Kävin hammaslääkärissä n. kuukausi sitten ja siellä sanottiin että pitää aloittaa hammasvälien lankaus.Olen koko ikäni tähän päivään asti pessyt 2 kertaa päivässä hampaat. Olen myös langannut joka ilta ennen hampaiden pesua hämmäslääkäri käynnin jälkeen, ja olen huomannut että muutamistä kohdista vuotaa verta ja tuntuu kipeältä langata. Hammaslääkärissä ei ainakaan puhuttu ientulehduksesta mitään, sanottiin vain että muutama alkava reikä takahampaissa. Eli onkohan kyse jonkun sortin "ärsytyksestä" (hammaslankauksesta) vai ientulehduksesta. Kiitos vastanneille!
Ikenien kipu ja verenvuoto
4
310
Vastaukset
- Ientulehduskuriin
Mulla on ientulehdusta helposti ja silloin vuotaa ikenistä helposti verta kun käyttää lankaa. Sain ientulhedukseni kuriin Toothguide purutableteilla . Ne sisältää suun maitohappobakteereitajotka estää ientulehdusbakteereita. Sain ohjeet suuhygienistiltäni ja toimii erinomaisesti. Apteekista saa
- ljjgfdfsasas
Ikenet vuotavat nimenomaan ientulehduksessa. Toki tietysti takana voi olla jokin yleissairauskin. Ehkä hammaslääkäri ei halunnut pelotella, eikä käyttänyt ientulehdus -nimeä? Monet vähentävät harjausta siinä vaiheessa, kun ikenet vuotavat. Ja tekevät itselleen karhunpalveluksen. Terveetkin hampaat voi menettää, jos hampaan vieruskudos ei ole kunnossa. Eli lankaa vaan, äläkä säikähdä pientä vuotoa.
Itselläni ei pitäisi olla ientulehdusta, taipumus hammaskiven muodostukseen puuttuu. Jokin hammasväli saattaa silti hieman vuotaa, vaikka lankaan hammasvälit päivittäin. Hammasvälini ovat varsin tiukat, joten joskus lanka saattaa tulla liian voimalla alas. Eli hammaslangan käytössäkin kannattaa olla hellä. Silläkin voi saada vaurioita aikaan. - Ienterveysvitamhivenain
B12-vitamiinin puute yksi syy.
- kjghjkygiyufgtfugvj
Ei ole!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254