Liian intensiivinen alku..?

mitätehdä

Olen käynyt erään miehen kanssa vasta KAKSI kertaa treffeillä. Ollaan molemmat oltu pitkään ilman parisuhdetta, ja molemmille on muodostunut se oma tapansa elää. (Ikää kummallakin on 40v.)

Pidän hänestä paljon mutta.. Minun pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa, hän soittelee jopa töihin. Hän haluaisi myös tavata monta kertaa viikossa jo tässä vaiheessa. Mitään omaa elämää (ystäviä tms.) hänellä ei tunnu olevan. Tämä koko juttu on alkanut ahdistaa, mutta en haluaisi heittää hanskoja heti tiskiin.

Olen yrittänyt keskustella asiasta, mutta hän ei kuuntele.

9

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellämuttapäättäväinen

      Älä vastaa töissä miehen puheluihin kertaakaan. Vaikka kuinka soittaisi. Tavatessanne sano, että nyt haluat tehdä selväksi muutaman asian. Sano, että tykkäät hänestä ja haluat jatkaa tapailua, mutta 1. hän ei saa soittaa sinulle töihin. Kysy vielä mieheltä, että mitä juuri sanoit. Hänen pitää toistaa tuo:" en soita jne" ja pitää lupauksensa. Sitten 2. Vakuuta hänelle, että haluat tavata häntä, mutta esim. viikonloppuna vain, tai kerran myös viikolla, jos itse haluat. Sano, ettet silti hae muuta seuraa. Sano,että hänen on luotettava sinuun. Jos mies alkaa puhua muuta, sano rauhallisesti ja korostetun hitaasti, että nyt hänen pitää kuunnella sinua. Jos hermostut, olet hävinnyt asiassasi. Katso miestä silmiin ja odota. Hän on ilmeisen ihastunut sinuun. Se on selvää, mutta onko hän terveesti ihastunut, se on jo toinen juttu. Jos hän jatkaa kirjoittamaasi toimintaa, niin ei ole. Silloin hän on kuin takiainen, joka tarttuu ja tarttuu ja ehkä yrittää miellyttää sinua kaikessa. Jos käy niin, että jätät hänet, niin kerro hänelle reilusti miksi. Liiallinen roikkuminen ja epäitsenäisyys vain tuhoaa kiintymyksen ja alkaa ahdistaa.

      • Näinväitän

        Minä kyllä väittäisin, että olisi parempi keskustella ihan asiallisesti kuin kaksi aikuista, eikä yrittää sanella kaikkia sääntöjä toiselle kuin jollekin pikkulapselle.


      • kfghdfdsfds

        Ihan aikuisten välistä keskustelua on asettaa rajansa. Se on helpompi tehdä suhteen alussa kuin jo ryhdyttyä epätasapainoiseen suhteeseen. Aikuisten välistä asioiden hoitoa on myös lyödä toisen päätä seinään - konkreettisesti. Eli se, että joutuu harjoittamaan reippaampaa sanelupolitiikkaa on ihan normaalia aikuisten elämää. Asioista on voitava puhua silloinkin, kun toinen nk. aikuisista kieltäytyy kuuntelemasta. Sen hieman enemmän aikuisen on silloin tehtävä päätös kummankin puolesta. Eli ehkä etsiä toinen kumppani tai pysyä sinkkuna.


    • NäinMeillä

      On aina vähän hankala vetää rajaa suuren ihastumisen ja liiallisen ripustautumisen kanssa. Lähtökohtaisesti ajattelisin että miehen aktiivisuus sinuun päin on vain hyvä asia. Näkeminen muutaman kerran viikossa ei minusta nyt vielä kuullosta kauhean paljolta tai jotenkin huolestuttavalta jos asiaan ei liity sen kummempaa painostusta tai vastaavaa.
      Tärkeintä minusta olisi että tiedostaisitte molemmat erilaisuutenne tässä deittailussa ja sen että oletta varmaan vähän eri vaiheissa ihastumisessa. Kumpikaan ei sinänsä ole väärässä, olette vain erilaisia ja haluatte eri asioita.

      Voit myös itse miettiä että mitä sinä olet suhteeltanne hakemassa. Jos haluat nähdä vain kerran viikossa tai harvemmin, olet tuskin tässä vaiheessa mitään kauhean kiinteää suhdetta hakemassa, lähinnä vain tapailemassa. Oletko kertonut miehelle selkeästi mitä haet tai mitä haluat?

      Ja sitten lopuksi vielä oma näkökulma asiaan: Itse ihastuin nykyiseen vaimooni todella vahvasti ja alku oli kyllä minulle melkoista tuskaa kun emme erinnäisten syiden takia voineet aina nähdä niin usein kuin olisin halunnut. Itse olisin ollut valmis olemaan vaikka 24/7 yhdessä mutta tuo vaimo vähän toppuutteli ja meni myös omia menojaan. Ja hyvä niin.
      Mutta ei siitä lopulta mitään suurta ongelmaa tullut vaikka olisi ehkä voinut tulla ja onnellisesti ollaan yhdessä edelleen jo melkoisen monen vuoden jälkeen.

    • kukavaanmies

      Ongelma ei ole erilaiset tapanne pitää yhteyttä toisiin. Ongelma on, jos mies ei kuuntele. Suhteesta ei tule mitään, jos viimemainittu tila pysyy.

    • kghhfgdgds

      Mielestäni työntekoa ei saa häiritä turhilla puheluilla. Siinä pahimmillaan aiheuttaa toiselle aika massiivisia ongelmia. Kaikilla työpaikoilla moista ei katsota hyvällä.

      Ainakaan itse en kestäisi kamalaa ripustautumista. Olen eronnut, enkä kokenut avioliittoakaan pakkopaidaksi, muuhun se kaatui kuin tarrautumiseen tai mustasukkaisuuteen. Haluan pitää oman aikani ja tilani, mies saa sopeutua harvempiin tapaamisiin. Ihmisillä on hyvin monet tavat toteuttaa sosiaaliset ja fyysiset tarpeensa. Itse tapailen useita miehiä vakituisesti vuorotellen, mutten kovin tiiviisti. Omat ongelmansa siinäkin (tietävät toisistaan), mutta kohtuullisen hyvin toiminut.

    • terrorisoija

      Toihin soittaminen on tabu: tyonantaja maksaa tyoläisilleen sovitussa ajassa suoritetusta tyostä. Yksityisasiat hoidetaan tyoajan ulkopuolella.

      Mies saattaa olla taloudellisissa vaikeuksissa ja saada sinuta maksajaksi HETI koukkuunsa.
      Mies saattaa olla niin innostunut uuden ystävän loytämisestä ettei tiedä miten korrektisti käyttäytyä.
      Miehellä ei ole mitään älykkäämpää tekemistä kuin vainota puhelimitse ystäviään/ystäväänsä.

      mikä tahaansa miehen syy onkin jatkuvasti terrorisoida sinun rauhaa, tuo esille valtavat punaiset liehuvat varoitusliput!

      • KysynVaan-76

        "Toihin soittaminen on tabu: tyonantaja maksaa tyoläisilleen sovitussa ajassa suoritetusta tyostä. Yksityisasiat hoidetaan tyoajan ulkopuolella."

        Entäs jos ne työt tulevat hoidetuksi sovitussa ajassa vaikka joskus jonkun yksityispuhelun soittaisikin?


    • eedabwll

      Se on myös luonnekysymys. Joku mies on viileämpi kuin toinen. Jos mies on hyvin tunteikasta sorttia, on vaikeampi olla soittelematta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe