Niinpä niin karpit... tappaa se.

JaakkooKauhavalta

"Hyviä tuloksia on siis saatavissa pikaisestikin.

Tutkijat laskivat, että jos alentumat säilyvät, se merkitsisi 40 prosenttia pienempää riskiä sairastua sepelvaltimotautiin. Kakkostyypin diabeteksen riski laskisi 15 prosenttia.

Ruokavalion muuttumisesta oli myös muita etuja, muun muassa painon putoaminen ja vyötärönympäryksen pieneneminen.

Seuraavaksi samalle koehenkilöjoukolle syötettiin juuri sitä jalostettua ruokaa, jonka uskotaan aiheuttavan sairauksia. Myönteinen kehitys pysähtyi kuin seinään.


Jalostettujen elintarvikkeiden on tiedetty lisäävän kuolemanriskiä, mutta vasta nyt tutkijat ovat ensimmäisen kerran jäljittäneet tämän mekanismin. Sitä kautta myös itse ongelma on ehkä poistettavissa."

http://m.kauppalehti.fi/uutiset/prosessoidun-ruoan-vaarallisuudesta-loytyi-lisanayttoa/gEUtxcWw?ref=facebook%3Af9ad

17

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vplaitteliaamulla

      Oletko sinä yksi lukijoista joka et vielä ole uskaltanut kysyä minulta neuvoja ravinnosta? On samantekevää oletko kiinnostunut terveellisestä ravinnosta terveelle ihmiselle vai haluisitko laihduttaa ylipainosi pysyvästi pois tai ehkä sinulla on diabetes.

      Olen 8 vuoden ajan seurannut kirjoituksia ravinnosta, niin tieteellisiä raportteja korkealuokkaisista puolueettomista tutkimuksista sekä vatsa kippurassa nauraen katsellut TV:n mainoksia jotka lupaat kuun taivaalta jos kevennät lompakkoasi todella tarmokkaasti. Olen myös diabeetikkona (D2) ja aikaisemmin lujasti ylipainoisena joutunut näkemään sen surkeuden mitä saa lukea esim. Suomen Diabeetesliiton sivuilta ravinnosta. Liitto on yhä edelleen vahvasti sitä mieltä että sokeritaudin hoidon ehdoton edellytys on suuri määrä hiilihydraattia/sokeria.

      Painonpudotuksen kohdalla hämmästytin kaikki, niin tuttavat, työtoverit kuin diabeteshoitajani ja lääkärinkin. Lääkkeet oli jo määrätty ja apteekista haettu mutta vuosi myöhemmin vein ne apteekkiin takaisin. Olin käyttänyt Metformin-pillereista 1,5 kpl. Sen jälkeen en ole lääkkeitä diabeetekseeni hakenut eikä lääkäri määrännyt.
      Painoni putosi yli 30kg 7 kuukaudessa normaalitasolle ja siinä on pysynyt. En ole koskaan paastonnut enkä rajoittanut syömistäni muuten kuin syömällä silloin kun on nälkä ja lopettamalla syömisen kun tunnen itseni kylläiseksi. Yhteenvetona siitä mitä näiden 8 vuoden aikana olen syönyt riittää kai se että parempaa ruokaa en osaa toivoakkaan.

      On jokaisen oma asia mitä tekee blogini tiedoilla.

      Suurin osa kirjoituksistani on käännökksiä tieteellisistä tutkimusraporteista ja lääkäreiden kirjoituksista (luvalla). Jos joku haluaa kutsua niitä "uskonnolliseksi hurmioksi" niin voisi ehkä kertoa myös minulle mihin kirkkoon tai lahkoon kuuluu.

      Kuten sanottua, kukaan ei pakota ketää lukemaan kirjoituksiani ja jokainen päättää omasta ravinnostaan itse. Minä jatkan mielelläni LCHF ruokavaliolla joka on aina kohdallani osoittautunut toimivaksi ja pitänyt minut poissa apteekista sekä normaalipainoisena kaikkien terveysarvojen ollessa säännöllisten lääkärintarkastuksien mukaan OK.

      Emailini "asiakkaat" tietävät että mitään kustannuksia ei ole eikä tule. MInulla ei ole minkäänlaisia tuloja blogistani.


      Kaloriteoriasta.

      En ole löytänyt yhtään luotettavaa tieteelistä raporttia näiden vuosien aikana siitä että kaloriteoria toimisi ihmisen kohdalla. Erivän mielipiteen esittäviä löytyy useita aina Nobelin palkinnon saaneen tiedemiehen mielipidettä myöden.
      Teoriaa on yritetty puolustaa erilaisin kokein jotka ovat jatkuvasti johtaneet epäonnistumisiin ja ristiriitaisuuksiin.

      Tyydyttyneestä rasvasta.

      Nykyiset ravintosuositukset perustuvat täysin perusteettomaan tyydyttyneen rasvan pelkoon (50-luvulta). Nykyisen tutkimuksen johtopäätös on se että rasva lihottaa aivan samalla tavalla kuin että tulisit vihreäksi iholtasi jos syöt salaattia.

      Kolesteroolin pelosta.

      Kokonaiskolesterooliin viittavat väitteet (mm.VitaePro) ovat täysin umpimetsässä nykytieteen mukaan. Hyvä konsti tienata rahaa asiaan syventymättömien ihmisten pelon kustannuksella ja erittäin hyvä, ehkä paras, tulolähde lääketeollisuudelle (statiinit)

      Diabetes on sairautena tappava tauti ja siinä matkalla vaanii suuri määrä seurannaissairauksia. Uskon pitkälle siihen että koska minulla ei ole mitattavia diabeteksen oireita niin seurannaisairauksien vaara tulisi olla minimaalinen.

      Asioiden sekoittamisesta.

      Media on joka päivä tulvillaan uutta “tietoa” siitä kuinka sinun tulee syödä. Esitettyjen tutkimusten rahoitussuhteita ei missän näytetä. On laihdutustuotteita ja “terveellisiä” juotavia joista monet eivät ole muuta kuin pelkkää sokerilientä (katso tuoteen sisältöä ennenkuin ostat).



      Keskusteluista vähähiilihydraattisesta ravinnnosta.

      Vuosien aikana olen nähnyt kaikenlaista selittelyä, jopa professoritasolta. Eihän se tietenkään ole helppoa myöntää olleensa väärässä kun ehkä jopa vuosikymmenet on kirkoitellut asioita jotka eivä tosidtetusti pidä paikkaan tänä päivänä. Lääkäreitä ja ravintoneuvojia on koulutettu pelkillä luuloilla ja he jatkavat luulojen jakamista kansalle. Onneksi löytyy asiallistakin tietoa ja huippuasiantuntijoita joilla on selkärankaa myöntää olleensa väärässä.

      Ota yhteyttä jos kiinnostaa.

      Minä en rahasta enkä myy mitään. Teen tämän kaiken pelkästään siitä ilosta minkä olen itse kokenut heittämällä ravintoneuvojien ja diabeteshoitajien, puhumattakaan Suomen Diabetesliitosta, ohjeet sinne minne ne kuuluvatkin, kaatopaikalle.
      Sitten on tietenkin täysin sinun päätöksesi mitä teet neuvoillani. Monet ovat niitä seuranneet ja kiittäneet. Se saa minut jatkamaan. Minulla ei ole muuta kerrottavaa kuin se mitä moderni tiede kertoo ja mitä olen itse oppinut 8 vuoden aikana omilla kokeillani ja verensokerini mittauksilla (noin 2000 mittausta kokeiden yhteydessä). Valitettavsti kaikki ne väitteet joilla on yritettu kaataa noudattamaani LCHF ruokavaliota ovat joutuneet häpeään.

      hakusana veijo puustinen lchf

      • Linköping

        Ilmoitettu ylläpidolle.


    • kummallista-

      VHH:n ruokavaliota noudattavat pyrkivät käyttämään puhtaita raaka-aineita, jos vai mahdollista. Tämän vuoksi monet karppaajat hankkivat elintarvikkeita suoraan tuottajilta. Näin tekevät myös monet vegaanit.
      Marketeista ostetut tuotteet on käsitelty moneen kertaan ennen kuin se päätyy asiakkaan kassiin.

      Toisaalta näitä tutkimuksia nykyisin tehdään lukemattomia tarkoituksen selittää miksi kansa sairastelee.
      Vahingossakaan ei koskaan oteta esille, mikä osuus on hiilihydraateilla (sokeri) terveyden kannalta..
      Tästä aiheesta ollaan hiljaa.

    • vplaittelee

      kummallista-

      Ei ollenkaan. THL suosittelee yli puolet energiasta otettavaksi sokerista ja Diabeetesliitto yrittää edelleen hoitaa sokeritautia sokerilla.

    • oikolukija

      Kuulun siis kuoleman riskiryhmään. Ei hätää, siihen samaan ryhmään kuuluu jokaikinen elollinen olento maan päällä.
      Jos olisit artikkelin lukenut olisit ymmärtänyt mitä sana "prosessoitu"tarkoittaa. Kerron sen sinulle. Se tarkoittaa käsiteltyä, tällä artikkelissa kerrottiin bakteerien lisääntymisen aiheuttavan riskin, siinä myös kerrottiin, että pilkkominen, kasvisten pilkkominen saa aikaan bakteerien lisääntymisen. Pilkkominen siis on tuotteen prosessointia. Jos haluaa välttyä mahdollisimman hyvin bakteereilta tulee ostaa raakaa lihaa paloina ja vihannekset kokonaisina. Heti kun veitsi tuotteessa käy mikrobit alkavat lisääntyä.
      Voidaan siis sanoa, että mitä useamman käsittelyprosessin läpi tuote kulkee, sitä enemmän siinä on mikrobeja, niitä siis, jotka sen kuolemanriskin aiheuttavat.

      • vilpittömätkehut

        Taidat olla ainoa joka on klikannut linkkiä ja lukenut sen


    • AsiantuntijaExpertti

      En ole vuosien varrella löytänyt yhtäkään tutkimusta, joka osoittaisi, että VHH/LCHF dieetti olisi terveellinen.

      • sama_nimimerkki

        Ei ole sitten tullut paljoa luettua muuta kuin päivälehtien kirjoituksia.

        Päivälehtien toimittajat ei erikoisemmin perehdy itse asiaan vaan kirjoittavat mitä käsketään eli THL: mielipiteitä.
        Näitä kirjoituksia ja Tv ohjelmia onkin nykyään runsaasti. Osaatko sano miksi?
        Jos heidän ruokavalio olisi terveellisin, niin ei heidän tarvitse koko ajan todistella sitä olla hädissään.
        Ongelma on siinä, että VHH ruokavaliota ei haluat tutkia. Sitä on joidenkin puheiden mukaan tutkittu paljonkin, mutta tutkimustuloksia ei haluta julkaista. Mikähän siinäkin mahtaa olla syynä?


      • hpv16

        Ja taas tämä asiayhteydestä irrotettu lainaus. Sehän tunnetusti jatkuu 'toisin kuin lukuisissa sairaalaosastotutkimuksessa'.

        Onko rasvaus uskonto, jonka puolesta pitää jatkuvasti valehdella?


    • Faktojapöytään

      Olen tutkinut ravitsemusasioita jo vuosia ja pari huomiota:

      1. En ole löytänyt yhtäkään tutkimusta, joka osoittaisi, että hiilihydraateista olisi mitään haittaa

      2. En ole löytänyt yhtään näyttöä sille, että VHH-ruokavalio olisi terveellinen. Sen sijaan moni VHH-ruokavaliota noudattava on saanut sydänkohtauksen (esim. Atkins), sairastunut diabetekseen (esim. Annika Dahlqvist) tai kärsii vyötärölihavuudesta (esim. Antti Heikkilä).

      Nämä ovat vain faktoja.

      • hpv16

        Sokerin haitallisuudesta on paljon näyttöä eikä puhdistettu viljakaan ole terveellistä. Sen sijaan täysjyväviljan, kasvisten ja hedelmien terveellisyydestä on paljon näyttöä.

        Karppauksen terveellisyys taas riippuu oleellisesti toteutustavasta. Eniten lihaa ja eläinrasvaa syövien karppaajien ikävakioitu kuolleisuus on yli 20% suurempaa kuin keskivertoväestön. Kasviproteiinilla ja -rasvalla karppaajien taas pärjäävät hyvin.


      • sama_nimimerkki
        hpv16 kirjoitti:

        Sokerin haitallisuudesta on paljon näyttöä eikä puhdistettu viljakaan ole terveellistä. Sen sijaan täysjyväviljan, kasvisten ja hedelmien terveellisyydestä on paljon näyttöä.

        Karppauksen terveellisyys taas riippuu oleellisesti toteutustavasta. Eniten lihaa ja eläinrasvaa syövien karppaajien ikävakioitu kuolleisuus on yli 20% suurempaa kuin keskivertoväestön. Kasviproteiinilla ja -rasvalla karppaajien taas pärjäävät hyvin.

        Minä olen olettanut kuoleisuuden olevan 100 prosenttista.
        Näin sitä ihminen erehtyy


      • sama_nimimerkki

      • hpv16
        sama_nimimerkki kirjoitti:

        Minä olen olettanut kuoleisuuden olevan 100 prosenttista.
        Näin sitä ihminen erehtyy

        Katsoa kun ikävakioitu kuolleisuus lasketaan ikäryhmittäin. Esimerkiksi 15-65 vuotiaiden rasvaahien kuolleisuus voi siis olla 20% suurempaa kuin terveellisesti syövien.


      • hpv16
        sama_nimimerkki kirjoitti:

        Löytyykö muita todisteita VHH haitallisuudesta?
        Virallista ruokavaliota noudattavien keskuudessa on puoli miljoonaa vähintäänkin ylipainoista ja lääkkeiden käyttäjää. Suhde on aika suuri, jos sanoisin.
        Terveydestä on kysymys ei henkilö palvomisesta.
        http://elinvoima.fi/harmonia/sydamenasialla/tunnettu-laakari-paljastaa-sydan-ja-verisuonitautien-todellisen-syyn/

        Virallista ruokavaliota noudattaa alle 10% kansasta eikä yksikään heistä ole ylipainoinen koska se on kaloritajoitettu eli et syö virallistenedellisestä jos on ylipainoa.


      • sama_nimimerkki
        hpv16 kirjoitti:

        Katsoa kun ikävakioitu kuolleisuus lasketaan ikäryhmittäin. Esimerkiksi 15-65 vuotiaiden rasvaahien kuolleisuus voi siis olla 20% suurempaa kuin terveellisesti syövien.

        Mikä on se terveellinen ruokavalio? Saisiko sanotaan vaikka jaettuna kolmeen ryhmään johon itse olen tottunut.
        Siis:
        Aamiainen,
        Lounas
        ja Illallinen.
        Mitä nämä tulisi sisältää?


      • lihava-hoitaja-Hanna

        Ei ainakaan VHH-moskaa koska olen lihava vaikka olen VHH:ta noudattanut vuosikausia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3886
    2. 209
      3078
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe