C-hepatiitin hoito

ex-narkki

Sairastan c-hepatiittia ja olen aloittamassa sitä varten lääkehoitoa, C-hepatiittiin tarkoitetuilla uusilla lääkkeillä Epclusa, Onko kenelläkään kokemuksia ko: lääkkeestä? olen aikaisemmin käynyt interferoni hoidon läpi,mutta se epäonnistui ja oli sivuvaikutuksiltaan rankka.

14

4764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestitys_tekniikkaa

Minulla ei kokemuksia mutta vinkkinä, kannattaa kirjoittaa jonkin alaotsikon alle (esim. Lääkkeet). Kun kirjoittaa pelkän Terveys-alle, niin viesti häipyy pois etusivulta nopeasti, kun kaikki muut viestit tunkevat eteen.

• epclusa

Hei mulla sama tilanne edessä. Miten hoitosi meni tai oletko edelleen hoidossa?

• Pökkiukko

Todettu C hepatiitti 20v sitten ja sain hoidon joka ei tehonnut. Koepala maksasta ja A1 eli paha. Nyt saan uuden hoidon Epclusalla. Hoito alkoi vajaa viikko sitten ja sivuoireita mutta ei pahoja. 20v aikana ei ollut kehittynyt kirroosi ei muitakaan lisäsairauksia maksaan. Osasyynä terveet elämäntavat. Uutta tietoa hoidoista ja sairaudesta saatu mutta perusasiat samat. Alkoholi ja huumeet pois ja terveet elämäntavat on tärkeimpiä. Myös lisäravinteita olen tutkinut mutta niiden kanssa kannattaa olla tarkka mitä käyttää. Epclusa hoidon aikana ei lisäravinteita vitamiineja lukuunottamatta.

• laitadildopeppuun

narkkipellejä ootte!

• Anonyymi

Ite oot

• Kiitollinen

Mulla menossa Epclusa hoito jo kaksi kuukautta takana. Ei mitään sivuvaikutuksia voin elää täysin normaalia elämää.
      Lääke puree hyvin todennäköisesti myös ja C-hep poistuu elimistöstäni.

• Kysyjä

Onko kellään kokemuksia alkoholim käytöstä Epclusa hoidon aikana? Alkoholi ei kuulemma vaikuta hoitoon mitenkään., tehoon tai vasta-aiheena.

• Jeesustelia

Saat 60 tonnin lääkitykset ilmaiseksi ja sun murheet pyörii ajatuksessa että saatko juoda ? Eiköhän jokainen sairastunut ole kuosannut sen verran elämässään että 12 vikkoa pitäisi pystyä selvinpäin olemaan

• Tiedoton

No voiko alkoa ottaa vai ei? Kohtuudella?
        En saanut mitään muuta phjetta kun että vatsansuoja lääkkeet(protonipumpun estäjät) esim. Somac voi heikentää Epclusan tehoa sekä statiinit. Voiko siis alko juoda vai ei?

• Nii mitäs jos on alkoholisti ja pitkä tissutelu putki päällä. Meinaan on ihmisii jotka saa viina kramppeja.

• Anonyymi

Olen syönyt jo 3viikkoo..ja lääkkeen ottaminen eikun jatkuu,ei oo tullu mitään muuta kun pientä närästystä...lenkillä olen käyny ja ottanu ihan iisisti..😊

• Anonyymi

Meikä suoritti sen hoidon (3kk kuuri), nyt oli just tullu tulokset oma kantaan ja tutkimus oli negatiivinen. tosin lääkäri ei ole vielä soittanut tuloksista vaikka niin sovittiin mut onhan mulla silmät päässä, ja tosiaan, otin lääkkeen muutamaan otteeseen tunnin aiemmin mikä on ihan ok ja kerran otin sen joku 2 tuntia myöhässä plus tissuttelin aika paljon alkoholia hoidon aikana mikä on kyllä tyhmää ja hävettää itseänikin, mutta kuitenkin, tulos negatiivinen! hyvä lääke siis

• Anonyymi

Itsekkin kävin 3kk hoidon ja otin sinä aikana alkoa kyllä aika reippaasti , torstaina kontrolliin ja sit tieto että onko lähtenyt pois .. toivottavasti olisi ! Mutta siis tuo epclusa hoito on kyllä ihan huippu , ei sivuoireita ei mitään ongelmia elää normaali arkea ja käydä töissä vaikka onkin lääkitys päällä ! Suosittelen ihan jokaiselle kenellä c-hepatiitti todettu !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekkin kävin 3kk hoidon ja otin sinä aikana alkoa kyllä aika reippaasti , torstaina kontrolliin ja sit tieto että onko lähtenyt pois .. toivottavasti olisi ! Mutta siis tuo epclusa hoito on kyllä ihan huippu , ei sivuoireita ei mitään ongelmia elää normaali arkea ja käydä töissä vaikka onkin lääkitys päällä ! Suosittelen ihan jokaiselle kenellä c-hepatiitti todettu !

Lähtikö sulta tuo C hepatiitti tuolla epclusa hoidolla vaikka joitkin alkoa? Ihan mielenkiinnosta että onko alkoholilla vaikutusta tuon lääkkeen tehoon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4677
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2681
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2324
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1380
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      17
      1364
    Aihe