ajamassani ducatossa vm 04 on ilmeisesti öljyn ns säteilylämmittäjä,surkea laite.Vaikka olisi useta tuntejä päällä,ajoon lähtiessä jäähdytinvesi pitkään kylmää,läämmityslaitteesta ei tule lämmintä.Miksi tällaisia asennellaan,autossa on kyllä käynnistyksen yhteydessä käynnistyvä webasto,mutta ei kyllä korvaa mitenkään vesivaipan esilämmitystä
säteilylämmittäjä surke
7
941
Vastaukset
- TDS-jani
Koska nykyautoissa ei ole enää paljon vesiproppuja lohkossa (alumiinilohkot). Kellokytkin webastolle on mahtava juttu.
- inflaation
näiden sätelylämmittäjien ansiosta koneita joudutaan käynnistämään entistä kylmempinä.Kylmäkuluminen tällä systeemillä käsittäkseni lisääntyy.Ei tosin kenenkään tarvi jäähdytysnesteitä verkkovirtalämmittimien asnsiosta vaihtaa.Suomalaisia ajatelleen selvää takapakkia
- Jamppa1
taalan kysymys: Miksei ole proppuja? Mika idea?
- mettäläinen
Taas on tultu melkein takaisin sinne hiiliämpärikauteen...
Ei noilla säteilyvehkeillä tee mitään. Letkulämmitin pitää laittaa jos haluaa lämpimäksi. Alulohkoissa ei valuteknisistä syistä ole enää proppuja kuten valurautalohkoissa oli. Öljynkin lämmittäminen auttaa kun vaan saadaan se vastus sinne öljypohjaan sisälle.
Seuraavaksi tulee mikroaatolämmitin letkuun ja kiertovesipumppu lisäksi. - turhautunut
Kun blokiin ei enää vastusta saa,niin kuinka markkinoilta löytyy letkustoon asennettavia vedenlämmittimiä,onko kokemuksia?
- mettäläinen
Kyllä löytyy kun vaan menet varaosaliikkeeseen kysymään. Jos eivät ole löytävinään, niin vaihda liikettä.
letkulämmittimestä on yli 10 vuoden kokemus. Hyvin toimii. Letkulämmittimiä muuten oli jo ennen blokilämmittimiä, joten mikään uusi kekesintö se ei ole. Löytyy eri tehoisinakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131053
- 104991
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29590Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481