Kansalaisaloite GPS-seurantaisen veron kieltämisek

TeeKansalaisaloite

Anne Berner aikoo tuoda pikavauhdilla lain, jonka mukaan autoihin on asennettava GPS-seurantalaitteisto.

Jokunen perussuomalainen kansanedustaja on ollut lakia vastaan, mutta Soinin tuntien tuskin tämä hallitusta kaataa, eli lakimuutos menee läpi, ellei kansa osoita omaa mielipidettään päättäjille esimerkiksi kansalaisaloitteen muodossa. Mikäli 50 000 allekirjoitusta tulee täyteen, Eduskunnan on äänestettävä asiasta.

Kansalaisaloitteen sanamuodon tulee olla lyhyt ja ytimekäs ilman outoja reunaehtoja, jotta Eduskunnan olisi helppoa äänestää siitä. Sanamuoto voisi olla vaikkapa tällainen: "Ajoneuvojen GPS-seuranta, tai muu tekninen sijainnin seurantaan perustuva ajoneuvon seuranta Suomen valtion toimesta verojen keräämiseksi kiellettävä. Ajoneuvovero täytyy kerätä ilman ajoneuvojen GPS -seurantaa tahi muuta vastaavan kaltaista seurantaa kuten kännykkäverkon kautta tapahtuvaa sijainnin määrittämistä.".

Tuonne saa tehdä aloitteen: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/hae

Itse en aloitetta voi tehdä, mutta jos joku kykenee olemaan aloitteellinen, tulen kannattamaan aloitetta.

3

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siallaonasiaa

      Jäät aloitteesi kanssa yksin / parin yhtä hullun kanssa. Uudistus on enemmän kuin tervetullut. Kerrankin meillä on liikenneministeri joka poistaa autoilun hankinta ja käyttövoima verot. Persut täysiä idiootteja kun vastustavat tätä. Eikös se takinkääntäjä soinin sika luvannut eduskuntavaali kampanjassaan poistaa autoverot, no ei poistanut vaan vastustaa poistoa nykyisin ja Berner ei ole persu

    • rosmot

      Jokaiseen ihmiseenkin seurantalaite niin saadaan rosvot kuriin

    • yksityistiet_valtiolle

      Yksityistiet historiaan – hoito valtiolle
      Mitenkä korvataan yksityistiellä ajetut kilometrit? Yksityistien yksikkömaksuja menee melkoisesti. Vieläkö valtio haluaa lisää sakottaa yksityisteitä? Vai siirretäänkö yksityisteiden ylläpito valtiolle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe