkahuoneessa opettajien ja muiden leiriläisten kanssa päivän tapahtumista...ja onhan siellä myös uimahalli käytettävissä...taisi olla kaksi-tai kolmekertaa leirin aikana saunoineen..Lisäksi leirillä on mahdollista opiskella teoria-aineita..(kiitos vain Minna Leinonen,joka teit viime vuonna tylsästä teoriastakin kiinnostavan aiheen) ja suorittaa niissä myös tutkintoja.Ja tietenkin siellä oli myös kapellimestarikurssi...(tosin siihen en osallistunut).Lisäksi olimme viime vuonna esiintymässä Särkänniemessä...ja olihan siellä vapaa-ajanohjaajien järjestämää omaa Idols-kilpailua sun muuta iltaohjelmaa...kaikin puolin hyvin järjestetty leiri,joka ainakin minut ja ystäväni sai innostettua soittamisesta aivan eri lailla,kun ennen leiriä...suosittelen lämpimästi!

• mus.opiskelija

Ehkä leiriä ei kuitenkaan kannata valita sen perusteella, onko siellä bilishuone tai himpun verran parempi ruoka kuin toisella leirillä - opetuksen taso ja harjoitteluolosuhteet ovat olleet itselleni aina tärkeimmät. Soittamaanhan sinne mennään!

• Tasoa kiitos..
        mus.opiskelija kirjoitti:

Ehkä leiriä ei kuitenkaan kannata valita sen perusteella, onko siellä bilishuone tai himpun verran parempi ruoka kuin toisella leirillä - opetuksen taso ja harjoitteluolosuhteet ovat olleet itselleni aina tärkeimmät. Soittamaanhan sinne mennään!

Tietenkin...soittaminen on pääasia ja eiköhän sitä jokaisella musiikkileirillä saa tehdä niin paljon kuin haluaa...se onkin lähes ainoa yhdistävä tekijä eri musiikkileireissä...mielestäni leirin voi valita kolmella perusteella(jos hinta ei ole yksi niistä).1.OPETTAJAT:Ketkä siellä opettavat,eli sopivatko opettajat juuri sinun tarpeisiisi ja siihen tyyliin,millä haluat,että sinua opetetaan.2.SISÄLTÖ:mitä leirillä on...kuinka paljon tarjontaa ja minkälaista leiriltä löytyy...kapukurssit,teoria,orkesterit,matineat,konsertit yms.3.OLOSUHTEET:millaista ruokaa,millainen majoitus,millaiset virkistymis mahdollisuudet,millainen henki,miten on huomioitu eri ikäisten leiriläisten tarpeet...jne.

Nämä seikat ovat minun mielestäni ne,joilla leiri valitaan...ja näissä asioissa on todella suuria heittoja eri leirien kesken...toivon vilpittömästi ainakin sitä,että ihmiset ylipäätään KÄYVÄT kesäisin musiikkileirillä,koska niiden anti erityiseti harrastajalle vastaa puolen vuoden opiskelua musiikkiopistossa...
        Hyvää kesää kaikille ja leireillä nähdään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13