Tämä 50€ omavastuu apteekkiin?Se kertyy vain korvattavista lääkkeistä. Ei muista,vaikka olisivat presptilääkeitä. Tähän päälle Sipilän emomunaus, diebeslääkken korvauksen allenus..
Sipilän lääkekorvauskieroilu?
49
466
Vastaukset
Tuo 50 euron omavastuu on varsin reilu järjestely, kun lähdetään siitä, että valtaosa suomalaisista ostaa korvattavia lääkkeitä vuosittain tuon summan edestä. Entinen järjestelmä huijasi ihmisiä, sillä todellisuudessahan vain siirrettiin rahaa päittäin taskusta toiseen. Samalla maksoimme nykyistä suuremman määrän veroa Kelan ylläpidosta, koska korvausten kappalemäärä oli valtava.
Onhan tämä tammikuu ikävä kuukausi niille, joiden lääkemenot ovat viisikymppiä tai enemmän kuukaudessa, mutta vaihtoehtoista oikeudenmukaista järjestelmää ei oikein ole. Jos Kela-korvauksia yritettäisiin pienentää niitä keskimäärin alentamalla, terveet ihmiset hyötyisivät muutoksesta suhteessa enemmän kuin pitkäaikaissairaat.Ei vaan lääkekorvausjärjestelmää tulisi uudistaa ottamalla uudelleen käyttöön ostokertakohtainen 10 euron omavastuu ns. peruskorvattavissa lääkkeissä. Näin perusterveiden satunnaiset burana- ja antibioottikuurit jäisivät korvausjärjestelmän ulkopuolelle kuten oikeudenmukaista olisi.
Noista lääkkeiden korvattavuuksista päättää STM:n alainen Lääkkeiden Hintalautakunta ei KELA.
http://www.hila.fi/fi
- AY.liike.Veroparatiisi
Maksupuoli hankalaa sosialisteilla, aina pitäisi olla saamapuolella.
Miksette te demarit ja vasurit vaadi sosialisti eliittiä verolle ?
Kun veroeuroilla me kaikki maksellaan. Olisi jaossa siten enemmän.
En osaa nyt tähän summia sanoa, miten olisi lisää jaossa veroeuroja, mutta lienee jopa satojamiljoonia verotulot lisänä, jos kaikki saadaan verolle. Kohtelisi kansalaisia tasaveroisesti, kaikkien verotus.
Ei sellaista saisi enään olla kuin saavutettujen etujen muuttumattomuus, ainakaan verotuspuolella. Ainakin itse olen mieltä, jos olisin Presidentti ollut, sanoisin, että olen tavallinen, ja haluan myös veroni maksaa.
Apteekkimaksu on mielestäsi onnistunut, hra Pysty kertoi jo tarkemmin.Apteekkimaksulla tarkoitetaan Lääkelaitoksen määräämää vuosittaista "tulontasausmaksua" apteekeille jolla taataan se että lääkkeet ovat samanhintaisia joka apteekissa Suomenniemellä.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Apteekkimaksulla tarkoitetaan Lääkelaitoksen määräämää vuosittaista "tulontasausmaksua" apteekeille jolla taataan se että lääkkeet ovat samanhintaisia joka apteekissa Suomenniemellä.
PS: Siis FIMEA. Tuli vanhasta tottumuksesta tuo Lääkelaitos.
- tavaIIinen
"...jos olisin Presidentti ollut, sanoisin, että olen tavallinen, ja haluan myös veroni maksaa"
Nytkö sinulle riittäisi, että ex-presidentit sanoisivat noin? Pitäisikö heidän se sanoa ihan päivittäin, viikoittain, vai miten? Ja kenelle? Ja tarkemmin ajatellen eikö riitä, että he maksavat lakisääteiset veronsa?
Hyvää mielipiteessäsi kuitenkin on, ettet nyt vaatinut ex-presidenttejä maksamaan veroja, joita heille ei ole edes määrätty. Oletko huomannut itsekin, että se olisi aika vaikeata ja sillä vaatimuksellasi annat lisäksi itsestäsi ainoastaan typerän vaikutelman?
Nykyinen pääministeri ei halua maksaa veroa, kun on niin kova verosuunnittelija.
Eli hän kiertää veroja, jotka hän voisi maksaa, jos soveltaisi tuota alkuun lainaamaani kirjoitustasi itseensä. Eli haluaisi maksaa veronsa.
Itse jos olisin pääministeri, sanoisin, että veronmaksu on kunnia-asia. Jaa, mutta niinhän se sanoi nykyinenkin pääministerikin. No, kepuhan pettää aina. OikeistoSosDem kirjoitti:
PS: Siis FIMEA. Tuli vanhasta tottumuksesta tuo Lääkelaitos.
Ja Pystylle. Noista lääkkeistä joutuu maksamaan normaalin omavastuun myös tuon 50 euron täyttymisen jälkeen. Joten kyse ei ole mistään "reilusta järjestelystä".
Ja Pystylle. Noista lääkkeistä joutuu maksamaan normaalin omavastuun myös tuon 50 euron täyttymisen jälkeen. Joten kyse ei ole mistään "reilusta järjestelystä".
Tässä tarkemmin.
http://www.kela.fi/alkuomavastuuOikeistoSosDem kirjoitti:
Kyllä minä pidän reiluna järjestelynä sitä, että nuo perusterveiden satunnaiset lääkekuurit jäävät korvausjärjestelmän ulkopuolelle. Tuntuuhan toki pitkäaikaissairaasta mukavalta, jos alusta lähtien pääsee korvausten piiriin, kun sulkee pois ajatuksen, että itse maksoi oman korvauksensa verran verojen muodossa hyvitystä jollekin onnellisemmassa asemassa olevalle. Olen varma, ettei tuohon sulle-mulle -hölmöilyyn ole paluuta seuraavienkaan hallitusten aikana. Mikäli oikein muistan, idea alkuomavastuusta syntyikin jo edellisen hallituksen aikana.
Suomalaiset, jotka maksavat lääkkeistään erityisen paljon tulotasoonsa nähden, saavat muitakin hyvityksiä kuin Kela-korvauksen.Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Kyllä minä pidän reiluna järjestelynä sitä, että nuo perusterveiden satunnaiset lääkekuurit jäävät korvausjärjestelmän ulkopuolelle. Tuntuuhan toki pitkäaikaissairaasta mukavalta, jos alusta lähtien pääsee korvausten piiriin, kun sulkee pois ajatuksen, että itse maksoi oman korvauksensa verran verojen muodossa hyvitystä jollekin onnellisemmassa asemassa olevalle. Olen varma, ettei tuohon sulle-mulle -hölmöilyyn ole paluuta seuraavienkaan hallitusten aikana. Mikäli oikein muistan, idea alkuomavastuusta syntyikin jo edellisen hallituksen aikana.
Suomalaiset, jotka maksavat lääkkeistään erityisen paljon tulotasoonsa nähden, saavat muitakin hyvityksiä kuin Kela-korvauksen.Joka tapauksessa vuodesta 2006 jolloin lääkekorvausjärjestelmä uudistettiin perusteellisesti pitkäaikaissairaita on rokotettu enemmän kuin ns. perusterveitä. Tämä on arvovalinta eikä mitään muuta. Mitä itse lääkkeiden hintoihin tulee meillä on joko erittäin halpoja lääkkeitä jotka ovat ns, viitehinnan piirissä. Tai sitten erittäin kalliita vielä patenttisuojan piirissä olevia lääkkeitä. Lainsäätäjän hyvänä joskin kuolleena kirjaimena on ollut se että noista hinnoista keskusteltaisiin jo vastaanotolla.
Tarkoitatko tuolla muulla hyvityksellä tuota mystistä veronmaksukyvyn alenemaa vai mikä se on?OikeistoSosDem kirjoitti:
Joka tapauksessa vuodesta 2006 jolloin lääkekorvausjärjestelmä uudistettiin perusteellisesti pitkäaikaissairaita on rokotettu enemmän kuin ns. perusterveitä. Tämä on arvovalinta eikä mitään muuta. Mitä itse lääkkeiden hintoihin tulee meillä on joko erittäin halpoja lääkkeitä jotka ovat ns, viitehinnan piirissä. Tai sitten erittäin kalliita vielä patenttisuojan piirissä olevia lääkkeitä. Lainsäätäjän hyvänä joskin kuolleena kirjaimena on ollut se että noista hinnoista keskusteltaisiin jo vastaanotolla.
Tarkoitatko tuolla muulla hyvityksellä tuota mystistä veronmaksukyvyn alenemaa vai mikä se on?Tarkoitin muun muassa lääkkeiden 605 euron vuosiomavastuuta eli lääkekattoa, jonka jälkeen lääkkeistä alkaa saada lisäkorvausta. Sitten on se eläkkeen kaltainen lääkemenoista suoraan riippuvainen kuukausittainen könttäsumma, jonka nimeä en muista. Niitä taisi olla kolmea eri suuruusluokkaa.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Tarkoitin muun muassa lääkkeiden 605 euron vuosiomavastuuta eli lääkekattoa, jonka jälkeen lääkkeistä alkaa saada lisäkorvausta. Sitten on se eläkkeen kaltainen lääkemenoista suoraan riippuvainen kuukausittainen könttäsumma, jonka nimeä en muista. Niitä taisi olla kolmea eri suuruusluokkaa.
Tämä meni väärin päin:
lääkemenoista suoraan riippuvainen --> lääkemenoista suoraan riippumaton- muistatkokaaviokuvasi
Tämä meni väärin päin:
lääkemenoista suoraan riippuvainen --> lääkemenoista suoraan riippumatonKerro taas prosessikaaviosta. Laita kuviakin siitä niin kuin ennenkin teit todistellessasi Sipilän kykyjä.
Laita taas kuva prosessikaaviosta. Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Tarkoitin muun muassa lääkkeiden 605 euron vuosiomavastuuta eli lääkekattoa, jonka jälkeen lääkkeistä alkaa saada lisäkorvausta. Sitten on se eläkkeen kaltainen lääkemenoista suoraan riippuvainen kuukausittainen könttäsumma, jonka nimeä en muista. Niitä taisi olla kolmea eri suuruusluokkaa.
Ok. Laskin jo tuon "katon" KELA-korvauksiin kuuluviksi. Suurin ongelma onkin ei korvattavat reseptilääkkeet jotka eivät luonnollisesti kerrytä tuota kattoa. Nämä menevät sitten toimeentulotuen piikkiin jos rahat eivät riitä.
Muistelen että tuo veronmaksukyvyn alenema tulee siinä tapauksessa kysymykseen jos henkilön tulotaso romahtaa äkillisesti.muistatkokaaviokuvasi kirjoitti:
Kerro taas prosessikaaviosta. Laita kuviakin siitä niin kuin ennenkin teit todistellessasi Sipilän kykyjä.
Laita taas kuva prosessikaaviosta.Prosessikaavio ei ole ollut pitkään aikaan ajankohtainen, koska hallituspuolueet ovat päässeet yksimielisyyteen käytännössä kaikista asioista.
Täältä voi valita itse mieleisesi kuvan prosessikaaviosta.
https://urly.fi/Iks- vanhantoistoapystyltä
Prosessikaavio ei ole ollut pitkään aikaan ajankohtainen, koska hallituspuolueet ovat päässeet yksimielisyyteen käytännössä kaikista asioista.
Täältä voi valita itse mieleisesi kuvan prosessikaaviosta.
https://urly.fi/IksMikä noista on Sipilän prosessikaavio?
Laita sellaisesta kuva, että tiedän, mistä Soinikin on jotain ollut ymmärtävinään.
Noita kuvia olet aiemminkin laittanut esille esittämään, mihin Sipilä pyrkii prosessikaaviollaan. Mutta koskaan et ole laittanut esille sitä Sipilän prosessikaaviota. Millainen se on? Laita kuvalinkki siitä. vanhantoistoapystyltä kirjoitti:
Mikä noista on Sipilän prosessikaavio?
Laita sellaisesta kuva, että tiedän, mistä Soinikin on jotain ollut ymmärtävinään.
Noita kuvia olet aiemminkin laittanut esille esittämään, mihin Sipilä pyrkii prosessikaaviollaan. Mutta koskaan et ole laittanut esille sitä Sipilän prosessikaaviota. Millainen se on? Laita kuvalinkki siitä.Kaiva itse esille vanhoista ketjuista tai noista Googlen kuvalinkeistä.
- ei.kuvaa
Kaiva itse esille vanhoista ketjuista tai noista Googlen kuvalinkeistä.
Ei voi kaivaa, koska Sipilän prosessikaaviota ei ole koskaan julkistettu.
Siksihän sinäkin olet vain esimerkinomaisesti kirjoittanut ja linkittänyt kuvia erinäisiin prosessikaavioihin, jotka kai lienevät jostain yritysmaailmasta kotoisin niin kuin tämä lestadiolaislahkolainenkin. - ManCoolioZ
Suomalaiset, jotka maksavat lääkkeistään erityisen paljon tulotasoonsa nähden, saavat muitakin hyvityksiä kuin Kela-korvauksen.Ovatko veroista Kelalle maksettavat osuudet pienentymässä tuo järjettömän omavastuun, tai esim. diabeteslääkkeiden, ns. pillerihoidon maksuosuuden kasvusta käyttäjälle johtuen ?
ManCoolioZ kirjoitti:
Ovatko veroista Kelalle maksettavat osuudet pienentymässä tuo järjettömän omavastuun, tai esim. diabeteslääkkeiden, ns. pillerihoidon maksuosuuden kasvusta käyttäjälle johtuen ?
50 euron alkuomavastuu vähentää henkilökunnan tarvetta Kelassa, koska "lääkekuitteja" on siellä nyt vähemmän käsiteltävänä kuin ennen. Vertaamista vanhoihin aikoihin vaikeuttaa, että Kelan tehtävämäärä on muuten laajentunut, esimerkiksi asumistukien käsittely siirtynyt sinne.
50 euron alkuomavastuu vähentää henkilökunnan tarvetta Kelassa, koska "lääkekuitteja" on siellä nyt vähemmän käsiteltävänä kuin ennen. Vertaamista vanhoihin aikoihin vaikeuttaa, että Kelan tehtävämäärä on muuten laajentunut, esimerkiksi asumistukien käsittely siirtynyt sinne.
Mitä höpäjät. Apteekki tekee KELA:n töitä muodollista korvausta vastaan ja lähettää tiedot ostoista tilitystä varten sähköisesti KELA:an. Ei siellä mitään kuitteja pyöritellä.
- Sipilä_eroa
Tämä 50€ omavastuu koskee kipeimmin niitä joilla kaikkein vaikeinta on. Pientä eläkettä saavat vanhukset joilla on paljon sairauksia. Tammikuulta moni lääkettä tarvitseva on jättänyt lääkkeensä ottamatta kun ei rahat riitä, näin sanoi tuttu apteekkari. Hän sanoi myös, että tämän lääkekorvauksen tuotto menee sairaalamaksuihin, kun lääkettä ei enää käytetä rahan puutteen vuoksi.
- mikämaaginentammikuu
"Tammikuulta moni lääkettä tarvitseva on jättänyt lääkkeensä ottamatta kun ei rahat riitä"
Entäs helmikuussa? Sama 50 euron "ovimaksu" on maksettava vuosittain kuitenkin.
Yhtä vähän sitä rahaa on helmikuussakin, maaliskuussakin ja joka kuussa.
Jääkö ne joka kuussa ostamatta ne lääkkeet tuon 50 euron takia? mikämaaginentammikuu kirjoitti:
"Tammikuulta moni lääkettä tarvitseva on jättänyt lääkkeensä ottamatta kun ei rahat riitä"
Entäs helmikuussa? Sama 50 euron "ovimaksu" on maksettava vuosittain kuitenkin.
Yhtä vähän sitä rahaa on helmikuussakin, maaliskuussakin ja joka kuussa.
Jääkö ne joka kuussa ostamatta ne lääkkeet tuon 50 euron takia?Viime kädessä tuo sitten maksetaan toimeentulotuesta.
- köyhyyslisäätuskaa
Viime kädessä tuo sitten maksetaan toimeentulotuesta.
Mikähän kansanosa mahtaisi olla sellaista, joka ei hae toimeentulotukeakaan?
Olettaisin, että lähinnä vähävaraiset vanhukset. He eivät tiedä, eivät osaa, eivät kykene hoitamaan tuollaisia asioita. Vanhuus kun ei tule yksin, kuten sanonta kuuluu.
Jos heitä ei joku auta, he ovat todella yksin joka asiassa. Surullista.
On julkaistu lukuja siitä, paljonko jää hakematta erinäisiä sosiaaliturvan tukia, joihin ihmiset olisivat oikeutettuja. Mikähän kansanosa ne jättää hakematta?
Ja mistä syystä? köyhyyslisäätuskaa kirjoitti:
Mikähän kansanosa mahtaisi olla sellaista, joka ei hae toimeentulotukeakaan?
Olettaisin, että lähinnä vähävaraiset vanhukset. He eivät tiedä, eivät osaa, eivät kykene hoitamaan tuollaisia asioita. Vanhuus kun ei tule yksin, kuten sanonta kuuluu.
Jos heitä ei joku auta, he ovat todella yksin joka asiassa. Surullista.
On julkaistu lukuja siitä, paljonko jää hakematta erinäisiä sosiaaliturvan tukia, joihin ihmiset olisivat oikeutettuja. Mikähän kansanosa ne jättää hakematta?
Ja mistä syystä?Joka tapauksessa tuon uudistuksen säästö yhteiskunnalle on plus miinus nolla. Tai sitten asia ajatellaan niin ovelasti etteivät kaikki ymmärrä tai osaa hakea toimeentulotukea.
Paljon riippuu siitä millainen kotisairaanhoito kunnassa on.- ei.enää.koskaan.sipilää
Joka tapauksessa tuon uudistuksen säästö yhteiskunnalle on plus miinus nolla. Tai sitten asia ajatellaan niin ovelasti etteivät kaikki ymmärrä tai osaa hakea toimeentulotukea.
Paljon riippuu siitä millainen kotisairaanhoito kunnassa on.Uudistus onkin Sipilän hallituksen poukkoiluja.
- arvovalintoja
Joka tapauksessa tuon uudistuksen säästö yhteiskunnalle on plus miinus nolla. Tai sitten asia ajatellaan niin ovelasti etteivät kaikki ymmärrä tai osaa hakea toimeentulotukea.
Paljon riippuu siitä millainen kotisairaanhoito kunnassa on."Paljon riippuu siitä millainen kotisairaanhoito kunnassa on"
Varmaankin totta. Jos kotisairaanhoidolla on resursseja ja tahtoa panostaa siihen, että sen sektorin palvelujen tarvitsijan kaikki edut osataan huomioida ja niitä etuja ajaa. Kotisairaanhoidon tulisi kuitenkin myös osata huomata sellaisetkin asiat, joita sen palvelun piiriin kuuluva maksava asiakas ei itse esille tuo, syystä tai toisesta, olkoon se syy mikä tahansa.
Ja vaikka tahtoa olisikin, ei se taida riittää, kun työtä on enemmän kuin ehtii tekemään.
Joku aika sitten tuli televisiosta dokumenttia kotisairaanhoidosta. Paikasta toiseen kulkeva hoitaja kertoi, ettei hän voi jäädä yhden asiakkaan luokse kovin kauaksi aikaa, koska toinen jo odottaa. Eikä se ole sen kotisairaanhoitajan vika, ettei hänellä ole aikaa. - entajua
"Hän sanoi myös, että tämän lääkekorvauksen tuotto menee sairaalamaksuihin, kun lääkettä ei enää käytetä rahan puutteen vuoksi. "
Nyt en kyllä ymmärrä, mitä tarkoitetaan? entajua kirjoitti:
"Hän sanoi myös, että tämän lääkekorvauksen tuotto menee sairaalamaksuihin, kun lääkettä ei enää käytetä rahan puutteen vuoksi. "
Nyt en kyllä ymmärrä, mitä tarkoitetaan?Sitä että lääkkeet jätetään syömättä ja jossain tapauksessa harvoin onneksi tämä voi johtaa sairaalakeikkaan mikä tulee yhteiskunnalle huomattavasti kalliimmaksi.
arvovalintoja kirjoitti:
"Paljon riippuu siitä millainen kotisairaanhoito kunnassa on"
Varmaankin totta. Jos kotisairaanhoidolla on resursseja ja tahtoa panostaa siihen, että sen sektorin palvelujen tarvitsijan kaikki edut osataan huomioida ja niitä etuja ajaa. Kotisairaanhoidon tulisi kuitenkin myös osata huomata sellaisetkin asiat, joita sen palvelun piiriin kuuluva maksava asiakas ei itse esille tuo, syystä tai toisesta, olkoon se syy mikä tahansa.
Ja vaikka tahtoa olisikin, ei se taida riittää, kun työtä on enemmän kuin ehtii tekemään.
Joku aika sitten tuli televisiosta dokumenttia kotisairaanhoidosta. Paikasta toiseen kulkeva hoitaja kertoi, ettei hän voi jäädä yhden asiakkaan luokse kovin kauaksi aikaa, koska toinen jo odottaa. Eikä se ole sen kotisairaanhoitajan vika, ettei hänellä ole aikaa.Suomalainen tervydenhuollon ammattihenkilöstö niin tervydenhoidossa kuin apteekeissakin on erittäin osaavaa ja ammattitaitoista. Ongelma on ammattitaidottomat päättäjät.
>>Tämä 50€ omavastuu koskee kipeimmin niitä joilla kaikkein vaikeinta on. Pientä eläkettä saavat vanhukset joilla on paljon sairauksia.<<
Vain jos unohdetaan, että nuo pientä eläkettä saavat vanhuksetkin hyvittävät rikkaiden satunnaiset antibioottikuurit käytännössä kunnallisverossaan, vaikka kunta ei Kela-korvauksia maksakaan. Kokonaisveroaste nimittäin heijastuu kunnallisveronkin tasoon.
Kaikkein pienituloisimmilla on mahdollisuus saada hyvitys korkeista lääkemenoista muillakin tavoin kuin Kela-korvausten muodossa.- vinberq
Suomalainen tervydenhuollon ammattihenkilöstö niin tervydenhoidossa kuin apteekeissakin on erittäin osaavaa ja ammattitaitoista. Ongelma on ammattitaidottomat päättäjät.
Onko joku muuta väittänyt tässä ketjussa?
- entajua
Sitä että lääkkeet jätetään syömättä ja jossain tapauksessa harvoin onneksi tämä voi johtaa sairaalakeikkaan mikä tulee yhteiskunnalle huomattavasti kalliimmaksi.
Nyt tajuan.
- kaksikepulaista
vinberq kirjoitti:
Onko joku muuta väittänyt tässä ketjussa?
Pystyyn kuollut puolustaa Sipilää loppuun asti. Onhan hän sentään keskustalainen.
kaksikepulaista kirjoitti:
Pystyyn kuollut puolustaa Sipilää loppuun asti. Onhan hän sentään keskustalainen.
En ole maininnut tässä ketjussa ministereiden nimiä, mutta kun kerran nimiä esille otit, niin nostan nyt hattua Juha Sipilälle, Antti Rinteelle ja Alexander Stubbille tässä lääkekorvauasiassa.
- piteepitteeMaksoo
et juha suap tuas antoo einarille 150miljoonoo,
kurjuustukkee,
yrittäjä on ahdigossa... - Sossut.ihme.laistajia
kaksikepulaista kirjoitti:
Niin me monet muutkin tehdään, hyviä asioita aina puolustetaan.
Ja kyllä me tohditaan sanoa vastaankin, jos asia tuntuu väärältä.
Emme ole määkiviä demarilampaita siinämielessä.
Älkäämme unohtako demokratia kannatuslukemia.
SDP 14,5 %
Vasemmistoliitto 7,1 %
Näin viime eduskuntavaalit, ja ne voimassa niin kauan kun on uudet vaalit, 2019.
-te ette hallitusta saa aikaiseksi sitten millään.
Kun demokratiassa eletään, se pakkaa teillä vasemmistolla aina unohtumaan, kellä on kylän suurin kypärä. 4 -vuotta kerrallaan kypärää kannetaan. Jos vuoron haluaa, sen eteen on tehtävä muutakin kuin räksytystä.
SDP:n kannattaisi nyt laittaa itsensä alttarille, ja sanoa, että mekin halutaan olla yhteiskuntaa mukana rakentamassa, haluamme myös veromme maksaa.
Nyt SDP on vaatimassa vain, ei antamassa. - duunaritMaksaaVerot
ei maalaisliittolaiset...
maalaisliiton uusinimi on laiton,
harhaan johtavaa markkinointia,
suomen oikeisto on totuuden mukainen... - Menee.tämä.merkilliseksi
>>Tämä 50€ omavastuu koskee kipeimmin niitä joilla kaikkein vaikeinta on. Pientä eläkettä saavat vanhukset joilla on paljon sairauksia.<<
Vain jos unohdetaan, että nuo pientä eläkettä saavat vanhuksetkin hyvittävät rikkaiden satunnaiset antibioottikuurit käytännössä kunnallisverossaan, vaikka kunta ei Kela-korvauksia maksakaan. Kokonaisveroaste nimittäin heijastuu kunnallisveronkin tasoon.
Kaikkein pienituloisimmilla on mahdollisuus saada hyvitys korkeista lääkemenoista muillakin tavoin kuin Kela-korvausten muodossa.Keskustalaisuus on hieno uskonto, tai uskonnon omainen lahko. Muulla ei ole selitettävissä täydellinen epärealismi ihmisten arkitoiminnoissa. Se lyö päivä päivältä vahvemmin esiin.
Nyt Pystyyn_Kuollutkin haluaa vanhukset ja sairaat sossun luukulle kerjäämään "Talvivaararahojensa" osuutta takaisin lääkkeisiinsä. Menee.tämä.merkilliseksi kirjoitti:
Keskustalaisuus on hieno uskonto, tai uskonnon omainen lahko. Muulla ei ole selitettävissä täydellinen epärealismi ihmisten arkitoiminnoissa. Se lyö päivä päivältä vahvemmin esiin.
Nyt Pystyyn_Kuollutkin haluaa vanhukset ja sairaat sossun luukulle kerjäämään "Talvivaararahojensa" osuutta takaisin lääkkeisiinsä.Mitä ihmettä tarkoitat? En ole puhunut sossun luukusta sanaakaan. Sekoitat minut varmaankin oikeistodemariin, joka kirjoitti tuolla ylempänä toimeentulotuesta.
- Menee.tämä.merkilliseksi
Mitä ihmettä tarkoitat? En ole puhunut sossun luukusta sanaakaan. Sekoitat minut varmaankin oikeistodemariin, joka kirjoitti tuolla ylempänä toimeentulotuesta.
Tuohon tietystikin on useampia tapoja?
"Kaikkein pienituloisimmilla on mahdollisuus saada hyvitys korkeista lääkemenoista muillakin tavoin kuin Kela-korvausten muodossa." Menee.tämä.merkilliseksi kirjoitti:
Tuohon tietystikin on useampia tapoja?
"Kaikkein pienituloisimmilla on mahdollisuus saada hyvitys korkeista lääkemenoista muillakin tavoin kuin Kela-korvausten muodossa."Niin. Mainitsinhan ylempänä vastauksessa Oikeistodemarille nämä kaksi (korjattuna kirjoitusvirheellä):
>>Tarkoitin muun muassa lääkkeiden 605 euron vuosiomavastuuta eli lääkekattoa, jonka jälkeen lääkkeistä alkaa saada lisäkorvausta. Sitten on se eläkkeen kaltainen lääkemenoista suoraan riippumaton kuukausittainen könttäsumma, jonka nimeä en muista. Niitä taisi olla kolmea eri suuruusluokkaa.<<
Ja kyllä sieltä Kelan sivustolta voi muitakin tapoja löytyä.
Toimeentulotukea en edes laske pienituloiset yleisesti kattavaksi tueksi. Senhän saantiin vaikuttaa myös varallisuus, kuten omassa omakotitalossa asuminen.- Menee.tämä.merkilliseksi
Niin. Mainitsinhan ylempänä vastauksessa Oikeistodemarille nämä kaksi (korjattuna kirjoitusvirheellä):
>>Tarkoitin muun muassa lääkkeiden 605 euron vuosiomavastuuta eli lääkekattoa, jonka jälkeen lääkkeistä alkaa saada lisäkorvausta. Sitten on se eläkkeen kaltainen lääkemenoista suoraan riippumaton kuukausittainen könttäsumma, jonka nimeä en muista. Niitä taisi olla kolmea eri suuruusluokkaa.<<
Ja kyllä sieltä Kelan sivustolta voi muitakin tapoja löytyä.
Toimeentulotukea en edes laske pienituloiset yleisesti kattavaksi tueksi. Senhän saantiin vaikuttaa myös varallisuus, kuten omassa omakotitalossa asuminen.Niin, että löytyykö ? Kuin toimeentulotuki ja kertaluonteiset avustukset, jotka eivät niinkään seniorikansalaisten käsitystä elämisenarvoisesta yhteiskunnasta kasvata. Että heidät tuupataan kerjuulle viimeisillä vuosillaan.
Menee.tämä.merkilliseksi kirjoitti:
Niin, että löytyykö ? Kuin toimeentulotuki ja kertaluonteiset avustukset, jotka eivät niinkään seniorikansalaisten käsitystä elämisenarvoisesta yhteiskunnasta kasvata. Että heidät tuupataan kerjuulle viimeisillä vuosillaan.
Vielä kerran:
1) lääkkeiden 605 euron lääkekatto, jonka jälkeen lääkkeistä alkaa saada lisäkorvausta.
2) eläkkeen kaltainen lääkemenoista suoraan riippumaton kuukausittainen könttäsumma, jonka nimeä en muista. Niitä taisi olla kolmea eri suuruusluokkaa. Tämän kuukausittaisen könttäsummansa pitkäaikaissairaat saavat joka kuukausi käytännössä koko loppuelämänsä ajan.- Menee.tämä.merkilliseksi
Vielä kerran:
1) lääkkeiden 605 euron lääkekatto, jonka jälkeen lääkkeistä alkaa saada lisäkorvausta.
2) eläkkeen kaltainen lääkemenoista suoraan riippumaton kuukausittainen könttäsumma, jonka nimeä en muista. Niitä taisi olla kolmea eri suuruusluokkaa. Tämän kuukausittaisen könttäsummansa pitkäaikaissairaat saavat joka kuukausi käytännössä koko loppuelämänsä ajan.605 € lääkekatto, joka onkin itse asiassa 655 €. eli ei väliä, kyllä pysyvät ihmiarvoisessa elämässä kiinni, tapelkoot kelan kanssa korvauksesta jonka nimeä ei taida kukaan muistaa edes Kelassa.
- Hallaahon.äänestäjä7
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14670915/sipilan-laakekorvauskieroilu#comment-88278693 Tuo 50 euron omavastuu on varsin reilu järjestely, kun lähdetään siitä, että valtaosa suomalaisista ostaa korvattavia lääkkeitä vuosittain tuon summan edestä.
VASTAUS: TOTTAKAI SE ON REILU KUN SIPILÄ PANI LAITTOMIIN MATUIHIN MILJARDIN NIIN TOTTAHAN TOKI NE RAHAT ON DIABEETIKOILTAKIN HAETTAVA JA VAIKKA PITKOSPUITA PITKIIN ETTEI VAIN SIPILÄN PERHEELTÄ JA SUKULAISILTA OMAISUUS PIENENISI VEROIHIN
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701102200051780_uu.shtml
Sipilän muisti pätkii ja selitykset muuttuvat - asiakirja asettaa pääministerin vastauksen outoon valoon - kakkarapyörähti
Kakkaranpyörittelijä on ratkaissut maturahotusongelman, otetaan sairailta ja vähävaraisilta niin saadaan kultamunittajille lisätienestiä kele.
- väsynyt.eläkeläinen
Kyllä se vaan on pakko lääkkeet lopettaa.Ylimäääräistä 50 ei pienestä eläkkeestä riitä ja sossusta ei rahaa anneta suomalaiselle vanhukselle.Osaisiko joku neuvoa mistä nettiapteekista voisi tilata halpoja lääkkeitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782